Mikä mussa on vikana? Miksi pahoitan mieleni niin helposti?
Miten oppisin olemaan välittämättä ilkeydestä ja epäoikeudenmukaisuudesta? Hyväksymään nekin ihmiset ja olemaan kantamatta kaunaa niille, jotka ovat minua satuttaneet ja pahoittaneet mieleni. Minulle on sanottu, että minun pitää muuttua ihmisenä, koska pahoitan mieleni niin helposti. Miten se tehdään? Miten muututaan sellaiseksi, jota ei loukata tai jota ei haittaa mikään, joka ei välitä?
Kommentit (16)
Ihmisellä on oikeus loukkaantua epäoikeudenmukaisesta kohtelusta. Tapauskohtaisesti pitäisi sitten katsoa, miten siinä menettelee.
Jotkut ovat herkempiä kuin toiset, se ei sinänsä ole vika. Jotkut ovat lisäksi ns. erityisherkkiä (ei liity vain loukkaantumisiin yms., vaan erilaisiin asioihin), ja heillä on oma yhdistyskin nykyään Suomessa.
Ihmiset puhuvat aina ja mieluiten pahaa.
Eikö vika siis olekaan minussa? Olen tätä pohtinut nyt viikkoja.
Ap
No oli mulla yks ystävä joka vois vähä relaa. Oli rasittavaa kun koko ajan sai pelätä et loukkaa. Lopetin sit yhteyden pidon, koska omassa elämässä on tällä hetkellä ihan tarpeeksi tehtävää. En jaksanut.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:20"]Eikö vika siis olekaan minussa? Olen tätä pohtinut nyt viikkoja.
Ap
[/quote]
Tuota, mun mielestä on hiukan herkkää pohtia jotain tuollaista onko vika minussa -asiaa viikkoja. Avauksesi oli vähän ylimalkainen ja myöhemmin täsmensit minkälaisista asioista ehkä puhutaan, mutta kysyn nyt kuitenkin: pahoitatko mielesi pitkiksi ajoiksi jostain ikäväksi tulkittavasta kommentista tai heitosta? Mietitkö usein mitä muut ajattelevat sinusta tai mitä joku tarkoitti jollain sanomisellaan?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:20"]Eikö vika siis olekaan minussa? Olen tätä pohtinut nyt viikkoja. Ap [/quote] Tuota, mun mielestä on hiukan herkkää pohtia jotain tuollaista onko vika minussa -asiaa viikkoja. Avauksesi oli vähän ylimalkainen ja myöhemmin täsmensit minkälaisista asioista ehkä puhutaan, mutta kysyn nyt kuitenkin: pahoitatko mielesi pitkiksi ajoiksi jostain ikäväksi tulkittavasta kommentista tai heitosta? Mietitkö usein mitä muut ajattelevat sinusta tai mitä joku tarkoitti jollain sanomisellaan?
[/quote]
Olen siis tätä piirrettä i miettinyt. Itsetutkiskelua. En ehkä jää pahalle mielelle, mutta en ole välittämättäkään. En enää hyväksy kyseistä henkilöä. Enkä tarkoita oikeastaan sanomisia vaan enemmänkin tekoja, jotka loukkaavat. Sammakoitahan pääsee melkein kaikkien suusta.
ap
Kaikilta pääsee aina välillä sammakoita suusta ja niistä ei olisi hyvä ottaa itseensä. Se taas, että joku loukkaa tietoisesti ja tahallaan pistää kyllä sapettamaan jokaisen ihmisen.
Ei kai tuohon ole mitään yleispätevää sääntöä.
Toiset herkempiä kuin toiset.
Ja jos kokee itsensä epämukavaksi jonkun mielenpahoittajan seurassa ei häntä kannata noteerata vaan suhtautua häneen kuin häntä ei olisi ja olla oma itsensä.
Joskus mieleni pahoittaja ei ole edes ymmärtänyt pahoittaneensa mieltäni; sanoin , että joo asia selvä en halua olla kanssasi missään tekemisissä jos et osaa ottaa vastuuta omasta käytöksestäsi.
Jokaisen on arvostettava itseään ja tajuttava ettei saa kenenkään antaa kävellä yli ja ympäri.
Tsemppiä aurinko paistaa uudelleen kun saa ikävät asiat pois mielestä, mutta murehtija ikävä kyllä miettii pitkään asioita niin hyviä kuin huonoja, kannattaisi vaan keskittyä niihin hyviin ja kauniisiin sanoihin ja muistoihin☺♥
Kaikilta pääsee aina välillä sammakoita suusta ja niistä ei olisi hyvä ottaa itseensä. Se taas, että joku loukkaa tietoisesti ja tahallaan pistää kyllä sapettamaan jokaisen ihmisen.
Ei kai tuohon ole mitään yleispätevää sääntöä.
Toiset herkempiä kuin toiset.
Ja jos kokee itsensä epämukavaksi jonkun mielenpahoittajan seurassa ei häntä kannata noteerata vaan suhtautua häneen kuin häntä ei olisi ja olla oma itsensä.
Joskus mieleni pahoittaja ei ole edes ymmärtänyt pahoittaneensa mieltäni; sanoin , että joo asia selvä en halua olla kanssasi missään tekemisissä jos et osaa ottaa vastuuta omasta käytöksestäsi.
Jokaisen on arvostettava itseään ja tajuttava ettei saa kenenkään antaa kävellä yli ja ympäri.
Tsemppiä aurinko paistaa uudelleen kun saa ikävät asiat pois mielestä, mutta murehtija ikävä kyllä miettii pitkään asioita niin hyviä kuin huonoja, kannattaisi vaan keskittyä niihin hyviin ja kauniisiin sanoihin ja muistoihin☺♥
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:41"]
Ensinäkin lopeta ajattelemasta että on aina kyse sinusta. Kun ihminen ymmärtää kuinka vähän toiset heistä puhuu ja heidän elämää pohtii ja arvostelee, ei tarvitse enää pahoittaa mieltään.
Toiseksi, keskity siihen mitä toiset tarkoittaa, älä jää kiinni siihen miten asiat esitetään. Kun joku sanoo jotain, se todennäköisemmin on tarkoitettu positiivisesti tai neutraalisti, kuin negatiivisesti. Harvemmin toisille ollaan ilkeitä, etenkään päin naamaa.
[/quote]
Todella viisaasti sanottu. Ei mitään lisättävää.
Miksi sinun pitäisi opetella olemaan kynnysmatto ja ylipäätään uskoa ja hyväksyä elämääsi ihmisiä, ketkä käyttäytyvät noin sinua kohtaan? Selkä suoraksi ja ala arvostamaan itseäsi, älä edes jää miettimään tollaisia. Itsevarma ihminen ei loukkaannu älyttömyyksistä, koska tietää että ne on älyttömyyksiä ja jokainen määrittää itse, millaista käytöstä toisilta ottaa vastaan.
Sä saat valita seurasi itse!! Jos joku on idiootti sua kohtaan, vaihda seuraa. Todellakaan ei tarvitse hyväksyä kaikkien tekoja ja sanoja!
Jos on kysymys työkavereista tai sukulaisista, ole tekemisissä vain välttämättömät asiat, ei muuta!
Etsiydy samanhenkisten ihmisten pariin, vaikka työväenopistolla ja/tai muissa harrastuksissa ja hommaa uusia, parempia kavereita ja lopulta ystäviä...
Ystävän löytäminen on harvinaista aikuisena, muttei mahdotonta.
Tiedän ehkä mitä ap tarkoitat.
Ihmise ovat ilkeitä ja inhottavia. Uusien ystävien löytäminen ei ole helppoa, itse olen silti ennemmin yksin kuin huonossa seurassa.
Tule uskoon, elämä muuttuu positiivisesti!
Ensinäkin lopeta ajattelemasta että on aina kyse sinusta. Kun ihminen ymmärtää kuinka vähän toiset heistä puhuu ja heidän elämää pohtii ja arvostelee, ei tarvitse enää pahoittaa mieltään.
Toiseksi, keskity siihen mitä toiset tarkoittaa, älä jää kiinni siihen miten asiat esitetään. Kun joku sanoo jotain, se todennäköisemmin on tarkoitettu positiivisesti tai neutraalisti, kuin negatiivisesti. Harvemmin toisille ollaan ilkeitä, etenkään päin naamaa.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:41"]
[/quote]
En tarkoita ihan tuollaista. Tarkoitan naisia, jotka ovat tyrkyttäneet itseään miehelleni, ihmisiä, jotka ovat sanoneet, ettei minulla ole väliä, valehtelemista, lupauksen pettämistä jne. Olen kuulemma lapsellinen ja pitkävihainen. Ja olenhan minä. Minun pitäisi hyväksyä nuo ihmiset edelleen. Mutta kun se sattuu minuun, kaikki tuo. Miten oppisin sellaiseksi, johon ei satu.
Ap
Terapia, siellä saisit palikoita, millä muuttaa itsesi vahvemmaksi.