Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen elämäntapatyötön. Kysyttävää?

Vierailija
26.11.2014 |

Olen 32-vuotias nainen enkä ole ollut palkkatöissä kuin 3 päivää. (Puhelinmyyntiä)
Olen suorittanut yhden tutkinnon (suurtalouskokki) mutta valmistumisen jälkeen työ ei napannut niin jäin vain kotiin.
Nopeasti ne vuodet ovat menneet. Tuntuu että vasta valmistuin.
Viihdyn kotona. Luen kirjoja, katson töllöä, olen koneella. En harrasta mitään, ei ole miestä eikä lapsia, en ryyppää/käytä aineita, ei ole autoa, ei eläimiä niin kulut pysyy pieninä. Ostan vain ruokaa ja silloin tällöin säästämilläni rahoilla jotain tavaraa. Koska olen yksin kotona, en osta meikkiä. Vaatteitakin on vähän, kun ei tarvitse töihin pukeutua.
Tulot ovat pienet, vähän alle tonni kuussa. Toimeentulotuki ja asumislisä. En ole joutunut vielä sossun karenssiin, vaikken ole ikinä suostunut mihinkään 9€/päivä hommiin.

Tulojen vähyys tietenkin ärsyttää. On varaa lomailla vaan Turkin kaltaisessa paikassa. Olin siellä viime kesänä 3 viikkoa. Yövyin hostellissa niin säästyi rahaa ja kokkasin paljon itse turkkilaista ruokaa. Ravintolassa söin vain kahdesti.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaa mennä paikan päälle kyselemään työpaikkoja. Pyydä voitko tehdä vaikka lyhyen ilmaisen harjoittelun jolla voit todistaa motivaatiosi? Tai hae kesätöitä ja keksi työttömyydelle joku peitetarina kuten autoit mummia maataloushommissa ja matkustelit ja nautit elämästä ja haluat nyt palata ruotuun kun Se on jo koettu. Mene reippaasti paikan päälle esittäytymään ja ole iloinen ja siististi pukeutunut. Työnhaun lomassa aloita jokin urheilulaji joka pitää sulla rutiinia yllä ja jonka voit lisätä cvhen.

Vierailija
22/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:08"]Minusta sinun kannattaa mennä paikan päälle kyselemään työpaikkoja. Pyydä voitko tehdä vaikka lyhyen ilmaisen harjoittelun jolla voit todistaa motivaatiosi? Tai hae kesätöitä ja keksi työttömyydelle joku peitetarina kuten autoit mummia maataloushommissa ja matkustelit ja nautit elämästä ja haluat nyt palata ruotuun kun Se on jo koettu. Mene reippaasti paikan päälle esittäytymään ja ole iloinen ja siististi pukeutunut. Työnhaun lomassa aloita jokin urheilulaji joka pitää sulla rutiinia yllä ja jonka voit lisätä cvhen.
[/quote]

Ei kukaan tuollaista usko. Kun pomo palkkaa työntekijän, se ottaa sen joka on ollut suoraan valmistumisesta asti töissä. Erityisesti nykyisessä taloustilanteessa jossa valinnanvaraa riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ikinä kaipaa elämääsi ystävää?

Vierailija
24/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa ketjuissa arvostellaan kovasti sitä, että työtön voidaan velvoittaa johonkin työkokeiluun, kuntouttavaan työtoimintaan, palkkatukityöhön tms, mutta oletteko te tässäkin tapauksessa sitä mieltä, että annetaan ap:n vain rauhassa istua kämpässään eläkeikään asti? Onhan tuo nyt ap:nkin kannalta kestämätön tilanne pitemmän päälle.

Hyvä asia on se, ettei sinulla taida olla alkoholi- tai mielenterveysongelmaa? Toivoa on, mutta et varmaan pysty tilannettasi muuttamaan ilman ulkopuolista apua.

Vierailija
25/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:21"]Etkö ikinä kaipaa elämääsi ystävää?
[/quote]

Ehkä hieman mutta olen niin tottunut olemaan yksin, ettei se ole niin iso juttu.

Vierailija
26/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:25"]Muissa ketjuissa arvostellaan kovasti sitä, että työtön voidaan velvoittaa johonkin työkokeiluun, kuntouttavaan työtoimintaan, palkkatukityöhön tms, mutta oletteko te tässäkin tapauksessa sitä mieltä, että annetaan ap:n vain rauhassa istua kämpässään eläkeikään asti? Onhan tuo nyt ap:nkin kannalta kestämätön tilanne pitemmän päälle.

Hyvä asia on se, ettei sinulla taida olla alkoholi- tai mielenterveysongelmaa? Toivoa on, mutta et varmaan pysty tilannettasi muuttamaan ilman ulkopuolista apua.
[/quote]

Ei ole alkoholi/mielenterveysongelmaa.
Miten se työkokeilu muuttaisi tilannetta? Etkö ole lukenut uutisista että työkokeilun myötä äärimmäisen harva työllistyy? Ilmaista työvoimaa se vain on. Se kyllä kelpaa firmoille.

