Todella osuva ja fiksu rokottamattomille osoitettu kommentti Hesarissa
”Rokottamattomuus on asianomaisen oma asia, jos rokottamaton muuttaa erakoksi Lapin kairaan.
Muutoin rokottamattomuus kuuluu työnantajalle, työkavereille, naapureille, rokottamattoman läheisille, asiakkaille, ylipäätään henkilöille, jota rokottamaton tapaa.
Kehoitan koronarokotteiden ottamiseen. Mikäli joku kuitenkin valitsee rokottamattomuuden, valinta on syytä kertoa avoimesti kaikille ja rokottamattoman on muistettava käyttää kaikkialla suojaavaa maskia, käsidesiä ja muistaa eristäytyä.”
Tän paremmin sitä ei voi ilmaista. Rokottamattomat vois nyt ihan oikeasti alottaa täyden eristäytymisen rokotetuista, koska te vaarannatte KAIKKIEN terveyden. Olette hyvin itsekkäitä ihmisiä. Ette ajattele kokonaisuutta vaan pelkästään omaa napaanne.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotus suojaa ottajaansa EI estä taudin levittämistä, kuten jotkut muut rokotteet. Eli ainoa jonka rokottamaton asettaa vaaraan on hän itse.
Jos ajatellaankinn sen kautta, että vie terveydenhuollon resursseja, ja tätä myöten vaarantaa muita, niin samalla pitäisi vainota alkoholia käyttäviä, lihavia, tupakoijia jne.
Rokotetut myös vievät terveydenhuollon resursseja sairastuessaan rokotteesta.
Mutta tästä ei saa puhua🤫.Näin se on. Nekin rokotetut jotka täällä uskaltautuvat kertomaan jopa vakavistakin rokotteista tulleista haitoista haukutaan ensin valehtelijoiksi ja sitten pikku hiljaa heidän viestinsä poistetaan. En ymmärrä miksi kaikki eivät saa avoimesti kertoa korona kokemuksistaan? Jos haitta on tullut koronasta sen saa kertoa, mutta jos haitta on rokotteesta niin ehdoton hys.
Ainoat täällä näkemäni kertomukset vakavista rokotehaitoista on olleet luokkaa jäin auton alle kolme päivää rokotteen jälkeen, ilman mitään muuta yhteyttä kuin ajallinen sattuma. Vaikken yleensä kannustakaan sensuuriin niin kaikki tuollainen rokotevastainen propaganda on syytäkin poistaa.
Näitä tarkoitan! Ilmestyvät aina vähättelemään tai haukkumaan valehtelijoiksi. Hmm. ketähän ovat..:))) Auton alle rokotteen jälkeen! Ei hyvää päivää.
Etkä silti pystynyt vastineeksi tarjoamaan vakavista haitoista yhtäkään esimerkkiä, jossa kausaliteetti olisi osoitettu.
Huh huh millaista sontaporukkaa rokotevastaiset ovat. Tuovat uudestaan ne samat argumentit jotka jo miljoona kertaa on osoitettu vääriksi. Piikki ei toimi ym idioottimaisuuksia. Ei vaan mikään mene paksusta kallosta läpi.
Kaiken lisäksi valehtelevat ottaneensa rokotteen. Mitä välii jos muutama mummeli joutuu hautaan tuon valehtelun takia, eiksjee..
Vierailija kirjoitti:
Huh huh millaista sontaporukkaa rokotevastaiset ovat. Tuovat uudestaan ne samat argumentit jotka jo miljoona kertaa on osoitettu vääriksi. Piikki ei toimi ym idioottimaisuuksia. Ei vaan mikään mene paksusta kallosta läpi.
Kaiken lisäksi valehtelevat ottaneensa rokotteen. Mitä välii jos muutama mummeli joutuu hautaan tuon valehtelun takia, eiksjee..
Minä en tämän painostuksen jälkeen ota rokotetta puhtaasti eettisistä syistä. Uskon että kansallisosialisteja vastaan kirjoitettu Nurenbergin sopimus oli hyvä sopimus. Siinä taataan ihmisille oikeus päättää häneen kohdistuvista lääketieteelisistä operaatioista ilman painostusta. Sinä puolestasi olet samoilla linjoilla kansallissosialistien kanssa. Gemeinnutz geht vor Eigennutz.
Vierailija kirjoitti:
Tuota käsittääkseni rokottamattomuus ei lisää muiden kuin rokottamattomien riskiä sairastua vakavasti. Rokotetut voivat myös itse levittää tautia, mutta ovat paremmin suojassa sen vakavammilta muodoilta. Jos rokotettu elää huoletonta elämää juosten festareilla yms niin hän voi kyllä saada viruksen kantoon ja ehkä tappaa rokottamattoman mummonsa, mutta mummon vaikka kaupasta saama tauti tuskin tappaa rokotettua vaan hän voi saada ehkä jonkin lievän tautimuodon. Eli ei huolta teistä on vain tullut laillisesti potentiaalisia tappajia ilman vastuuta mahdollisista aiheuttamistanne kuolemista. Onhan se varmasti mahtavaa kun saa sellaisen vallan ilman vastuuta käyttöönsä.
Jahas, ettei sinulla ole vastuuta rokottautua, että saadaan epidemia tukahdetettua. Typeryyttä tuo väitteesi
Me olemme vastuumme kantaneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on ongelma? Jos korona pelottaa ota rokote. Jokainen rokotteen ottanut rokotteen tuputtaja on ihminen joka ei edes itse usko rokotteeseen. Joka ikinen. Joten suu supussa ja nauti rokotteestasi. Julkisesti painostamalla muita rokotteeseen myönnät, että et itse luota ottamaasi piikkiin tippaakaan.
Tai sitten kertoo siitä, että on ymmärtänyt joitain perusasioita siitä, miten rokotteet toimivat.
Harva rokote antaa 100% immuniteetin sairaudelle. Niiden teho perustuu siihen, että kun tarpeeksi monella on rokote, taudin tartuttavuusluku pienenee tarpeeksi pieneksi taudin tukahtumiselle.
Esimerkiksi, rokote voi vähentää altistumistilanteessa todennäköisyyden taudin saamiseen 10% siitä, mitä se olisi ilman rokotetta. Lopulta, kun tarpeeksi monella on rokote, todennäköisyys, että virus siirtyisi eteenpäin on alle 1 ja tauti tukahtuu.
Se kuinka nopoeasti tauti tukahtuu, riippuu paitsi rokotteen tehosta, myös rokotteiden ottajien määrästä. Mitä useammalla on alentunut todennäköisyys saada tauti, sitä vähemmän altistumistilanteita tulee ja sitä nopeampaa taudin tukahtuminen on.
Tämän takia rokotettuja kiinnostaa rokottamattomien valinta olla vähentämättä todennäköisyyttään tartuttaa muihin koronaa.
1. Kun rokotteen saanut ei vältä kuitenkaan tartuntaa, alkaa virus etsiä mahdollisuuksia kiertää minimaalinen immuniteetti => syntyy variantti.
2. Koronaa ei edes yritetä tukahduttaa, se ei ole mahdollista. Se tulee vain sairastaa.
3. "Esimerkiksi rokote voi vähentää ... " Mitään tieteellistä tutkimusta ei ole jossa normaalipainoisilla perusterveillä tuota olisi keskenään vertaisarvioitu. Siksi sinäkin viittaa asiaan 'voi' höpötyksellä.
Ota rokotteet ja ole onnellinen. Niitä tulee vielä riittämään useita kertoja.
1. Varianttejahan syntyy oli rokotteita tai ei. Joku fiksumpi olisi voinut tämän perehtymättäkin päätellä siitä, että taudit ovat muodostaneet variantteja kauan ennen kuin rokotteet keksittiin.
