Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

flunssarokotus kannattaako?

Vierailija
26.11.2014 |

Mietin että onko järkevää ottaa tuo rokote, esikoinen 8v, toinen on 2v ja kuopus 4kk. Kannataisiko ottaa? Aijotteko itse ottaa flunssarokotteen tänä vuonna? Toivon mielipiteitänne tästä rokoteesta. Ja onko niille jotka ovat ottaneet, onko tullut haittavaikutuksia? Jos on niin minkä laisia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat varmaan influenssarokotusta. Flunssaa vastaan ei rokotetta ole. 

Vierailija
2/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki on kysellä täällä tollasta asiaa? Mitä jos kysyt vaikka neuvolasta? Täällä kiekuu kymmenen rokotekielteistä hörhöä ja kymmenen rokotemyönteistä mammaa, valitset sitten siitä kannattaako vai ei?

Vierailija
4/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos haluat lapsillesi narkolepsian tai muun autoimmuunisairauden.

Vierailija
5/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa vaan influenssarokote, joka suojaa ainoastaan influenssa-A -virusta vastaan. Flunssia aiheuttaa sadat muutkin virukset, esimerkiksi influenssa-B. Meillä on rokoteet ptettuna koko perheellä, pääosin mummon syöpähoitojen vuoksi. Räkätauteja tulee varmasti tänäkin vuonna. Yhdellä lapsella oli pistopaikalla mustelma. 

Vierailija
6/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan joka vuosi ammattini vuoksi, koskaan ei ole tullut mitään oireita pientä pistokohdan arkuutta lukuunottamatta. 

Vierailija
7/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin neuvolasta ja suositteli, mutta aloin itse miettimään haittavaikutuksia.

Vierailija
8/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisemmin influenssasta tulee haittaa kuin rokotuksesta.

Vierailija
9/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tänä vuonna. Mitään jälkioireita ei tullut, edes käsi ei kipeytynyt!

Vierailija
10/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko läheisilläsi sairauksia, onko vanhuksia? Silloin ottaisin. En toimisi sairauden kantajana

Vierailija
11/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut jo monena vuonna peräkkäin perussairauksieni takia. Koskaan ei ole tullut mitään haittavaikutuksia. Pistospäivänä on pistoskohta ollut vähän arka. Ei muuta!

Vierailija
12/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin koska olen raskaana, suojaa vauvaakin. Lapset saa kanssa. Ei tullut mitään.

Vierailija
13/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisillä ei ole vakavia sairauksia. Mutta yksi tuttu kertoi ettei uskalla ottaa haittavaikutuksien takia, mitä voi aiheuttaa pahimmillaan?

Vierailija
14/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:05"]

Olen ottanut jo monena vuonna peräkkäin perussairauksieni takia. Koskaan ei ole tullut mitään haittavaikutuksia. Pistospäivänä on pistoskohta ollut vähän arka. Ei muuta!

[/quote]

Minulla aivan sama tilanne kuin tällä kirjoittajalla. Kohta kymmenen vuotta influenssarokotteen olen ottanut, ainoa oire on ollut vuorokauden vähän aristava olkavarsi. Nyt, kun vanhempanikin on sairastunut, on kaksi syytä ottaa rokote, suojaan samalla häntäkin.

Vierailija
15/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:21"]

Läheisillä ei ole vakavia sairauksia. Mutta yksi tuttu kertoi ettei uskalla ottaa haittavaikutuksien takia, mitä voi aiheuttaa pahimmillaan?

[/quote]

http://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/kaytannon-ohjeita/usein-kysyttya/kausi-influenssarokotuksista-kysyttya

Vierailija
16/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittavaikutuksen voi tulla flunssankaltaisia oireita. Pientä lämpöä, nuhaa ym. Itse asiassa on hyvä, jos niitä tulee. Koska kertoo siitä, että vasta-aineita on alkanut muodostua. Ei läheskään kaikille tule mitään oireita kuitenkaan.

Vierailija
17/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis vakavia haittavaikutuksia voi aiheuttaa?

Vierailija
18/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausi-influenssarokote sisältää muistaakseni myös yhtä B-tyypin virusta, joka siis aiheuttaa influenssaa ei flunssaa, kuten joku täällä kirjoitti.
Itse otan joka vuosi rokotteen koska työskentelen pienten infektiokierteisten lapsien kanssa. Suojaan siis pienet potilaani ja itseni influenssalta.

Vierailija
19/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:31"]Ei siis vakavia haittavaikutuksia voi aiheuttaa?
[/quote]

Eipä juuri. On vuosikymmeniä käytössä ollut rokote.

Vierailija
20/26 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheestä kaikki 4 rokotettu. Rokotteessa 2 a-influenssa ja 1 b-influenssakantaa vastaan rokotteet.

Paikallisreaktio (lue: käsi muutaman päivän painoarka) tuli, mutta ei muuta. Ollaan otettu rokotukset kyllä joka vuosi vähintään 13 vuotta, itse jo 18 vuotta.