Vietetäänkö teillä Lihatonta lokakuuta?
Tämä on ilmeisesti joku uusi trendi, että lokakuussa ei syötäisi lihaa. Vietätkö lihatonta lokakuuta? Itse en ole tullut ajatelleeksi koko asiaa.
Kommentit (158)
En keksi yhtään hyvää syytä lopettaa tai edes keskeyttää lihan syöntiä lokakuuksi. Haluan voida hyvin, siksi syön hyvin. Pelkällä kasvisruualla ottaen huomioon mun rajoitteet hyvän olon vaaliminen ei onnistu.
Olen myös ihan sinut sen kanssa, että ihminen tappaa syödäkseen eläviä olentoja. Tuollainen jeesustelu eläinten ruumiiden syömisestä on vain typerää oman sädekehä kiillotusta. Kasvissyönti tai vegaanius ei tee kenestäkään pyhimystä.
Menin ostamaan kebabrullan, sitten muistinkin nämä vihervassareiden teemaviikot, ja otin tietenkin tuplalihalla.
Tämähän olikin iso jötkäkäle, keittiövaaka näyttää yli puoltatoista kiloa...
Vierailija kirjoitti:
Itse viettäisin mutta en osaa tehdä hyvää kasvisruokaa : (
https://jalotofu.fi/reseptit/vegaaninen-tofu-satay/
Tähän vaihdat tilalle vain kasvisnakin/makkaran tai muun vegeproteiinin
https://bakeranu.blogspot.com/2019/03/varikas-makkara-pasta-kasvis-pann…
Kasvislasagnekin on monien suosikki ja reseptejähän riittää.
https://www.kodinkuvalehti.fi/reseptit/kasvis-arjen-nopeat-pastat-ja-ri…
Itse en ole lihaa syönyt 30 vuoteen, en edes muista miltä se maistuu enkä osaa kaivata sitä.
Emma K. kirjoitti:
Kyllä. Lisäksi on tussuton tammikuu, hepitön helmikuu, munaton maaliskuu, humalaton huhtikuu, tajuton toukokuu, kaluton kesäkuu, haluton heinäkuu, elimetön elokuu, synnitön syyskuu, mauton marraskuu ja jortikaton joulukuu.
Minulla on kaikki kuukaudet lihattomia ja eritteettömiä. Pääsiäinenkin on munaton, tietenkin!
Pitää olla aika juntti jos ajattelee että ruoka ei voi olla hyvää ilman lihaa. Utajärven lihansyöjät ry ja Takapajulan sivistyksenvieroksujat sopii sinulle.
Vierailija kirjoitti:
200-400gr menee punaista lihaa ja 200-400gr broileria päivässä.
M27/189cm/82kg
Kevyet mullat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri meni possua uuniin joten ei vietetä.
Nam, kuolleen sian ruumiista lihaksia ja rasvaa ruuaksi!
Nimenomaan, nam! Eilen meillä oli naudan sisäfilettä punaviinikastikkeessa. Tirripaistia pitäisi tehdä ensi viikolla jos löydän kaupasta sopivaa lihaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietän, niin kuin muinakin kuukausina. Huvittaa tämä ihmisten pakkomielle puputtaa ruumiita päivittäin, mutta omatpa ovat verisuonitautinne.
Tämän ylimielisen asenteen takia kukaan ei tykkää vegaaneista.
Leo Tolstoikin sanoi että lihansyöjä ja kävelevä eläinten hautausmaa. Mielestäni tässä ei ole mitään ylimielistä, tämä vaan on totuus. Et voi kieltää sitä.
Meillä vietetään. Syömme muutenkin usein kasvisruokaa. Perjantaina tein kasvissosekeittoa, eilen kukkakaali-linssibolognesea ja tänään ruuaksi on nachopelti vegenä.
Ei hitto kun alkoi tehdä mieli pekonia tämän keskustelun myötä. :D
Adol Hitlerkin pilkkasi ruumiinsyöjiä eikä kukaan uskaltanut sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Täytyypä sitten tässä kuussa ostaakin tavallista enemmän erityisesti punaista lihaa. Teen tasan tarkkaan päin vastoin, kuin mitä viherulisijat vinkuu.
Oi, taidat olla kovan luokan älykkö ja aikuismainen ihminen!
PS. Ihan "normaalit" ihmiset kykenee syödä myös kasvisruokaa, ei mene pekoni peräaukkoon ja hermot kireälle, kun jopa mainitsee lihattomuuden
Niin minä syönkin kasvisruokaa välillä ja varsin useinkin. Vihaan vain ihan yli kaiken sitä, että joku viheridiootti katsoo asiakseen tulla minulle vinkumaan siitä, mitä milloinkin pitäisi syödä. Siksi toimin täsmälleen päivastoin kuin se, mitä minulle joku katsoo asiakseen tulla ohjeistamaan. Ihan samalla tavalla kävin tankillakin nimen omaan Nesteellä silloin, kun näin niitä Nesteen vastaisia palmyöljybanderolleja.
Minä kans. Mitä enemmän joku hippi vinkuu että ei saisi ostaa lapsityövoimalla teetettyjä tuotteita, sitä enemmän minä niitä ostelen. Sama juttu luonnonsuojelussa. Mitä enemmän vingutaan että luontoa pitäisi säästää tuleville sukupolville sitä enemmän ajan autoa jne. Siitäs saavat mokomat, ja siitä!
Ei, koska elimistöni sairastuu helposti hiilihydraateista ja ketogeninen ruokavalio on minulle PCOS sairastavalle sopivin ruokavalio.
Vietän lihatonta vuotta kolmatta kertaa. Like a champion. 💪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietän, niin kuin muinakin kuukausina. Huvittaa tämä ihmisten pakkomielle puputtaa ruumiita päivittäin, mutta omatpa ovat verisuonitautinne.
Mitä ylimielistä on faktojen kertomisessa?
Suomessa syödään paljon paljon kuolleita eläimiä ja täällä kuollaam sydän- ja verisuonitauteihin.
On se jännä, että on ylimielinen jos sen sanoo ääneen?
Kyse on siitä miten asiat ilmaisee.
No ei ole.
Totta kai sekasyöjiä pitää herätellä siihen, että laput silmillä syövät jotain navettaeläimiä, jotka eivät saa elää lajinmukaista elämää ja sitten tapetaan liian aikaisin, jotta suomalaiset saa syödä ruumiita.
Ja todellakin Suomessa syödään liikaa kovaa rasvaa ja punaista lihaa, kyllä senkin saa sanoa kaunistelematta.
Kumpi seuraavista uppoaa mielestäsi kuulijaan paremmin?:
Syö vaan ruumiita ja verisuonet paukkuu nönnönnöö!!
vai
Lihansyönnillä tiedetään olevan yhteys sydän- ja verisuonisairauksien syntyyn.
Itse en jää hetkeksikään kuuntelemaan mitä muuta sanottavaa nönnöttelijällä on.
Elikkä lihaani saa haukkua vegaania sumeilematta ja raivota vegaanivihaa mutta vegaani ei saisi antaa samalla mitalla?
Sorry, mutta ei tule kauppoja. Täältä pesee samalla mitalla nönnönnöö! Ja minua ei todellakaan säälitä yhtään kun sairastut paksusuolen syöpään tai sydänsairauksiin, päinvastoin nautin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leo Tolstoikin sanoi että lihansyöjä ja kävelevä eläinten hautausmaa. Mielestäni tässä ei ole mitään ylimielistä, tämä vaan on totuus. Et voi kieltää sitä.
Väite on faktualisesti väärin. Ihan hyvin pystyn kieltämään sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisten syöjä muuttuu pikkuhiljaa kasvikseksi itsekin.
Todella lapsellistä ja älykästä kommentointia hei. Lihansyönti ilmeisesti tekee ihmisestä ärsyttävän sian ja huonokäytöksisen lehmän?
Sen sijaan kasvisten syöjästä tulee ilkeästi kommentoiva tyyppi. Syö hyvin niin sinullakin on hyvä olla.
Mitä sä nyt selität?
Iso osa sekasyöjän ruokavaliosta tulisi olla kasviksia myös.
En väittänytkään, etteikö ruokavaliooni kuuluisi kasviksia.
Miksi ihmeessä syöt kasviksia jos kerran liha on mielestäsi ainoaa oikeaa ruokaa ja ainoa hyvänmakuinen ruoka? Ja jos kerta oikein ylpeilet sillä että syöt lihaa?
Vähän sama kuin jos kehuisin että minäpoika se olen absolutisti ja halveksin juomareita ja sitten kuitenkin joisin joka viikko kaljaa ja kossua. Jotenkin menee pohja uholta...noh kauhalla on turha vaatia kun on lusikalla annettu.
Me vietämme liha-lokakuuta, mureaa maukasta LIHAA nam! Nautimme myös muista lihallisista iloista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ylimielistä on faktojen kertomisessa?
Suomessa syödään paljon paljon kuolleita eläimiä ja täällä kuollaam sydän- ja verisuonitauteihin.
On se jännä, että on ylimielinen jos sen sanoo ääneen?
Kyse on siitä miten asiat ilmaisee.
No ei ole.
Totta kai sekasyöjiä pitää herätellä siihen, että laput silmillä syövät jotain navettaeläimiä, jotka eivät saa elää lajinmukaista elämää ja sitten tapetaan liian aikaisin, jotta suomalaiset saa syödä ruumiita.
Ja todellakin Suomessa syödään liikaa kovaa rasvaa ja punaista lihaa, kyllä senkin saa sanoa kaunistelematta.
Kumpi seuraavista uppoaa mielestäsi kuulijaan paremmin?:
Syö vaan ruumiita ja verisuonet paukkuu nönnönnöö!!
vai
Lihansyönnillä tiedetään olevan yhteys sydän- ja verisuonisairauksien syntyyn.
Itse en jää hetkeksikään kuuntelemaan mitä muuta sanottavaa nönnöttelijällä on.
Elikkä lihaani saa haukkua vegaania sumeilematta ja raivota vegaanivihaa mutta vegaani ei saisi antaa samalla mitalla?
Sorry, mutta ei tule kauppoja. Täältä pesee samalla mitalla nönnönnöö! Ja minua ei todellakaan säälitä yhtään kun sairastut paksusuolen syöpään tai sydänsairauksiin, päinvastoin nautin!
Ei toki kaikki sekasyöjätkään anna kovin hyvää kuvaa itsestään. Se aika massiivinen joukko ja mukaan mahtuu monenlaista kulkijaa. Auttaako se kuitenkaan sinun asiaa jos annat samalla mitalla takaisin?
No ei se käytännössä kuuluu, sekasyöjä voi lihapuolelta halutessaan syödä vaikka pelkkiä eineskanapullia ja pekonia, jos haluaa.