Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK syksyn yhteishaku 2021

Vierailija
03.10.2021 |

Tästä en nähnyt vielä keskustelua, joten aloitetaan. Kuinka moni teistä odottaa syksyn yhteishaun tuloksia? Muutama viikko vielä todistusvalinnan tuloksiin, odottavan aika on pitkä.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kokeen pistemäärä opintopolkuun näkyviin?

Vierailija
42/71 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kokeen pistemäärä opintopolkuun näkyviin?

Tulee. Viimeistään silloin 26.11.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista hakukohteista Karelia amk oli jo julkaissut tulokset. Ei lykästänyt tällä(kään) kertaa.

T. Ei-ensikertalainen

Vierailija
44/71 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan metropolian tuloksia. Odottavan aika on pitkä!

Vierailija
45/71 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse odotan metropolian tuloksia. Odottavan aika on pitkä!

Tuli tänne ainakin tänään!

Vierailija
46/71 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö muut sitä tämän tyylistä keskustelua jossa oli lähemmäs 400 kommenttia?🤔

Vierailija
47/71 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vissiin enää ole.

En tiedä poistettiinko, kun siinä tuli jotain keskustelua sh ja lh ammattien välillä.. en tiiä.

Tuli tännekin metropolian tulokset, en päässyt kouluun. Tai olen varasijalla Suuhygienisti monimuoto opintoihin, mutta niin kaukana ettei varmasti irtoa paikkaa.

Vierailija
48/71 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hakijapalveluun pitää lähettää kuva tutkintotodistuksesta, niin riittääkö kuva yo-tokarista missä näkyy C C M B ymsyms, vai pitääkö laittaa kuva myös lukion päättötodistuksesta jossa näkyy aineittain numeroarvosanat?

Vierailija
49/71 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hakijapalveluun pitää lähettää kuva tutkintotodistuksesta, niin riittääkö kuva yo-tokarista missä näkyy C C M B ymsyms, vai pitääkö laittaa kuva myös lukion päättötodistuksesta jossa näkyy aineittain numeroarvosanat?

Otat sen tutkintotodistuksen, pistäs sen skanneriin, siirrät tietokoneelle, teet kaikista mitä skannaat YHDEN tiedoston esim pdf ja lataat sen omasta opintopolusta hakijapalveluun... Jos ei ole skanneria, niin valokuvat kaikista tarvittavista ja siirrät koneelle ja teet niistä YHDEN tiedoston ja se opintopolkuun....

Vierailija
50/71 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat sen tutkintotodistuksen, pistäs sen skanneriin, siirrät tietokoneelle, teet kaikista mitä skannaat YHDEN tiedoston esim pdf ja lataat sen omasta opintopolusta hakijapalveluun... Jos ei ole skanneria, niin valokuvat kaikista tarvittavista ja siirrät koneelle ja teet niistä YHDEN tiedoston ja se opintopolkuun....

Kyllä mä tämän tiiän, mut mitä kaikkee siihe tiedostoon pitää liittää. Pelkkä yo-tokari vai sen lisäks myös lukion päättötodistus. Valmistuin nyt kesän alussa 2021.

Vierailija
51/71 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää toimittaa todistus? Vuonna 1990 tai sen jälkeen ylioppilaaksi kirjoittaneiden ei tarvitse toimittaa yo-todistusta mihinkään. Mikäli yo-tutkinto puuttuu, siinä tapauksessa tulee toimittaa kuva lukion päättötodistuksesta. Kannattaa lukea ohjeet huolella, niin välttyy ylimääräiseltä säädöllä.

Vierailija
52/71 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vissiin enää ole.

En tiedä poistettiinko, kun siinä tuli jotain keskustelua sh ja lh ammattien välillä.. en tiiä.

Tuli tännekin metropolian tulokset, en päässyt kouluun. Tai olen varasijalla Suuhygienisti monimuoto opintoihin, mutta niin kaukana ettei varmasti irtoa paikkaa.

Itellä oli 2. hakukohteena toi suuhygienisti ja pääsin siihen, mutta olen aika varma etten ota vastaan. 1. hakukohteeseen olen 2.lla varasijalla mutta koska olen ei-ensikertalainen niin nuo varasijat ei juurikaan liiku mun kohdalla.

Vierailija
53/71 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku koulu mistä EI ole tullut vielä tuloksia?

Vierailija
54/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko metropolian optometria tullut?

Vierailija
55/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulokset ei vissiin ole vielä tulleet, sillä olen hyväksytty kolmanteen, mutta varasijoilla kakkoseen ja ykköseen, enkä voi ottaa kolmatta paikkaa vielä vastaan.

Vierailija
56/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää toimittaa todistus? Vuonna 1990 tai sen jälkeen ylioppilaaksi kirjoittaneiden ei tarvitse toimittaa yo-todistusta mihinkään. Mikäli yo-tutkinto puuttuu, siinä tapauksessa tulee toimittaa kuva lukion päättötodistuksesta. Kannattaa lukea ohjeet huolella, niin välttyy ylimääräiseltä säädöllä.

Jos hakee yliopistoon niin ei tarvitse, mutta eikös amk:hon sitten tarvitse muka toimittaa? Missä näin lukee ettei tarvitsisi?

Vierailija
57/71 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hakee yliopistoon niin ei tarvitse, mutta eikös amk:hon sitten tarvitse muka toimittaa? Missä näin lukee ettei tarvitsisi?

Muista kouluista en tiedä, mutta ainakin Metropolian sivuilla on selvästi kerrottu, mitkä todistukset tulee toimittaa. Vuonna 1990 tai sen jälkeen ylioppilaaksi kirjottaneiden ei tarvitse toimittaa yo-todistusta, saavat sen suoraan ylioppilaslautakunnasta.

Vierailija
58/71 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varasijat liikkuneet...itsellä 8 sija. Onko muilla liikkuneet?

Vierailija
59/71 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 1 varasijalla samk sh monimuotoon.🤔

Vierailija
60/71 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kohta tulis jo kaikkien koulujen tulokset et sais otettuu oman opiskelupaikan jo vastaaaaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi