Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapsen on oltava reipas?

Vierailija
26.11.2014 |

Ärsyttää päiväkodin palaute lapsesta, aina painotetaan reipastumista. Miksei lapsi saa olla oma persoonansa, vaan kaikkien pitäisi olla niin reippaita? Vihaan koko reipas-sanaa!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt pk:n palautteesta, että reippaus tarkottaa nopeutta ja aikataulussa pysymistä. Lapseni on 5v. ja mielestäni rohkea, kokeilee ja tutkii asioita, tosin uppoutuu niihin ja ne vie aikaa. Hän on sosiaalinen, on kavereita ja hakeutuu leikkeihin mukaan, mutta tutustuminen ja luottamuksen saavuttaminen on vienyt aikaa. Lapsi on taitava monessa asiassa, oppi lukemaan jo kolmevuotiaana, tykkää piirtää, tehdä palapelejä, rakentaa legoilla jne. Kaikki sellaisia asioita, joissa viihtyy itsekseenkin ja vie taas aikaa. Lapsi on hidas, ei mikään vetelehtijä, ujo tai arka. Ei hän roiku minussa, vingu perään tai hae kokoajan huomiota. Lapsi tekee omatoimisestikin paljon, kaiken tosin hitaasti ja jää aina tutkimaan jotain. Ehkä mun pitää alkaa hoputtaa häntä enemmän ja opettaa tähän nopeaan maailman tempoon eli olemaan reipas. Toivottavasti hän ei saa siitä stressiä. Ap

Vierailija
22/23 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:57"]

Olen käsittänyt pk:n palautteesta, että reippaus tarkottaa nopeutta ja aikataulussa pysymistä. 

[/quote]

Meillä ainakin tie ylitetään reippaasti, ei juosten, eikä jäädä tonkimaan kiviä. Vessassa käydään reippaasti, eikä jäädä leikkimään, kun on muitakin jonossa. Kaupassa ostokset laitetaan hihnalle ja pakataan reippaasti, eikä jäädä leikkimään, syömään tms. Koska muita ihmisiä on jonossa. Jos on ollaan menossa lääkäriin tms mennään yli päätään reippaasti, eikä jäädä unelmoimaan matkalle koska lääkäriin on tulossa muitakin ihmisiä.

Itse ainakin opetan että jotkut asiat tehdään reippaasti koska siten huomioidaan muitakin ihmisiä. Eikä vaan minä minä ja minun leikit ja unelmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseni ovat ujoja ja arkoja, mutta reippaita. Tekevät reippaasti mitä pitää, käyvät rokotuksissa jne. reippaasti ilman itkua ja hammastenkiristystä, viihtyvät reippaasti yksin kotona. Reippaasti istuvat lentokoneessa nurisematta vaikka vuorokauden.

Mutta eivät reippaasti tervehdi, eivät reippaasti lähde mukaan uusiin juttuihin, eivät reippaasti tutustu uusiin ihmisiin. Myöskään eivät reippaasti valita esim. koulussa, jos on tylsää, ruoka pahaa, on liikaa meteliä.

Tämä oli paras: käyvät reippaasti rokotuksissa... :-D