flunssarokotus kannattaako?
Mietin että onko järkevää ottaa tuo rokote, esikoinen 8v, toinen on 2v ja kuopus 4kk. Kannataisiko ottaa? Aijotteko itse ottaa flunssarokotteen tänä vuonna? Toivon mielipiteitänne tästä rokoteesta. Ja onko niille jotka ovat ottaneet, onko tullut haittavaikutuksia? Jos on niin minkä laisia?
Kommentit (26)
Useimpina vuosina olen ottanut. Yhtenä jäi väliin ja silloin iski tauti. Oli todella ikävä, kesti viikkoja ennen kuin olin taas kunnolla parantunut. Isoisäni kuoli influenssan aiheuttamaan keuhkokuumeeseen, ennen kuin noita rokotuksia oli.
Muistutan että tämänvuotinen rokote Vaxigrip ei sisällä sitä pahaa adjuvanttia jonka arvellaan aiheuttaneen ne narkolepsiat. Tänä vuonna pitäisi olla varsin hyvä suoja rokotteella, joka vuosihan se ei onnistu ihan nappiin.
Miten tällaista asiaa ei joku osaa itse päättää? Ei se rokote ole sen kummempi kuin muinakaan vuosina. Sivuvaikutukset myös ovat yksilöllisiä tuleeko niitä vai ei. Itse otin ammattini takia eikä tullut muuta kuin käsivarteen pieni arka kohta ja yhtenä päivänä oli hieman kurkku karhea. Tosin siitä en tiedä johtuiko rokotteesta.
Viime vuonna ottaessani rokotteen, terveydenhooitaja kertoi, että se suojaa saamasta A-virus, B-virus sekä sikainfluenssaa. Tänä vuonna en tullut kysyneeksi, mutta oletan että samat ovat tänäkin vuonna.
Kiitos kaikille vstanneille, ajttelin ottaa lapsille ja itselleni influensarokotteen.
Allergia voisi olla vakava seuraus. Mutta reaktio tulee yleensä heti ja sen takia odotellaan siellä rokotuspaikalla viisitoista minuuttia, että voidaan antaa lääke mahdolliseen allergiseen reaktioon. On hyvin harvinainen reaktio.