AMK syksyn yhteishaku 2021
Tästä en nähnyt vielä keskustelua, joten aloitetaan. Kuinka moni teistä odottaa syksyn yhteishaun tuloksia? Muutama viikko vielä todistusvalinnan tuloksiin, odottavan aika on pitkä.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kokeen pistemäärä opintopolkuun näkyviin?
Tulee. Viimeistään silloin 26.11.
Omista hakukohteista Karelia amk oli jo julkaissut tulokset. Ei lykästänyt tällä(kään) kertaa.
T. Ei-ensikertalainen
Itse odotan metropolian tuloksia. Odottavan aika on pitkä!
Vierailija kirjoitti:
Itse odotan metropolian tuloksia. Odottavan aika on pitkä!
Tuli tänne ainakin tänään!
Näkeekö muut sitä tämän tyylistä keskustelua jossa oli lähemmäs 400 kommenttia?🤔
Ei sitä vissiin enää ole.
En tiedä poistettiinko, kun siinä tuli jotain keskustelua sh ja lh ammattien välillä.. en tiiä.
Tuli tännekin metropolian tulokset, en päässyt kouluun. Tai olen varasijalla Suuhygienisti monimuoto opintoihin, mutta niin kaukana ettei varmasti irtoa paikkaa.
Kun hakijapalveluun pitää lähettää kuva tutkintotodistuksesta, niin riittääkö kuva yo-tokarista missä näkyy C C M B ymsyms, vai pitääkö laittaa kuva myös lukion päättötodistuksesta jossa näkyy aineittain numeroarvosanat?
Vierailija kirjoitti:
Kun hakijapalveluun pitää lähettää kuva tutkintotodistuksesta, niin riittääkö kuva yo-tokarista missä näkyy C C M B ymsyms, vai pitääkö laittaa kuva myös lukion päättötodistuksesta jossa näkyy aineittain numeroarvosanat?
Otat sen tutkintotodistuksen, pistäs sen skanneriin, siirrät tietokoneelle, teet kaikista mitä skannaat YHDEN tiedoston esim pdf ja lataat sen omasta opintopolusta hakijapalveluun... Jos ei ole skanneria, niin valokuvat kaikista tarvittavista ja siirrät koneelle ja teet niistä YHDEN tiedoston ja se opintopolkuun....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat sen tutkintotodistuksen, pistäs sen skanneriin, siirrät tietokoneelle, teet kaikista mitä skannaat YHDEN tiedoston esim pdf ja lataat sen omasta opintopolusta hakijapalveluun... Jos ei ole skanneria, niin valokuvat kaikista tarvittavista ja siirrät koneelle ja teet niistä YHDEN tiedoston ja se opintopolkuun....
Kyllä mä tämän tiiän, mut mitä kaikkee siihe tiedostoon pitää liittää. Pelkkä yo-tokari vai sen lisäks myös lukion päättötodistus. Valmistuin nyt kesän alussa 2021.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää toimittaa todistus? Vuonna 1990 tai sen jälkeen ylioppilaaksi kirjoittaneiden ei tarvitse toimittaa yo-todistusta mihinkään. Mikäli yo-tutkinto puuttuu, siinä tapauksessa tulee toimittaa kuva lukion päättötodistuksesta. Kannattaa lukea ohjeet huolella, niin välttyy ylimääräiseltä säädöllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vissiin enää ole.
En tiedä poistettiinko, kun siinä tuli jotain keskustelua sh ja lh ammattien välillä.. en tiiä.Tuli tännekin metropolian tulokset, en päässyt kouluun. Tai olen varasijalla Suuhygienisti monimuoto opintoihin, mutta niin kaukana ettei varmasti irtoa paikkaa.
Itellä oli 2. hakukohteena toi suuhygienisti ja pääsin siihen, mutta olen aika varma etten ota vastaan. 1. hakukohteeseen olen 2.lla varasijalla mutta koska olen ei-ensikertalainen niin nuo varasijat ei juurikaan liiku mun kohdalla.
Onko joku koulu mistä EI ole tullut vielä tuloksia?
Onko metropolian optometria tullut?
Kaikki tulokset ei vissiin ole vielä tulleet, sillä olen hyväksytty kolmanteen, mutta varasijoilla kakkoseen ja ykköseen, enkä voi ottaa kolmatta paikkaa vielä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää toimittaa todistus? Vuonna 1990 tai sen jälkeen ylioppilaaksi kirjoittaneiden ei tarvitse toimittaa yo-todistusta mihinkään. Mikäli yo-tutkinto puuttuu, siinä tapauksessa tulee toimittaa kuva lukion päättötodistuksesta. Kannattaa lukea ohjeet huolella, niin välttyy ylimääräiseltä säädöllä.
Jos hakee yliopistoon niin ei tarvitse, mutta eikös amk:hon sitten tarvitse muka toimittaa? Missä näin lukee ettei tarvitsisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hakee yliopistoon niin ei tarvitse, mutta eikös amk:hon sitten tarvitse muka toimittaa? Missä näin lukee ettei tarvitsisi?
Muista kouluista en tiedä, mutta ainakin Metropolian sivuilla on selvästi kerrottu, mitkä todistukset tulee toimittaa. Vuonna 1990 tai sen jälkeen ylioppilaaksi kirjottaneiden ei tarvitse toimittaa yo-todistusta, saavat sen suoraan ylioppilaslautakunnasta.
Ei ole varasijat liikkuneet...itsellä 8 sija. Onko muilla liikkuneet?
Mä oon 1 varasijalla samk sh monimuotoon.🤔
Toivottavasti kohta tulis jo kaikkien koulujen tulokset et sais otettuu oman opiskelupaikan jo vastaaaaan
Tuleeko kokeen pistemäärä opintopolkuun näkyviin?