Vierailija
27/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, hieno elämä :D

Vierailija
29/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa, että itselle vois käydä näin. Mulla on vaan toisen asteen tutkinto ja yksi jätetty kesken.varsinaista työkokemusta ehkä vuosi. Haen töitä, mutta en ole saanut. Olen 26. Miehen lisäksi ei sosiaalisia suhteita. En tiedä mitä muuta voi tehdä, kun hakea kovemmin töitä...

Vierailija
31/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene kouluun? Tuet rullaa, halpaa lainaakin saa valtiontakauksella, voisit reissata. Saisit kontakteja ja työharjottelun avulla työkokemusta.

Vierailija
32/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:25"]Muissa ketjuissa arvostellaan kovasti sitä, että työtön voidaan velvoittaa johonkin työkokeiluun, kuntouttavaan työtoimintaan, palkkatukityöhön tms, mutta oletteko te tässäkin tapauksessa sitä mieltä, että annetaan ap:n vain rauhassa istua kämpässään eläkeikään asti? Onhan tuo nyt ap:nkin kannalta kestämätön tilanne pitemmän päälle.

[/quote]

Ei ole alkoholi/mielenterveysongelmaa.
Miten se työkokeilu muuttaisi tilannetta? Etkö ole lukenut uutisista että työkokeilun myötä äärimmäisen harva työllistyy? Ilmaista työvoimaa se vain on. Se kyllä kelpaa firmoille.
[/quote]

Miten se muuttaa tilannetta, ettet yritä mitään? Olen itse ollut joskus palkattomassa harjoittelussa, sitten pätkätöissä laman aikana ja vasta vuosia valmistumiseni jälkeen sain vakituisen työn. Mitä olisi tapahtunut jos olisin jäänyt kotiin odottamaan ihmettä tapahtuvaksi. Työllä on usein merkitystä myös sosiaalisella puolella. Töissä voi jopa olla kivaa ja tylsemmässäkin duunissa mukavat työkaverit.

Vierailija
33/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:00"]Mikset mene kouluun? Tuet rullaa, halpaa lainaakin saa valtiontakauksella, voisit reissata. Saisit kontakteja ja työharjottelun avulla työkokemusta.
[/quote]

En edes tiedä mitä opiskelisin. On jo yksi koulutus mennyt hukkaan. Vaikka tässä tilanteessani olisin valmis tekemään kokin hommia jos vain pääsisin töihin.

Vierailija
35/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:00"]Mikset mene kouluun? Tuet rullaa, halpaa lainaakin saa valtiontakauksella, voisit reissata. Saisit kontakteja ja työharjottelun avulla työkokemusta.
[/quote]

En edes tiedä mitä opiskelisin. On jo yksi koulutus mennyt hukkaan. Vaikka tässä tilanteessani olisin valmis tekemään kokin hommia jos vain pääsisin töihin.
[/quote]

Kokin koulutus on sentään ihan hyvin työllistävä. Otat itseäs niskasta kiinni ja hankit vaikka työkokeilupaikan jostain keittiöstä ja sitä kautta töihin. Et kai oikeasti meinaa että päivääkään yli kymmeneen vuoteen oman alan töitä tekemättä sut vaan joku heti palkkaisi vakityöhön tekemään viidellesadalle ihmiselle lounasta? On sunkin alalla moni asia muuttunut valmistumisesi jälkeen, joten työkokeilu olisi hyvä keino päivittää vähän ammattitaitoa.

Vierailija
37/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene kouluun? Opintotukea 500 eur kuussa ja halpaa lainaa valtiontakauksella jolla voit matkustaa. Työharjottelusta työkokemusta.

Vierailija
38/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:00"]Mikset mene kouluun? Tuet rullaa, halpaa lainaakin saa valtiontakauksella, voisit reissata. Saisit kontakteja ja työharjottelun avulla työkokemusta.
[/quote]

[/quote]

Alappa tutkimaan vaihtoehtoja. Esimerkiksi merkonomikoulutuseen kuuluu harjoittelu ja myymälät mielellään palkkaavat merkonomeja. Jos ei kiinnosta niin uusi yritys tai vaan sinnittelet.

Vierailija
39/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/48 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:00"]Mikset mene kouluun? Tuet rullaa, halpaa lainaakin saa valtiontakauksella, voisit reissata. Saisit kontakteja ja työharjottelun avulla työkokemusta.
[/quote]

[/quote]

Alappa tutkimaan vaihtoehtoja. Esimerkiksi merkonomikoulutuseen kuuluu harjoittelu ja myymälät mielellään palkkaavat merkonomeja. Jos ei kiinnosta niin uusi yritys tai vaan sinnittelet.
[/quote]

Merkonomithan ovat työttömiä. Yksi suurimpia ryhmiä.