Kuvat meikillä ja ilman -feikkaus
Sara Sieppi, yhtenä monista ajan mittaan, julkaisi itsestään kuvan meikillä ja ilman. Mitä nyt siinä ilman kuvassa näkyy olevan kulmissa ja ripsissä ainakin väriä. Vain promille ilman meikkiä kuvista on oikeasti ilman, en ymmärrä, miksi moni, varsinkaan miehet, eivät huomaa tätä vaan haukkuvat jopa kateelliseksi. En tajua, mitä kateutta on sanoa, että ilman meikkiä otettu kuva ei ole ilman meikkiä, jos se ei ole.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:01"]
Promille? Vai prosentti?
[/quote]
Kyllä ihan promillea tarkoitin.
Moni ymmärtää että ilman silmämeikkiä = ilman meikkiä. Lähes kaikissa ilman meikkiä -kuvissa on selvästi pohjustettu iho ja peitetty virheitä. Vain tekoripset ja luomivärit ja kulmavärit ja huulipuna puuttuu. Itse kun paljon meikkaa niin kyllä tuommoiset huomaa.
Monilla on oikeasti tasaisen värinen iho, värjätyt/luonnostaan tummat tuuheat kulmat, jotka nypitty oikeaan muotoon ja ripset värjätty/pidennykset/luonnostaan tummat tai pitkät. Oikealla valaistuksella ja pienellä värien hienosäädöllä(esim. Instagram-filtterit) saa paljon peitettyä. Av-mammat voisivat katsoa pienten lastenkin kulmia ja ripsiä, joillain on meikittömänäkin tummat ja tuuheat :)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:05"]
Monilla on oikeasti tasaisen värinen iho, värjätyt/luonnostaan tummat tuuheat kulmat, jotka nypitty oikeaan muotoon ja ripset värjätty/pidennykset/luonnostaan tummat tai pitkät. Oikealla valaistuksella ja pienellä värien hienosäädöllä(esim. Instagram-filtterit) saa paljon peitettyä. Av-mammat voisivat katsoa pienten lastenkin kulmia ja ripsiä, joillain on meikittömänäkin tummat ja tuuheat :)
[/quote]
No mulla oli yläasteella luokkakaveri, jolla oli todella tummat ja tuuheat ripset ja vahvat kulmat. Mutta silti erotti, milloin hänellä ripsiväriä. Kulmavärejä ei käyttänyt, kulmatkin olivat tummat ja tuuheat. Muuten ihan vaalea tyttö. Ap.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:08"]
Ja sua kiinnostaa, koska?
[/quote]
..koska noita hyppii ip-lehdissä silmille vähän väliä.
Mua kanssa vituttaa, että useat miehet jotka kertovat arvostavansa luonnonkauneutta kysyttäessä kaivavat netistä jonkun ultimate photoshop-teoksen, jonka mallilla "luonnollisesti" rusottavat posket, huulet kiiltelevät kilpaa auringon kanssa ja ripset kurottavat tavaaseen. Monet naiset myös ylläpitävät utopiaa hehumalla itseään meikkaamattomaksi, kun ripsissä on värit ja toisinaan mys pidennykset, naama on kuorrotettu jollakin meikkivoiteiseen verrattavalla rasvalla, joka sisältää pigmenttejä tms. Myöskään puuteria, peitepuikkoa, itseruskettavia, sävyttävää huulirasvaa jne. Ei lueta meikkeihin.
Aikoinaan ystäväni tokaisi puuterirasia käsissään mulle kun laitoin ripsaria silmiin että "Ai, sä meikkaat? Mä en ole käyttänyt meikkiä vuosiin.." Just. Enkä mä värjää ripsiäni kuin maskaralla.
Sara on kyllä itse kertonut omaavansa ripsien pidennykset.
Vaikka ekassa, ilman meikkiä -kuvassa, Sara olisikin peittänyt ihon virheitä tai ripset olisi värjätyt, hän on silti tuossa "meikittömässä" kuvassa paljon kauniimpi kuin meikkikuvassa. Vasemmassa kuvassa näyttää hieman Jenni Dahlmanilta. Ilman meikkiä vaikuttaa luonnonkauniilta, älykkäämmältä, urheilullisemmalta, elegantimmalta, yläluokkaisemmalta, tyylikkäämmältä, suomenruotsalaisemmalta. :) Oikeanpuoleisessa kuvassa (jossa vahvempi silmämeikki ja leveä hymy) näyttää tyhjäpäiseltä missiltä, jonka luonne ja tekemiset ei kiinnosta. Jos olisin Sara, vaihtaisin ehdottomasti tähän vähämeikkisempään lookiin.
Itse meikkaan yleensä ns. luonnollisen meikin.
- meikkivoidetta kevyesti
- puuteri
- kulmakarvoihin vain aavistus korjailua kulmakynällä
- vaaleahko ruskeansävyinen luomiväri
- ripsaria kevyesti
- joskus vähän sävyä poskiin
Tällä setillä näytän valokuvissa aina meikittömältä, vaikka luonnossa tämän kevyen meikin huomaa kyllä jos katsoo vähänkin tarkemmin. Tämä onkin saanut miettimään, että kuinka hemmetin paljon selvästi meikkaavat naiset (jotka nettiin kuviaan laittavat) sitä pakkelia naamaansa oikein lapioivat.
Testasinkin kerran ja tein mielestäni voimakkaan meikin, varsinkin silmiin, ja otin kuvan. Tuossa kuvassa näytin normaalisti meikanneelta, en mitenkään yliampuneelta, mutta peili paljasti sotamaalauksen. Joten ihan oikeasti hirvittää ajatus kuinka maalatuilta ja kökkäreripsisiltä nuo "duckfacekaunottaret" mahtavatkaan irl näyttävät. Yöh...
Tää oli taas niin nolo. Siepin meikit näkyi kyllä molemmista kuvista. "Meikitön" My ass.....
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:38"]
Vaikka ekassa, ilman meikkiä -kuvassa, Sara olisikin peittänyt ihon virheitä tai ripset olisi värjätyt, hän on silti tuossa "meikittömässä" kuvassa paljon kauniimpi kuin meikkikuvassa. Vasemmassa kuvassa näyttää hieman Jenni Dahlmanilta. Ilman meikkiä vaikuttaa luonnonkauniilta, älykkäämmältä, urheilullisemmalta, elegantimmalta, yläluokkaisemmalta, tyylikkäämmältä, suomenruotsalaisemmalta. :) Oikeanpuoleisessa kuvassa (jossa vahvempi silmämeikki ja leveä hymy) näyttää tyhjäpäiseltä missiltä, jonka luonne ja tekemiset ei kiinnosta. Jos olisin Sara, vaihtaisin ehdottomasti tähän vähämeikkisempään lookiin.
[/quote]
Samaa mietin minä! Tuo oikeanpuolinen kuva on tuollainen persoonaton missilook, mutta vasemmassa kuvassa näyttää oikeasti kauniilta, mielenkiintoiselta ja tyylikkäältä.
Vedätte johtopäätöksiä ihmisen mielenkiintoisuudesta pienten meikkierojen takia. OK, pinnallisuus huipussaan.
en mä tajua mitä meikkiä hänellä siinä ekassa kuvassa muka on? ripsipidennykset joo, mutta mitä muuta? iho näyttää olevan tosi hyvässä kunnossa, mutta ei se mun mielestä meikatulta näytä. samaa mieltä olen kuvaan kommentoineiden kanssa, että ilman meikkiä on paljon nätimpi. erityisesti kulmakarvat ja silmät näyttää meikittä paremmilta.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:22"]
Vedätte johtopäätöksiä ihmisen mielenkiintoisuudesta pienten meikkierojen takia. OK, pinnallisuus huipussaan.
[/quote]
oitko nyt vähän mutkia suoriksi? sara NÄYTTÄÄ mielenkiintoisemmalta vähemmällä meikillä. mistä kukaan meistä tietää millainen hän todellisuudessa on, mutta ulkonäöllä voi viestittää yhtä sun toista. ei kai kukaan käyttäisi yhtään meikkiä, jos ulkonäöllä ei olisi mitään merkitystä ja kukaan ei olisi yhtään pinnallinen?
Kyllä nuo ripsenpidennykset tuo ihan erilaisen ilmeen tuohon meikittä -kuvaan. Olisi vähän erinäköinen ilman niitä.
Tässä kuva ilman ripsienpidennyksiä. Onneksi on kasvattanut kulmakarvansa takaisin :)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:38"]
oitko nyt vähän mutkia suoriksi? sara NÄYTTÄÄ mielenkiintoisemmalta vähemmällä meikillä. mistä kukaan meistä tietää millainen hän todellisuudessa on, mutta ulkonäöllä voi viestittää yhtä sun toista. ei kai kukaan käyttäisi yhtään meikkiä, jos ulkonäöllä ei olisi mitään merkitystä ja kukaan ei olisi yhtään pinnallinen?
[/quote]
Pointti oli, että kumma miten yhdistätte raskaamman meikin misseyteen kun taas luonnolliselta näyttävä vaikuttaa mielenkiintoisemmalta. Niin, miksi näin?
Promille? Vai prosentti?