Olen 41v ja nyt jo tulossa mummoksi...
Nuorin tyttärenkin on vasta 5v... Kauhea kriisi, vanhimman tyttäreni laskettu aika on on jo ensikuussa, pian olen siis mummo. Ja niin nuorikin olen vasta! Monet tuttuni ovat tulleet mummoiksi vasta n. 55-60-vuotiaina, ja minusta nelikymppisenä!
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:45"]Sitten nuori äiti itkee, kun mummo ei koskaan ehdi lastenvahdiksi. Ja miksi ehtisi - mummolla kun on vielä 25v jäljellä työelämässä, mahdollisesti vastuullisissa johtotehtävissä. Onneksi oma äitini, 62v, oli juuri jäänyt eläkkeelle kun tuli mummiksi.
[/quote]
Itkiä mummot ei ehdi koskaan tutustus lapsenlapsiinsa. Endin on oma työelämä ums. menot ja sitten ollaan liian vanhoja moisern.
Ihanaa, jos terveyttä ja elinvuosia riittää. Tuttavallani (20v) on elossa äiti, äidinäiti ja äidinäidinäiti. Jokainen on saanut ekan lapsensa 20-vuotisena.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:45"]Sitten nuori äiti itkee, kun mummo ei koskaan ehdi lastenvahdiksi. Ja miksi ehtisi - mummolla kun on vielä 25v jäljellä työelämässä, mahdollisesti vastuullisissa johtotehtävissä. Onneksi oma äitini, 62v, oli juuri jäänyt eläkkeelle kun tuli mummiksi.
[/quote]
Mä olen ajatellut hoitaa ainakin itse lapseni, siitä huolimatta että innokkaita hoitajia olisi vaikka ja kuinka. Miehen kanssa on ne itte aikaan saatukki, niin itte hoidetaan.
[/quote]
Minä oikein odotan että pääsisin ukiksi ja voisin olla 100 kertaa parempi isovanhempi kuin omat vanhempani.
t.mies43v
Voi, älä turhaan ole tuollaisesta huolissasi. Minun äitini on tällä hetkellä 39 vuotta ja odottaa itse lasta syntyväksi alkuvuodesta ja minulla itselläni on laskettu aika hieman ennen äitini syntymäpäivää, tuossa alkukesällä... Tilanne on siis mitä mielenkiintoisin :D Kunhan minun esikoiseni syntyy, on meillä viisi sukupolvea täynnä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:45"]Sitten nuori äiti itkee, kun mummo ei koskaan ehdi lastenvahdiksi. Ja miksi ehtisi - mummolla kun on vielä 25v jäljellä työelämässä, mahdollisesti vastuullisissa johtotehtävissä. Onneksi oma äitini, 62v, oli juuri jäänyt eläkkeelle kun tuli mummiksi.
[/quote]
Itkiä mummot ei ehdi koskaan tutustus lapsenlapsiinsa. Endin on oma työelämä ums. menot ja sitten ollaan liian vanhoja moisern.
[/quote]sory, puhelimella jne....
Olen nyt 37 ja mieheni 34. Meidän esikoinen saa ensikuussa lapsen. Meidän nuorimmainen puoli vuotias.
Älä huoli, tunnen erään -79 syntyneen mummon ;)
Anoppi tuli mummoksi 32 vuotiaana, isomummoksi n. 56 v .Minun mummosta tuli mummo 37 vuotiaana. Omasta äidistäni mummo 45 vuotiaana.
Minä olen 42 ja lapsenlapsi 6kk. Mä niin nautin. Nauti mummoudeata se on ihanaa.
Ihanaa, onnea! Toivottavasti minustakin tulee nuorena mummi! :-)
Minkä ikäisenä omasta äidistäsi tuli isoäiti?