Sinänsä olet kyllä oikeilla jäljillä, että varianttien kehitykseen on erityisen otolliset olosuhteet, kun osa väestöstä on rokotettu ja osa ei. Senkin takia kaikkien kannattaisi ottaa se mahdollisimman nopeasti, eikä pitkittää tilannetta, jossa populaatiossa on paljon rokotettuja ja rokottamattomia samaan aikaan.
2.
Ja tämä tiedetään koska... sinä sanot niin? Aivan. Erinomainen argumentti.
3.
Tuo on vähän sama, kuin sanoisi, ettei usko antibiottien tehoon, koska sitä ei ole tutkittu populaatiolla, joka koostuisi vain blondeista, hoikista kaksikymppisistä. Miksi ihmeessä tehtäisiin tutkimus, jossa populaatio olisi mielivaltaisesti jaettu vain nuoriin ja hoikkiin, eikä rokotteen kohderyhmään (kaikki aikuiset)? Kyllä niissä tutkimuksissa on myös nuoria ja hoikkia ollut mukana, eikä mikään viittaa, että rokote jotenkin oleellisesti erilailla toimisi erilailla normaalipainoisilla nuorilla.
Ja koska tämä(kin) täytyy vääntää rautalangasta, niin yritetään uudestaan. Käytin esimerkkiä perustelemaan, miksi rokotetuillekin on tärkeää, että muut ottavat rokotteen. Täällä kun monet "otin itse selvää" ihmiset ovat olleet hyvin vakuuttuneita, että jos rokotettu on huolissaan, kun muut eivät ota, se tarkoittaa että rokotettu ajattelee, että rokote on tehoton. Mistä ei tietenkään ole kyse, vaan ihan yleisestä rokotteiden toimintamekanismista, josta täällä tunnutaan olevan täysin ulapalla.
Jostain ihme syystä näemmä monet rokotekriittiset ajattelevat, että rokotteen suoja voi olla vain 100 tai 0 %, eli että rokote antaa täyden suojan tai ei suojaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Syöksy sementtiin sen rokotekiimas kanssa ...
Ja ota samoin ajattelevat "kaveriskin" mukaan ...
Kaikenlainen painostaminen, väkisintuputtaminen, uhkailu, solvaaminen, syyllistäminen yms. saa vaan epäilemään koko rokotetta, ja sen tehoa ...
Paitsi jos rokotteen tarkoitus on aiheuttaa rokotetulle perustavanlaatuinen aivovaurio, mt -ongelmia pahimmasta päästä, aggressiivisuutta, pakkomielteitä, jopa väkivaltaisuutta, tai vähintäänkin siitä fantasiointia yms.
Silloin on kyseessä varsin toimiva, ja tehokas piikki ...
Nauttisitko long covidista, jopa 9 kk sairaana ?
Vierailija kirjoitti:
joo hyvin itsekkäitä kun ei ota myrkkypiikkiä eikä suostu kuolemaa globalisteille
Vieläkö joku oikeasti uskoo tuota sontaa?
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään se rokote ei estä saamasta tartuntaa tai tartuttamaan tautia. Rokote saattaa lieventää oireita jos itse sairastuu mutta ei aina edes tee sitä.
Miksi siis se rokote pitää ottaa?!?!??
Ei ole mun syytäni, että työnantaja pakottaa kaikki etätöistä toimistolle. Pärjäisin todella hyvin yksin erakkona tapaamatta ketään, kuten lähes kaksi vuotta olen pärjännyt. Ja etätyö on sujunut.
Vierailija kirjoitti:
Rokottautumisen pitää tietysti olla vapaaehtoista ja oma valinta, mutta näihin rokottamattomiin ei myöskään pitäisi sitten panostaa yhtään. Eli ei tuhlata tehohoitopaikkoja heihin, sairastakoot kotonaan ja selviävät jos selviävät, luonto hoitaa. Ravintoloihin, kulttuuritapahtumiin, rokotettujen ihmisten käyttämiin terveyspalveluihin ei tietenkään mitään asiaa.
