Vietetäänkö teillä Lihatonta lokakuuta?
Tämä on ilmeisesti joku uusi trendi, että lokakuussa ei syötäisi lihaa. Vietätkö lihatonta lokakuuta? Itse en ole tullut ajatelleeksi koko asiaa.
Kommentit (158)
Tavallaan. Syön tuplasti. Sitten kun on earth hour niin laitan kaikki valot päälle kämpästä.
Ei vietetä. Syömme normaalistikin kasvispainotteisesti ja vain vähän lihaa. Samaa meille hyväksi sopivaa tapaa jatkamme lokakuunkin.
Aattelin vetää lihanayöjän lokakuun ja mussuttaa pelkästään pihviä
Lokakuussa ei myöskään sitten paneskella, te himon riivaamat!
En vietä.
Enkä vietä lihatonta marraskuuta, joulukuuta, tammikuuta, helmikuuta, maaliskuuta, huhtikuuta, toukokuuta, kesäkuuta, heinäkuuta, elikuuta tai syyskuuta.
Itse viettäisin mutta en osaa tehdä hyvää kasvisruokaa : (
Kyllä. Lisäksi on tussuton tammikuu, hepitön helmikuu, munaton maaliskuu, humalaton huhtikuu, tajuton toukokuu, kaluton kesäkuu, haluton heinäkuu, elimetön elokuu, synnitön syyskuu, mauton marraskuu ja jortikaton joulukuu.
Joo. Koko vuosi ja vuosikymmen lihattomana on itselle ihan automaatio. Toisilla taas on erilaiset arvot.
Ei. Just söin wienerleikkeen. Oli todella hyvää 😋
Olen viettänyt yli neljännesvuosisadan lihatonta joka kuuta, puoliso syö lihaa myös lokakuussa.
Luin jostain että tällainen yksi lihaton kuukausi on pahaksi lihantuotannolle jos kysyntä kovin laskee. Silloin pitää turhaan ámpua ihan urakalla porsaita ja nappisilmäisiä lehmiä. Eli olisi ihan hyvä syödä tasaisesti läpi vuoden sitä lihaa.
Tein karjalanpaistia ja siis ei vietetä. Jospa viettäisi makkarattoman marraskuun. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mutta lukea osaat ja keittokirjoja ja nettireseptejä on julmetusti.
Ei varsinaisesti vietetä. Lihaa muutenkin syödään vaan muutamana päivänä viikossa, muuten meillä on hyvin kala- ja kasvispainoitteinen ruokavalio. Täysin lihasta ei kuitenkaan luovuta, sillä toisinaan mies vaatii saada lihaa :D
Vierailija kirjoitti:
Lokakuussa ei myöskään sitten paneskella, te himon riivaamat!
Tuli nyt vähän myöhässä tämä sinun julistuksesi. Tuli jo pantua, mitä nyt voi tehdä? Saako panemista panemattomaksi? Jos saa, miten?
Vierailija kirjoitti:
Luin jostain että tällainen yksi lihaton kuukausi on pahaksi lihantuotannolle jos kysyntä kovin laskee. Silloin pitää turhaan ámpua ihan urakalla porsaita ja nappisilmäisiä lehmiä. Eli olisi ihan hyvä syödä tasaisesti läpi vuoden sitä lihaa.
Jaa, pakkaseen ne lyödään sitten...
Meillä yleensä lisätään lihan käyttöä lokakuusta/loppuvuodesta ilmojen kylmetessä ja joulun lähestyessä. Lihan käyttö vähenee siinä maaliskuun puolessa välissä ja huhtikuun alussa aloitetaan sitten grillaaminen, aina sinne syyskyyn loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lukea osaat ja keittokirjoja ja nettireseptejä on julmetusti.
Kyllähän kirjoissa neuvotaan kuinka juosta 100 metriä alle 10 sekunnin , mutta moniko pystyy?
Ei.