Suomalaiset ei välitä maastaan
Minulla on tunne että suomalaiset eivät ole isänmaallisia. Veteraaneja ei kunnioiteta mutta isis-taistelijat saavat päänsilityksiä. Oman maan tyttöjä ja poikia haukutaan ja kotimaisia tuotteita ei saa ostaa. Suomi on koko maailman persereikä ja suomalaiset arvottomimpia ihmisiä maailmassa. Jos on muuta mieltä on hullu.
On totta että kokoomushallitus tuhoaa maatamme, mutta se että me suomalaiset vaan valitamme emmekä protestoi ja muuta maamme suuntaa, kertoo jostain laiskuudesta. Istumme vaan netissä katselemassa kuvia paratiisimaista ja voivottelemme itsellemme. Se vanha kunnon sisu puuttuu ja emme vaan jaksa välittää. Meistä on tullut tyhmiä ja kylmiä. Sen näkee tällä palstallakin varsin hyvin.
Tämmöinen avautuminen tälle iltaa. Kivittäkää vaan.
Kommentit (26)
Olen opiskellut Suomen historiaa yliopistossa. Mikä siinä on niin hienoa tai poikkeuksellista? Varsinkin kun niitä tietoja pitäisi käyttää siihen että miten vasaavanlaisilta tilanteilta vältyttäisiin, ei niin että ihannoidaan. Kovin paljon ihailtavaa materiaalia siellä ei ole.
Väittäisin että olen isänmaallisempi kuin sinä AP. Vai onko se AP toistapäin eli PA??? Isänmaallisuus ei ole kotimaisten tuotteiden ostamista eikä sillä ole mitään tekemistä rahan tai sosiaaliturvan kanssa. Saati Kokoomuksen tai Persujen mollaamisen kanssa. Katsos kun kummatkin ovat suomalaisia ja omalla näkemyksellään pyrkivät tekemään parhaansa vaikka sa oletkin eri mieltä.
Suomessa on myös vaikeaa saada ketään lähtemään barrikadeille. Yksin protestoiminen tuppaa olemaan netissä tehokkainta, vaikkei ehkä mihinkään vaikutakaan.
Myönnän etten ole ennen kunnioittanut. Löysin kuitenkin isoisäni jäämistöstä hänen ottamiaan kuvia sodasta, en unohda niitä koskaan. Siellä oli kuvia myös isästäni pikkupoikana, hyvin ankeissa oloissa. Ei minusta ehkä isänmaallisempaa tullut, mutta näen kyllä edellisten sukupolvien uhrauksen eri valossa. En siltikään osaa kunnioittaa maatamme sellaisena kun se on nyt. Jotenkin hävettää omakin pullamössöisyys niiden kuvien katselun jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:15"]
Olen miettinyt joskus.. Että miksi suomilippu ja suomivaakuna on wt/skinihead tms? Ihmiset pitää ihan hulluna muiden maiden lipputuotteita.. Suosituin on ylivoimaisesti Iso-Britanian lippu! Se on todella hyvin tuotteistettu, löytyy vaatteista, laukuista, kengistä, puhelimien suojakuorista, sisustuksesta, autojen teippauksesta, tekstiileistä.. ja vaikka mistä.. Ei varmaan ole mitään, mitä ei saisi Iso-Britanian lipulla..
Onhan se paljon hienompi, kun meidän siniristilippu.. Mutta mistä tämä wt juttu omaa lippua kohtaan tulee? En tiedä miksi itselläkin on sellainen fiilis, että en halua Suomilippu/vaakunaa käyttää.. Vaikka muuten olen ylpeä kotomaastani.. Mutta.. Onko muilla sama?
[/quote]
Olen todella ylpeä Suomesta, mutta siniristilipusta en pidä. Se muistuttaa joka kerta ristillään siitä, että ikiaikaisia pakanallisia juuriamme ja perinteitämme on ryhdytty sotkemaan lähi-idästä tuodulla new age-lahkolla.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:56"]Jaa, että persujen puoluetoimistolta on tultu taas vauvapalstalle vierailemaan. EVVK. [/quote] ei olla :) Osasin odottaa näitä kommentteja. Isänmaallisuus on muka yhtäkuin persu tai skini. -Ap
[/quote]
Ja kuitenkin itse haukut Suomen ja suomalaiset.
[/quote]
Kuinka surkea sisälukutaito palstalaisilla onkaan.
Te, joille isänmaallisuus = persut... Teidän kannattaisi todellakin tutustua uudelleen kaikessa rauhassa suomalaiseen (korkea-)kulttuuriin ja Suomen historiaan. Siis siltä aikakaudelta, kun taistolaisuutta, suomettumista ja muuta omaan pesään paskomista ei oltu vielä päästetty hallitsevaan asemaan.