raskausajan paino ahdistaa ja itkettää
Olen rv 36 ja painoa tullut 15kg. Olen herkutellut ja ehkä kerran viikossa kävelen kauppaan (200m), siinä kaikki liikunta.. olen masentunut painostani, välillä tekisi mieli paastota päiviä. Kertokaa paljon teillä nousi paino ja kuinka tippui synnytyksen jälkeen?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:04"]En ole ikinä saanut kaikkia raskauskiloja pois, vaan jokaiselta lapselta on jäänyt jokunen kilo. Raskauksien jälkeen olen lihonut muutenkin ja kierre on loputon. Vaikka laihtuisin -25kiloa, lihon ne vähitellen uudellee takaisin Olen jo luovuttanut taistelun kanssa, kuolen läskinä. Paino nyt 107kg.
[/quote]
Hei ei tuollaista kirjoitella hormonihuuruissaan olevalle odottavalle äidille :D kohta se ei uskalla syödä mitään.
Varmasti sinäkin olisit saanut kilosi pois jos se olisi sinulle tosi tärkeää.
Itsekin olen nyt vasta herännyt pitämään itsestäni huolta. Tosin kroppaani lihotin jo ennen lapsia.
Mulle tuli yli 20kg, söin herkkuja ja loppuraskaudesta en päässyt enää ylös sohvalta. Synnytin 2viikkoa sitten ja vaaka näyttää nyt jo -15kg :) älä stressaa!
Hei, äläkä ala laihduttamaan synnytyksen jälkeen, vaan kuuntele omaa kroppaasi! Toki jos olet jäänyt raskaudessa sokerikoukkuun, kannattaa se yrittää lopettaa. Muuten syö paljon ja terveellisesti.
Kun imetys loppuu ( tai aiemminkin) voit aloittaa kunnon kuntokuurin!
Eka raskaus söin terveellisesti, paino nousi vaan 10 kg, synnytyksen jälkeen painoin 44 kg. Nyt viikolla 37+4, paino on jo 55 kg :( Ennen raskautta norm paino oli 47 kg.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:16"]Eka raskaus söin terveellisesti, paino nousi vaan 10 kg, synnytyksen jälkeen painoin 44 kg. Nyt viikolla 37+4, paino on jo 55 kg :( Mutta nyt olen tarpeeks herkotellut. Ennen raskautta norm paino oli 47 kg.
Tuli 12kg. 2viikkoa synnytyksestä kaikki oli pois. Nyt -3kg ja tyttö on 2kk.
Mulla nousi ekasta 23 kg ja 13 kg jäi sairaalaan. Loput katosi 4 kk ajalla yrittämättä sen kummemmin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:04"]En ole ikinä saanut kaikkia raskauskiloja pois, vaan jokaiselta lapselta on jäänyt jokunen kilo. Raskauksien jälkeen olen lihonut muutenkin ja kierre on loputon. Vaikka laihtuisin -25kiloa, lihon ne vähitellen uudellee takaisin Olen jo luovuttanut taistelun kanssa, kuolen läskinä. Paino nyt 107kg. [/quote] Hei ei tuollaista kirjoitella hormonihuuruissaan olevalle odottavalle äidille :D kohta se ei uskalla syödä mitään. Varmasti sinäkin olisit saanut kilosi pois jos se olisi sinulle tosi tärkeää. Itsekin olen nyt vasta herännyt pitämään itsestäni huolta. Tosin kroppaani lihotin jo ennen lapsia.
[/quote]
Hei. Kirjoitin tämän siksi, ettei kannata tuudittua ajatukseen, että "kyllä mä sitten raskauden jölkeen ehdin laihduttaa, mutta nyt syön ja herkuttelen kun olen sen ansainnut". Kun niin ei käy, että ne kilot tulisi karistettua. Ehdottomasti kannattaa herätä jo nyt ja vaihtaa ruokavalio normaaliksi. Kun se on se todellinen vaihtoehto, ei paastoaminen.
Kilojen pois saaminen on tärkeää, mutta kun syöminen on ongelma korvien välissä, se on ISO ongelma.
Älä masennu. Mä oon rv 33 ja 23kiloa tullut. Enkä ole muuttanut ruokailujani juurikaan. Tää on ihan kamalaa... turvotustakin on onneksi ettei se kaikki läskiä ole.
Onneksi tiedän että nämä lähtee kyllä. Odotan neljättä lasta ja aina olen laihtunut samaan painoon (vaikka työtäkin se vaatii) kuin ennen raskautta.
Samaa sanon minä! ei hätää. ne kyllä lähtevät siitä kun raskaus on ohi. Itse painoin 80 kiloa kun menin synnärille ja 74 kun palasin vauvan kanssa kotiin.. Normaalisti painan 60 ja nyt vuoden päästä synnytyksestä olen normaalissa painossani :) En paljoa stressannut painoa, olen aina harrastanut paljon liikuntaa, mikä sekin väheni ja nyt vasta alan sitäkin kaivata enemmän, mutta olen myös aina ollut hirmu herkku suu.. Keskity vauvaan ja siihen että saat hänen kanssaan läheisen ja rakastavan suhteen. Se on arvokkaampaa ja palkitsevampaa kun kilojen karistaminen heti vauvan synnyttyä. Kyllä sitä sitten ehtii joskus. Ja se oma vartalo on eri näköinen kun aikaisemmin, se on selvää. Mutta älä ole itsellesi liian ankara, oma vauva on niin ihmeellinen ja kaiken kilon, raskausarven, tissittömyyden (imetyksen jälkeen lähtivät kokonaan) arvoinen. Nauti raskaudesta ja tulevasta vauvasta! sunulla on onnen avaimet käsillä! :))
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:04"]
Miten sulla nousi? Tai siis söitkö herkkuja paljon?
[/quote]
turvotus turvotus.. Ja liikkumaan en päässyt kunnolla selkäkipujen vuoksi. Söin todella todella paljon ruokaa, ei ehkä herkkuja niinkään. Tupla-annos pastaa, paaaljon juustoja yms. Viimeset pari kk teki kyllä mieli makeaa, ja söin pullaa yms.
Kyllä muakin ahdisti välillä miten paino nousi, mutta synnytyksen jälkeen ei kiinnistanut pätkäkään. Oikeesti, kunhan syöt terveellisest se merkkaa. Ei valmisruokia tai muuta huonoa ravintoa.