Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisyys ei ole omien mielipiteiden laukomista. Miksi jotkut

Vierailija
26.11.2014 |

eivät ymmärrä tätä?
Jotkut olettavat että voivat tilanteesta riippumatta kertoa mielipiteensä vaikkei sitä kysytä. Ja jos joku pahoittaa siitä mielensä, puolustaudutaan sillä että olen vain rehellinen.
Argh!

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:27"]Ap kavereen (vai onko niitä?) lynkkaa välittömäti jos sanoo olevansa rehellinen. Ap ei ymmärrä että joku voi ehkä tietääkin että rehellinen on muutekin kuin epähienoa täksäyttelyä. [/quote] Kiitos vain, minulla on useitakin ystäviä ja kavereita. Hyvä esimerkki oli juurikin tuo em. kaakeli minkä joku keksi, kaveri on rakentanut talon ja valinnut mieleisensä pintamateriaalit mistä sinä et pidä. Töksäyttelijä sanoo kaakelit nähtyään että "hirveät kaakelit". Pahoittaa todennäköisesti ystävänsä mielen, sillä ystävä on itse valinnut kaakelit mistä pitää. Hyväkäytöksinen kiertää ja katselee taloa ja keksii siitä jotain kivaa sanottavaa eikä mainitse kaakeleita ELLEI niistä kysytä. Jos ystävä kysyy "mitä pidät noista kaakeleista", rehellinen ihminen voi sanoa, että "ei oo ihan mun makuun". -ap

[/quote]

Niin että rehellisyys ei ole omien mielipiteiden laukomista? Mitä se on sitten? Jos olet kohtelias kertoessasi mielipiteitä, olet rehellien. Jos et ole kohtelias, et ole rehellinen vaan mikä? Töksäyttelijä?

Niin siis sanan "rehellisyys" merkitykseen EI sisälly mitään kohteliaisuusstandardeja.

Kasvata itsetunto niin töksäyttelijät ei nosta verenpainetta.

Vierailija
42/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päästin pari tällaista rehellistä ystävää menemään pari vuotta sitten, ja samaan syssyyn jäähdytin välit sellaisiin sukulaisiin jotka kokivat rehellisyyden nimissä laukoa totuuksia. Paras ystäväni on nuoresta saakka kokenut velvollisuudekseen kertoa minulle ulkonäössäni olevista ikävistä puolista, jättäen kuitenkin mainitsematta niistä hyvistä. Rehellisyyden nimissä kai olisi voinut joskus kehua paksuja hiuksiani, kauniita silmiäni tai ihoani? Rehellisyyttään korostaen hän kuitenkin muisti säännöllisesti huomautella takapuolestani, jaloistani, pituudestani, vaatteistani, miehestäni yms. ja kaikki mainitut asiat olivat negatiivisia. Kertaakaan en ystävältäni kuullut rehellisyyden nimissä lauottua postiivista asiaa, miksi? Ei se ole rehellisyyttä, ei toisten ihmisten ulkoisista vioista tarvitse kertoa kyllä nainen itse varmasti tiedostaa ne epäkohdat. Ja vaikka ei tiedostaisikaan, olisiko se niin paha asia? Aloin valmistautua myös yliopiston pääsykokeisiin ja kaverini huomautteli jatkuvasti sisäänpääsyni olevan mahdotonta koska en ole käynyt lukiota kuten hän. Minkäänlaista tsemppausta tai sparrausta en saanut, pelkästään skeptisiä visioita siitä kuinka vaikeaa on päästä sisään ilman lukiota. Kun sitten pääsin sisään hyvillä pisteillä, kaverini sanoi että onneksi olkoon, mutta todennäköisesti tulen yllättymään miten vaikeaa yliopistossa on menestyä jos ei ole käynyt lukiota, että kurssit ehkä saa läpi nippanappa mutta vaikeaa se on ilman lukiopohjaa.

Keskiarvoni kaikki sivuaineet laskettuna yhteen on tällä hetkellä 3,7, eli en todellakaan ole tosi hyvä mutta en huonokaan. Pääaineessa kaikki on nelosta tai kolmosta. Kuitenkaan en enää ole kaverini kanssa tekemisissä joten en tiedä mitä siihen sanoisi, varmaan toteaisi ilkeästi että olen valinnut alan jolla ei ole tulevaisuutta ja että putoan vielä korkealta ja kovaa.

Uhkaako itseensä tyytyväinen nainen toisen naisen minäkuvaa jotenkin, täytyykö itseensä tyytyväinen nainen palauttaa maan pinnalle toteamalla että onpa sinulla paksut jalat? Tai uusia kenkiä esitellessäni muistuttaa, että varpaani ovat paksut tatit? Yleensä nämä naiset vielä yrittävät kompata haukkumistaan sanomalla että älä huoli, mullakin on vähän ulkonäkökomplekseja tai haukkuvat omaa ulkonäköään. Miten se liittyy siihen että sanoit juuri minulle että mulla on rumat varpaat?

kyllästyin tähän totaalisesti, ja kerroin eräänä päivänä että nyt minusta tuntuu että en tarvitse enää tällaisia kommentteja, olen kuunnellut niitä yli viisitoista vuotta. Syntyi riita, jossa kaverini ei suostunut pyytämään anteeksi mieleni pahoittamista, ja kaverini väitti että minusta on tullut aivan hirveä nipottaja. Nipottaja siksi, että en halunnut enää kertaakaan kuulla ystävältäni että nenässäni on jotain vikaa tai että silmäluomeni ovat lurpat yms. negatiivista kommenttia. Kaverini ilmoitti, että hän on ylpeä rehellisyydestään ja ei halua olla tekemisissä herkkänahkaisten ihmisten kanssa, ja totesi myös että mulle tulee vielä ankeat ajat kun en kestä totuutta.

Mitä totuutta se on, että toinen ilmoittaa että mulla on paksut varpaat tai iso nenä? Hänen mielestään asia voi olla niin, mutta mä en itse näe että mun nenä on iso? Ja jos se olisikin, pitääkö siitä todella huomauttaa useaan otteeseen? Ei niillä totuuksilla ole mitään tekemistä rehellisyyden kanssa, niitä sanotaan siksi että itsellä on jokin kompleksi ja on helpompaa haukkua toista kuin kehua. Siihen katkesi se lapsuuden ystävyys, ja siitä alkoi kaverini systemaattinen selän takana haukkuminen.

Kaverini tekee sitä edelleen, haukkuu minua selkäni takana mutta se satuttaa vähemmän kuin loukkausten jatkuva kuunteleminen. Minulle on yhdentekevää mitä hän tyttöjen illoissaan räksyttää, mä tiedän itse että olen ihan kaunis nainen ja todennäköisesti hänen pilkkansa johtui kateudesta. En koskaan masentunut hänen sanoistaan, vaikka ne ikävältä tuntuivatkin. Mä en koskaan lähtenyt siihen mukaan, enkä ikinä haukkunut hänen ulkonäköään tai alentunut samalle tasolle. Se varmasti provosoi lisää, mutta miksi mä olisin tehnyt sitä samaa hänelle kun ei mulla ollut tarvetta sellaiseen rehellisyyteen?

Nykyisin välttelen myös sukulaisia jotka aina dissaavat aikomuksenaan loukata, ja tämä on aiheuttanut pahaa verta. En mä edes tervehdi sellaisia ihmisiä, joiden tiedän sanoneen minusta kauheita asioita. Sellaiset ihmiset eivät näyttele mitään roolia mun elämässäni ja sellaisille ihmisille toivon vain suurempaa sydäntä ja avoimempaa mieltä. Aika paha täytyy ihmisellä olla, jos kokee tarpeelliseksi sanoa toiselle ihmiselle jatkuvasti negatiivisia asioita hänen ulkonäöstään tai älykkyydestään.

Minusta ihmiset saavat olla juuri niin rehellisiä kuin haluavat, mutta sellaisten ihmisten kanssa ei kukaan halua olla tekemisissä, eikä sellainen ihminen tule koskaan saavuttamaan ystävyystasolla sitä mitä sellainen ihminen saavuttaa, jonka ystävyys kumpuaa kunnioutuksesta, arvostuksesta ja täydellisestä hyväksynnästä. Mulla on nykyisin vain sellaisia ystäviä, joista puhun aina vain hyvää ja joita haluan kannustaa ja kehua. Muunlaista ystävyyttä en kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:25"]

Laukomisen lisäksi näiden "minähän vain olen rehellinen" -tyyppien ärsyttävyyteen kuuluu se, että he hakemalla hakevat kaikesta negatiivista. Toisin sanoen jos vaikkapa joku on saanut pitkän ja kalliin rakennusprojektin valmiiksi ja iloitsee talostaan, tämä "totuudentorvi" töräyttää, että "joo, mutku siellä on ihan hölmö väri kylppärin laatoissa!". Ihan kuin tuollainen pieni yksityiskohta tekisi koko asiasta mitättömän ja huonon. Eikä todellakaan tämä toduuden torvi (tai tyhmyyden torvi) millään keksi mitään positiivista mielipidettä.

Eli negatiivista lyttäämistä peliin aina ja kaikkialla, kysyy sitä mielipidettä sitten kukaan tai ei.

Kyse on siis ennemminkin hyvin kaunaisista ja kateellisista ja muiden mielialoja sadistisesti pilaavista tyypeistä, ei rehellisyydestä.

[/quote]

Ei kaikki. Itse en kyllä ainakaan itsessäni tunnista tuonkaltaista negatiivisuutta ja tarvetta lytätä kenenkään henkilökohtaisia saavutuksia, hankintoja, ominaisuuksia tms. 

Onnistuin tässä kyllä yhtä herkkistä taas ihan huomaamattani töissä loukkaamaan. Kyse oli siitä, että esimieheni tuli minulta kysymään, pystynkö hoitamaan erään homman, joka on ilmeisemmin jotenkin haastava. Katselin tehtävänkuvausta, ja totesin, että ihan helppo nakki, mikä tässä muka on haastavaa, peruskauraa! Hetki kului, ja samassa avokonttorissa istuvalta naisihmiseltä tuli kärttyisä viesti, jossa hän syytti minua siitä että tahallani leuhkein taidoillani ja saatoin hänet naurettavaan valoon pomon silmissä. Olen kuulemma vastenmielinen kiipijä joka olen saanut asemani lyttäämällä muita. No joo, minä vaan en todellakaan edes tiennyt että HÄN oli ollut se ihminen joka oli sanonut pomolle ettei pysty sitä hoitamaan koska tehtävä on niin vaativa... Minä olin kuvitelmassa että on esimiehen oma näkemys että tehtävä on hyvin vaativa.

t. 13 & 16

[/quote]

Huokaus. Ap:n aloitus ei siten koske sinua. Kukaan ei positiivisesta rehellisyydestä hermostu. Oikeasti, et sä ihan penaalin terävin kynä ainakaan ole, vaikka ehkä rehellinen, värikäs ja tilaa vievä persoona olisitkin...

Vahinkoja sattuu jokaiselle, joskin tietysti tuossa tilanteessa fiksu olisi hetken miettinyt, ennen kuin alkaa elämöidä avokonttorissa, että "EIHÄN tää nyt vaikeeta ole, miten IHMEESSÄ se jonkun mielestä voisi vaikeeta olla, kyllä minä vaan...". Kyllä esimiehet yleensä muodostavat käsityksensä työtehtävien vaativuudesta siitä, miten ne on aiemmin joku toinen osannut suorittaa/paljonko siihen on aiemmin mennyt aikaa.

Mutta kuten sanoin, vahingot ovat eri asia. Tässä oli ap tehnyt aloituksen tahallisesta ja negatiivisesta lyttäämisestä ja möläyttelystä.

20

Vierailija
44/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas te mielensäpahoittajat. Jos te kertoisitte jo heti kättelyssä, että ette halua kuulla mitään kritiikkiä tai mielipiteitä, niin säästyisitte pahalta mieleltä. En minä tahallani pahoita kenenkään mieltä. Ai niin mutta ettehän voi kertoa koska silloin menettäisi mahdollisuuden leikkiä uhria. Uhrin asema antaa teille valtaa ja te ette halua luopua siitä vallasta. Toi sano sitä ja tätä ja nyt mä kostan sen sille  - mikä ihana tekosyy väkivaltaiselle käyttäytymiselle!

Vierailija
45/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:27"]Ap kavereen (vai onko niitä?) lynkkaa välittömäti jos sanoo olevansa rehellinen. Ap ei ymmärrä että joku voi ehkä tietääkin että rehellinen on muutekin kuin epähienoa täksäyttelyä. [/quote] Kiitos vain, minulla on useitakin ystäviä ja kavereita. Hyvä esimerkki oli juurikin tuo em. kaakeli minkä joku keksi, kaveri on rakentanut talon ja valinnut mieleisensä pintamateriaalit mistä sinä et pidä. Töksäyttelijä sanoo kaakelit nähtyään että "hirveät kaakelit". Pahoittaa todennäköisesti ystävänsä mielen, sillä ystävä on itse valinnut kaakelit mistä pitää. Hyväkäytöksinen kiertää ja katselee taloa ja keksii siitä jotain kivaa sanottavaa eikä mainitse kaakeleita ELLEI niistä kysytä. Jos ystävä kysyy "mitä pidät noista kaakeleista", rehellinen ihminen voi sanoa, että "ei oo ihan mun makuun". -ap

[/quote]

Niin että rehellisyys ei ole omien mielipiteiden laukomista? Mitä se on sitten? Jos olet kohtelias kertoessasi mielipiteitä, olet rehellien. Jos et ole kohtelias, et ole rehellinen vaan mikä? Töksäyttelijä?

Niin siis sanan "rehellisyys" merkitykseen EI sisälly mitään kohteliaisuusstandardeja.

[/quote]

On rehellisyyttä - sitä, että kertoo kysyttäessä rehellisen mielipiteensä kohteliaasti - ja on huonoa käytöstä eli että tahallaan loukkaa muita töksäyttämällä kysymättä mahdollisimman negatiivisen kommentin. Useimmat tämän eron ovat tässä ymmärtäneet, sinä ja pari muuta paskaturpaa ei ole ymmärtänyt.

Vierailija
46/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:26"]

Kuulkaas te mielensäpahoittajat. Jos te kertoisitte jo heti kättelyssä, että ette halua kuulla mitään kritiikkiä tai mielipiteitä, niin säästyisitte pahalta mieleltä. En minä tahallani pahoita kenenkään mieltä. Ai niin mutta ettehän voi kertoa koska silloin menettäisi mahdollisuuden leikkiä uhria. Uhrin asema antaa teille valtaa ja te ette halua luopua siitä vallasta. Toi sano sitä ja tätä ja nyt mä kostan sen sille  - mikä ihana tekosyy väkivaltaiselle käyttäytymiselle!

[/quote]

Haista iso paska, aloita vaikka siitä hihansuustasi.

Kyllä me eri mieltä oloa ja kritiikkiäkin siedämme, mutta ei aina ja koko ajan. Kukaan ei suutu positiivisesta rehellisyydestä, mutta mietipä, miksi teillä tietyillä tyypeillä on tapana laukoa vain niitä negatiivisia juttuja. Mieti, mieti.... oiskohan ihan siksi, että olette kateita ja sadistisia paskoja, jotka saatte tyydytystä muiden ilon ja hyvän mielen pilaamisesta...

Vierailija
47/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:38"]

Olen sitä mieltä että jos kaikki sanoisivat mielipiteensä toisille,ei kukaan olisi enää väleissä.Yksi kaverini nuorena arvosteli pukeutumistani aina.Olisi pitänyt huutaa hänelle että itse olet tätimäinen jakuissasi ja valkoiset korkkarisi ovat mauttomat. Itse vahingossa pahoitin tätini mielen kun arvostelin esikoisten pitämistä pk saa kun vauva syntyy.Serkkuni tekee niin ja täti alkoi puolustella häntä.Onko tämä sitten mielipiteiden vaihtoa vai töksäyttelyä...

[/quote]

Minä nautin eniten seurasta jossa tosiaan VOI sanoa noin ihan suoraan, että minä sanoisin toiselle että sun vaatteet on kauheat ja itse voisin sanoa suoraan oman mielipiteeni. Minulla on tällaisia tuttuja ja ai että kuinka ihanan vapauttavaa keskustelu sellaisten kanssa on. 

En ymmärrä ihan että miksi osa ihmisistä jotenkin tuntee olonsa paremmaksi sillä, että toiset eivät kerro mielipiteitään, kun selvää on että heillä kuitenkin sellaisia on. Ja joskus nämä tyypit vielä selän takana niitä puivat muiden kanssa, kertomatta suoraan kohteelle mielipidettään. Minä ainakin haluan että jos mulla on ruma hiustenleikkaus kun tulen kampaaajalta, niin joku sanoo suoraan että eihän tuo kyllä minusta sun pärstään yhtään sovi, eikä niin että minulle sanotaan mairea ilme naamalla että hieno, ja naureskellaan takanapäin toisten kanssa kuinka järkyttävä kampaus minulla taas olikaan.

