Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tietämättä raskaana pidemmän aikaa

Vierailija
27.11.2014 |

Elikkä plussasin tänään ja tajusin että eihän mulla ole ollu menkkoja noin 3-4 viikkoon. Nopeasti laskettuna olisin 5-6 rv, olen vilpittömästi iloinen tästä herran lahjasta. MUTTA nyt soi semmoset omantunnon tuskat mm. Tupakasta olen polttaanu n.7 vuotta ja n. 1.5 askia päivässä! Ja tää koskee myös tätä raskautta! Nyt kyllä lopetin kun seinään nortin vetämisen! Mutta mietityttää että onkohan mitään vauriota tullu näiden viikkojen aikana ja ensimmäiseen ultraan on nyt 2 viikkoa eikä sieltäkää varmaa selviä mitään ? Toivottavasti siellä alkiolla olisi kaikki hyvin :) on nii paha mieli itteni takia !

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut polttelee koko raskauden eivätkä älyä lopettaa vaikka on tutkittu että tupakointi aiheuttaa lapselle mielenterveysongelmia myöhemmin.

Vierailija
2/12 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä sille mitään enää voi. Hyvä jos nyt oot lopettanut. Jos pahoja vammoja on tullut niin menee kesken. Kannattais lopettaa kokonaan jo ennen kuin lopettaa ehkäisyn tai ylipäätään on mahdollista tulla raskaaksi. Mutta ei sitä moni ajattele. ja tyhmimmät aloittaa röökaamisen uudestaan heti kun vauva on syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:52"]

No jotkut polttelee koko raskauden eivätkä älyä lopettaa vaikka on tutkittu että tupakointi aiheuttaa lapselle mielenterveysongelmia myöhemmin.

[/quote]

Mitähän helvettiä sinun äitisi on sitten vetänyt, kun noin kärkäs mulkku on ulos tullut?

Vierailija
4/12 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toivottavasti olisi asioita vielä korjattavissa, kuitenkin toivon vaa parasta enkä tahdo röökata nyt olisi maailman paras motivaatio lopettaa ! Mua niiin pelottaa että mä olen olen mokannu!

Vierailija
5/12 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tupakoi koko raskausajan ja veti just ennen synnytystäkin röökiä sairaalan rappusilla. Lapsuuteni ajan sisällä poltettiin. Mulla oli koko ajan jotain hengityselinsairauksia lapsena ja nyt aikuisena on vaikeita allergioita. Mielenterveydestä en tiedä.. Jos jotain lapsuudestani opin niin ainakin vihaamaan tupakkaa. Äitini on tyypillinen, tyhmä AV-mamma.

Vierailija
6/12 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan aiheuta mielenterveysongelmia!

Eiköhän pahimmat vaarat raskauden aikaisessa tupakoinnissa ole istukan toimintahäriöt, istukan ennen aikainen irtoaminen, epämuodostumat ja kehittymättömyys sikiöllä....

[/quote]

Vierailija
7/12 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa. Hienoa että lopetit heti, kun huomasit olevasi raskaana. Juttele neuvolassa huolestasi. Sinuna olisin huoletta :-)

Vierailija
8/12 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sun on enää miettiä asiaa, tehty mikä tehty. kaipa noi sikiöt selviää pahemmastakin mutta ei sun lapsi tietenkään parhaita mahdollisia lähtökohtia elämälle saa. 

Vierailija
9/12 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:52"]

[/quote]

Mitähän helvettiä sinun äitisi on sitten vetänyt, kun noin kärkäs mulkku on ulos tullut?
[/quote
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:08"]No ei todellakaan aiheuta mielenterveysongelmia!

Eiköhän pahimmat vaarat raskauden aikaisessa tupakoinnissa ole istukan toimintahäriöt, istukan ennen aikainen irtoaminen, epämuodostumat ja kehittymättömyys sikiöllä....

[/quote]
[/quote]

Vierailija
10/12 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin alussa äidillä ja sikiöllä ei vielä ole yhteistä verenkiertoa. Jos lopetit jo, no hätä.

Vierailija
11/12 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:50"]Noin alussa äidillä ja sikiöllä ei vielä ole yhteistä verenkiertoa. Jos lopetit jo, no hätä.
[/quote]

Missähän vaiheessa on yhteinen verenkierto? Alkio ja sikiö saavat ravinnon äidistään koko raskauden ajan, vaikka yhteistä verenkiertoa ei ole. Mitään viikkojen turva-aikaa ei ole alkuraskaudessa. Miten näitä ihme uskomuksia voi olla ihmisillä.

Vierailija
12/12 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs pätevyydellä latelet tietojasi, numero seitsemän? Onko tarpeellista pelotella jo ennestään peloissaan olevaa tulevaa äitiä. Jos tuo kaikki pitäisi paikkansa, niin kaikenlaisia vammaisia ja hullujahan me olisimme lähes kaikki. Mistä se johtuu, että suurin osa meistä on kuitenkin syntynyt aivan terveinä? Älä maalaa pirua seinälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme