Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsihaaveet, opiskelu ...

Vierailija
25.11.2014 |

Oletteko te tehneet kesken koulun lapsia? Itse raskauduin vahingossa pian koulun lopetuksen jälkeen (ei ollutkaan oma ala). Nyt lapsi 4v ja aloitan uuden koulun (olen tämän ajan ollut joko työttömänä, tai tehnyt töitä pätkissä mitä olen saanut) tammikuussa. Miehen kanssa meillä on ollut toisesta lapsesta haaveita pian vuoden ajan mutta nyt mietityttää tuonkoulun aloituksen takia. Periaatteessa olisi parempi käydä koulu loppuun ennen uuden tuloa - mutta sitten ensimmäinen lapsi olisi jo 6-7 vuotias riippuen vähän. Ja se tuntuu liian isolta ikäerolta, varsinkin kun ei tehdä kuin yksi lapsi enää jos sitäkään meille suodaan. Sitten taas tuntuu typerältä jäädä äitiyslomalle kesken koulun, mutta eikö sitä aika paljon tapahdu? Vuoden kai siinä saa pitää taukoa, ja sitten jatkaisi koulun loppuun. Kokemuksia miten teille on käynyt? :) niin, ja miehellä ei ole vakkariduunia.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että teitä on siellä, joten jakakaa kokemuksenne.. ;)

Ap

Vierailija
2/2 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että lapsi tulisi hankkia joko kesken opiskelujen ja jatkaa sitten koulu loppuun tai vaihtoehtoisesti sen jälkeen, kun on valmistuttuaan ollut jo muutaman vuoden työelämässä. Jos heti valmistumisen jälkeen hankkii lapsen eikä tee töitä siinä välissä yhtään on vaikeampi saada töitä myöhemmin.

Kokemusta ei ole, mutta näin olen järkeillyt. Opiskelen tällä hetkellä ja haaveilen lapsesta, mutta en usko, että pystyisin käymään koulua loppuun jos nyt saisimme lapsen. Tyydyn siis siihen, että vakavissaan aletaan yrittää vasta joskus 5 - 8 vuoden päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän