Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av-palstan lukijamatka Saimaaseen?

Vierailija
03.10.2021 |

Mitä mieltä palstalla, onnistuisiko?

Kommentit (5012)

Vierailija
301/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poropeukalo kirjoitti:

Itkevä apua pyytänyt!! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hätä!!! kirjoitti:

Sovitin lähes väkisin meidän uhmaikäiselle Nico-jannicalle Norppa yöasuja ja lapsi muuttui oikeaksi norpaksi. APUVA, kertokaa oikeasti äkkiä mitä teen?!?!

No nythän pääset reissulla eroon koko lellikistä, kyllä sen joku norppa adoptoi...

Kuullostaa ehkä julmalta, mutta tää oli ainoa neuvo, mikä mulle tuli mieleen.

N60 lapseton

Jos nimimerkki "nyt on hätä" ajattelee asiaa laajemmin?

Järkytys on ehkä nyt suuri, mutta anna norpaksi muuttunut lapsi saimaannorpan adoptoitavaksi.

Pääset eroon äitiyden haasteistakin ja teet uskomattoman hyvän työn = saimaannorppa on vaarassa kuolla sukupuuttoon.

Jokainen uusi norpan poikanen on siis äärettömän tärkeä ja laulun arvoinen...

Nyt me av väki pistämme muistilistaan, että norpat poikanen on pidettävä hengissä ja saatava joku norppa adoptoimaan se!

Minä en ole koskaan ajatellut olevani huono äiti, joka hylkää lapsensa:(

Osaako Norppa emo edes hoitaa meidän nico-jannicaa, hä????

Ja siis pitäisikö oma Taapero antaa norpille, tunteeko lapsi (tai norpan poikanen) että miehen kanssa hylätään se????

Mutta ei osata hoitaa nico-jannicaa itsekään, kun siitä tuli saimaan Norppa!!

Onko itsemme kiusaamista ja loppuelämän pilaamista, jos muutamme saimaan en rantaan, voidaksemme olla lähellä Norppa lastamme???

Mutta rääkätäänkö vain miehen kanssa itseämme, kun Nico-jannicaa eläisi onnellista/onnetonta Norppa elämää norppaperheen kanssa, eikä tuntisi meitä??

AUTTAKAA, en pysty edes raikkaita voileipiä tekemään kun itkettää!!!!

No en nyt mitenkään pysty samaistumaan, kun ei lähipiirissä ole monikaan taapero 'tietääkseni' norpaksi muuttunut. Onkohan se kuinkakin yleistä? Johtuuko ilmaston lämpenemisestä, sähköautoista vai Porvoon vaikutuksesta?

Enemmän huolissani olen voi voi voi voi siitä, että sait kai Norppayöasun vahingoittumattomana riisuttua, olihan kuitti tallessa, että voit palauttaa? On meinaan sen verran arvokas vaate meidän keskiverto AV-immeisten tuloilla

Ryhdistäydy ja ryhdy raikkaiden voileipien tekoon. On kai sinulla suurempiakin murheita...

Norppa puku hajosi eikä kuittia ole:(

Ja joku käski hylätä eri viestissä meidän nico-jannican norppille poikaseksi, rukoilen että älkää pakottaako!!!

Itkettää ja voileivistä ei tule raikkaita vaikka miten koittaisi:(

Kai me saadaan pitää meidän nico-jannican, av-väki voisi auttaa tässä ongelmassa?

Vierailija
302/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörin neuvottomana täällä kirjakaupan sanakirjahyllyllä. Mitä matkailu-sanakirjaa suosittelisit Saimaaseen? Tarvitsisi varmaan muutama paikallinen fraasi osata, ettei vallan moukaksi luultaisi.

Sanakirja. Se se oli, minkä unohin. On tietenkin Alkeet Savosaimaaseen-Suomeen. Mulla kun serkku asuu siellä päisessä, ni ajattelin, et etäkurssi häneltä olis edullisin. No, ei ollu, ei. Aika monta sanakirjaa tän kurssin hinnalla osin ostanu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
303/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ulkosuomalaisille tiedoksi, että Haagin Weimarstraatilta löytyy karnevaalikaupasta hylje-asuja. Norppa-asuja ei valitettavasti löydy, mutta toivottavasti hylkeenäkin pääsee bussin kyytiin. Nyt kaikki kansainväliset av-mammat mukaan Saimaahan. Eiku Saimaaseen!

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
304/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko norpille tehty nyt riittävästi munsalan kansallispukuja?

Vierailija
305/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudun lähtöpisteet ovat Forumissa, Kampissa, Itiksessä, Jumbossa, REDIssä, Triplassa, Sellossa, Ainoassa ja Isossa Omenassa. Muista ostaa eväät noista paikoista!

Mä ainakin haluan, et bussit kulkee letkassa koko matkan peräkkäin. Juhlava saapua porukalla suoraan Saimaaseen. Mites muut ?

Joo totta kai tehdään kauppakeskusturnee yhdessä! Ei kaikki ole noissa käyneet, eli sit vikan keskuksen jälkeen pitää mennä samaa reittiä takaisin.

Ei hitsit, mä olen muuten käynyt noissa kaikissa joskus.

Vierailija
306/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudun lähtöpisteet ovat Forumissa, Kampissa, Itiksessä, Jumbossa, REDIssä, Triplassa, Sellossa, Ainoassa ja Isossa Omenassa. Muista ostaa eväät noista paikoista!

Mä ainakin haluan, et bussit kulkee letkassa koko matkan peräkkäin. Juhlava saapua porukalla suoraan Saimaaseen. Mites muut ?

Joo totta kai tehdään kauppakeskusturnee yhdessä! Ei kaikki ole noissa käyneet, eli sit vikan keskuksen jälkeen pitää mennä samaa reittiä takaisin.

Ei hitsit, mä olen muuten käynyt noissa kaikissa joskus.

Kai perillä saimaan järven rannalla sitten bussit juhlallisesti telakoituvat?

Vierailija
307/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitää ehdottomasti mennä Lappeenrannan kautta, että saadaan Sorjoselle pari murhaa tutkittavaksi.

Onko jollain toivottomia ajatuksia? Nyt olisi tilaisuus saada mieliinpainuva lähtö.

Vierailija
308/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pitää ehdottomasti mennä Lappeenrannan kautta, että saadaan Sorjoselle pari murhaa tutkittavaksi.

Onko jollain toivottomia ajatuksia? Nyt olisi tilaisuus saada mieliinpainuva lähtö.

Oi Lappeenranta, lehmusten kaupunki. Osataanko siellä suomea vai alkaako jo saimaasenkielivyöhyke? Oon ollu aina huono mantsassa ja maantiekarttani on vuodelta 1977. Lappeenranta on siinä versiossa länsirannikolla, vai olenkohan teippaillut taitteista irtoilleet liuskat jotenkin väärin. Näkyy omevan Torniokin lähellä Espoota...

N60 aito blondi

Vierailija
309/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä kuskina toimii täysin itseoikeutetusti Damiano David.

Vierailija
310/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko fiksua ottaa jokunen ilmaisämpäri mukaan. Voitaisiin joltakin kalastajalta ostaa niihin silakkaa tai muikkua. Kuvitelkaa kuinka mukavaa olisi syötellä norppia.

Vierailija
311/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla liikaa, jos on kaksi David-kuskia???

Vierailija
312/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko fiksua ottaa jokunen ilmaisämpäri mukaan. Voitaisiin joltakin kalastajalta ostaa niihin silakkaa tai muikkua. Kuvitelkaa kuinka mukavaa olisi syötellä norppia.

No tämä vasta idea! Kai niitä saa ruokkia, eiväthän häkissä ole.

Mulla on yks tokkimannin ämpäri, taattua orttteks laatua. Valkkasin tarkkaan, moni oli jotain nimettömiä...

Voin ottaa sen.

Vierailija
313/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla liikaa, jos on kaksi David-kuskia???

Toinen on etu-David ja toinen on taka-David.

No prob.

Vierailija
314/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä vasta idea! Kai niitä saa ruokkia, eiväthän häkissä ole.

Mulla on yks tokkimannin ämpäri, taattua orttteks laatua. Valkkasin tarkkaan, moni oli jotain nimettömiä...

Voin ottaa sen.

Meillä on ämpäri, jossa lukee #äänityöttömälle

Niitä sai sieltä aktiivimallin vastaisesta miekkarista tammikuussa 2018.

Loukkaantuuko joku työtön, jos otan tuon ämpärin mukaan?

Vierailija
315/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lähtijät saavat ilmaisen ilmaisämpärin, jonka voi perillä täyttää Saimaaseesta nostetusta silakasta. Sisältyy hintaan.

Vierailija
316/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lähtijät saavat ilmaisen ilmaisämpärin, jonka voi perillä täyttää Saimaaseesta nostetusta silakasta. Sisältyy hintaan.

Entä kun mä oon kasvissyöjä?

Vierailija
317/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä Saimaahan lähtö olisi?

Tietäis ottaa saikkua töistä

Vierailija
318/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun mä oon kasvissyöjä?

Kasvissyöjäkin saa syöttää norppia. Tällä retkellä ei ole niin tarkkaa.

Vierailija
319/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä Saimaahan lähtö olisi?

Tietäis ottaa saikkua töistä

Kysy pomoltasi. Hän on jo ilmoittautunut.

Vierailija
320/5012 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai varmistetaan, että jokainen varmasti pääsee mukaan? Pelkään jääväni kyydistä, jos bussien aikatauluihin tulee jotain häikkää:(