Jotenkin tuo koko kohteliaisuus näissä asioissa tuntuu vähän siltä kuin olisi sylissä pommi, mutta sen voisi tehdä vaarattomaksi laittamalla sen tuolin alle - pois silmistä. Minusta on paljon kivampi tietää että ihmiset on eri mieltä minusta, tyylistäni, poliittisesta kannastani, jne. ja sen suoraan sanovat, en minä siitä loukkaannu. Jokaisella on mielipiteensä, minullakin, eikä eriävien mielipiteiden tarvitse ystävyyttä estää.

[/quote]

Minäkin nautin eniten sellaisesta seurasta mutta se ei johdu siitä, että he olisivat suorapuheisia vaan siitä ettei heillä ole mitään taka-ajatuksia. Minulla on sekä töksäyttelijä-ystäviä että sellaisia jotka eivät sano mitään negatiivista (koska he eivät vaivaa päätään muiden ongelmilla). Sitten on erikseen ne joille ihmissuhteet ovat jonkinlaista peliä tai kilpailua jossa pitää saada henkinen niskalenkki toisesta ja usein tähän käytetään juuri toisen käytöksen moittimista. Eli kun ihminen tekee jotain typerää ja minä arvostelen häntä siitä, niin hän voi kumota arvostelun syyttämällä minua töksäyttelijäksi. Tälläisten ihmisten seurassa tuntuu kuin uisi piraija-altaassa. Koko ajan saa olla varuillaan, laskea siirtoja eteenpäin ja miettiä missä kulkevat rajat. Uhri-positioon heittäytyminen on vain yksi heidän strategiansa saada muut tuntemaan syyllisyyttä.

Vierailija
48/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:31"]

[/quote]

Kyllä me eri mieltä oloa ja kritiikkiäkin siedämme, mutta ei aina ja koko ajan. Kukaan ei suutu positiivisesta rehellisyydestä, mutta mietipä, miksi teillä tietyillä tyypeillä on tapana laukoa vain niitä negatiivisia juttuja. Mieti, mieti.... oiskohan ihan siksi, että olette kateita ja sadistisia paskoja, jotka saatte tyydytystä muiden ilon ja hyvän mielen pilaamisesta...

[/quote]

Tai sitten sinä käyttäydyt niin omahyväisesti ja ylpeästi, että toinen luulee sinun jo olevan hyvin perillä hyvistä puolistasi joten ei ole mitään syytä kertoa niitä. Kokeilepa joskus muuttaa tyyliäsi ja katso mitä tapahtuu.

Vierailija
49/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mistä kumpuaa tarve antaa kritiikkiä jatkuvasti, ja ylipäänsä olla niin negatiivinen? Kaikki tuntemani totuudentorvet ovat mustanpuhuvia ihmisiä, jotka valittavat muutenkin kaikesta koko ajan. On ylipainoa, vähän rahaa, loskakelit, märät sukat ja näillä ihmisillä ihan perus arjen asiat kääntyvät päässä joksikin karman ihmisjahdiksi. "Miksi aina mulle käy näin?" on ihan normaali ihmettely. En ole näiden negatiivisten  totuuden toitottajien suusta koskaan kuullut yhtään kaunista asiaa, kaikki kehutkin kiedotaan negatiiviseen ajatusmalliin siitä että kohta kaikki on taas huonosti, tai siihen lisätään mutta-sana tai kerrotaan heti perään jokin negatiivinen vertaus.

Ei mulle tule tarvetta ihmisten kanssa sanoa mitään negatiivista hänestä, mä kiinnitän huomiota positiivisiin asioihin ja on eri asia sanoa toiselle että olisi kiva jos et keskeytä puhettani, kuin että kuin sun silmäluomet tollai roikkuu oletko ajatellut silmäluomileikkausta? Kun sitten sanot että hei toi aika ikävältä tuntuu, niin kommentoija sanoo marttyyrina että no anteeksi kun ajattelin vain SINUN parastasi, ja enpähän jatkossa aio huomautella SINUN terveyteesi liittyvistä asioita. EI oo mun näkökyky mikä heikkenee roikkuvien luomien takia!!

Ikään kuin se loukkauksen saanut osapuoli ei itse huomaisi vuosien saatossa raskaiden luomien haittaavan näkökykyä, harvalla kolmekymppisellä on niin roikkuvat luomet että näköä haittaa ja jos on, niin kyllähen sen nyt itsekin tiedostaa. Ihan sama mihin kultakääreisiin nämä rehellisyyden vaalijat yrittävät solvauksensa kääriä, niin kyllä ne ihmiset tunnistaa jotka koittavat loukata vetoamalla rehellisyyteen.

Teidän laisianne ihmisiä vältellään ja teistä puhutaan pahaa selän takana, ette vain taida ymmärtää sitä tai sitten ette välitä.

Vierailija
50/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:53"]

[/quote]

[/quote]

On rehellisyyttä - sitä, että kertoo kysyttäessä rehellisen mielipiteensä kohteliaasti - ja on huonoa käytöstä eli että tahallaan loukkaa muita töksäyttämällä kysymättä mahdollisimman negatiivisen kommentin. Useimmat tämän eron ovat tässä ymmärtäneet, sinä ja pari muuta paskaturpaa ei ole ymmärtänyt.

[/quote]

Oikeinko paskaturpaa :D Classy.

Molemmat ovat rehelllisyyttä, sanot mitä sanot. Miksi et ennemmin itke ihan vaan käytöstapojen puutteesta?

Vierailija
51/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:31"]

[/quote]

[/quote]

Tai sitten sinä käyttäydyt niin omahyväisesti ja ylpeästi, että toinen luulee sinun jo olevan hyvin perillä hyvistä puolistasi joten ei ole mitään syytä kertoa niitä. Kokeilepa joskus muuttaa tyyliäsi ja katso mitä tapahtuu.
[/quote]

Tätä minä en ymmärrä. Ei sanota mitään positiivista koska ajatellaan henkilön tietävän itsekin hyvät puolensa. Ihan outo ajattelutapa!

Vierailija
52/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ah, mikä ihanan helppo kiristyskeino! Tee kuten tahdon tai pahastun.

Kunpa nämä erityisherkät palkonenät tietäisivät, miten paljon heidän pikku närkästymisensä ei kiinnosta!

Vierailija
53/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen henkilö kertoo rehellisesti oman mielipiteensä. Eikä ole rehellinen. Siinä on hiuksenhieno ero.

Vierailija
54/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:31"] [quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:26"] Kuulkaas te mielensäpahoittajat. Jos te kertoisitte jo heti kättelyssä, että ette halua kuulla mitään kritiikkiä tai mielipiteitä, niin säästyisitte pahalta mieleltä. En minä tahallani pahoita kenenkään mieltä. Ai niin mutta ettehän voi kertoa koska silloin menettäisi mahdollisuuden leikkiä uhria. Uhrin asema antaa teille valtaa ja te ette halua luopua siitä vallasta. Toi sano sitä ja tätä ja nyt mä kostan sen sille  - mikä ihana tekosyy väkivaltaiselle käyttäytymiselle! [/quote] Haista iso paska, aloita vaikka siitä hihansuustasi. Kyllä me eri mieltä oloa ja kritiikkiäkin siedämme, mutta ei aina ja koko ajan. Kukaan ei suutu positiivisesta rehellisyydestä, mutta mietipä, miksi teillä tietyillä tyypeillä on tapana laukoa vain niitä negatiivisia juttuja. Mieti, mieti.... oiskohan ihan siksi, että olette kateita ja sadistisia paskoja, jotka saatte tyydytystä muiden ilon ja hyvän mielen pilaamisesta...   [/quote] Tai sitten sinä käyttäydyt niin omahyväisesti ja ylpeästi, että toinen luulee sinun jo olevan hyvin perillä hyvistä puolistasi joten ei ole mitään syytä kertoa niitä. Kokeilepa joskus muuttaa tyyliäsi ja katso mitä tapahtuu. [/quote] Tätä minä en ymmärrä. Ei sanota mitään positiivista koska ajatellaan henkilön tietävän itsekin hyvät puolensa. Ihan outo ajattelutapa!

