Pienituloiset; mitä olette syöneet tänään?
Toivon, ettei keskusteluun tulisi mitään ilkeilijöitä, eikä syntyisi myöskään kilpailua tai riitelyä ruoan terveellisyydestä vaan jokainen voi kertoa mitä on tullut perheenä syötyä
Kommentit (66)
Talon hieman alle 1 v - kasvislasagne, rahka, mysli, banaania yms.
Minulla ja miehellä on vuosipäivä, joten olemme sikailleet konvehdein, erikoiskahvein ja käyneet ulkona syömässä. Tuli kahdeksan vuotta täyteen, joten piti jotenkin juhlistaa :)
Mustikoita, mustikkasoppaa, savutofua, vastaleivottuja sämpylöitä, soijajuustoa. Kuppi kaakaota ja pari kuppia teetä. Lämmintä ruokaa ei tänä iltana jaksettu tehdä. Muut ateriat syöty töissä/päiväkodissa.
Pari palaa ruisleipää juustolla, 2 kuppia kahvia, makaronia ja jauhelihakastiketta, kurkkua, mandariini, glögiä. Väleissä vettä.
En ole köyhä, mutta tuloista ei jää kovin paljoa käteen kulujen jälkeen, kun työmatka nielee aika paljon rahaa. Kasvisosekeittoa ja itse leivottuja sämpylöitä+arkijuustoa oli iltaruokana. Oli myös kahvileipää: Lapsuudekodista ilmaiseksi saaduista omenoista leivottua omenapiirakkaa. Päivällä söin pienen annoksen salaattia - joo, vähä liian kallista, mutta itse tehtyä kuitenkin - ja hapankorpun sekä tarjouksesta ostetun banaanin. Aamupalana oli näkkäriä ja arkijuustoa sekä kurkkua. Kahvia ja vettä.
Koulussa sämpylä
Kotona muutama pipari sekä pastaa ja jauhelihakastiketta
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:08"]
No jokainen voi itse määritellä itsensä. Jos kokee olevansa pienituloinen niin sitten on. Mutta mittarina voisi käyttää +-toimeentulotuenraja
[/quote
Ulosottoa ei oteta huomioon sos. tuissa, eikä esim. asumistuessa. Eli köyhää on. Tänään söin duunissa ilmaiseksi (salaa) . Käyn töissä, vaikka taloudellisesti ois helpompaa lyödä hanskat tiskiin. Jään odottamaan "köyhät kyykkyyn" viestien vyöryä.
Sossutuella mennään ja tänään oon syönyt: Maitorahkan 250g, 2x näkkäri joilla oltermannia, Lämmin kuppi keiton + juonut murukahvia (n.litran) ja Pepsiä (n.3 dl) ja vettä, tietty! Upeeta eikö vaan?
mä söin ikeassa kuude euron kana-riisiannoksen salaatilla ja välipalaksi jätskin ja hodarin. Aamupala oli kaks näkkäriä juustolla ja murukahvi. Siinä oli mun päivän ruuat, muuta en syö :)
Aamulla muutaman näkkärin ja illallla kanaa riisiä ja wok vihanneksia
Meillä oli juustoista kasviskiusausta. Halpaa ja hyvää, ja riittää huomisellekin.
cashewpähkinöitä
makaronia ja valmispestoa
teetä
maitoa
tarjouskeksipaketin
itse tehtyä porkkanasosekeittoa
aamulla turkkilaista jugurttia, banaania ja avokado
lounaaksi ikean pakastelihapullia ja kermakastiketta, valkosipuliperunoita ja kaalisalaattia
töissä evääksi banaanin
kahvia
rainbow-sipsipussin jämiä viikonlopulta
Vanukkaan aamulla, koulussa lounaan, kotona päärynän välipalaksi, päivälliseksi pussista keiteltyä pataruokaa ja punajuurisalaattia, iltapalaksi 2 näkkileipää suolakurkulla, pari suklaa konvehtia (niitä viimeisiä pahalta maistuvia)
Aamulla muroja, lapset söi lounaan koulussa, itse skippasin. Välipalaksi voileivät, päivälliseksi savulohikeittoa. Iltapalaksi mansikkarahkaa..
Puuroa lautasellinen ja kuppi teetä aamulla, koulussa ruoka, puolikas ranskanleipä ja teetä iltapäivällä ja illalla puuro ja mustikkajukurtti. Olen opiskelija ja näytän ihan afrikan lapselta tällä ruokavaliolla, maha pullottaa ja raajat laihat. :-D
Täällä ei ole köyhiä näköjään. Ruokalistoista päätellen.
Ite tehtyä hernerokkaa. Vetistäkin vielä, mutta se oli vahinko.
Olen opiskelija, mies töissä hoitoalalla, en koe että oltaisiin "köyhiä" mutta pienituloisia vissiinkin, jos on lukuja uskottava. Aamupalan mies söi töissä, minä pari karjalanpiirakkaa kasviksilla, banaanin ja juomaa, lounaaksi kanaa uunissa ja riisiä. Päivällinen/iltapala haettiin kiinalaista:) tosin ollaan mun äidin luona kyläilemässä viikon verran, joten ainoastaan kiinalainen maksettiin itse (tosin äiti olisi maksanut nekin, jos ei olisi ollut töissä).. Mutta siis hyvin saammw itsemme ruokittua, vaikka nyt herkutellaankin äidin ruokapöydän ääressä:)