Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet työnantajasta, joka vaatii

Vierailija
04.09.2006 |

lääkärintodistuksen jopa yhdestä poissaolopäivästä, mutta ei tarjoa työterveyshuoltoa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä asioista mitään? Keskustele hänen kanssaan ja kerro, että hänellä on kyllä oikeus vaatia sitä todistusta, mutta että se ei suinkaan ole pakko.

Onko työpaikkasi niin iso, että työterveyshuolto on pakollinen? Mutta sitäkin voi mainita, että lääkärin pääsy helpoutuu huomaattavasti, jos on yksityinen työterveyshuolto. Se ei edes maksaa työnantajalle paljon.

Vierailija
2/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaadin lääkärintodistuksen jo yhdestä päivästä, tai siis alle kolmen päivän poissaoloon riittää terveydenhoitajan todistus, siitä yli lääkärin.

Oli pakko ottaa tuommoinen määräys käyttöön, kiitos yhden työntekijän, joka käytti systeemiä väärin, milloin oli mikäkin paikka kipeänä tai lapsi ja yleensä kyse oli vain krapulasta tai siitä että kaljakassi houkutteli aamulla enemmän kuin työnteko...

Että ymmärrän siinä mielessä työnantajan vaatimuksen hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niuhoa meininkiä, muttei mitenkään tavatonta. Minulla samalla tavalla. Kiva lähteä viemään kuumeista lasta terveyskeskukseen, jossa aikoja ei riitä edes oikeasti kiirrellisille tapauksille.

Vierailija
4/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä tuo työterveyshuollon järjestäminen maksaa ihan tarpeeksi, ainakin tämmöisen pienyrittäjän kukkarossa. Jo pelkkä perusmaksu on maksettava, vaikka kukaan ei lääkärissä kävisikään. Ja pakolliseksi olen luullut kyllä kaikille ulkopuolisia työllistäville, mutta voin olla väärässä.

T:4

Vierailija
5/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös yhdestä päivästä täytyy olla todistus, ei kelpaa kuin lääkärintodistus. jos olis 3pv pois töistä eikä olis todistusta niin se ois moro! Kaikki tämä yhden hullun juopon ämmän takia...= (

Vierailija
6/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 7

Vierailija
7/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa lääkäriin, silloin on kelvattava terveydenhoitajan todistus.

Vierailija
8/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin myös, että työterveyshuolot on lakisääteinen - mutta pienessä yrityksessä missä itse olen, sitä ei ole koskaan otettu puheeksi. Nyt vasta kun raha tuntuu olevan vähän enemmän, on otettu tarjouksia lääkäriasemilta. Ei ne minusta liian kovia maksuja ollut. Mutta meitä onkin vaan 4 ihmistä palkkalistalla. Ehkä työterveyshuolto on pakollinen? silloin sitä pitä ehdottomasti vaatia työnantajalta! En tiedä...

Poissa-oloistakaan ei tullut vielä koskaan mitään ongelma. Jos käyn lapsen kanssa lääkärissä pyydän automaatisesti lääkärintodistus, mutta jos vatsatauti/kuume yms yllättää, niin olen voinut olla pois ilman todistustakin hyvin - mutta täällä kukaan ei käytäkään tilaisuutta hyväksi.

t.

3

PS: äidinkieleni ei ole suome, älkä ihmetelkö vähän huonoa suomea!

Vierailija
9/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sitten valehdella, että joo, painetta poskionteloissa tms. Itse olen ollut opiskeluaikana ison firman palveluksessa, jossa vaadittiin myös nimenomaan lääkärintodistus yhdestäkin päivästä ja työterveyshuolto oli vain yli vuoden talossa olleille. Sitä lyhyemmän ajan töissä olleille työterveyshuolto oli ainoastaan työtapaturmia ja työperäisiä sairauksia varten. Ja kun vuosi sitten tuli täyteen, niin sen jälkeen ainoastaan työterveyslääkärin todistus kelpasi ja päästäksesi sinne, piti ensin itse näyttäytyä pomolle ja hakea häneltä henkilökohtaisesti lähete. Arvatkaa kyrsikö varsinkin kun itsellä opiskelijana olisi ollut YTHS:n palvelut ihan vieressä käytössä, mutta piti sairaana raahautua toiselle puolelle kaupunkia ja juoksennella siellä edes takaisin toimiston ja työterveysaseman väliä?

Vierailija
10/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistakaa ne TESsinne vielä, kaikki ei niiden sisältöä tunne.

t: 7

Vierailija
11/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tessi antaa luvan olla pois, niin työnantajan ei välttämättä tarvitse maksaa palkkaa. Jos työnantaja vaatii lääkärin/tt todistuksen, niin ehkä sillä on palkanmaksu mielessä.

Vierailija
12/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli töyn antajan on pakko järjestää terveyden hoito eli terveystarkastukset, työpaikka käynnit jne.

Mutta sairaanhoidon järjestäminen on vapaaehtoista eli jos sairastuu ja tarvitsee siksi lääkäriä.

Jos sairastuu työntakia saa mennä työterveyshuoltoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme