Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4v kävi kylässä - lasku perään?

Vierailija
27.11.2014 |

Tuttavani kävi kylässä 4 v ja 2v tyttäriensä kanssa. Äiti "ujohko" tapaus eikä uskalla komentaa tai korottaa ääntään kun tämä 4v pistää ranttaliksi.
Vierailun tulos:
-vuolukivitakan toinen seinus hakattu lommoille.
-Kaukosäädin paskana.
- Chic tapettiseinällä imeytyneitä rasvatahroja. (n90e rll) (heitteli joulutortut seinille).
- Äidillä paha mieli kun sanoin etteivät ole tervetulleita ennenkun ovat harjoitelleet kyläilyjä ja olen saanut korvauksen tuhoista.

Maksatanko lapsen aiheuttamat tuhot? Talo vasta valmistunut eikä mekään sitä ilmaiseksi saatu...todellakaan..

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sitten itse älynnyt lasta komentaa vaan sallit tuollaisen käyttäytymisen? Olisi varmaan lapsikin ollut kiltisti kun vieras ihminen komentaa.

Vierailija
2/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:54"]

Tuttavani kävi kylässä 4 v ja 2v tyttäriensä kanssa. Äiti "ujohko" tapaus eikä uskalla komentaa tai korottaa ääntään kun tämä 4v pistää ranttaliksi. Vierailun tulos: -vuolukivitakan toinen seinus hakattu lommoille. -Kaukosäädin paskana. - Chic tapettiseinällä imeytyneitä rasvatahroja. (n90e rll) (heitteli joulutortut seinille). - Äidillä paha mieli kun sanoin etteivät ole tervetulleita ennenkun ovat harjoitelleet kyläilyjä ja olen saanut korvauksen tuhoista. Maksatanko lapsen aiheuttamat tuhot? Talo vasta valmistunut eikä mekään sitä ilmaiseksi saatu...todellakaan..

[/quote]

Kyllä laittaisin, jos ei mokoma äiti ole tajunnut itse korvata lastensa aiheuttamia tuhoja. Kuolisin häpeästä, jos lapseni tekisi jotain tuollaista ja todellakin tarjoutuisin maksamaan korjaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voit pyytää korvausta. Kyllä neljä vuotiaan pitäisi osata jo vähän käyttäytyä ja uskoa kieltoja. Jos oisi esim. kaupassa tahalleen hajoittanut jotain niin tulisi lasku. Se on sitten eri asia oletteko vielä ystäviä sen jälkeen. Mulla myös lapsia ja jos lapsi käyttäytyisi noin kylässä niin häpeäisin silmät päästäni, lähtisin kotiin ja ehdottaisin itse korvaamaan tuhot.

Vierailija
4/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:58"]Mun mielestä voit pyytää korvausta. Kyllä neljä vuotiaan pitäisi osata jo vähän käyttäytyä ja uskoa kieltoja. Jos oisi esim. kaupassa tahalleen hajoittanut jotain niin tulisi lasku. Se on sitten eri asia oletteko vielä ystäviä sen jälkeen. Mulla myös lapsia ja jos lapsi käyttäytyisi noin kylässä niin häpeäisin silmät päästäni, lähtisin kotiin ja ehdottaisin itse korvaamaan tuhot.
[/quote]
Siis ehdottaisin itse että maksan hajonneet tavarat.

Vierailija
5/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotivakuutus?

Vierailija
6/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin olla komentamatta että mutsinsa saa opetuksen siitä mitä käy jos ei aseta rajoja lapselleen. Vituttaa tuommoset ihmiset jotka leikkii ÄitiTeresaa ja pistää muut komentamaan pahiksina omia pentujaan.

Vierailija
7/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:55"]No et sitten itse älynnyt lasta komentaa vaan sallit tuollaisen käyttäytymisen? Olisi varmaan lapsikin ollut kiltisti kun vieras ihminen komentaa.
[/quote]

Eiköhän se ole sen äidin vastuulla komentaa ja kasvattaa lastaan.

Vierailija
8/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi tai sinä saatte nuo varmaankin vakuutuksesta. Ota yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön ja kysy neuvoa. Ensi kerralla, kun joudut vastaavaan tilanteeseen kannattaa avata suunsa vähän aikaisemmin.

Vierailija
9/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toisen lasta pidä komentaa! Varsinkaan silloin, jos äiti on vieressä. Äidin tehtävä on vahtia lastaan ja maksaa viulut, jos laiminlyö tehtävänsä.

Vierailija
10/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:59"]

Ajattelin olla komentamatta että mutsinsa saa opetuksen siitä mitä käy jos ei aseta rajoja lapselleen. Vituttaa tuommoset ihmiset jotka leikkii ÄitiTeresaa ja pistää muut komentamaan pahiksina omia pentujaan.

[/quote]

No ootpa aika veemäinen itekin,. taisit saada mitä tilasitkin...

Vierailija
11/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No toivottavasti nyt sait opetuksen että kun ollaan sun omassa kotona niin sä todellakin komennat vieraitakin lapsia jos ei niiden vanhemmat osaa/ hoksaa.

Vierailija
12/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vuolukivitakankin saa lommoille?

Vierailija
13/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku tuhoaa mun omaisuutta niin KOMENNAN ja KÄSKYTÄN VÄLITTÖMÄSTI. 

ihan sama stana onko siinä äippä vieressä vai ei.  

Vierailija
14/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

urpo kun et osaa suojella omaisuuttasi ja saada suuta auki

t. mies 

Vierailija
15/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olis ennen vanhaan saanu kylässäkin selkään siltä asunnon omistajalta jos tuolla tavalla oltais käyttäydytty jos omat vanhemmat eivät älyä komentaa.

Vierailija
16/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eteisessä hinnasto, mistä näkee heti sisään tullessa mitä Penttihillevin aiheuttamat vahingot tulevat maksamaan. sis alv.

Vierailija
17/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No, taisit saada itse sen opetuksen. Sun koti joten voi sitä silloin ihan itsekin komentaa eikä vaan katsoa tyynesti päältä kun lapsi tekee tuhoja. Sanoisin että olet itse tasan yhtä syyllinen kuin se äitikin. Annoit lapsen tehdä tuhoja ihan tieten tahtoen. Ja nyt pyydät maksua. Ettei vaan olis niin, että ne tapetit ei ihan olleet mieluisat, joten nyt olis kiva vaihtaa ne ja maksattaa jollain muulla. Muuten en voi ymmärtää ihmistä joka katsoo päältä kun uutta kotia sotketaan ja rikotaan.

Vierailija
18/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi. Kyllä katsoisin peiliin, jos joku meillä tuollaiset tuhot saisia aikaan. Meidän koti meidän säännöt!

Vierailija
19/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:02"]

Ei toisen lasta pidä komentaa! Varsinkaan silloin, jos äiti on vieressä. Äidin tehtävä on vahtia lastaan ja maksaa viulut, jos laiminlyö tehtävänsä.

[/quote]

Lasta saa ja pitää komentaa jos se on rikkomassa jotain, oli lapsi sitten oma tai vieras. Kyllä se toinenkin sivustakatsoja on ihan tasan tarkkaan vastuussa. Sun koti ja sun oikeus myös komentaa ja kertoa säännöt.

Vierailija
20/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:59"]

[/quote]

No ootpa aika veemäinen itekin,. taisit saada mitä tilasitkin...
[/quote]

Tottakai olen veemäinen! Kyseisen lapsen käyttäytymisestä on jotkut jopa sanoneet hänelle että voisi vähän napakammin sanoa ennenkun vahinkoja pääsee tapahtumaan. Ymmärrän kyllä että lapselle tulee suru puseroon komentamisesta, mutta äitinsä ei ymmärrä ettei se vahingoita lapsen kehitystä millään tavalla.
Ap.