HS: "Pienituloisille ei pidä edes yrittää järjestää halpaa sähköä, puoli-ilmaista bensiiniä tai huokeaa kaukolämpöä"
Hesari kirjoitti pitkän pääkirjoituksen hintojen noususta Euroopasta ja miten ihmisten ohjaaminen ilmastoystävällisempään kulutukseen ja -elintapoihin nostamalla hintoja on hyvä asia. "Ilmastotoimien ytimessä on energia ja ohjauskeinojen ytimessä hinta," sanoo Hesarin artikkeli. Pääkirjoituksen lopussa nostetaan esiin että jos köyhiä ja vähäosaisia aletaan tukemaan hintojen nousun takia niin se vesittää ja romuttaa ihmisten hintaohjauksen idean ja pahimmillaan hämärtäisi sen.
Kommentit (63)
Annetaan köyhien kuolla kuin kärpäset pakkaseen, nälkään ja janoon, siinäpä loistoratkaisu!
Ihmisten verottaminen ostovoimattomiksi on vasemmiston vallan perusta.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan köyhien kuolla kuin kärpäset pakkaseen, nälkään ja janoon, siinäpä loistoratkaisu!
Eiköhän tuo kuulune NWO agendoihin.
Kerrankin kunnon asiaa. Suomi on hyysännyt ja paaponut pienituloisia ihan tarpeeksi niin ettäs koko poppoo on valtion pilalle hemmottelema. Kyllä se alkaa hiljalleen riittää ja pitäisi alkaa korostamaan enemmän itsekseen pärjäämistä ja ihmisten omia saavutuksia avun kerjäämisen ja ainaisen ruinaamisen sijaan. Maailma ei voi jatkua ikuisesti vanhalla tavalla koska siihen ei ole yksinkertaisesti varaa eikä se ole taloudellisesti kannattavaa.
Suomessa on jo liikaa tukihimmeleitä jotka johtavat kannustinloukkuihin.
Mulla menee tässäkin kuussa noin 2 viikon ruokarahat kierrätyshintoihin, kiitos vaan. Tuplakologista, kun olen sitten TAAS tässäkin kuussa vikat kaksi viikkoa syömättä vesipaastolla, ja se se vasta ekologista olisikin jos kupsahdan pian kokonaan näihin rahattomuudesta johtuviin paastoihini!
Kuluttajalla on oikeus ostaa halvinta energiaa mitä markkinat voivat tuottaa.
Kerrotko vielä miten "alkaa huolehtia itsestään"(ilman tukia, kun PALKKATÖITÄ ei anneta todellakaan kaikille vaikka hakisti sataa paikkaa päivässä, olisit päihteetön himoliikkuja ja toisaalta sinut on sairastutettu jo pelkästä rahan puuteesta johtuvalla stressillä (lähes)työkyvyttömäksi tässä monimutkaisessa tukien haku byrokratiahelvetissä?!
Päälle pitää kestää teidän "tuet pois"- aivokääpiöiden huutelua! Joku oman elämänsä hesesalminenko siellä taas huutelee tukia pois, ja sitten coronan iskettyä itkee itse eniten, miljoonat toki taskuista samana aikaan yhä rönsyillen ja omakuviaan lohdutuksena orjilleen lähetellen....Haistakaa v***u,ihan kaikki!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Menkää köyhät v ttu kyykkyyn.
- Iiris
Ps. Kirjoitan tätä Peteliuksen Lexuksessa.
Äänestäkää köyhät Kokoomusta tai Persuja sitten teistä tulee yhtä menestyneitä kuin minä
T. Lahjakkuutensa ja ahkeruutensa vuoksi äveriääksi tullut rouva Espoosta
Vierailija kirjoitti:
Joo! Ja ulkomailta uutta porukkaa tekemään pieni palkkaiset paskahommat.
Helsingin Sanomien tilaus vuodesta 2000 aloitettuna on tullut maksamaan tilaajalleen yli 10.000€. Kunnon rahansiirto Sanoma Oy:lle siis.
Ei tuo lehti ole persaukisille.
Vierailija kirjoitti:
Kuluttajalla on oikeus ostaa halvinta energiaa mitä markkinat voivat tuottaa.
Totta. Vihervassari-poliitikoilla ei ole oikeutta mennä liiaksi sörkkimään markkinoita jonkin kuvitteellisen asian takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää köyhät v ttu kyykkyyn.
- Iiris
Ps. Kirjoitan tätä Peteliuksen Lexuksessa.
Äänestäkää köyhät Kokoomusta tai Persuja sitten teistä tulee yhtä menestyneitä kuin minä
T. Lahjakkuutensa ja ahkeruutensa vuoksi äveriääksi tullut rouva Espoosta
Palkkaan heti kolme köyhää puutarhureikseni kun saadaan työnteko kannattavaksi
Vierailija kirjoitti:
Ei ole reilua, ei oikeudenmukaista eikä tasa-arvoista että toisen puoliskon täytyy maksaa kalliisti ilmastomuutoksesta ja sitten toiselle puoliskolle maksetaan siitä että heidän ei tarvitse välittää ja piitata muutoksesta. Reilua, oikeudenmukaista ja tasa-arvoista on se että kaikki maksavat ilmastonmuutoksesta saman verran tuloihin ja varallisuuteen katsomatta.
Mä en oikeesti ymmärrä kuka noita elitistisiä vihreitä oikein äänestää?
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos vaikka suora sähkölämmitys tulisi yhtä halvaksi kuin puulla lämmittäminen, niin kuka hullu enää halkoja polttelisi? Köyhän on vaan puulla lämmitettävä.
Köyhän ei kannata puulla lämmittää. Ostopuulla tulee kalliimmaksi alle -15° pakkasella kun ilmalämpöpumpulla. Köyhällä ei ole omaa metsää mistä ottaa ilmaista puuta.
Sähköyhtiöiden rahastukselta ei ole turvassa kukaan. 90-luvulla kerrostalokaksion sähkölasku (siis sisältäen kulutuksen ja siirron) oli 38 markkaa, eli pyöreästi 6.38 euroa. Nyt pelkkä siirto ilman kulutusta on 38 euroa (= 226 markkaa) ja siihen kulutus päälle, eli koko lasku noin 50 euroa, eli noin 297,5 markkaa. Hinta on liki 8 kertaistunut.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeesti ymmärrä kuka noita elitistisiä vihreitä oikein äänestää?
Enkä sitä ketkä menee ehdokkaaksi. Isolla osalla itsellään samat autonromut kun monella "normi" duunarilla.
Toisaalta jos vaikka suora sähkölämmitys tulisi yhtä halvaksi kuin puulla lämmittäminen, niin kuka hullu enää halkoja polttelisi? Köyhän on vaan puulla lämmitettävä.