Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotto ja vuokran maksu

Vierailija
04.10.2021 |

Osaisiko joku selittää minulle miten on mahdollista, että ulosotto vie niinison osan palkasta, ettei jää varaa maksaa vuokraa?

Exäni lakkasi maksamasta elareita, joten hain ne kelan kautta (olin jo kertaalleen joutunut hakemaan päätökset maksuista oikeuden kautta), ja ne menevät tietty ulosottoon exällä. Nyt kertoi, että menossa kämppä alta maksamattomien vuokrien takia (ei tarkentanut paljon niitä oli maksamatta), koska ei kuulemma ole varaa maksaa vuokraa, kun uo vie niin paljon.

Itselläni ei ole mitään kokemusta tällaisista asioista ja mietinkin miten tuollainen on mahdollista. Osaako joku avata minulle asiaa?
Ja exän palkka vaihtelee tosiaa vuorojen määrien mukaan, jos sillä merkitystä.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vouti ei anna armoa. Kelaan on mentävä.

Ja entä, jos on liian hyvät bruttotulot eikä saa Kelasta tukea? Mitä sitten? Lakkaat maksamasta vuokraa?

Toimeentulotuessa ei oteta huomioon bruttotuloja jos ulosotto vie ne vaan tuloksi lasketaan palkasta itselle jäävä osuus.

Vierailija
62/63 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu, mutta sama vastaus: säälittävä ex valehtelee.

Myös 2 vuotta sitten sai toimeentulotukea, jos ulosoton jälkeen ei rahat riittäneet välttämättömiin menoihin, ja toiseksi ulosotosta voi saada samasta syystä huojennusta.

Vaihtaapa halvempaan asuntoon, ja hakee elatusmaksun pienentämistä tai jopa nollasopimusta. Kela maksaa kuitenkin saman elatustuen, vaikka elatusvelvollisella ei olisi varaa maksaa senttiäkään. Hän itse sen nollasopparin hakee! Jos aloittaja hakee, hän ei saa enää Kelalta, koska on itse luopunut siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan pilkunviilauksen vuoksi; ulosotto itsessään ei pidätä palkasta mitään, vaan sen tekee palkanlaskenta. Ja joskus voi käydä niinkin, että palkanlaskenta pidättää liikaa, tai pidättää mutta ei tilitä summaa edelleen ulosottoon. Olkaahan tarkkoina!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä