AMK syksyn yhteishaku 2021
Tästä en nähnyt vielä keskustelua, joten aloitetaan. Kuinka moni teistä odottaa syksyn yhteishaun tuloksia? Muutama viikko vielä todistusvalinnan tuloksiin, odottavan aika on pitkä.
Kommentit (71)
Kuinka moni pääsee aloittamaan opinnot Savonialla? Mitä alaa lähdet opiskelemaan ja mitä odotuksia sinulla on?
Haluaisin ottaa amk:sta paikan vastaan, mutta myöhemmin hakea yliopistoon! Teenkö virheen? Onko yliopistoon ihan tuhoon tuomittua hakea todistuksella ei-ensikertalaisena? Minun paperit ei ole mikään laudaturien rivi...
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ottaa amk:sta paikan vastaan, mutta myöhemmin hakea yliopistoon! Teenkö virheen? Onko yliopistoon ihan tuhoon tuomittua hakea todistuksella ei-ensikertalaisena? Minun paperit ei ole mikään laudaturien rivi...
Taisin tehdä virheen siinä kyllä. Otin paikan, jolle ilmeisesti on aika helppo päästä ja en ole varma alasta. Mietin, että kun nyt pääsin pelkällä todistuksella ja keväällä pisterajat voi olla korkeammat, että jäänköhän myöhemmin kokonaan ilman paikkaa jos en jaksakaan korottaa yo-todistusta. No, tehty mikä tehty...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisin tehdä virheen siinä kyllä. Otin paikan, jolle ilmeisesti on aika helppo päästä ja en ole varma alasta. Mietin, että kun nyt pääsin pelkällä todistuksella ja keväällä pisterajat voi olla korkeammat, että jäänköhän myöhemmin kokonaan ilman paikkaa jos en jaksakaan korottaa yo-todistusta. No, tehty mikä tehty...
Miksi otit paikan vastaan, jos et välttämättä ole kiinnostunut siitä?🤔 mikä ala kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit paikan vastaan, jos et välttämättä ole kiinnostunut siitä?🤔 mikä ala kyseessä?
Sain asuntotarjouksen joka oli ainutlaatuisen edullinen ja harvoin tarjolla, ja se taas vaati voimassa olevaa opiskelupaikkaa. Lisäksi ajattelin että saatan olla kiinnostunut "viereisestä" alasta, jonne en päässyt tässäkään haussa, ja olen ollut siinä käsityksessä että amk:n sisällä voisi aika helposti vaihtaa. Koko elämäntilanne oikeastaan vaikutti siihen päätökseen ja oli pakko päättää tosi nopeasti asiasta.
Opintopolun sivulta, tietääkö joku onko nämä tarkoitettu vain niille jotka hakee jollain muulla kuin yo-todistuksella?
"Jos saat opiskelupaikan ammattikorkeakoulusta, toimita tutkintotodistusten ja mahdollisten työtodistusten kopiot ammattikorkeakoulun hakijapalveluun ammattikorkeakoulun ilmoittaman päivämäärään mennessä.
Ammattikorkeakoulut tarkistavat hakukelpoisuutesi vertaamalla todistuskopioita niihin tietoihin, jotka olet antanut hakemuksessasi.
Ammattikorkeakoulut tarkistavat alkuperäiset tutkinto- ja työtodistukset opintojen alussa.
Valinta on ehdollinen, kunnes olet toimittanut todistuksen
Valinta on ehdollinen siihen asti, kunnes ammattikorkeakoulu on tarkistanut tutkinto- ja työtodistukset. Ammattikorkeakoulu voi purkaa valinnan, jos et toimita todistuksia ammattikorkeakoulun ilmoittamassa määräajassa tai jos olet antanut virheellisiä tietoja."
Itse en ole toimittanut mitään todistuksia, mutta olen käynyt lukion ja siis ne tiedothan varmaan olivat jo valmiiksi siellä järjestelmässä nykysysteemillä.
Vierailija kirjoitti:
Opintopolun sivulta, tietääkö joku onko nämä tarkoitettu vain niille jotka hakee jollain muulla kuin yo-todistuksella?
"Jos saat opiskelupaikan ammattikorkeakoulusta, toimita tutkintotodistusten ja mahdollisten työtodistusten kopiot ammattikorkeakoulun hakijapalveluun ammattikorkeakoulun ilmoittaman päivämäärään mennessä.
Ammattikorkeakoulut tarkistavat hakukelpoisuutesi vertaamalla todistuskopioita niihin tietoihin, jotka olet antanut hakemuksessasi.
Ammattikorkeakoulut tarkistavat alkuperäiset tutkinto- ja työtodistukset opintojen alussa.Valinta on ehdollinen, kunnes olet toimittanut todistuksen
Valinta on ehdollinen siihen asti, kunnes ammattikorkeakoulu on tarkistanut tutkinto- ja työtodistukset. Ammattikorkeakoulu voi purkaa valinnan, jos et toimita todistuksia ammattikorkeakoulun ilmoittamassa määräajassa tai jos olet antanut virheellisiä tietoja."Itse en ole toimittanut mitään todistuksia, mutta olen käynyt lukion ja siis ne tiedothan varmaan olivat jo valmiiksi siellä järjestelmässä nykysysteemillä.
Ei tarvitse toimittaa mitään todistuksia, jos olet suorittanut yo-tutkinnon vuonna 1990 tai sen jälkeen!
Minkä ikäistä porukkaa amk:hon yleensä hakee? Ahdistaa jos oon luokan nuorin eikä siel oo yhtää mun ikäsiä.. varsinki ku mun ala mihi pääsin on monimuotototeutuksella.
Nyt on kaikki tulokset tulleet ja opiskelupaikka vastaanotettu! Ai että.