Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK syksyn yhteishaku 2021

Vierailija
03.10.2021 |

Tästä en nähnyt vielä keskustelua, joten aloitetaan. Kuinka moni teistä odottaa syksyn yhteishaun tuloksia? Muutama viikko vielä todistusvalinnan tuloksiin, odottavan aika on pitkä.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan. Fysioterapeutti amk tutkintoon hain, mutta nyt ensimmäistä kertaa en ole enään ensikertalainen, joten jännitellään. Onko kenelläkään kokemusta ei-ensikertalaisena hakemisesta? Onko aivan mahdotonta? Vai onko toivoa.. 

Vierailija
2/71 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin todistusvalinnan tulokset tulevat? Millä pisteillä olette liikenteessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään 21.10.2021. Mulla on 129 pistettä (amis).

Vierailija
4/71 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vielä pääsykokeet jännitettävänä, koska amistodistus on vuodelta 2013 niin ei kelpaa todistushakuun.

Juuri katselin YLEn kuukausi sitten julkaistun artikkelin (https://yle.fi/uutiset/3-12102237) lukumääriä, et miten tiukkaa voikaan olla sisäänpääsy kun hakijoita on taas omiin kohteisiin vaihteeksi todella paljon - itsellä hakukohteena siis Ensihoito AMK kolmessa eri koulussa verkko-opintoina, päiväopintoina ja monimuotona.

Vierailija
5/71 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

162 (yo), ei ensikertalainen. IT-tradenomin monimuotokoulutukseen tähtään.

Vierailija
6/71 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkanut tippua tuloksia enemmänkin.

Vierailija
7/71 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näköjään todistusvalinnan tulokset jo näkyvillä. Varasija 6 itsellä, vielä pieni toivo

Vierailija
8/71 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaas tätä ketjua nytkun tänään alkoivat valintakokeet.

Millä fiiliksillä muut lähdössä valintakokeisiin?

Itse olen ensikertalainen (eli ei aiempaa korkeakoulututkintoa vastaanotettuna) ja edellisessä haussa ei paikka kauaksi jäänyt, nyt melko positiivisin fiiliksin huomiseen kokeeseen menossa!

Muistakaa että näiden kokeiden sisällöstä keskustelu ei hyödytä muitakuin niitä, joilla koe on vielä tekemättä - älkää siis jakako tehtäviä ylenpalttisesti.

Tehtävät ovat erilaisia eri päivinä ja ilmeisesti parhaimmillaan jopa eri kouluissa, mutta ilmeisesti osa jopa niinkin vähän muunneltuja että sanalliset osiot eroavat - ei siis anneta myöhemmin tekeville etulyöntiasemaa.

Vierailija
9/71 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koe keskiviikkona. Keväällä kävin tekemässä kokeen ensimmäistä kertaa ja tuhlasin liikaa energiaa jännittämiseen. Koe ei keväällä mennyt niin hyvin kuin valmennuskurssin harjoituskokeet antoivat ymmärtää. Opiskelupaikka jäi tuolloin pienestä kiinni. Nyt menen tekemään kokeen huomattavasti rennommalla fiiliksellä. Kevään kokeeseen luin useamman kuukauden, nyt olen kertaillut ja palautellut asiat mieleen. Englanti jännittää. Luin muualta, että syksyn enkun osiossa satelee miinusta kaikista tehtävistä (jos vastaa väärin). Viime keväänä oli yksi tehtävä, josta ei miinuksia tullut.

Vierailija
10/71 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koe keskiviikkona. Keväällä kävin tekemässä kokeen ensimmäistä kertaa ja tuhlasin liikaa energiaa jännittämiseen. Koe ei keväällä mennyt niin hyvin kuin valmennuskurssin harjoituskokeet antoivat ymmärtää. Opiskelupaikka jäi tuolloin pienestä kiinni. Nyt menen tekemään kokeen huomattavasti rennommalla fiiliksellä. Kevään kokeeseen luin useamman kuukauden, nyt olen kertaillut ja palautellut asiat mieleen. Englanti jännittää. Luin muualta, että syksyn enkun osiossa satelee miinusta kaikista tehtävistä (jos vastaa väärin). Viime keväänä oli yksi tehtävä, josta ei miinuksia tullut.

Mitä materiaalia luit useamman kuukauden?

Vierailija
11/71 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä materiaalia luit useamman kuukauden?

Paria eri valmennuskurssia kävin. Lisäksi netti on pullollaan ilmaisia matikantehtäviä (jos vain osaa etsiä), filosofian etiikankurssin kävin itsenäisesti läpi, tunneälykkyydestä luin useammilta eri sivustoilta, englannin sanastoa harjoittelin lukemalla mm. uutisia ja tieteellisiä artikkeleita, päätöksentekotaitoja varten tilasin muutaman kirjan...

Paskapuhetta on se, että kokeeseen ei voi valmistautua. Kyllä voi, ja kannattaakin, varsinkin jos hakee aloille jonne vaaditaan todella korkeat pisteet.

Vierailija
12/71 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paria eri valmennuskurssia kävin. Lisäksi netti on pullollaan ilmaisia matikantehtäviä (jos vain osaa etsiä), filosofian etiikankurssin kävin itsenäisesti läpi, tunneälykkyydestä luin useammilta eri sivustoilta, englannin sanastoa harjoittelin lukemalla mm. uutisia ja tieteellisiä artikkeleita, päätöksentekotaitoja varten tilasin muutaman kirjan...

Paskapuhetta on se, että kokeeseen ei voi valmistautua. Kyllä voi, ja kannattaakin, varsinkin jos hakee aloille jonne vaaditaan todella korkeat pisteet.

Kuulostatpa jotenkin ylimieliseltä viestissäsi. "jos vain osaa etsiä". Hienoa sinänsä, että valmistautuu hyvin, mutta aika ylimitoitetulta kuulostaa kyllä tuo sinun valmistautumisesi amk-kokeeseen. 

Vierailija
13/71 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaa tutkintoa olisin monimuotona lähdössä suorittaa jos sisälle pääsen

Pääsykoe tällä viikolla, en oo valmistautunut siis mitenkään

Tai no sen verran, että etsin läppäriin langallisen hiiren valmiiksi

Vierailija
14/71 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostatpa jotenkin ylimieliseltä viestissäsi. "jos vain osaa etsiä". Hienoa sinänsä, että valmistautuu hyvin, mutta aika ylimitoitetulta kuulostaa kyllä tuo sinun valmistautumisesi amk-kokeeseen. 

Ikävää jos koit viestini ylimielisen kuuloiseksi. Se ei ollut tarkoitukseni. Miksi valmistautumiseni kuulostaa sinusta ylimitoitetulta? Mielestäni, jos haluaa jotain, on syytä tehdä kaikkensa sen asian saavuttamiseksi.

Vierailija
15/71 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksentekotaitoja varten luit MUUTAMAN kirjan :D Hyvä sinä!

Vierailija
16/71 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätöksentekotaitoja varten luit MUUTAMAN kirjan :D Hyvä sinä!

Hyvä minä! :) Sellaisia missä on erilaisia pulmia ratkottavaksi, suosittelen lämpimästi!

Vierailija
17/71 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni torstaina koe. En juuri paljoa ole valmistautunut. Kertaillut matikkaa, mutta en ota liikaa stressiä, sillä itselläni yleensä juuri se stressi pilaa kaiken. Fyssariin varasijalla 2 todistusvalinnassa, sormet ja varpaat ristissä, että pääsisin kouluun, mutta en kyllä luovuta vaikka en pääsisi. On onneksi vielä polkuopinto mahdollisuus ja kevätkin vielä edessä! :) Onnea kaikille kokeeseen !

Vierailija
18/71 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon useampaan sosionomin monimuotoon ykkösvarasijalla yo-papereilla. Kuinkahan paljon nuo liikkuu, on niin suosittu koulutus... epäilen vahvasti sisäänpääsymahiksiani.

Vierailija
19/71 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on ne lauseenjärjestystehtävät niin niistä ei pitäisi tulla miinuspisteitä, hakuajankohdasta huolimatta.

Tähän mennessä ainakin jokaikinen kerta ne on olleet sekä englannissa että äidinkielessä sellaiset joista ei ole tullut miinuspisteitä.

Vierailija
20/71 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tästä jo oman aloituksen mutta tietäisikö joku tarvitaanko päädykoetilaisuudessa omaa sähköpostia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän