-*-SYYSTOIVEET06-*-vk 36!
Aktiivisempaa uutta viikkoa kaikki heina-joulukuuhun toiveensa tahdanneet haaveilijat!!!
Kommentit (29)
tai tällä hetkellä aurinkoa ei kyllä näy. Vettä sen sijaan ropisee tämän tästä. Flunssan jäljiltä on vielä vähän heikko olo, töihin ei pääse ihan täysillä kiinni. Vaikka sama fiilis on usein maanantaisin. Viikonloput ehtii irrottaa työkuvioista ihan täysin. Haaveilen kotiäitiydestä tässä samalla. Talous ei vain anna siihen myötä. Harmi, että lottokaan ei tuonut helpotusta tähän tilanteeseen. ;)
Harmi Levinia, ettei vieläkään ole tilanne muuttunut mihinkään suuntaan. Toivottavasti pian nyt tapahtuu jotain suuntaan tai toiseen.
ON: Tässä alan myös odotella tätiä saapuvaksi loppuviikosta tai sitten ihan ensi viikon alussa. Sitten ois enää pari tätiä jäljellä ennen yritystä. Mieskin varautuu jo mielessään tähän aikatauluun, mutta.. Vähän pelottaa, että mitä jos mies jänistääkin. Tai minä..
Mukavaa viikkoa! Piinailijoille tsemppiä ja plussasäteitä.
eli kovin on syksyinen ilma. Pakko lähteä tänään ostamaan kuravaatteita tuolle pojalle, ettäl edes vähän päästään ulkoilemaan.
Nyt menossa kp 7/28 ja edelleen mietitään, että ehkäistäänkö vielä tämä kierto vai annetaanko vauvalle mahdollisuus. Lokakuussa piti vasta aloittaa ja niin moni asia puhuisi sen puolesta, mutta kun ei meinaa millään sitä kuukautta enää malttaa..hölmöä!
voi siskot tää on mielenkiintoista. Menin aamulla sinne verikokeeseen ja sen tulos oli nega, ja sit alkokin ahistamaan että mistäs nämä oireet nyt sit johtuukaan. Tilasin yksityiselle lääkärijan(yleislääkäri) kyseli ja ihmetteli ja teki tutkimuksen, ei vuotoa havaittavissa ja tuumi että näillä oireilla sun pitäs kyllä raskaana olla, kävi juttelemassa heidän gynen kanssa joka lups mut sit ylimääräisenä ottaa. Ja sit sinne gynelle, noh hän ultras ja arvatkaaps mikä oli lopputulos.....piina JATKUU siis niin uskomatonta ku tämä onkin niin ei oo vieläkään selvillä. Gyne sano että kohdun limakalvo on hedelmällinen ja kovin paksu mutta hän ei osaa sanoa että onko siihen just kiinnittymässä joku vai alkaako menkat. " pvn päästä sano että jompaakumpaa tapahtuu *huoh* terolut kuurin sain että jos edelleen negaa testi näyttää niin otan sen kuurin ja saan hormoonit tasottumaan...voi kökkö että kaikkee voikin olla...jännitystä meillä siis vielä riittää, tänään kp 29/28
Kyllä on hiljaista..Itsekin olen kirjoitellut enemmän tuonne Toukokuisten pinoon, kun siellä on useampia samassa vaiheessa meneviä..
Johan on Tepa05:lla jännät paikat!! Tulis vaan nyt ratkaisu suuntaan tai toiseen, ettei tarvis elää epätietoisuuden vallassa..Ja tietysti toivotaan, että siellä masussa alkais kasvamaan uusi elämä!!! :o)
ON: menossa kp20/28. Ovistestiin paukahti plussa kp12 ja ahkerasti pupuiltiin molemmin puolin plussaa. Viime kierrostahan olin tuntevinani jotain " oireita" (lievää pahoinvointia ja selkäsärkyä) ja kun en raskaana ollutkaan, päätin, että tästä kierrosta en oireita niin helpolla usko.. Toiveikkaana kuitenkin ollaan, kun oviskin on bongattu!! Eilen rintoja kihelmöi jotenkin hassusti, tiedä sitten mistä sekin johtui..Viikon päivät tässä pitäisi vielä jännäillä..
Kirjoitelkaahan kuulumisia, Syystoiveet!!
täti tuli kylään ja homma selkis, en ois ikinä uskonu että voi noin paljon oireilla olematta raskaana!!! enkä kyllä toista kertaa anna itelleni tommosilla oireilla toivoa plussaa, enkä testaa ennenkuin menkat on viikon myöhässä..kaikkea voi näköjään sattua :((
nyt täytys keskustella miehen kanssa palataanko entiseen aikatauluun vai annetaanko mahdollisuus tästä keirrosta..
parempaa onnea muille!!
pahoittelut negasta tepa05, ei muuta kun pää pystyyn ja kohti ens kiertoa.
tosiaan on vähän hiljaista ollut täällä syystoiveissa. itse olen aktivoitunut lähinnä kesäkuisissa kirjoittelemaan, vaikka tätäkin pinoa luen lähes päivittäin. täytyy parantaa tapojaan.
ON: eilen tuli täti kylään ja niinpä ensimmäisen luomukierron pituudeksi tuli 25. nyt sitten jo malttamattomana odottelen ensi viikkoa. hih.
onkos meillä ketä piinailemassa tällä viikolla? tulkaas kertomaan tunnelmista ja tuloksista sitten!
Hiljaista on, juu, ollut. Myönnän kyllä itsekin, ettei kovin aktiivisesti ole tullut kirjoiteltua.
Kylläpä Tepa05:lla on ollut piinaa. Ja pahoittelut, että täti sitten kurvas paikalle. Aika jännä, että sulla oli ihan selvät raskausoireet ja aika voimakkaanakin ja sit kuitenkin kävi näin. Kurjaa! Mutta nyt uudella innolla uuteen kiertoon, vai mitä?!
Onkos meidän pinossa tällä viikolla piinailevia??? Kädet ylös, nyt!
Meillä on miehen kans ollu nyt aika useinkin puhetta kakkosesta... ja päätyneet siihen, että marraskuussa jää ehkäisy pois. Sehän tarkoittaa sitä, että tässä ois enää 2-3 menkat... sit ne vois jäädä tulematta. =)
Mua vaan mietityttää kovasti, kun mulla on tota ylipainoo... =( Tiedän, että olis tosi hyvä, kun saisin pudotettua sitä. Mutta painonpudotus on kuitenkin aika hidas prosessi ja vauvakuume tosi kovana... No, jos nyt yrittäisin edes tonne marraskuulle, jos sais edes muutaman kilon pudotettua, olis sekin parempi kuin ei mitään.
Mä oon nyt muutaman kierron aikana huomannu ihan selkeesti oviksen. Yhtenä päivänä kp 12-15 välillä mulla on alamaha tosi kipeenä, juilii kuin ois menkat tulossa. Ja valkovuotookin on ennen sitä reilummin. Seuraavana päivänä olo on ihan normaali. Ennen tytön syntymää en muista, et näin selvästi oisin huomannu ovista. Aika jännää! Mietin, et voikohan raskaus ja synnytys jotenkin vaikuttaa oviksen tuntemiseen vai olenko vaan liikaa lukenut tätä palstaa ja tullut tietoisemmaksi oviksen merkeistä?! ;)
Täällä Kanta-Hämeessä on harmaata ja sateista, syksyistä siis! Ja mittarissa lukema 15,5 astetta. Ja mulla KESÄlomaa vielä ens viikko! Mieli on kyllä ihan lomafiiliksessä, vaikka sää on syksyinen.
Mukavaa viikon jatkoa!
T. Sanjuska
Sataa, sataa ropisee, tili tili tom. *lallalaalaaaa*
Joo, täällä on varsin epävakaa keli ollut nyt jo muutaman päivän. Syksy. Sitähän se on. =/ Ei vaan millään haluais luopua ihanasta kesästä, mutta minkäs teet.
Itsekin olen ollut aktiivisempi tuolla toukokuisissa ja nyttemmin aloittelen myös kesäkuisia. Täälläkin kyllä käyn kurkkimassa mutta ei jotenkin ole vaan tullut kirjoiteltua.
TEPAlle pahoittelut tädin paikalle kurvaamisesta.
HELTSYlle taas onnittelut samasta asiasta, tiedän että olet sitä odottanut.
Omaa napaa:
Elämä on YHTÄ PIINAA. Eli menkkoja odotellaan kovasti, ei vaan näy eikä kuulu. Eikä plussaakaan tule. Kolme testiä kolmen viikon aikana ja nega, nega ja nega. Ei haamun haamuakaan, edes roskis-sellaista. =/
Kierto siis venyy ja pitkittyy, saas nähdä kuinka kauan tässä pitää odotella että tätipunainen vapauttaisi tästä piinasta ja pääsis taas yrittämään bongata ovista. Tai toisaalta sitähän mä teen koko ajan, kun en tiedä miten pitkäksi tää kierto venyy. Paska, ihan suomeks sanottuna.
Just juttelin meidän ehkäisyneuvolalääkärin kanssa täällä töissä ja hän oli sitä mieltä että jos ei lokakuun puoleen väliin olen menkat tulleet, sitten laitetaan keltarauhaset päälle (onks ne sit niitä Teroja?) ja saadaan ne menkat alkuun ja katsotaan sit mitä sit tapahtuu. Plääh.
Mut toivon ettei tarttis sinne saakka odotella, että ne menkat nyt lähtis käyntiin tässä piakkoin.
Jushka, epätoivoinen kiertolaskuri 37
Jushkalle ' ihmettelyt' etta antavatko sun odottaa VIELA kuukauden josko tulis tadit? Ma meen taalla ens perjantaina gynikselle, antaa sitten terot etta tatoset tulis, kun nain km:n jalkeen tuntuu viela hormoonit yksinaan olevan hiukka hukas!!? Mullakin tanaan kp 35 ja tein toisen nega-testin...
Ei sen puoleen kolmosen jaljilta mul oli sama juttu, kuukaudesta toiseen ei vaan tarpanny (ikaerokin venys 4 vuoteen kolmosen ja nelosen valis) ja sitten lekurilla kaydessa antoi heti terot ja tatoset tuli 10 pv paasta ja clomi-reseptin, jota en ehtiny syomaan kun olin jo raskaana!
Nyt toukokuisessa raskaudessa oli sama juttu, soin yhden clomikierron ja tarppas; tosin se meni kesken mutta ainakin raskauduin...
Eli kun menet lekurille pyyda heti clomit myos apuun, ei siina tarvii vuostolkulla juoksennella lekurista toiseen...
kyllä ne varmaan niitä teroja on, mie sain nimittäin reseptin ja toi gyne oli sitämieltä että jos ei ke mennessä oo menkkoja tullu niin sit terot kehiin ja kierto kohilleen...edelleen pahaolo jatkuu, ehkä vähän lievempänä mut melkein kokoajan saa taistella yökkimistä vastaan ja mahaa turvottaa(yleensä turvotus hellittäny heti ku menkat alkaneet)surullinen olo on siinä mielessä että en voi jatkossa enää luottaa omaan kroppaan ollenkaan, nimittäin jos en testejä ois tehny niin 100% varma oisin raskaudesta ollu, semmoset oli oireet...miehelle oli kovempi paikka ku ei toukovauvaa tulekkaan ja itkeä tihuutti ku kuuli että täti tuli..lähtis vaan tää pahaolo pois niin ois kaikilla helpompaa...
..kaikilla syystoiveilla tuntuu olevan vähän negatiivisia kuulumisia. Pahoittelut Tepalle menkoista ja Heltsylle taas onnittelut samasta asiasta. Aika piinaa on kyllä Tepalla ollut, ja tosi outoa nuo oireet, mistäköhän sitten lie johtuvatkaan?! Levinialle ja Jushkalle taas jaksamista tädin odotteluun.
Niin, melko hiljaista täällä on. Itse käyn kyllä vähintäänkin päivittäin kurkkimassa, mutta kirjoittelu tuntuu vielä jotenkin vähän tyhmältä kun ei oikein ole mitään konkreettista liittyen tuohon vauvatoiveeseen. Tätä haaveilua ja mietiskelyä vaan. Moni tuntuu tosiaan noissa kuukausipinoissa kirjoittelevan, itse taidan jättää ne väliin kun pelkään, että putoan sitten aina liian korkealta jos joutuu siirtymään seuraavan kk:n pinoon kerta toisensa jälkeen. Koitan siis pysyä täällä aktiivisena!!
Töihin paluuseen vielä vajaa 4 viikkoa eikä pojan hoitopaikasta ole tietoakaan,,vähän alkaa huolettaa, että miten käy.
Tepalle pahoittelut tädeistä. Uskon, että oli kova paikka. Toivottavasti olo muuttuu ja rauhoittuu ja pääsette molemmat taas paremmalla mielellä ensi kiertoon. Onnea Heltsy tädeistä. Tsemppiä taas pitkäkiertolaisille, toivottavasti nyt pian tapahtuu jotain.
Kävin palstalla eilen aamupäivällä ja sen jälkeen tuntuu, että täällähän on kaikkea muuta kuin hiljaista. Tullut enemmän viestejä kuin normaalista. ;) Itsekin joudun vielä odottelemaan parit tädit ennen tositoimiin ryhtymistä. Syksy on kyllä piiiitkä sen vuoksi.
LEVINIA juu, niin mun annettiin ymmärtää että 3 kk on aika " lyhyt" aika odotella ekoja menkkoja pillereiden jälkeen. Että sit yleensä toki lähdetään Teroilemaan mut ei oikeastaan ennen. Mut en sit tajunnut lähteä kyseenalaistamaan sitä että MIKS hitossa NIIN PITKÄÄN pitää odotella. En jaksais uskoa mihinkään hormoneiden tasaukseenkaan..
Toki lekuri oli positiivisella mielellä sen suhteen että kaikenlaisia ihme nipistelyjä ja päänsärkyä ja kaikkea mulla on ollut, että hyvä merkki kun on ollut JOTAIN tuntemuksia, ja niitä pieniä tihutteluitakin.
Toki mä kyllä mietin että jos tryygäsis yksityiselle puolelle gynelle, mahtaisko ne mukisematta kirjoittaa jo Terot. TOISAALTA taas, en haluais heti taas ryhtyä popsimaan hormoneja kun just yksistä eroon pääsin.
Niin, suo siellä, vetelä täällä. Tee tässä sitten oikeita päätöksia.
Odottavan aika kun venyy ja paukkuu...
Hormonikiertohirviö Jushka, kp37
Täällä eletään jännittävää viikkoa, nyt kp 26/28-30. Mitään oireita mihinkään suuntaan ei ole. Ihan hyvä sinänsä. Vähän vaan kaivaa mieltä se edellisen kierron 38 pvän pituus, ettei vaan tämäkin ole sellainen, jos siis menkkoja ei kuulu...
Kovasti järkeilen, ettei kannata testata vielä vkl, jos täti ei tule käymään, kun ekassa raskaudessa kp 30/30 näytti negaa. Toisaalta teksi mieli kauheesti testata jo...
No, juu. Pitää mennä lounastauolle, että ehtii syödäkin jotain.
vieläkin kuvottavaa oloa, ei niin voimakkaasti ku oli mutta kuitenkin ja alamahassa painon tunne, ärsyttävää ku ikinä koskaan aikaisemmin ei ole kierto ollu seksin eikä tämmöstä olotilaa ole ollut ku silloin ku esikoista odotin. Ahistaa jo valmiiksi tämä kierto jos tässäkin on 2viikkoo tommosta ällötystä niin ei kestä pää tätä...ARGH..
tulipa taas omanapanen viesti mutta ajatukset on nyt ihan sekasin!!
Tepalle iso pahoitteluhali menkkojen takia..Ei kiva, kun oma kroppa tuollalailla huijaa..!! :o(
Tuutupiille paljon peukutuksia, että saataisiin taas plussauutisia pinoon!
ON: kp21/28 ja piinaviikko virallisesti alkamassa..Jotain oireiksi tulkittavia tuntemuksia välillä havaitsen, mutta en uskalla toivoa liikoja, kun viime kuussa tuli pettymys..Rintoja kihelmöi ja vatsa kipuilee aina välillä (jokohan kirjoitin samat jutut eilen...??). Ovulaatio oli oletettavasti kp13 (ovisplussa kp12) ja tänään siis 8dpo..Milloinkas sitä raskaushormoonia pitäisi olla elimistössä niin paljon, että testi voisi näyttää mahdollisen raskauden?? Testailen kyllä aikaisintaan ensi viikon alussa, mutta voihan sitä kysellä.. ;o)
Meille toivotaan myös syysalkua.. Jännitystä.
Ylipainoa on mutta niin oli esikoisen kanssakin..
Tiedän pettyväni pahemmin kuin silloin kun ed kerran yritettiin toista ja 3krt negaa.. Kai se oli viesti ettei aika ole vielä ja ongelmia suhteeseen tulossa.
Nyt kaikki paremmin ja molemmilla suuret toiveet haikaralle.
Tuutupiin viesti pistikin taas aivonystyrat toimintaan -harmi vaan! Kun olin jo ' valmiiks' pettyny, niin nyt kuitenkin jossain syvalla sytammessa toivo nostelee paataan...
Makin tein negan kp 31-ei viela tatosia/ tein negan myos kp 35, ei viela tateja... hhmm... Tosin paatinkin etta oottelen kp 38 asti ennen laakariin menoa, joten tuokin menee nappiin. Kauemmin en viitti odotella kun terot tuo avun tuohon juttuun helposti.. Tosin km:n jalkeen ei mulla oo ollu ns. luonnollisia menkkoja kun naa viime kertaisetkin autettiin teroilla... Argh kun arsyttaa.
- levinia kp 36-
kaikenlaista tässä tulee mietittyä mutta edelleen toi alamaha tuntuu kipeältä ja ihan selvästi kohtu on suurentunut, ällö olo on jo helpottamaan päin, mutta mietin vain että mistä toi kohdun isontuminen voi johtua(ei muissa kierroissa oo tommosta ollu)auttakaa hyvät ihmiset, ku vois vaan unohtaa koko asian...
koittakaa jotain kirjoitella; vaikka minkalaista saata pitaa teitin nurkilla talleen syyskuun alussa!
Meilla ulkomailla on viela loppukesan rutistusta; oisin jo viileeta( se meinaa n. +22; mutta paivisin kohoaa aikas tarkkaan kolmeenkymppiin! Viela pitais kerran tulla helteet ennenkuin ' siirrytaan' tosisyksyyn!
Omaan napaan kuuluu just sita samaa kuin eilenkin; kp34 elellaan ja ihmetellaan...