Av-palstan lukijamatka Saimaaseen?
Kommentit (5012)
Vierailija kirjoitti:
Varattu kassa kirjoitti:
Äkkiäh sitä loiventavaa lisää, mulla on aivan kauhea oloh. Eikaith ketää haittaa, eth meillä meni loppuillasth hopiksen kanssa vähhäh överiks?
No mitä väliäh oikeasthaa, vai mithä? Ja sorih niistä vessah äänistä, oikeest. Onko kukhaan muuten nähnyh raippaa? Siis sillestaha mitä käyttetää ku ratsastetaah hevosill?
Mä taisin kertoo ih, et oon lady domino hopikselle muth se raippaa katos?
Ja eikhai me kovin pahasti mokkailtu? Saaks toi hopis tullanaisluolaa/pubii yhä siis mun kaah?Ja sori oikeesti, ett veins sen teiltäh mutt me mennää naimisiin oonnh tästä kauaah unolmoinu. Eikai haittaa ja saas, Saaks tänää hopis vetää munh kanss tangooo yhä, ku mennään naimisiinkin vai mokattiiks liikaa eilenh?
Ja muistaaksyr kuka mitäh kaikkea tuli tehtyyh eilenh? Ja jos saan tuuah hopiksen tänään pubiin tangoon, niin dokataaks me sittenh, muttyött eih enääh yhtäh lärvejä?
Mä oon koko ajanh itkenyt, kunh onh niin liikuttava tilanne elämässh. Kai kaikki tajush nää mu kysymykset ja vastaah jothakinh? Ja voiksi sitä loiventavaa äkkiä tänne!
Joo siis tottakai saat tulla hopiksen kanssa pubiin, onhan teillä Kihlajaiskahvit siellä vai etkö muista? Ja illalla konsertin jälkeen saat vetää tangoa hopiksen kanssa, tuosta saat loiventavaa niin selviät vähän enemmän. Ja kai tämä on meille kaikille ok? Ja nuo raippajutut kannattaa ehkä kuiskaa, ettei sinun tuleva anoppisi kuule vai ootko noin avoin?
****Kuiskaa: Huoh, moni vakuutellut mutta ei mene perille, kuinka kännissä tuo on? No, onhan täällä noita vieläkin huonokuntosempia koomapotilaita. Jos otetaan tänään konsertin jälkeen niin, ettei taas kaikilla mene yli? Ja älkää jooko selitelkö, että liikutuksen pakko ottaa. Huoh...
Siis vastailen varatulle kassalle:
A) Jatkoon se, että saat tuoda hopiksen pubiin ja tanssia tangoa se sopii
kaikille
B) raippaa en ole kyllä nähnyt, mutta hatarat muistikuvat muutenkin
C) ota loiventavaa jotta selviät kihlajaisiisi
D) tänään mennään hyvässä kuosissa hintsikoidennkonserriin
E) jatkoon se, että konsertin jälkeen saat tuoda hopiksen pubiin ja tanssia tangoa, aletaan silloin vasta toden teolla juhlia kun menette naimisiin.
Kaikki ovat samaa mieltä tästä nyt, eikö vain? Kuiskaa vihaisesti: Siis konsertin jälkeen ME mennään hilman pubiin ja juhlitaan tätä, av-historiassa uskomaton päivä! Ja meillähän EI MENE KOSKAAAN YLI, nyt on JUHLAN AIKA tänään konsertin jälkeen!
Muihtaaks jokhu ettt wnhänh mennythj sänkyynsh senhyi veshant3 leikhaamattomanh tarsun kaaaa, äkkiäh loiventhavaa jah kyyynheltenh pyyyyyhhhkäisyäj
El elämä alhaa pikkuhiljaa voithaa. Saadaanko tänäänh siis oikeat ruokaa, olikseh niin? Ja taskumattiaht tänne päin välilläh, tarttenh lääkkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Muihtaaks jokhu ettt wnhänh mennythj sänkyynsh senhyi veshant3 leikhaamattomanh tarsun kaaaa, äkkiäh loiventhavaa jah kyyynheltenh pyyyyyhhhkäisyäj
Kuiskii: Hei oikeesti, äkkiä loiventavaa tuolle ja pyyhi edes säälistä naisparan kyyneleet tuo on aivan kauheaa!
Koska kaikki lapsesta alkavat selvitä ihan pikkuhiljaa, niin ottakaa lisää loiventavaa sofikoituneesti jos tarvitsee...
Sen jälkeen autamme ellun kanssa kaikkia peseytymään ja ihonhoitoniksit yms tehdään, tässä on kiire koska pubissa olemme TASAN klo 16. 00
Kilistämme SOFIKOITUNEESTI kihlaparille, Ellu puhuu puheen...
Tarjolla on kyllä oikeaa ruokaa, Hilma hoitanut ruokapuolen ja kahvituksen!
Klo 19.00:
Me menemme mustissa norppayöasuissa ja kynttilät kädessä kuuntelemaan hintasaarnaajien ennen kuulemattoman ja upean romanttisen kappaleen.
Tämän laulun sanat ensimmäisinä kuulemme:
=Itkee liikutustaan...
Nyt alamme ihanan ystäväni ellun kanssa kiireesti auttaa teitä kaikkia kaikin tavoin lapsiparat ihmismäiseen kuntoon, jotta ehdimme pubiin tasan klo 16.00!
T:yksi enää vain puoliksi yhtä väsynyt matkanjärjestäjä
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki lapsesta alkavat selvitä ihan pikkuhiljaa, niin ottakaa lisää loiventavaa sofikoituneesti jos tarvitsee...
Sen jälkeen autamme ellun kanssa kaikkia peseytymään ja ihonhoitoniksit yms tehdään, tässä on kiire koska pubissa olemme TASAN klo 16. 00
Kilistämme SOFIKOITUNEESTI kihlaparille, Ellu puhuu puheen...
Tarjolla on kyllä oikeaa ruokaa, Hilma hoitanut ruokapuolen ja kahvituksen!
Klo 19.00:
Me menemme mustissa norppayöasuissa ja kynttilät kädessä kuuntelemaan hintasaarnaajien ennen kuulemattoman ja upean romanttisen kappaleen.
Tämän laulun sanat ensimmäisinä kuulemme:
=Itkee liikutustaan...
Nyt alamme ihanan ystäväni ellun kanssa kiireesti auttaa teitä kaikkia kaikin tavoin lapsiparat ihmismäiseen kuntoon, jotta ehdimme pubiin tasan klo 16.00!
Siis onko tällä reissulla vihdoinkin oikeeta ruokaa meille, eikä vain norppavanukkaita ja raikkaita voileipiä?
Kätevä Emäntä kirjoitti:
Siis mä heräsin vasta äsken, en muista mitään eilisestä... Mutta onneks heräsin ennnen saunaa. Onks kaikki kunnossa ja tietääks joku mitä tein eilen vai muistaaks kukaan mistään mitään?!
Aletaan ny sitten laittautuu kun käsky kävi meille tulee kivaa, elä tommosia tekemisiäs mieti. Ohimennen kysyn, ett onks sinulle tullu mitään muistikuvia siitä, ett oisit öhöm karaokea kanssa eilen vetäny? Toivon mukaa ett sitä koskaan muistakaan, luoja. No, ei sen väliä oikeestaan, eihän täällä kovin monella muisti pelaa muutenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Varattu kassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Män siis hävisi, halusi vaan sanoo, ett mä rakastan teithä kaikkiah
vaikk ehkä siissh menih iha vähä vaan ylihuomennakaikil toi dokkaush. Yli. Mutt siis ens ooh koskaans olluth näin rakastunuhs.
ihanaa ett tej tulitth kaikkih kihlaisiin ja mä meen ho, hopiksn kanssa naimisiin, pääti senh tänäänh. Siish kyll mennää naimaanki, mutt naimisiin.
Juuaaks sille tänää? Ja voiks joku tulla auttaa vessan lattialt ylös ja tuua viinaa enne elluu tai umpiväsy?Tänääns eih jaksais sitä.
Ja äl, älkää kysykö mitä nää ruoska ja muuth jututh o, oli pakkohan naidah.
Eikaih kovinhp pahasti. Mokattuhu meiän kihlajaisiss? Muistaaks joku, tiiät tänne?
Vaikk mitäpä sil enää voip; mutt mennään naimisenhj lisäks iha naimisiins. Dokataanks tänää siish?
Mä siish, ruoks jokih loiventhavaa
Kukaan eih muistaht sisssss6890 mithääns elihklp kaihtimet kukkkaaansj eihsj mokkannuht. Missäkkoiuy oh lathinons, Mähän haluaa jutttelajk sensjl kansaasS yhdestä alusvaathek asiastah latinini!
Joo joo, tullaan tullaan. Muistuttakaa että tänään illalla minä juttelen sen Latinon kanssa, saa sika selittää alusvaatteiden kohtalon, nyyh mikä sika:(
Onneks täss alkaa näyttää ihmiselt taas, en kyll juo enää ikinä. Mutt tänää on pakko kilistää ku omat ja hopikse kihlajaiset. Ja konsertin jälkee alkaa taas kunnoll juhlii.
En sen jälkee sitte enää koskaa juo. Tai nii sitä aina kyll vannon darran jälkee. Siis saadaanko me oikeesta ruokaa iha tosissaa viimeinki, mäkin kysyn?
Ja onks kukaan löytäny sitä mu ratsastuksess käytettävää reippaasti käyttämää reippaasti? Siis sellasta mitä käytetään ratsastuksen, onks havaintoi? On suht kalliit, ois ikävää ostaa uus
Ja kai sopii, ett ny pikkuhiljaa selvinneenä tanssin niissä kihlajaisiss hopiksen kaa liikuttavan tanssin? No, ihan sama mä tanssin se kuitenkin.
Mähän kerroin kai, ett mennää hopiksen kaa naimisiin, vai kerroinko? Hiukka muisti pätkii, mutt ei tuo nii haittaa. Eihä? Mä sain viimeinkin hopiksen naimisiin menee, se o pääasia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varattu kassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Män siis hävisi, halusi vaan sanoo, ett mä rakastan teithä kaikkiah
vaikk ehkä siissh menih iha vähä vaan ylihuomennakaikil toi dokkaush. Yli. Mutt siis ens ooh koskaans olluth näin rakastunuhs.
ihanaa ett tej tulitth kaikkih kihlaisiin ja mä meen ho, hopiksn kanssa naimisiin, pääti senh tänäänh. Siish kyll mennää naimaanki, mutt naimisiin.
Juuaaks sille tänää? Ja voiks joku tulla auttaa vessan lattialt ylös ja tuua viinaa enne elluu tai umpiväsy?Tänääns eih jaksais sitä.
Ja äl, älkää kysykö mitä nää ruoska ja muuth jututh o, oli pakkohan naidah.
Eikaih kovinhp pahasti. Mokattuhu meiän kihlajaisiss? Muistaaks joku, tiiät tänne?
Vaikk mitäpä sil enää voip; mutt mennään naimisenhj lisäks iha naimisiins. Dokataanks tänää siish?
Mä siish, ruoks jokih loiventhavaa
Kukaan eih muistaht sisssss6890 mithääns elihklp kaihtimet kukkkaaansj eihsj mokkannuht. Missäkkoiuy oh lathinons, Mähän haluaa jutttelajk sensjl kansaasS yhdestä alusvaathek asiastah latinini!
Joo joo, tullaan tullaan. Muistuttakaa että tänään illalla minä juttelen sen Latinon kanssa, saa sika selittää alusvaatteiden kohtalon, nyyh mikä sika:(
Myös minä haluan jutella yksien pinkkien pikkuhousujen kohtalosta latinolle, aika monellakin on kai sille asiaa alusvaatteisiin liittyen. En oisi ikinä uskonut latinosta, jos tähän ei löydy hyvää selitystä niin Latino on valepukuinen sika, byää...
No niin, luojan kiitos pubissa kaikki ja lapsukaiset imismäisessä kunnossa, oli rankka homma...
Ellu puhuu liikuttavan puheen ja kilistämme sofikoituneesti, tämän jälkeen naimisiin menevä kihlapari saa tanssia haluamansa valssin, onko akselin ja Elina häävalssi vai mikä niin en tiedä..
Sitten syömme ja juomme kakkukahvit ynnä muut herkut ja on oikeaa ruokaakin, kyllä...
No niin, Ellu menee nyt puhumaan sofikoituneesti sitten juodaan meillä on vielä konsertti!
=Alkaa itkeä liikutustaan ja sitä, että ehdittiin ajoissa.
Ellu puhuu niin kauniisti että nyyhkis, otetaan valmiiksi lasit käsiin, jotta voidaan kilistää mutta ei liikaa, haluan konserttiin voi oi, ei oi oi voi😭🥂
Vierailija kirjoitti:
Ellu puhuu niin kauniisti että nyyhkis, otetaan valmiiksi lasit käsiin, jotta voidaan kilistää mutta ei liikaa, haluan konserttiin voi oi, ei oi oi voi😭🥂
.
🥂
.🥂
.🥂
.🥂🥂
.🥂🥂
.🥂🥂🥂
.🥂🥂🥂🥂
🤧😢😢😢🤧
t ä ä o n n i i n l i i k u t t a v a a a
Nyyhhh, en muista milloin oisin viimeksi itkeny näin, ku ellun puheelle. Kainme kaikki kilistetää yhdess sille?
Hääpäivää ei oo vielä päätetty, sitähän ellu kysy mutt tulee suht isot häät ku koko av-väen poppoo kutsuttu. Ja ett mä itkin, ku ellu lupas kustantaa häät, eih mä en pysty sanoo mitää.
Kiitokset ei riitä, aletaan joskus suunnitell häitäki, ne kyll pidetää nyyh ja kiittäkää elluu mun puolesta, itkettää iha liikaa nyyh..Nyt kilistetää yhdess kaikki! Ja sitte vedetää hopiksen kanss se ellu toivoma valssi me vedetää tää vanha tuttu, ku eihä ellu sitä oo nähtykää, kait nyyhhhh:
Kaikki mukaan yhdessä🥂 ja sitten nähdään valssi.😭
Kuiskaa: Sanokaa varatulle kassalle ja hopikselle joku jossain vaiheessa, että tuo ei kyllä ole valssia, mutta toivon mukaan eillu ei tiedä sitä..
Upea tanssi, upea puhe ja en kestä, kilistellään sille😭🥂♥️
Kuiskien: Kuka kehtaa hei ensimmäisenä mennä noutopöydän ääreen, jotta kaikki voi alkaa VIIMEINKIN syödä kaksi käsin oikeaa ruokaa, kun mehän varmaan syödään ennen kahveja?
Vierailija kirjoitti:
Kuiskien: Kuka kehtaa hei ensimmäisenä mennä noutopöydän ääreen, jotta kaikki voi alkaa VIIMEINKIN syödä kaksi käsin oikeaa ruokaa, kun mehän varmaan syödään ennen kahveja?
Minä kehtaan, jos kaikki muut tulee heti perässä. Sopiihan kaikille?
Kattokaa mitä kaikkee🍇🍎🍏🍒🍍🍊🍉🥝🥑🥐🥖🥘🍲🥗🍛🍜🥙🌯🌮🌭🍕🎂🍰🍫🎂🍰🍫🍨🍧🍦🍷🍸🍹🍺🍻🥂🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kehtaan, jos kaikki muut tulee heti perässä. Sopiihan kaikille?
Nonhi, kaikk ton taakse jonoon, ollaan peräss jo verran hopikse kaa! Me saadaa viimeinkin syödä jotai muut ku voileipii tai niit vanukkait. Aamupall ku eih käy melkee kukaan, ny äkkiä tänn!
Nää on mu ja hopikse kihlajaiset ja tääll saa oikeet ruokaa, heti jonohonn jatkoks. Mua itkettää, ett päästää syömäänki viell ekaa kertaa täll reissulls! Noihin, me lähdetään hakkwe ruokaa jonosh
Siishelön voiht tehdä tällläöisjj meilloih etthäns sääh voig, silittelekopionnan päithä eesh jaht sithä loiventjaa