Naapurin avain unohtunut oveen (ulkopuolelle)
Niin, mitä tekisitte, jos huomaisitte naapurin unohtaneen avaimen oveen?
a) soittaisitteko ovikelloa huomauttaaksenne naapurille avaimesta
b) jos naapuri ei ole kotona/avaa ovea, antaisitteko avaimen olla
c) pudottaisitteko avaimen postiluukusta asunnon sisäpuolelle
d) ottaisitteko avaimen talteen (itsellenne) ja laittaisitte lapun naapurin oveen, että avain on teillä tallessa
e) menisittekö avaimella sisään naapurille tsekataksenne onko ketään kotona, ja entä jos ei ole,
f) mitä sitten tekisitte, kun olette siis käyneet naapurin kotona?
Kiitos kommenteista!
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
A ja jos naapuri ei kotona niin d.
Tämä. Kerran itseasiassa soitin naapurin ovikelloa, kun siinä oli avain. Olivat kuitenkin kotona ja sanoivat avaimen olleen siksi, että heillä oli sillä hetkellä ees taas menijöitä ja tulijoita, että avain on siksi ovessa. Olivat kuitenkin tyytyväisiä, että joku välittää. Niin ja ihan normiporukkaa olivat eli kyseessä oli ilmeisesti jotkut juhlat ja niiden valmistelut tmv. Tämä siis reilu pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se naapuri pääse enää takaisin kotiinsa, jos sen avaimen laittaa luukusta sisään. Tosi huomaavaista.
Huoltomiehellehän sitä sitten soitetaan, jos ei ole avainta mukana. Avain on kuitenkin tallessa eikä kukaan voi sitä pölliä ovesta ja käyttää väärin (kuten täällä eräät klovnit ovat suunnitelleet).
Minä ainakin olisin kiitollinen naapurille, joka työntäisi avaimeni postiluukusta. Pieni hinta se huoltofirman ovenavaus on siihen verrattuna, että joudun sarjoittamaan lukon uusiksi. Saati että joku asiaton nappaa avaimen ja ehtii käyttää sitä.
Raivostuisin toden teolla, jos naapuri kertoisi nähneensä minun unohtaneen avaimet lukkooni, mutta jättäneensä ne siihen, ja joku olisi ne siitä sitten napannut.
Kenenkään asuntoon sentään ei mennä vaikka avain olisi ulkopuolella ovessa. Eikä luukusta pudoteta myöskään. Ihme ehdotuksia. Itselläni on ok-talossa usein jäänyt avain ulkopuolelle, yöksikin. Eikö ole naapurin puhelinnumeroa soittaa asiasta.
Onko lapsia? Jotkut laittavat tarkoituksella, ettei lapset tiputa avainta mutta eivät ole jatkuvasti soittamassa kelloa. Voipi soittaa ovikelloa ja kysyä, onko tarkoituksella, voi olla tarkoituksella. Riippuu niin paljon siitä, millainen naapuri on ennen kuin voi antaa tarkoituksella jatko-ohjeita.
A ja b, jos pidempään olisi siinä niin huikkaisin huoltomiehelle, että katsoo onko kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
G) Katkaisisin avaimen lukkopesään. Näin avainta ei voisi väärinkäyttää ja naapuri oppisi jatkossa pitämään avaimestaan huolta.
Tämähän on ihan win-win ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se naapuri pääse enää takaisin kotiinsa, jos sen avaimen laittaa luukusta sisään. Tosi huomaavaista.
Huoltomiehellehän sitä sitten soitetaan, jos ei ole avainta mukana. Avain on kuitenkin tallessa eikä kukaan voi sitä pölliä ovesta ja käyttää väärin (kuten täällä eräät klovnit ovat suunnitelleet).
Entäs, jos lukko onkin ns. villissä sarjassa, eikä avainta ole toimitettu huoltoyhtiöön? Joutuu menemään saranapuolelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs, jos lukko onkin ns. villissä sarjassa, eikä avainta ole toimitettu huoltoyhtiöön? Joutuu menemään saranapuolelta?
Lukkosepän ei tarvitse mennä saranapuolelta.
Miksi kukaan jättäisi avaimen oveen ulkopuolelle jos on mennyt viemään roskia tai etsimään kissaa rapusta tai mitä tässä olikaan. Täysin epöloogista jos asutaan vieraiden ihmisten täyttämässä kerrostalossa, sehän olisi aivan todella vaarallistakin.
Kerrostalossa ikäni asuneena ajattelisin heti että asukas unohtanut avaimen oveen kun tullut kotiin, itsellenikin joskus nuorena niin käynyt. Jos tekisin yhtään mitään, koputtaisin oveen ja sanoisin asiasta. Kukaan ei tahallaan niitä siihen jätä. Tai jos jättää niin on kyllä todella yksinkertainen ihminen nykymaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään asuntoon sentään ei mennä vaikka avain olisi ulkopuolella ovessa. Eikä luukusta pudoteta myöskään. Ihme ehdotuksia. Itselläni on ok-talossa usein jäänyt avain ulkopuolelle, yöksikin. Eikö ole naapurin puhelinnumeroa soittaa asiasta.
Niin, sä asut ok-talossa, mutta toi kysely ehkä koski enempi krs-taloasujia.
Mä soittaisin ovikelloa kans, ja ellei kukaan avaan, antaisin olla. Jos avain on pitempään ovessa (eikä kukaan ole sitä siis pöllinyt), ottaisin talteen tai soittaisin huoltoon. Pitäisi sitten funtsia kumman teen.
Olen jättänyt oveen kun olen nähnyt avaimia naapureiden ovissa ja samoin on tehty itselleni kun kerran unohdin kiireessä kotiin tullessa avaimet oveen.
Itse huomasin asian kun aloin etsiä avaimia lähtiessäni viemään roskia, ovestahan ne löytyi.
Ei mennä kenenkään kämppään! Kerran olin lähdössä töihin ja avasin oven. Tilasin hissin ja muistin että roskapussi unohtui
Menin sisälle kotiin ja jätin oven auki kun kävelin 10 askelta nappaamaan roskapussin.
Ja kun kävelin 10 askelta takaisin joku jo oli yrittämässä eteiseen
Olen soittanut ovikelloa ja naapuri oli onneksi kotona. Toisekseen ottaisin avaimet itselleni ja jättäisin naapurille viestin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan jättäisi avaimen oveen ulkopuolelle jos on mennyt viemään roskia tai etsimään kissaa rapusta tai mitä tässä olikaan. Täysin epöloogista jos asutaan vieraiden ihmisten täyttämässä kerrostalossa, sehän olisi aivan todella vaarallistakin.
Kerrostalossa ikäni asuneena ajattelisin heti että asukas unohtanut avaimen oveen kun tullut kotiin, itsellenikin joskus nuorena niin käynyt. Jos tekisin yhtään mitään, koputtaisin oveen ja sanoisin asiasta. Kukaan ei tahallaan niitä siihen jätä. Tai jos jättää niin on kyllä todella yksinkertainen ihminen nykymaailmassa.
On unohtanut ne avaimet oveen jo kotiin tullessaan eikä huomaa asiaa, kun lähtee roskia viemään.
Naapurillani on aina avaimet oven ulkopuolella kotona ollessaan. En ole kehdannut kysyä miksi, mutta olisiko mahdollisuus, että hänelle voisi tulla sairauskohtaus ja näin päästäisiin nopeammin sisään asuntoon.,
Menisin asuntoon kun eivät ole kotona. Ottaisin kuvia sotkuista ja laitan nettiin.
Mulla kerran kävi näin ja huomasin vasta aamulla että olivat oveeni jääneet. Naapurissa asuu outo mies, joka ei edes moikkaa vastaan tultaessa, joten ei mikään ihmekään ettei tullut sanomaan.. kuitenkin ramppaa edestakaisin.
Kerran unohtui oveen. Naapuri soitti ovikelloa. Vaikka ei kumpikaan emme tykänneet toisistamme.
Sisälle meno tuossa tilanteessa on rikos. En suosittele kellekään. Jos oot vaik paskalla etkä kerkee ovelle avaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs vanha nainen tekee aina näin. Ovi on jopa raollaan ja lappu ovessa, että olen kaupassa tms. Odottaa ilmeisesti jotakuta. Ei oikein voi alkaa paasatakaan, että älä tee noin. Joskus tulee mieleen, että jos hänellä kävisi varkaita, niin epäilisikö hän naapureita? Kiusallinen juttu.
Ottaisin avaimen ja heittäisin roskiin. Lisäksi laittaisin postiluukusta kusipeltiklassikon sisään.