Jos et itse viitsi hoitaa omaa osaasi tämän pandemian selättämiseksi, miksi yhteiskunnankaan pitäisi panostaa sinuun, loisivaan vapaamatkustajaan?
Ja sitten kun kaksi piikkiä saaneet alkavat täyttää teho-osastoja, niin sama periaate? Tuo on vain ajan kysymys, että niin tapahtuu.
Uskomatonta, tässäkin ketjussa ainakin puolet rokotevastaisia. En olisi uskonut tällaista näkeväni. Mikä ihmeen joukkopsykoosi näillä on?!?
Vierailija kirjoitti:
Eikös näillä mummeleilla ole se mahtipontinen rokote? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen rokottamaton mutta kerron kaikille että olen rokotettu. Toivon mukaan yhteiskunta kohta taas suljetaan kun tarpeeksi moni rokottamaton.
Teitä onkin paljon.Miksi salaate asian.Eikö ole kanttia olla rehellinnen? Valehtelee yhdestä asiasta, valehtele kaikesta!
Hyvä logiigga😄 oon kerran valehdellut= kaikki mitä sanon on valhetta
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, tässäkin ketjussa ainakin puolet rokotevastaisia. En olisi uskonut tällaista näkeväni. Mikä ihmeen joukkopsykoosi näillä on?!?
Minä en ole rokotevastainen. En silti ole ottanut koronarokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saattaa asioita tapahtua sen oman kuplan ja oman totuuden ulkopuolellakin. Saatat huomata että sinun absoluuttinen totuus ei ole kaikkien absoluuttinen totuus. Jännä. Yritäppä avarrella vähän maailman kuvaa.
Hyvä vaan jos korona nyt leviää kun kaikki fiksut ja valveutuneet on jo rokotettu. Uhmakkaat öyhöttäjät, tyhmät, salaliittouskovaiset, muut kahelit ja päälle tietyt valtavoittoisesti yhteiskunnan elätettävät ryhmät on jäljellä. Emme menetä mitään jos viikate viuhahtaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa nyt kun jyvät on jo eroteltu akanoista.
Vierailija kirjoitti:
En ole rokotevastainen, mutta olen tällaisten yleistävien, ahdasmielisten, omaa napaa tuijottavien ihmisten vastainen
ÄLKÄÄ nyt oikeasti pitäkö minua rokottamattomana!!!
Pidän ffp2- maskia, koska autan päivittäin syöpää sairastavaa isääni. Olemme saaneet kaksi rokotetta.
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöksy sementtiin sen rokotekiimas kanssa ...
Ja ota samoin ajattelevat "kaveriskin" mukaan ...
Kaikenlainen painostaminen, väkisintuputtaminen, uhkailu, solvaaminen, syyllistäminen yms. saa vaan epäilemään koko rokotetta, ja sen tehoa ...
Paitsi jos rokotteen tarkoitus on aiheuttaa rokotetulle perustavanlaatuinen aivovaurio, mt -ongelmia pahimmasta päästä, aggressiivisuutta, pakkomielteitä, jopa väkivaltaisuutta, tai vähintäänkin siitä fantasiointia yms.
Silloin on kyseessä varsin toimiva, ja tehokas piikki ...
Nauttisitko long covidista, jopa 9 kk sairaana ?
Olen jo psykoosini kärsinyt. Long kovid menee samaan sarjaan kun sisäilma ongelmaiset eli mieli yhdessä kehon kanssa kehittelee oireet kun vain tarpeeksi uskot siihen
No kyllä, minä käytän käsidesiä ja maskia. Enimmäkseen olen kuitenkin kotona. Kelpaako?
Jos yhteiskuntaa ei avata minun toimieni takia niin vika on kyllä jossain muualla kuin minussa.