Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajien liialliset vaatimukset

Vierailija
04.10.2021 |

Nykyään vaaditaan täysin aukotonta CV:tä, ei saa olla rikosrekisteriä, nainen ei saa olla perheen perustamisiässä, koulutus on pitänyt osua täysin nappiin ja opinnot nopeasti suoritettuna, ihmisen pitää olla aktiivinen, ulospäin suuntautunut ja nuori, pitää olla kokemusta työelämästä. Kuinka moni täyttää kaikki nämä vaatimukset? Ei juuri kukaan ja siksi halutaan ulkomaista vuokratyövoimaa.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täytä noista yhtään kriteeriä.

Vierailija
2/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kommentti ja totta. Suomeen halutaan väkisin halpatyövoimaa. Ei haluta maksaa kunnon palkkoja suomalaisille, tästä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota oikeastaan vaadita, sinua vain pelottaa ajatus siitä, että työnantaja ei ota suoraa peruskoulusta johtotehtäviin, vaikka sinä niin haluat.

Vierailija
4/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kaikki vaatimukset, paitsi oikeasti olen kyllä jo aika vanha, mutta sitä ei tunnuta sitten kuitenkaan tajuttavan. Ikä on kuulemma vain numero. :D

Vierailija
5/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi vaaditaan ulkomaista HALPAtyövoimaa...

Vierailija
6/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päinvastainen kokemus. Olen onnistunut välttelemään esimies- ja vastuutehtäviä mutta viimein minut sitten asetettiin tiimin vastuuseen sekä toki sen tuottaman työn siinä mukana. En ole luonteeltani esimies vaan tekijä. Nyt kyrsii kun kaikki aikani menee palaverihorinoissa ja/tai opettaessa tiimiläisiä ja tuottavuus sitä myöten tiimissä laskee melko rajusti, laadusta kun en suostu tinkimään vaan edellytän muilta sitten samaa laatua mitä aiemmin vain itseltäni.

Yhtä kaikki, liialliset vaatimukset tässäkin.

Vierailija
7/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmisillä on oletus, että he voivat mennä suoraan johtotehtäviin firmaan kuin firmaan. Ei mikään koulutus sellaiseen suoraan pätevöitä. Ensin on otettava haltuun esim. alan substanssi, sitten saattaa olla mahdollisuus edetä johtajaksi. Muu on höpöhöpö ja vain uusi versio sadusta Keisarin uudet vaatteet, sisältö puuttuu sellaisesta työn teosta.

Vierailija
8/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän nuo kaikki, mutta toki sitten olenkin saanut jokaisen työpaikan jota olen hakenut.

Vierailija
9/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on turhaa. Joku rikastuu ja sinä pärjäät juuri ja juuri kunnes terveys pettää. Sitten sinut heitetään pois.

Vierailija
10/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmisillä on oletus, että he voivat mennä suoraan johtotehtäviin firmaan kuin firmaan. Ei mikään koulutus sellaiseen suoraan pätevöitä. Ensin on otettava haltuun esim. alan substanssi, sitten saattaa olla mahdollisuus edetä johtajaksi. Muu on höpöhöpö ja vain uusi versio sadusta Keisarin uudet vaatteet, sisältö puuttuu sellaisesta työn teosta.

Nykyään ei pääse mihinkään töihin jos yksikin osa-alue työnhakijan elämässä arveluttaa työnantajaa.

Vierailija
11/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisitko itse omaan firmaasi työntekijän, jolla on rikosrekisteri? Antaisitko hänelle pääsyn satojen tuhansien eurojen omaisuuteesi?

Vierailija
12/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän nuo kaikki, mutta toki sitten olenkin saanut jokaisen työpaikan jota olen hakenut.

Itse en ole saanut kaikkia niitä työpaikkoja, joihin olen vuosien mittaan ollut haastateltavana. Mutta  näin jälkeen päin ajatellen: Paremmin menikin. Tuli parempi työpaikka ja parempi elämä muutenkin.

Vierailija
13/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisitko itse omaan firmaasi työntekijän, jolla on rikosrekisteri? Antaisitko hänelle pääsyn satojen tuhansien eurojen omaisuuteesi?

Munkin mielestä hieman omituista listata puhdas rikosrekisteri kohtuuttomana vaatimuksena.

Vierailija
14/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniin hanttihommiikin vaaditaan täysin nuhteetonta taustaa. Monilla on kuitenkin esimerkiksi liikennerikkomuksia tai kännitappeluita kontollaan. Itselläni toki ei ole.

Vierailija
15/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniin hanttihommiikin vaaditaan täysin nuhteetonta taustaa. Monilla on kuitenkin esimerkiksi liikennerikkomuksia tai kännitappeluita kontollaan. Itselläni toki ei ole.

Onneksi tällaista ei voida vaatia

Rikosrekisteriotteen voi pyytää esitettäväksi vain lasten kanssa työskennellessä ja joissakin taloustehtävissä. Otteessa luetellaan vain ne kaikki siihen tarkoitukseen liittyvät rikokset ja onko niihin syyllistynyt. Jos on liikennerikkomuksia tai kännitappeluita, ne eivät siinä näy.

Jos halutaan kattavampi selvitys, tehdään se Supon turvallisuusselvitys, mutta siitäkin työnantaja saa vain jonkun lyhyen sanallisen arvion selvityksen lopputuloksesta, ei tietoa rikoksista. Liikennerikkomuksesta ei se selvitys pomppaa.

Vierailija
16/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan, että pitää tehdä töitä ! Aivan kohtuutonta.

Vierailija
17/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit >5v kokemuksen 3-5 eri erikoistuneesta tehtävästä joita ei kouluissa opeteta. Kaikki pitää saada valmiina, työnantajilla ei mitään halua perehdyttää.

Vierailija
18/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimukset ovat niin kohtuuttomia, että paras valehtelija saa paikan.

Vierailija
19/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Huvitti kun hain jotain 1590 e/kk työtä johon ei tarvinnut koulutusta. Laitoin CV:hen vain käymäni koulut ja työt viimeisen 4 vuoden ajalta, kun aikaisemmilla töillä ei ollut mitään tekemistä tämän hakemani työn kanssa. Haastattelija rupesi kuulustelemaan, että mitäs näinä vuosina on tapahtunut kun ei ole mitään merkintöjä? Ai että 3 kuukauden pätkätyöhön kelvatakseen ei olisi ikinä saanut olla työtön? Olisi pitänyt sanoa sille että sairastin syöpää.

Vierailija
20/100 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope. Työnantajana minua ei kiinnosta nuo mainitsemasi asiat. Lähtökohtaisesti haen työntekijää, joka osaa jo tai hänellä on valmiudet opastettuna hallita työ, johon häntä haetaan. Ei tarvitse olla nuori; Olen palkannut lyhyen ajan sisällä kaksi yli kuuskymppistä. Heillä on tietotaitoa ja elämänkokemusta, eikä pienet vastatuulet heitä heilauta.

Olen myös palkannut pienten lasten äitejä. Toki palkkaan, jos he ovat työhön sopivia. Palkkaan yliopistokoulutettuja, tohtoreita, itseoppineita jne..

Tärkeintä on, että on sopiva henkilö aukiolevaan työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä