Vietetäänkö teillä Lihatonta lokakuuta?
Tämä on ilmeisesti joku uusi trendi, että lokakuussa ei syötäisi lihaa. Vietätkö lihatonta lokakuuta? Itse en ole tullut ajatelleeksi koko asiaa.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, ei meillä syödä tapettujen eläinten ruumiita ikinå.
Syö kuitenkin joskus niin saatat osata kirjoittaakin.
Ei mun tekstissä ole mitään vikaa, ihan ymmärrettävä.
Kuolleiden lihasten, kudosten ja rasvan syöminen ei vaikuta siihen, että jaksaisin vauvapalstalla panostaa kieliasuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri meni possua uuniin joten ei vietetä.
Nam, kuolleen sian ruumiista lihaksia ja rasvaa ruuaksi!
No niin. Siellä joku elävä sika huutelee ja yrittää kantaa rasvansa kunnialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleiden lihasten, kudosten ja rasvan syöminen ei vaikuta siihen, että jaksaisin vauvapalstalla panostaa kieliasuun.
Pitikö kuitenkin olla ä eikä å?
Jaa. Täytyypä sitten tässä kuussa ostaakin tavallista enemmän erityisesti punaista lihaa. Teen tasan tarkkaan päin vastoin, kuin mitä viherulisijat vinkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietän, niin kuin muinakin kuukausina. Huvittaa tämä ihmisten pakkomielle puputtaa ruumiita päivittäin, mutta omatpa ovat verisuonitautinne.
Tämän ylimielisen asenteen takia kukaan ei tykkää vegaaneista.
Mitä ylimielistä on faktojen kertomisessa?
Suomessa syödään paljon paljon kuolleita eläimiä ja täällä kuollaam sydän- ja verisuonitauteihin.
On se jännä, että on ylimielinen jos sen sanoo ääneen?
Kyse on siitä miten asiat ilmaisee.
No ei ole.
Totta kai sekasyöjiä pitää herätellä siihen, että laput silmillä syövät jotain navettaeläimiä, jotka eivät saa elää lajinmukaista elämää ja sitten tapetaan liian aikaisin, jotta suomalaiset saa syödä ruumiita.
Ja todellakin Suomessa syödään liikaa kovaa rasvaa ja punaista lihaa, kyllä senkin saa sanoa kaunistelematta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Täytyypä sitten tässä kuussa ostaakin tavallista enemmän erityisesti punaista lihaa. Teen tasan tarkkaan päin vastoin, kuin mitä viherulisijat vinkuu.
Oi, taidat olla kovan luokan älykkö ja aikuismainen ihminen!
PS. Ihan "normaalit" ihmiset kykenee syödä myös kasvisruokaa, ei mene pekoni peräaukkoon ja hermot kireälle, kun jopa mainitsee lihattomuuden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietän, niin kuin muinakin kuukausina. Huvittaa tämä ihmisten pakkomielle puputtaa ruumiita päivittäin, mutta omatpa ovat verisuonitautinne.
Kasvisten syöjä muuttuu pikkuhiljaa kasvikseksi itsekin.
Todella lapsellistä ja älykästä kommentointia hei. Lihansyönti ilmeisesti tekee ihmisestä ärsyttävän sian ja huonokäytöksisen lehmän?
Sen sijaan kasvisten syöjästä tulee ilkeästi kommentoiva tyyppi. Syö hyvin niin sinullakin on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, koska en yhäkään oikolue vauvapalstakommentteja tai välitä siitä, onko seassa virheitä
Aina kun järkevät argumentit loppuu, niin aletaan nillittämään jostain typoista, todella olennaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella lapsellistä ja älykästä kommentointia hei. Lihansyönti ilmeisesti tekee ihmisestä ärsyttävän sian ja huonokäytöksisen lehmän?
Sen sijaan kasvisten syöjästä tulee ilkeästi kommentoiva tyyppi. Syö hyvin niin sinullakin on hyvä olla.
Mitä sä nyt selität?
Iso osa sekasyöjän ruokavaliosta tulisi olla kasviksia myös.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan. Syön tuplasti. Sitten kun on earth hour niin laitan kaikki valot päälle kämpästä.
Minäkin. Oon siivooja, mikä sä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PS. Ihan "normaalit" ihmiset kykenee syödä myös kasvisruokaa, ei mene pekoni peräaukkoon ja hermot kireälle, kun jopa mainitsee lihattomuuden
Niin minä syönkin kasvisruokaa välillä ja varsin useinkin. Vihaan vain ihan yli kaiken sitä, että joku viheridiootti katsoo asiakseen tulla minulle vinkumaan siitä, mitä milloinkin pitäisi syödä. Siksi toimin täsmälleen päivastoin kuin se, mitä minulle joku katsoo asiakseen tulla ohjeistamaan. Ihan samalla tavalla kävin tankillakin nimen omaan Nesteellä silloin, kun näin niitä Nesteen vastaisia palmyöljybanderolleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minä syönkin kasvisruokaa välillä ja varsin useinkin. Vihaan vain ihan yli kaiken sitä, että joku viheridiootti katsoo asiakseen tulla minulle vinkumaan siitä, mitä milloinkin pitäisi syödä. Siksi toimin täsmälleen päivastoin kuin se, mitä minulle joku katsoo asiakseen tulla ohjeistamaan. Ihan samalla tavalla kävin tankillakin nimen omaan Nesteellä silloin, kun näin niitä Nesteen vastaisia palmyöljybanderolleja.
Siis mitä? Miten voi mennä noin tunteisiin?
Kukaan ei ole sulle henkilökohtaisesti ohjeistanut, että ole syömättä lihaa.
Se on vapaavalintainen haaste, johon voit osallistua.
Harva osallistuu, koska se oli trendikästä tyyliin 7 vuotta sitten, ei nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, koska en yhäkään oikolue vauvapalstakommentteja tai välitä siitä, onko seassa virheitä
Aina kun järkevät argumentit loppuu, niin aletaan nillittämään jostain typoista, todella olennaista
Äläpä itse "nillitä". Pysy poissa koko tältä palstalta niin olet parempi ihminen. Pureskele yksiössäsi kaalinpäitä ja anna meidän normaalien ihmisten nauttia elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ylimielisen asenteen takia kukaan ei tykkää vegaaneista.
Mitä ylimielistä on faktojen kertomisessa?
Suomessa syödään paljon paljon kuolleita eläimiä ja täällä kuollaam sydän- ja verisuonitauteihin.
On se jännä, että on ylimielinen jos sen sanoo ääneen?
Kyse on siitä miten asiat ilmaisee.
No ei ole.
Totta kai sekasyöjiä pitää herätellä siihen, että laput silmillä syövät jotain navettaeläimiä, jotka eivät saa elää lajinmukaista elämää ja sitten tapetaan liian aikaisin, jotta suomalaiset saa syödä ruumiita.
Ja todellakin Suomessa syödään liikaa kovaa rasvaa ja punaista lihaa, kyllä senkin saa sanoa kaunistelematta.
Kumpi seuraavista uppoaa mielestäsi kuulijaan paremmin?:
Syö vaan ruumiita ja verisuonet paukkuu nönnönnöö!!
vai
Lihansyönnillä tiedetään olevan yhteys sydän- ja verisuonisairauksien syntyyn.
Itse en jää hetkeksikään kuuntelemaan mitä muuta sanottavaa nönnöttelijällä on.
En, mutta syön lihaa muutenkin vähän. Kanaa, juureksia, salaatteja ja kalaa lähinnä me syömme. Usein ihan vegaaniruokaakin. Maitonakin käytän Oatlyn ikaffea. Raejuusto ainoa mitä menee liikaa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä nyt selität?
Iso osa sekasyöjän ruokavaliosta tulisi olla kasviksia myös.
En väittänytkään, etteikö ruokavaliooni kuuluisi kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan. Syön tuplasti. Sitten kun on earth hour niin laitan kaikki valot päälle kämpästä.
Miten voi aikuisella ihmisellä mennä näin tunteisiin?
Mitäs jos vaan unohtaisitte sen haasteen ja Earth hourin sen sijaan, että annatte sen sanella teidän käytöstä.
Paljon fiksumpaa ite valita miten paljon sitä lihaa syö ja mitä valoja laittaa päälle, kuin mennä toisten pillin mukaan.
Ei todellakaan vietetä nyt. Nythän liha on halpaa kun tulee joulukinkkujen sivutuotteena niitä muita ruhonosia. Ja sukulaismies metsästää ja tuo ylimääräiset minulle. Parhaillaan padassa porisee hirvikäristys viimeisestä viimevuotisesta hirvipalasta.
Lihan kulutus ei meillä ole joka kuukausi sama. Esim elo-syyskuussa syötiin aika vähän lihaa, kun puutarhasta valmistui pääsato ja tehtiin paljon kasvisruokia tai kasviksilla jatkettuja liharuokia. Tammikuussa tulee myös syötyä lihaa vähemmän, kun on juhlakausi ohi ja tekee mieli vähän kevyempää. En todellakaan vietä kuukautta koskaan ilman lihaa. Kyllä se kuuluu sekasyöjän ravitsemukseen, monipuolisesti eri ruhonosia, ei pelkkää rasvatonta lihaslihaa, vaan myös rasvaisia paloja ja sisuskalujakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä itse "nillitä". Pysy poissa koko tältä palstalta niin olet parempi ihminen. Pureskele yksiössäsi kaalinpäitä ja anna meidän normaalien ihmisten nauttia elämästä.
Mikä sua vaivaa?
a) ihan normaalit ihmiset syö nykyään kasvisruokaa
b) sunkin kannattaisi sen ruumiin syömisen ohessa syödä paljon kasviksia ja vaikka kaalia päivittäin
c) kannattaa tutustua kasvissyöntiin, se ei tarkota sitä että syötäisiin vaan kasviksia ja elämä on kurjaa