Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö tuli kaveriltaan ja HELVETTI sentään

Vierailija
27.11.2014 |

on värjänny siellä päänsä pinkiksi . Minä sanoin että EI värjätä pinkiksi kun sitä minulta kysyi.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:07"]

Mannerheimin lastensuojeluliitolta tuli esite 7-luokkalaisen vanhemmille. Siinä sanottiin, että sen ikäinen saa päättää itse ulkonäöstään ja myöskin huoneensa sisustuksesta.

[/quote]

MLL saa sanoa mitä tahansa, vanhemmat saa silti ihan itse asettaa omille lapsilleen sopivat rajat.

Vierailija
42/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei. Pinkki on suoraväri joka haalistuu pois äkkiä, jopa parissa pesussa. Pinkki vaatii ylläpitämistä... Eikä tämä liene mualimam_loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmekään, että suuri osa teineistä on kurittomia hirviöitä, mammat näköjään ei edes halua pitää mitään kuria! Jos ap kerran on sanonut ei, niin totta kai kuuluu teinin tietää että silloin se tarkoittaa että niin vaan ei tehdä.

Vierailija
44/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vetäisisin kaljun tytölle. Siinäpä oppisi ja tottelisi.

Vierailija
45/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia suurin osa näistä vastauksista! Ei ihme, että Suomen nuoriso on siinä jamassa kuin on.... Kyllä vanhemmilla täytyy olla viimeinen sana lasta koskevissa asioissa, sanoo MLL sitten mitä tahansa!!!

Vierailija
46/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse värjäsin hiukseni vihreiksi 15v, niin äiti sanoi viisaasti: "Jos ei vanhemmilla ole lapsensa suhteen suurempaa huolta kuin hiustenväri, niin vähälläpä ovat päässeet."

Vierailija
47/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:56"]Kyllähän terveysviranomaset on antanu suomessa suosituksen että alle 16 vuotiaana ei kannata käyttää kestovärejä sen kemikaalikuorman takia mitä ne keholle aiheuttaa.
[/quote]

Onneksi pinkki hiusväri on suoraväri eikä kestoväri ja yleensä kestää noin kaksi viikkoa :D sininen väri sitten taas lähtee vaikeammin päästä t. heinäkuusta asti sinihiuksinen

Vierailija
48/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus pienempänä halusin mustat ja äitillehän se ei tieten sopinut mutta vaaleanruskea kävi.. Minäpä vaihdoin kaupassa hiusvärin sisältöä "oho näistä tuli mustat?!" :D oli siinä äipällä kestämistä

Vierailija
49/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, olisimpa itsekkin uskaltanut teininä.

Vierailija
50/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mikä on se syy, mikset halua lapsesi värjäävän pinkiksi hiuksiaan? Onko kyse kaikesta värjäämisestä vai vain tästä tietystä väristä? 

Ymmärrän, että vanhempana harmittaa ja tuntuu varmasti siltä että tyttö tahallaan kapinoi. Kuitenkin hiusten värjääminen on lopulta hyvin pieni juttu verrattuna siihen, että jotkut lapset kapinoivat kaveeraamalla nuorisojengeissä joissa varastellaan, tuhotaan muiden omaisuutta ja käytetään päihteitä, harrastetaan seksiä ynnä muuta, eli kannattaa pistää nyt asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Nyt on kyse lapsesi omasta kehosta. Voit asettaa hänelle rajoja niin kauan kuin hän on alle 18 ja asuu luonasi, mutta sen jälkeen valtasi hänen elämäänsä (kehoonsa etenkin) loppuu. Jokainen teini kapinoi (olen nähnyt niitäkin jotka eivät kapinoi, mutta usein nämä ihmiset ovat jotenkin kovin estoisia, enkä tiedä onko sekään hyvä juttu pidemmän päälle), se on teinien tehtävä jotta he voivat irtautua vanhemmistaan ja tulla omiksi itsekseen. Itseäni hymyilytti kun kerroit että tuli kaveriltaan, eli kaveri oli juonessa mukana... On hienoa, että tyttärelläsi on ystäviä jotka kapinoivat hänen kanssaan, usko tai älä, vaikka nyt tuntuukin siltä että kaveristakin oli pelkkää harmia. Omat teini-aikojen "kapina-kaverini" ovat edelleen ystäviä joihin luotan kuin kallioon, niiden neitien kanssa koin kaikenlaista. Ja ihan kunnon kansalaiseksi kasvoin, kuten varmasti tyttäresikin kasvaa. Et voi pitää lastasi pumpulissa, et voi enää mennä pahaan maailmaan nostamaan häntä ylös kun kaatuu, täytyy antaa itse tehdä omat mokansa. Joitain juttuja hän tulee katumaan, mutta uskon että hiusten värjäys on pienimmästä päästä. 

Mielestäni kertoo että tyttärelläsi on tiettyä luonteen lujuutta tehdä "oman päänsä mukaan", ja se on oikeastaan ominaisuus jota tässä maailmassa tarvitaan, vaikka teinien kohellus voi toisinaan aiheuttaa harmaita hiuksia. Pinkki väri on myös aika rohkea, eli ilmeisesti tyttösi ei ole harmaaseen massaan sekoittuva luonne muutenkaan, onko ehkä vähän taiteellinen? 

Rauhallisesti puhut tytölle mistä syystä et olisi toivonut näin tapahtuvan, mutta älä sano "no koska minä sanon niin", vaan perustele järkevästi, muuten tyttö turhautuu eikä suostu kuuntelemaan sinua vastakaan. Kuuntele myös miksi tyttö haluaa ilmaista persoonaansa tällä tavoin, miksi hänelle on tärkeää saada tehdä näin. Ehkä pääsette parempaan yhteisymmärrykseen ja kumpikin saa uutta ajattelemisen aihetta. On mahdollista että tyttö on saanut idean joltain ihmiseltä (joku teini-idoli, laulaja, ehkä joku hänen mielestään cool tyyppi samassa koulussa tms) jota ihailee ja haluaa tulla tämän kaltaiseksi... 

Vierailija
51/51 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on? Pinkki väri naisella on todella seksikästä ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan