Palkkaisitko elokapinaan osallistuneen?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin toki mielelläni ihmisen joka on aktiivinen ja ratkaisukeskeinen. Yritykseni hyötyisi ihmisestä joka osaa ideoida kestäviä tokmintaamme
En tietenkään ottaisi mitään turhan takia rähinöivää äärinuorta joka haluaa lähinnä vain tapella.
ja mikä se ratkaisukeskeisyys oli kellään ekoapinan henkilöllä?
Totta kai.
Demokratiaan kuuluu mielenosoitukset. On vähän pelottavaa nähdä, miten monien mielestä mielenosoitus ei ole OK jos ei ole itse samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy anarkismia ja tarkoituksellisesti yhteiskunnan laillista toimintaa uhkaavia ihmisiä.
Toivottavasti et ole nainen tai jos olet, et käy äänestämässä. Ilman kapinointia monella naisella ei olisi tässä maailmassa äänioikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai.
Demokratiaan kuuluu mielenosoitukset. On vähän pelottavaa nähdä, miten monien mielestä mielenosoitus ei ole OK jos ei ole itse samaa mieltä.
Olen samaa mieltä. Paljon on porukkaa täällä, jotka eivät kannata ihmisoikeuksia. Onneksi en ole enää ihan nuori, joten ehkä pääsen näkemästä sen maailman, johon nämä ahdasmieliset ovat Suomeakin ajamassa.
Miksei? Mulla on työkaverina sellainen eikä ole mitään pahaa sanottavaa.
En palkkaisi ikinä vihreään takkiin pukeutuvaa, tatuoitua tai tupakoivaa.
Vierailija kirjoitti:
S.B. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy anarkismia ja tarkoituksellisesti yhteiskunnan laillista toimintaa uhkaavia ihmisiä.
Mitä jos yhteiskunta toimisi tavalla, joka olisi henkilökohtaisen moraalisi vastainen?
Jos esimerkiksi asuisit Venäjällä tai vaikka Afganistanissa, olisitko sitä mieltä, että poliittisen järjestelmän reiluuden ja edustavuuden kyseenalaistaminen tai seksistisiä ja elämää rajoittavia uskontoperusteisia lakeja vastaan protestoimisen pitäisi tapahtua ainoastaan valtajärjestelmän hyväksymien virallisten kanavien kautta?
Me emme elä Venäjällä tai Afganistanissa vaan Suomessa. Täällä on toimiva demokratia ja tietynlaiset toimintatavat, joilla voi edistää omaa agendaansa laillisesti ja tehokkaasti. Jos oma asia ei edisty laillisia keinoja käyttäen, silloin aatteella ei ole tarpeeksi kannattajia ja se saakin kuolla. Elokapina ei taida ymmärtää, että ehdottomasti suurinta osaa suomalaisia vituttaa heidän toimintansa, eikä se tiedä kovin hyvää heidän aatteelleen.
Elokapinalliset olisivat varmaan eri mieltä suomalaisen demokratian tai hyväksyttyjen toimintatapojen tehokkuudesta aatteensa suhteen. Vaikka hekin olisivat varmaan sitä mieltä, että Suomen demokratiajärjestelmä toimii paremmin kuin Venäjän tai Afganistanin järjestelmät, voisivat venäläisetkin sanoa, että heidänkin järjestelmänsä on hyvin demokraattinen Kiinan järjestelmään verrattuna, ja Kiinalaiset sanoa olevansa demokraattisia Pohjois-Koreaan verrattuna.
Ja kai Elokapinalliset uskovat saavansa ainakin jonkinlaista sympatiaa yleisöltään, tai he tuskin näkisivät vaivaa osoittamalla mieltään julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
On vähän pelottavaa nähdä, miten monien mielestä mielenosoitus ei ole OK jos ei ole itse samaa mieltä.
Eipä ole tullut vielä sellaista henkilöä vastaan jonka mielestä mielenosoituikset eivät ole OK ... pikemminkin kyse on tieliikenteen tukkimisesta.
Mitä tapahtuu, kun Elokapinallinen on töissä eri mieltä asioista?
En ikinä. Kuvottavia olioita sellaiset napisijat. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu, kun Elokapinallinen on töissä eri mieltä asioista?
Ei ne käy töissä.
Riippuu tyypistä aika lailla. Jos olisi edelleen aktiivinen noissa mielenilmauksissa, niin en palkkaisi. Jos se olisi mennyttä elämää, niin harkitsisin kyllä. Mutta meidän hommissa tuollaiseen osallistuminen osoittaa, että ei ole taitoa toimia yhteiskunnassa olevien vaikutuskeinojen kautta. Se ei olisi eduksi.
Sinällään olen ilmastokysymysten suhteen hereillä. Mutta vaikuttamiskeinot tällä sakilla on väärät. Asia hukkuu, kun yleisö vain jännittää, josko poliisi käyttää kaasua.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on taas kaikki peräkammarien runkkarit taas päättämässä ketä palkattaisiin töihin, vaikkei kyseiset runkkarit ole itse elämössään päivääkään töitä tehneet. Painukaa nyt saatana* runkkarit vittuu* siitä sössöttämöstä.
Otahan narkkari iltatöötti, kyllä se siitä helpottaa.
Voisin palkata fyysisiin töihin, josko vaikka oppisivat jotain. esim rakennussiivoojiksi ens alkuun