[/quote]

Eli jos henkilön sukkahousuista roikkuu vessapaperia, niin sinä sanoisit sekä siitä että joka kerran kun ei roiku? "Hyvä Jannica, onnistuit käymään vessassa nolaamatta itseäsi!"

Vierailija
55/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:46"]

[/quote]

Mistä kumpuaa tarve antaa kritiikkiä jatkuvasti, ja ylipäänsä olla niin negatiivinen? Kaikki tuntemani totuudentorvet ovat mustanpuhuvia ihmisiä, jotka valittavat muutenkin kaikesta koko ajan. On ylipainoa, vähän rahaa, loskakelit, märät sukat ja näillä ihmisillä ihan perus arjen asiat kääntyvät päässä joksikin karman ihmisjahdiksi. "Miksi aina mulle käy näin?" on ihan normaali ihmettely. En ole näiden negatiivisten  totuuden toitottajien suusta koskaan kuullut yhtään kaunista asiaa, kaikki kehutkin kiedotaan negatiiviseen ajatusmalliin siitä että kohta kaikki on taas huonosti, tai siihen lisätään mutta-sana tai kerrotaan heti perään jokin negatiivinen vertaus.

Ei mulle tule tarvetta ihmisten kanssa sanoa mitään negatiivista hänestä, mä kiinnitän huomiota positiivisiin asioihin ja on eri asia sanoa toiselle että olisi kiva jos et keskeytä puhettani, kuin että kuin sun silmäluomet tollai roikkuu oletko ajatellut silmäluomileikkausta? Kun sitten sanot että hei toi aika ikävältä tuntuu, niin kommentoija sanoo marttyyrina että no anteeksi kun ajattelin vain SINUN parastasi, ja enpähän jatkossa aio huomautella SINUN terveyteesi liittyvistä asioita. EI oo mun näkökyky mikä heikkenee roikkuvien luomien takia!!

Ikään kuin se loukkauksen saanut osapuoli ei itse huomaisi vuosien saatossa raskaiden luomien haittaavan näkökykyä, harvalla kolmekymppisellä on niin roikkuvat luomet että näköä haittaa ja jos on, niin kyllähen sen nyt itsekin tiedostaa. Ihan sama mihin kultakääreisiin nämä rehellisyyden vaalijat yrittävät solvauksensa kääriä, niin kyllä ne ihmiset tunnistaa jotka koittavat loukata vetoamalla rehellisyyteen.

Teidän laisianne ihmisiä vältellään ja teistä puhutaan pahaa selän takana, ette vain taida ymmärtää sitä tai sitten ette välitä.

[/quote]

Miksi sinua häiritsee niin paljon toisten negatiivisuus? Mitä sinulle kuuluu? Eläiist kuten opetat ja lopettaisit muiden arvostelun.

Vierailija
56/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:57"]

Eli jos henkilön sukkahousuista roikkuu vessapaperia, niin sinä sanoisit sekä siitä että joka kerran kun ei roiku? "Hyvä Jannica, onnistuit käymään vessassa nolaamatta itseäsi!"

[/quote]

Miten tuollainen voi kenellekään edes tulla mieleen, ellei itse harrasta tarkoituksellista ilkeilyä ja toisten nolaamista?

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta sinun kommenttisi tuo hyvinkin mieleen pari tyyppiä, joiden kanssa kukaan ei halua olla tekemisissä kuin olosuhteiden pakosta. Itse he eivät varmaankaan edes tajua, miksi.

Vierailija
57/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 16:57"]

[/quote]

Miten tuollainen voi kenellekään edes tulla mieleen, ellei itse harrasta tarkoituksellista ilkeilyä ja toisten nolaamista?

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta sinun kommenttisi tuo hyvinkin mieleen pari tyyppiä, joiden kanssa kukaan ei halua olla tekemisissä kuin olosuhteiden pakosta. Itse he eivät varmaankaan edes tajua, miksi.

[/quote]

Just just. Eli teki niin tai näin, niin aina menee väärin päin. 

Vierailija
58/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sanotaan todella törkeästi ja todetaan, että olen tällainen suorasanainen tyyppi. Tämä luonteenpiirre ilmeisesti estää huonot käytöstavat?

Vierailija
59/59 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä ihme sääntö sitten on muka, että mielipidettään EI saisi kertoa jos sitä ei kysytä? Kyllä minä ainakin kerron, jos katson sen itse tilanteessa sopivaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän