Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin avain unohtunut oveen (ulkopuolelle)

Vierailija
03.10.2021 |

Niin, mitä tekisitte, jos huomaisitte naapurin unohtaneen avaimen oveen?

a) soittaisitteko ovikelloa huomauttaaksenne naapurille avaimesta
b) jos naapuri ei ole kotona/avaa ovea, antaisitteko avaimen olla
c) pudottaisitteko avaimen postiluukusta asunnon sisäpuolelle
d) ottaisitteko avaimen talteen (itsellenne) ja laittaisitte lapun naapurin oveen, että avain on teillä tallessa
e) menisittekö avaimella sisään naapurille tsekataksenne onko ketään kotona, ja entä jos ei ole,
f) mitä sitten tekisitte, kun olette siis käyneet naapurin kotona?

Kiitos kommenteista!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla. Entinen naapuri piti avaimia aina lukossa. Oli sellainen huithapeli, että ilmeisesti olisi hukannut avaimen, jos olisi ottanut sen mukaansa, tai unohtanut avaimen sisälle ja jäänyt itse ulos.

Vierailija
42/57 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

a vaihtoehto. Ja mulla oli kerran unohtunut avaimet lukkoon , ovikello soi vimmatusti ja kaksi sirkeää pikkutyttöstä heilutti avain nippua "tämä oli ovessa". Ihanaa !!! Annoin molemmille kakseurosen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaisin oven, kävisin sisällä varovasti tutkimassa paikkoja, katselisin kaapit yms läpi, mitään en veisi. Lopuksi jättäisin avaimen eteisen pöydälle ja lukitsisin oven lähtiessäni.

Näin naapuri luulisi jättäneensä avaimen itse kotiin ja minä olisin taas jälleen tietoisempi hänen elintavoistaan.

Vierailija
44/57 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Olin itse todella kiitollinen, kun naapuri teki saman minulle, rapussa vielä asui kaiken maailman hörhöjä silloin.

Vierailija
45/57 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt avain oveen ja ovi myös auki (en huomannut koska väliovi kiinni). Naapuri koputteli oveen ja homma selvisi, kiitin huolehtimisesta. Jos olisi sisälle pyrkinyt, olisi asia eri. Ehkä joku uteliaisuuksissaan ajattelisi tämänkin olevan ok, ei ole, vaan laitonta.

Vierailija
46/57 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jäänyt avain oveen ja ovi myös auki (en huomannut koska väliovi kiinni). Naapuri koputteli oveen ja homma selvisi, kiitin huolehtimisesta. Jos olisi sisälle pyrkinyt, olisi asia eri. Ehkä joku uteliaisuuksissaan ajattelisi tämänkin olevan ok, ei ole, vaan laitonta.

Sattuipas ajankohtainen aihe. Mulle nimittäin kävi viime vkolla niin, että väsyneenä tulin kämpille ja avain jäi ulkopuolelle. Menin sänkyyn huilimaan ja vähän ajan päästä soi ovikello. En avaa yleensä kenellekään, ellen tiedä kuka on tulossa (sovittu etukäteen). Meni jonkun aikaa ja ovikello soi taas ja oveen lyötiin. Olin päättänyt, että en nouse enkä avaa, that's it. Kello soi 3. ja 4. kerran, oveen lyötiin voimakkaammin ja sitten tulikin jo joku sisään!!!!!! Pelästyin ja raivostuin saman tien. Nousin hätäseen katsomaan eteiseen, ja siellä naapurin eukko tunkemassa sisään!! Kysyin kiukkuisena miten pääsit sisään, ja sitten tietysti selvisi, että olin unohtanut avaimen oveen. Sisälläni kiehui, koska moista en itse olisi koskaan mennyt tekemään eli mennyt sisään avaimella. Sehän on asunnonhaltijan murhe sitten, mitä tapahtuu, jos avain jää oveen, mutta ei kai sentään kenenkään kotiin mennä avaimilla?! Kiittelin tietysti naapurin eukkoa, mutta olisi tehnyt mieli sanoa pari valittua sanaa...

Vierailija
47/57 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin ovikelloa, jos naapuri ei ole kotona pistäisin avaimen postiluukusta

Vierailija
48/57 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin unohtanut avaimen oveen kerran enkä huomannut mitään ennen kuin seuraavana pvänä, kun olin lähdössä ja avainta ei ollut missään. Hain kaikki paikat, mutta sitten hokasin, että jospa avain on jäänyt oveen. Kokeilin sisäkautta avaimen kohdalta, vaan eipä ollut avainta. Pakko oli lähteä meneen, mutta kun olin laittamassa ovea kiinni, huomasin ovessa lapun, että naapuri oli ottanut avaimen talteen ja häneltä saa avaimen ovikelloa soittamalla. Ihan kivasti tehty.

Kenenkään asuntoon en kyllä itsekään astuisi, vaikka avaimet olisivatkin unohtuneet naapurin oveen. Eli tekisin noin (toki ensin soittaisin ovikelloa) tai sitten antaisin olla, jos naapuri ei avaa /ole kotona.

Vierailija
49/57 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin huovan ja menisin naapurin sängyn alle odottamaan. Tämä tietenkin varmistuspimputuksella, ettei ole paikalla. Toinen vaihtoehto on, että ottaisin avaimet haltuuni ja jättäisin uhkaavan viestin oveen, että löysin avaimesi, uskallatko nukkua ensi yönä. Naapuri joutuisi paniikissa sarjoittamaan lukon uudelleen ja naureskelisin jutellessani, että kaikkea sitä sattuu.

Vierailija
50/57 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin lähettävän riistakameran makkarin hyllyyn

Vierailija
51/57 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan jättäisi avaimen oveen ulkopuolelle jos on mennyt viemään roskia tai etsimään kissaa rapusta tai mitä tässä olikaan. Täysin epöloogista jos asutaan vieraiden ihmisten täyttämässä kerrostalossa, sehän olisi aivan todella vaarallistakin.

Kerrostalossa ikäni asuneena ajattelisin heti että asukas unohtanut avaimen oveen kun tullut kotiin, itsellenikin joskus nuorena niin käynyt. Jos tekisin yhtään mitään, koputtaisin oveen ja sanoisin asiasta. Kukaan ei tahallaan niitä siihen jätä. Tai jos jättää niin on kyllä todella yksinkertainen ihminen nykymaailmassa.

Eräs vanha nainen tekee aina näin. Ovi on jopa raollaan ja lappu ovessa, että olen kaupassa tms. Odottaa ilmeisesti jotakuta. Ei oikein voi alkaa paasatakaan, että älä tee noin. Joskus tulee mieleen, että jos hänellä kävisi varkaita, niin epäilisikö hän naapureita? Kiusallinen juttu.

Selvä täky; asunto on kameravalvottu ja ansoitettu.

Vierailija
52/57 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan ulko ovi lukkoon jos yli päivän poissa. Muuten harja pystyssä ilmoittaa että ei ketään kotona.

Vierailija
53/57 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä laitetaan ulko ovi lukkoon jos yli päivän poissa. Muuten harja pystyssä ilmoittaa että ei ketään kotona.

Onhan tietty eri juttu asuuko ok-talossa vai krs-talossa. 

Vierailija
54/57 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollinen tapahtuma:

Sydänkohtauksen saanut naapuri jättää viimeisillä voimillaan avaimen oveen, ambulanssia odottaessaan, ennen kuin menee sängylleen makaamaan, huomaan avaimen ovessa ja heitän sen sisään postilaatikosta, muutaman minuutin päästä kuulen rapusta meteliä ja katson ovisilmästä, siellä ovat ambulanssimiehet oven takana kelloa soittamassa, naapuri ei enää pääse sängystään ovea aukaisemaan, yrittää huutaa että avain on ovessa, mutta sitä ei kukaan kuule. 30-minuutin päästä huoltoyhtiön mies tulee aukaisemaan ovea, koska piti ensin käydä ilmaamassa toisen asunnon patterit, neuvottelee pitkään ambulanssimiesten kanssa siitä, että onko hänellä lupaa päästää heitä sisään, soittaa pomolleen ja saa lopulta luvan aukaista oven. Ambulanssimiehet näkevät naapurin sängyllään ja toteavat, että tulimme liian myöhään, hän on kuollut.

Vierailija
55/57 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin olla. Entinen naapuri piti avaimia aina lukossa. Oli sellainen huithapeli, että ilmeisesti olisi hukannut avaimen, jos olisi ottanut sen mukaansa, tai unohtanut avaimen sisälle ja jäänyt itse ulos.

Mulla oli kanssa naapuri, joka piti avainnippua lukossa päivisin kotona ollessaan. Eipä siitä mitään haittaa koitunut

Vierailija
56/57 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainten säilyttäminen ovessa on aina huono asia ja siihen pitäisi puuttua.

Vierailija
57/57 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

a, d, c

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä