Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö tuli kaveriltaan ja HELVETTI sentään

Vierailija
27.11.2014 |

on värjänny siellä päänsä pinkiksi . Minä sanoin että EI värjätä pinkiksi kun sitä minulta kysyi.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:09"]

En mäkään antais värjätä. Teininä haluisin värjätä, onneks äiti ei antanut. Nyt mulla on upeat paksut vaaleat raidoitetut ja hyväkuntoiset, pitkät hiukset. Ei kannata pilata hiuksia värjäämällä.

[/quote]

mulla oli pinkit, neon lilat, vitivalkoiset ja kaikkea siltä väliltä. Ja hiusta on päässä edelleen enemmän kuin laki sallii ja ikää on 40. Koska, yllätystieto, hiukset kasvavat takaisin ja ovat pelkkää kuollutta solukkoa.

Vierailija
2/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi on helpompi saada kuin lupa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nenärengas, napakoru, tatuoinnit, hyi hyi. 

Vierailija
4/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri noin minä värjäsin omat hiukseni yläasteella kokonaan räikeän pinkiksi :D ostin värin kaupasta ja kaverin kanssa laitoin ja kun kotiin menin niin äidille olin että "tadaa, katsos tätä" :D vaikka kielsi värjäämisen kun kysyin, ei osannut muutakun hymähtää ja naurahtaa että "no siinähän on :D" ja niin oli kunnes haalistui pois. Voisin vaikka nytkin, 24-vuotiaana saman laittaa, en vain ole "uskaltanut" vaikka osahiuksia ajoittain huomiovärillä värjään. 

Vierailija
5/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse värjäsin 14-vuotiaana toisen puolen punaiseksi ja toisen siniseksi. Äiti nauroi ja sanoi että kasvaahan se onneksi takaisi. Mua aina ihmetyttää tälläset mutsit jotka jaksaa arvistella omaa tytärtä.

Vierailija
6/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tyttö värjäsikin shokkivärillä. Se kuluu pois muutamissa pesuissa eikä rasita hiuksia :)

Vierailija
7/51 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on onneksi kevytväriä, ja likka tuskin jaksaa ylläpitää sitä kauaa :D sano terkkuja hattarapäälle!

Vierailija
8/51 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut teininä värjätä hiuksiani shokkivärillä tai ottaa lävistyksia. Sain käydä ihan kunnon kampaajalla, yläasteella värjättiin kevytvärillä, laitettiin raitoja ym. Sain käyttää sellaisia vaatteita kun halusin, räikeää kynsilakkaa ym.

Jälkeenpäin mietittynä onneksi, täytyykin muistaa kiittää äitiäni siitä, että piti jotain rajoja. Ei kaikessa pidä antaa teinien päättää itse, todellakaan. Yksi esimerkki oli "kasvissyönti"kauteni yläasteikäisenä. Sain syödä, mitä halusin, kunhan söin kunnon ruokaa. Kotona oli mitä milloinkin, ja jos ei esim. hirvipaistit maistuneet, sain kokata itselleni halutessani kasvisruokaa. 

En todellakaan koe, että rajoja olisi ollut liikaa, omille lapsilleni saatan olla vielä ankarampikin, enkä usko, että kukaan traumatisoituu alaikäisenä olleista rajoista, jos ne ovat perusteltuja ja järkeviä. Äitini on kasvatusalan ammattilainen, ja mielestäni hänellä on ollut oikein hyviä näkemyksiä asioihin.

Vierailija
9/51 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tyttö. Tsempit hänelle :)

Vierailija
10/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:07"]

Mannerheimin lastensuojeluliitolta tuli esite 7-luokkalaisen vanhemmille. Siinä sanottiin, että sen ikäinen saa päättää itse ulkonäöstään ja myöskin huoneensa sisustuksesta.

[/quote]

MLL saa sanoa mitä tahansa, vanhemmat saa silti ihan itse asettaa omille lapsilleen sopivat rajat.

[/quote]

Mielestäsi rajat tarkoittavat siis mielivaltaista vallankäyttöä?

Vierailija
11/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
12/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen?

Vierailija
13/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön ikä?

Vierailija
14/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ei?

Anna sen nyt kokeilla. Hiusten värjääminen ei kuitenkaan ole lopullista, kuten esim. tatuoinnit.

Vierailija
15/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä!

Vierailija
16/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tahti vaan kiihtyy, seuraavaks lävistyksiä.

Vierailija
17/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ei saa värjätä kun SÄ SANOT?

Teillä on joku valtataistelu?

Miten se vaikuttaa sun elämääsi?

Ei kelpaa vastaukseksi, että se teki "sua vastaan". Tuntuu että sä haluat olla kiusallaan eri mieltä.

Vierailija
18/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä nyt tappelua tule eikä provoakaan, ellet itse ala kinata itsesi kanssa.

Vierailija
19/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Hui kuin vakavaa :'D

Vierailija
20/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta mamupatjana on kylillä. Puutu vielä kun voit. Leikkaa vaikka kaljuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi