pelottaa vauvan rokotukset
Vauva vähän yli 2kk ja tällä viikolla olis eka rota. Pelottaa niin kamalasti jo etukäteen sen ja muiden rokotteiden sivuvaikutukset! Aion siis rokotteet antaa lapselle laittaa, mutta ne vakavat sivuoireet ahdistaa paljon.
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:13"]25, mistä tiedät, että kyseinen juttu johtui rokotteesta? Tiesitkö, että esim suolentuppeumia on ollut tietyn ikäisillä vauvoilla jo kauan ennen koko rotavirusrokotetta?
[/quote]
No ihan aiitä että oireet iömeni muutamassa päivässä eokotteen annoata ja sairaalan lasten kirurgikin aaian myönsi näim olevan. Lapsi tutkittiin ja tehtiin kailenmaailman kokeita. Ne oli ihanhirveitä katsoa kun 2kk ikäisel anuksesta otettiin koepaloja!!!! Wli lääkärit itse totesivat tuppeuman johtumeen rotarokotteesta ja kwhoittivat twkemään haittailmon thl:een. Ja tein!
Vai kuvittelitko että tein kotidiagnoosin? !
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:08"]
Että mua kiukuttaa nää "omaan tahtiin" rokottajat. Rokotteet annetaan tiettynä aikana siksi, että lapsi on alttein tietyille sairauksille silloin. Älkää oliko hölmöjä ja tehkö omin olin päätöksiä asioista, joista ette oikeasti tiedä mitään.
[/quote]
ei pidä paikkaansa. Yksi ohjelma suunnattu koko kansalle, suunnitelmia muutetaan vuosittain. Luuletko että ohjelma on jotenkin sun lapsen tarpeisiin suunniteltun;D
koko rokotekeskustelua koskee kaksi teemA, yksilön etu jakansanterveydellinen etu. Nämä pitäisi pystyä keskustelussa eriyttämään.
[/quote]
Ööh, tarkoitin tietenkin, että lykkäämällä tiettyä rokotusohjelmarokotetta jättää lapsensa vaille suojaa juuri siinä iässä, jolloin kyseinen tauti todennäköisesti aiheuttaa pahinta vahinkoa ja/tai iskee suuremmalla todennäköisyydellä kuin vanhempana, koska lapsen immuunijärjestelmä on vielä kehittymätön. Ja rokotusaikatauluja ei todellakaan muuteta joka vuosi.
Vuonna 2002 rokotteilla oltaisiin voitu estää 50 miljoonan ihmisen kuolemat. Monta äitiä jäi itkemään ja moni perhe ilman äitiä. Summasummaarum ei niitä rokotteita kannata ottaa, turhuutta ja illuminaatin salajuoni.
Just tuo rota eniten pelottaa..tuntuu että jos jostain niin siitä ihmisillä on eniten negatiivista kerrottavaa. Vielä selvennykseksi, että ymmärrän kyllä rokotteiden hyödyt ja haluan toki lapselleni suojaa rajuja tauteja vastaan, mutta kyllä ne sivuvaikutukset silti pelottavat. Eniten rotan. ap
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:13"]25, mistä tiedät, että kyseinen juttu johtui rokotteesta? Tiesitkö, että esim suolentuppeumia on ollut tietyn ikäisillä vauvoilla jo kauan ennen koko rotavirusrokotetta?
[/quote]
No ihan aiitä että oireet iömeni muutamassa päivässä eokotteen annoata ja sairaalan lasten kirurgikin aaian myönsi näim olevan. Lapsi tutkittiin ja tehtiin kailenmaailman kokeita. Ne oli ihanhirveitä katsoa kun 2kk ikäisel anuksesta otettiin koepaloja!!!! Wli lääkärit itse totesivat tuppeuman johtumeen rotarokotteesta ja kwhoittivat twkemään haittailmon thl:een. Ja tein!
[/quote]
En kuvitellut että teit kotidiagnoosin. Ajallinen yhteys ei kuitenkaan ole sama asia kuin syy-yhteys ja pienet vauvat saavat muutenkin suolentuppeumia, ovat saaneet jo ennen kuin rotarokote oli käytössä eikä niiden määrä ole rokotusten myötä kasvanut. Lääkäri ohjeistaa tekemään haittailmoituksen, koska niin kuuluu tehdä, vain haittoja tarkasti seuraamalla saadaan selville, jos joku rokote todella tilastollisesti lisää jotain ongelmia siinä määrin, että on syytä alkaa epäillä syy-yhteyttä. Rotarokotteen ja suolentuppeuman osalta näin ei ole.
Rokotusten avulla on maailmasta hävitetty kokonaan isorokko, joka vielä vuonna 1970 vei kaksi miljoonaa ihmishenkeä vuodessa. WHO julisti taudin täysin hävitetyksi vuonna 1980. Isorokkoon ei ole olemassa parantavaa hoitoa, ja sairastuneista jopa 30 prosenttia menehtyi.
Äh, mieluummin isorokko kuin rokotukset. Pelastakaa meidät rokotteiden ikeestä...
meidän 11kk ei ole saanut mitään rokotetta vielä, aloitellaan vähän myöhemmin. Rotaa ei ole pakko ottaa jos perhe pesee tunnollisesti käsiään 8 krt päivässä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:13"]25, mistä tiedät, että kyseinen juttu johtui rokotteesta? Tiesitkö, että esim suolentuppeumia on ollut tietyn ikäisillä vauvoilla jo kauan ennen koko rotavirusrokotetta?
[/quote]
[/quote]
En kuvitellut että teit kotidiagnoosin. Ajallinen yhteys ei kuitenkaan ole sama asia kuin syy-yhteys ja pienet vauvat saavat muutenkin suolentuppeumia, ovat saaneet jo ennen kuin rotarokote oli käytössä eikä niiden määrä ole rokotusten myötä kasvanut. Lääkäri ohjeistaa tekemään haittailmoituksen, koska niin kuuluu tehdä, vain haittoja tarkasti seuraamalla saadaan selville, jos joku rokote todella tilastollisesti lisää jotain ongelmia siinä määrin, että on syytä alkaa epäillä syy-yhteyttä. Rotarokotteen ja suolentuppeuman osalta näin ei ole.
[/quote]
Voi että kun sinä tiedät tämänkin asian varmaksi. Onneksi minulla on harkintakykyä ja luotan niihin kolmeen lasten kieurgiin jotka tutkivat lastamme viikkoja. Mitään muuta syytä wi yksinkertaisesti löytynyt. Jos sinä saat tästä jankkaamisesta itselleai hyvän mielen niin ole hyvä! Ainulle minun wi onnekai tarvitse todistella yhtään mitään
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:13"]25, mistä tiedät, että kyseinen juttu johtui rokotteesta? Tiesitkö, että esim suolentuppeumia on ollut tietyn ikäisillä vauvoilla jo kauan ennen koko rotavirusrokotetta? [/quote] No ihan aiitä että oireet iömeni muutamassa päivässä eokotteen annoata ja sairaalan lasten kirurgikin aaian myönsi näim olevan. Lapsi tutkittiin ja tehtiin kailenmaailman kokeita. Ne oli ihanhirveitä katsoa kun 2kk ikäisel anuksesta otettiin koepaloja!!!! Wli lääkärit itse totesivat tuppeuman johtumeen rotarokotteesta ja kwhoittivat twkemään haittailmon thl:een. Ja tein! Vai kuvittelitko että tein kotidiagnoosin? ! [/quote] En kuvitellut että teit kotidiagnoosin. Ajallinen yhteys ei kuitenkaan ole sama asia kuin syy-yhteys ja pienet vauvat saavat muutenkin suolentuppeumia, ovat saaneet jo ennen kuin rotarokote oli käytössä eikä niiden määrä ole rokotusten myötä kasvanut. Lääkäri ohjeistaa tekemään haittailmoituksen, koska niin kuuluu tehdä, vain haittoja tarkasti seuraamalla saadaan selville, jos joku rokote todella tilastollisesti lisää jotain ongelmia siinä määrin, että on syytä alkaa epäillä syy-yhteyttä. Rotarokotteen ja suolentuppeuman osalta näin ei ole. [/quote] Voi että kun sinä tiedät tämänkin asian varmaksi. Onneksi minulla on harkintakykyä ja luotan niihin kolmeen lasten kieurgiin jotka tutkivat lastamme viikkoja. Mitään muuta syytä wi yksinkertaisesti löytynyt. Jos sinä saat tästä jankkaamisesta itselleai hyvän mielen niin ole hyvä! Ainulle minun wi onnekai tarvitse todistella yhtään mitään
[/quote]
Vai että kirurgit tekivät tämän löydön. Just just. Viikkoja?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:13"]25, mistä tiedät, että kyseinen juttu johtui rokotteesta? Tiesitkö, että esim suolentuppeumia on ollut tietyn ikäisillä vauvoilla jo kauan ennen koko rotavirusrokotetta?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi että kun sinä tiedät tämänkin asian varmaksi. Onneksi minulla on harkintakykyä ja luotan niihin kolmeen lasten kieurgiin jotka tutkivat lastamme viikkoja. Mitään muuta syytä wi yksinkertaisesti löytynyt. Jos sinä saat tästä jankkaamisesta itselleai hyvän mielen niin ole hyvä! Ainulle minun wi onnekai tarvitse todistella yhtään mitään
[/quote]
Ei tarvitse todistella, ei tietenkään. On kuitenkin tärkeää, ettei kukaan sinun kertomuksesi perusteella jätä ao. rokotetta ottamatta, etenkin kun todennäköisyys saada rotavirusinfektio on monituhatkertainen suolentuppeumaan verrattuna, ja suolentuppeuman voi vauva saada ilmankin rotarokotetta. Niinkuin sinunkin lapsesi todennäköisesti olisi saanut.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:13"]25, mistä tiedät, että kyseinen juttu johtui rokotteesta? Tiesitkö, että esim suolentuppeumia on ollut tietyn ikäisillä vauvoilla jo kauan ennen koko rotavirusrokotetta? [/quote] No ihan aiitä että oireet iömeni muutamassa päivässä eokotteen annoata ja sairaalan lasten kirurgikin aaian myönsi näim olevan. Lapsi tutkittiin ja tehtiin kailenmaailman kokeita. Ne oli ihanhirveitä katsoa kun 2kk ikäisel anuksesta otettiin koepaloja!!!! Wli lääkärit itse totesivat tuppeuman johtumeen rotarokotteesta ja kwhoittivat twkemään haittailmon thl:een. Ja tein! Vai kuvittelitko että tein kotidiagnoosin? ! [/quote] En kuvitellut että teit kotidiagnoosin. Ajallinen yhteys ei kuitenkaan ole sama asia kuin syy-yhteys ja pienet vauvat saavat muutenkin suolentuppeumia, ovat saaneet jo ennen kuin rotarokote oli käytössä eikä niiden määrä ole rokotusten myötä kasvanut. Lääkäri ohjeistaa tekemään haittailmoituksen, koska niin kuuluu tehdä, vain haittoja tarkasti seuraamalla saadaan selville, jos joku rokote todella tilastollisesti lisää jotain ongelmia siinä määrin, että on syytä alkaa epäillä syy-yhteyttä. Rotarokotteen ja suolentuppeuman osalta näin ei ole. [/quote] Voi että kun sinä tiedät tämänkin asian varmaksi. Onneksi minulla on harkintakykyä ja luotan niihin kolmeen lasten kieurgiin jotka tutkivat lastamme viikkoja. Mitään muuta syytä wi yksinkertaisesti löytynyt. Jos sinä saat tästä jankkaamisesta itselleai hyvän mielen niin ole hyvä! Ainulle minun wi onnekai tarvitse todistella yhtään mitään
[/quote]
Vai että kirurgit tekivät tämän löydön. Just just. Viikkoja?
[/quote]
Lapsi oli ötoimenpiteen jälkeen pirkään sairaalassa seurannassa, olihan kyae 2kk ikäisestä. Tämä tapahtui syyskuussa. Säännöllisesti kävimme tammikuulle asti suolokontrollissa ja lisä tutkimuksissa. Ja kirurgi tutki tosiaan, katsos kun täällä meillä päin ainakim leikkaavat kirurgit!
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:00"]Mä en edes tiennyt, että rota -rokotteesta voi tulla suolentuppeuma. Lapselle ei kuitenkaan tullut mitään oireita. Ei myöskään muista rokotteista, jos pientä, saman päivän väsymystä ei oteta huomioon. [/quote] Ihan yleisesti tiesoasa oleva haittavaikutus rotasta. Valitettavasti tiedän 2 vastaavaa tapauata samalta vuodelta. Ei niin harvinainen ilmeisesti olekaan...
[/quote]
Niin, ja montako lasta vuodessa rokotetaan, jolle ei mitään tuppeumaa tule? Lasketaanpa prosentuaalinen osuus...
2