Kannattaako neuvolassa avautua?
Kannattaako neuvolassa kertoa miten oikeasti menee, vai sanoa se mitä aina sanoo, "ihan hyvin"?
Kommentit (13)
Mistä neuvola keksi olla huolissaan sinun jaksamisestasi? Olen itse monta kertaa valittanut väsymyksestä, olen itkenytkin lääkärillä. Minulle on tarjottu keskusteluapua mutta olen kieltäytynyt siitä. Eipä se keskustelu väsymystä poista..
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:38"]Mistä neuvola keksi olla huolissaan sinun jaksamisestasi? Olen itse monta kertaa valittanut väsymyksestä, olen itkenytkin lääkärillä. Minulle on tarjottu keskusteluapua mutta olen kieltäytynyt siitä. Eipä se keskustelu väsymystä poista..
[/quote]
En viitsi enempää avautua kun täällä saa aina kakkaa niskaan. Mulle tarjottiin heti perhetyöntekijää sekä keskusteluapua. Sanoi että jo viime puhelun aikana (kun varattiin neuvolaan aikaa) oli huolissaan ja jäi miettimään jaksamistani. Vaikka ei tosiaan muuta puhuttu kun seuraavasta käynnistä. Ikävää jos toiset ei saa apua vaikka kuinka pyytäisi. Itse en tiedä otanko perhetyöntekijää, koska varmasti joku muu tarvitsee enemmän.
Ap
Kannattaa puhua totta. Sieltä voi ihan oikeasti saada hyviä neuvoja, itse olen ainakin saanut. :)
Jos tarvitsee apua, sitä kannattaa kyllä pyytää. Tai kertoa millaista on. Sitä varten se neuvola on, ei vain vauvan punnitusta varten. Sitä kautta voi päästä psykologille tai lastensuojelun piiriin.
Kannattaa puhua, miten asiat oikeasti on. Sitä varten ne ammattilaiset on siellä, että saat tukea ja apua.
Riippuu terveydenhoitajasta. Jos on tarpeeksi fiksu ja koet että häneen voi luottaa niin avaudu toki. Jos kyseessä nuori kokematon, pätemisen haluinen, etsi joku muu taho mihin avaudut.
Jos sinusta tuntuu että kaipaat ja tarvitset apua niin ehdottomasti kannattaa avautua.
itse olen ollut vakavasti masentunut ja harkinnut itsemurhaa, vastaavassa tilanteessa on välttämätöntä hakea apua ja vaatia sitä.
ei kannata pelätä reaktioita, kyllä ne tädit näkevät varmasti yhtä ja toista.
mistä siellä haluaisit avautua?
toivottavasti saat apua ongelmiin.
Älä ainakaan päihteistä. Siihen kannattaa hakea apua muualta mistä tieto ei siirry neuvolaan. Hirveän leiman saat muuten.
Haluaisin vaan päästä puhumaan jollekkin. En kuitenkaan halua joutua lastensuojelun asiakkaaksi, vaikka pelkoa siitä ei pitäisi olla.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:05"]Älä ainakaan päihteistä. Siihen kannattaa hakea apua muualta mistä tieto ei siirry neuvolaan. Hirveän leiman saat muuten.
[/quote]
En käytä päihteitä.
ap
En ymmärrä tätä lasun pelkoa. Kun määrärahoja on niin vähän ettei ehditä edes niitä oikeasti kamalia keissejä hoitaa. Jos joku sanoo olevansa masentunut neuvolassa niin hullu on se terkkari joka pelkästään sen takia tekee ls-ilmoituksen.
Ei tarvinnut avautua, neuvola oli jo huolissaan. Nyt sitten tekee ls-ilmoituksen, sen takia että on huolissaan minun jaksamisesta.
Ap