Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen elämäntapatyötön. Kysyttävää?

Vierailija
26.11.2014 |

Olen 32-vuotias nainen enkä ole ollut palkkatöissä kuin 3 päivää. (Puhelinmyyntiä)
Olen suorittanut yhden tutkinnon (suurtalouskokki) mutta valmistumisen jälkeen työ ei napannut niin jäin vain kotiin.
Nopeasti ne vuodet ovat menneet. Tuntuu että vasta valmistuin.
Viihdyn kotona. Luen kirjoja, katson töllöä, olen koneella. En harrasta mitään, ei ole miestä eikä lapsia, en ryyppää/käytä aineita, ei ole autoa, ei eläimiä niin kulut pysyy pieninä. Ostan vain ruokaa ja silloin tällöin säästämilläni rahoilla jotain tavaraa. Koska olen yksin kotona, en osta meikkiä. Vaatteitakin on vähän, kun ei tarvitse töihin pukeutua.
Tulot ovat pienet, vähän alle tonni kuussa. Toimeentulotuki ja asumislisä. En ole joutunut vielä sossun karenssiin, vaikken ole ikinä suostunut mihinkään 9€/päivä hommiin.

Tulojen vähyys tietenkin ärsyttää. On varaa lomailla vaan Turkin kaltaisessa paikassa. Olin siellä viime kesänä 3 viikkoa. Yövyin hostellissa niin säästyi rahaa ja kokkasin paljon itse turkkilaista ruokaa. Ravintolassa söin vain kahdesti.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu uuteen ammattiin ja aloita työelämä puhtaalta pohjalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:00"]Mikset mene kouluun? Tuet rullaa, halpaa lainaakin saa valtiontakauksella, voisit reissata. Saisit kontakteja ja työharjottelun avulla työkokemusta.
[/quote]

En edes tiedä mitä opiskelisin. On jo yksi koulutus mennyt hukkaan. Vaikka tässä tilanteessani olisin valmis tekemään kokin hommia jos vain pääsisin töihin.
[/quote]

Alappa tutkimaan vaihtoehtoja. Esimerkiksi merkonomikoulutuseen kuuluu harjoittelu ja myymälät mielellään palkkaavat merkonomeja. Jos ei kiinnosta niin uusi yritys tai vaan sinnittelet.
[/quote]

Merkonomithan ovat työttömiä. Yksi suurimpia ryhmiä.
[/quote]

Joku muu ala sitten.

Vierailija
45/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:00"]Mikset mene kouluun? Tuet rullaa, halpaa lainaakin saa valtiontakauksella, voisit reissata. Saisit kontakteja ja työharjottelun avulla työkokemusta. [/quote] En edes tiedä mitä opiskelisin. On jo yksi koulutus mennyt hukkaan. Vaikka tässä tilanteessani olisin valmis tekemään kokin hommia jos vain pääsisin töihin. [/quote] Alappa tutkimaan vaihtoehtoja. Esimerkiksi merkonomikoulutuseen kuuluu harjoittelu ja myymälät mielellään palkkaavat merkonomeja. Jos ei kiinnosta niin uusi yritys tai vaan sinnittelet. [/quote] Merkonomithan ovat työttömiä. Yksi suurimpia ryhmiä. [/quote] Joku muu ala sitten.

[/quote]

aina löytyy joku tekosyy olla yrittämättä?

eikö lyhyt työharjoittelupätkä tms toisi mukavaa vaihtelua? Ja noita kyllä saa jos vähän viitsit yrittää. Vai pelkäätkö epäonnistumista?

Vierailija
47/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on portti niin moneen asiaan elämässä. Suomalainen kulttuuri rakentuu työelämän ympärille ensimmäinen asia jota uudelta ihmiseltä kysytään on missä olet töissä.
Voisit osallistua työkkärin työnhakukurssille ja pyytää reilusti apua työnhakuun. Luulen että olisit oikeutettu johonkin tukeen jota työnantajalle maksetaan kun palkkaavat pitkäaikaistyöttömän. Työpaikkojen tai koulujen lounasravintolat olisi hyvä paikka aloittaa. Myönnetään että palkka ei ole suuri, mutta päivätkään ei ole pitkät. Harva tuolla alalla saa tehdä kokonaisia tunteja. Mutta olisi sinulle hyviä paikkoja aloittaa.
Masennus ilmenee myös aloitekyvyttömyytenä, siinä ettei oikein saa mitään aikaan, tai ihan vain sosiaalisena eristäytymisenä.
Tseppiä sinulle elämään!
8