Pienituloiset; mitä olette syöneet tänään?
Toivon, ettei keskusteluun tulisi mitään ilkeilijöitä, eikä syntyisi myöskään kilpailua tai riitelyä ruoan terveellisyydestä vaan jokainen voi kertoa mitä on tullut perheenä syötyä
Kommentit (66)
Aamulla yksi lapsista söi leipää ja jogurttia, muut puuroa.
Lounaalla perunoita lihakastiketta ja salaattia, eskarilainen sai eskarissa hernekeittoa.
Välipalalla leipää.
Lapsilisäpäivä joten tuhlattiin (huimat 7€) ja ostettiin ilta ruuaks lidlin pitsoja ja jäätelöä jälkkäriks.
Iltapalalla osa söi puuroa, osa muroja ja osa leipää.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:08"]
No jokainen voi itse määritellä itsensä. Jos kokee olevansa pienituloinen niin sitten on. Mutta mittarina voisi käyttää +-toimeentulotuenraja
[/quote
Ulosottoa ei oteta huomioon sos. tuissa, eikä esim. asumistuessa. Eli köyhää on. Tänään söin duunissa ilmaiseksi (salaa) . Käyn töissä, vaikka taloudellisesti ois helpompaa lyödä hanskat tiskiin. Jään odottamaan "köyhät kyykkyyn" viestien vyöryä.
[/quote]
Ulosotto otetaan huomioon sos. tuissa eli toimeentulotuessa mutta ei kelan etuuksissa
Kaurapuuroa, vettä, kahvia
Kanaa, riisiä, kasviksia, raejuustoa
Spagettia ja jauhelihakastiketta
Joulutorttu omenamarmeladilla
Aamulla söin kaksi karjalanpiirakkaa, joiden päällä oli kinkkua, juustoa ja kurkkua. Lämmin ruoka oli keitettyjä perunoita ja saksanhirvikäristystä sekä kaksi palaa ruisleipää, joiden päällä kinkkua ja juustoa. Illalla söin yhden omenan.
Aamupalaksi kaksi ruisleipää, voilla, juustolla ja kinkulla
lounaaksi puolikkaan banaanin ja mandariinin
päivälliseksi keitettyjä perunoita ja jauhelihakastiketta.
Iltapalaksi pari ruisleipää
2 kuppia kahvia, pussin nuudeleita ja leivän.
Puuroa, maitoa, kanamakaronilaatikkoa, pinaattilettuja, ruisleipää tuorejuustolla, energiajuomaa, raejuustoa, lisää ruisleipää tuorejuustolla, jätskiä, omenaa, appelsiinia, jäävuorisalaattia, porkkanaa, maitorahkaa.
Aamupalaksi rahka ja banaani. Lounaaksi koulussa perunaa, makkarakastiketta, salaattia ja pala vaaleaa leipää levitteellä. Kotona illalla 3 palaa ruisleipää lauantaimakkaralla ja tomaatilla sekä appelsiini.
Aamulla join kahvia, lapset söivät pari minirahkaa, miehestä en tiedä. Lounaalla kanaa ja riisiä, salaattia, ,mansikoita mustikoita pakkasesta, vettä ja kahvia ( tämän söi muut, paitsi koululainen koulussa (hän söi kyllä marjoja kasan tullessaan). Välipalalla piispamunkit ja lapsille kaakao, aikuisilla kahvit. Illallinen pinaattikeitto, kananmunaa, leipää juustolla. Jälkiruokana hedelmiä. Iltapalalla kaakao. Melko tyypillinen ruokapv. Yleensä päivän toisella ruualla joko jauheliha, kananfilee tai lohipohjainen juttu, toinen ruoka kasvispainotteinen
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:08"] No jokainen voi itse määritellä itsensä. Jos kokee olevansa pienituloinen niin sitten on. Mutta mittarina voisi käyttää +-toimeentulotuenraja [/quote Ulosottoa ei oteta huomioon sos. tuissa, eikä esim. asumistuessa. Eli köyhää on. Tänään söin duunissa ilmaiseksi (salaa) . Käyn töissä, vaikka taloudellisesti ois helpompaa lyödä hanskat tiskiin. Jään odottamaan "köyhät kyykkyyn" viestien vyöryä. [/quote] Ulosotto otetaan huomioon sos. tuissa eli toimeentulotuessa mutta ei kelan etuuksissa
[/quote]
Ok. Mulla ei oteta sitä huomioon. Liksasta menee siis uo. Sitä ei koskaan vähennetä tuloistani tt- tukea hakiessa. Kelassa asumistuen kanssa sama juttu. Jos laki muuttunut ihan just, sitten olen ihan pihalla. Kuulisin mielellään lisää faktaa tästä, mulla on joka kuukaudelta sossun paperit tallesssa, viim 9kk. Tarveharkintainen on eri juttu, sain sitä kerran ja se perittiin liksasta takaisin.
Lihakeittoa, itsetehtyä leipää, juustoa, leikkelettä, hedelmiä, jogurttia
Töissä tankkasin itseni täyteen ilmaista kahvia ja illalliseksi söin 0,70€ maksavan mikropitsan. Sillä on pärjättävä, muuhun ei oo varaa. :( nälkä on.
Huominen menee varmaan kahvipaastolla.
Perjantaina saa ruokaa!! Onnenpäivä.
Olen ollut 4kk työtön (sain yllättäen potkut!) ja kelalta tulee aina kieltävä päätös perus työmarkkinatukeen, ilman syytä.. Kaikki todistukset mitä ovat pyytäneet on lähetetty kuukausia sitten ja olen te-toimistossa työttömänä työnhakijana ja te-toimistosta on sanottu minulle että kelalla ei ole mitään syytä laittaa kieltävää päätöstä. Joten olen todellakin pienituloinen, ei tuloja ollenkaan eikä asuinpaikkaa. Tänään sain pari vanhaa kuivaa leipää ja jäätelön, siis koko päivän aikana. Tililläni ei ole kuin pari euroa ja lääkkeetkin pitäisi ostaa autoimmuunisairauksia varten mutta ei. Kuolemaa odotellessa, kiitos kela!
puuroa pähkinöillä ja mustaherukoilla, ruisleipää juustolla, tomaatilla ja avokadolla, karjalanpaistia ja perunaa, jogurttia ja 4 klementtiiniä. Näitä siis miehen kanssa, suurinpiirtein samat, mies syö tosin enemmän.
No patonkia juustoilla, sämpylän samoilla juustoilla, klementiinejä, maustettuja pannuvihanneksia, vaniljakreemiä mansikkahillolla ja kermavaahdolla. Vatsakahvia myös kaksi kertaa.
ja tällä ei ole tekemistä köyhyyteni kanssa. Oikeasti en vois syyödä viljaa, hiivaa ja maitotuotteita, mutta helppous ja nopeus oli päivän sanat.
Olen opiskelija ja asun opiskelijasolussa. Ostan ruokaa vain itselleni.
Tänään söin
-yogurttia
-opiskelijalounaan jälkkäriä santsaten (kaveri ei syönyt, joten sain häneltä, näitähän ei kannata haaskata)
- teetä ja 2 kpl kylmäsavulohi-salaatti-ruisleipiä tultuani kotiin (lohi oli päivän panostus, tykkään syödä mieleni mukaan, silti budjetissa pysyen)
- vähän karkkia
- iltapalaksi näkkäriä, teetä ja 3 klementiiniä
Viikonloppuna aion ostaa pitsaa.
Aamulla söin elistä keittoa (sieni-kurpitsakeittoa) sienet kerätty itse ja kurpitsan ostin 90sentillä kun halloween oli ohi.
illalla nuudelipussin, johon sekoitin hieman pakastemaissia ja juustoa.
Muuten vettä ja teetä.
Yksi kuppi kahvia, 4 maksamakkaravoileipää ja yksi annos mannapuuroa.
Hain viljelypalstaltani porkkanaa, punajuuria, maa-artisokkaa ja lehtikaalia.
Söin porkkanoita ja tekemääni maa-artisokkakeittoa. Punajuuret keitin odottamaan huomista, kun ostan aurajuustoa. Kaapista löytyy ryynejä. Sipuliakin on kylliksi. Hyvä laatikkoruoka luvassa.
Lehtikaalista vielä jotain... Ideoita?
Opiskelija.
Aamupalaksi banaani ja cashew pähkinöitä
Koulussa kouluruoka perunaa, jauhelihakastiketta, vaaleaa leipää ja salaattia (1.25e)
Ikeasta kahvi ja juustokakku, (yht 3e)
Iltapalaksi leipää ja tuorejuustolevitettä, hieman paprikaa ja kurkkua
Juon aina vain vettä, kahviin tilkka maitoa. Perheetön olen. Opintotuki ja palkka kuukaudessa yhteensä 600e, pienituloiseksi itseni luokittelen.