Crosstrainer vai kuntopyörä? Kumpaa suosittelette?
Kotiin ajattelin siis kuntolaitteen ostaa, jota voisi käyttää TV:tä katsellessa.
Kommentit (12)
Ostin just kuntopyörän. Harrastan myös pyöräilyä, joten ehkä vaikutti valintaan. Kuntopyörä vie myös vähemmän tilaa ja on halvempi.
Crosstrainer. Hyväkin mahtuu siedettävään tilaan ja on kokovartalon jumppalaite.
Crosstrainer, ei pääse perse puutumaan
Pystyykö crosstraineria käyttäessä katsomaan hyvin televisiosta? Minulla oli joskus stepperi ja siinä ainakin alkoi päänsärky jos katsoi televisiosta, kun pää liikkui koko ajan ylös alas. Kuntopyörä oli joskus vuosia sitten, tuota perseen puutumisongelmaa oli kyllä silloin.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:15"]
Pystyykö crosstraineria käyttäessä katsomaan hyvin televisiosta? Minulla oli joskus stepperi ja siinä ainakin alkoi päänsärky jos katsoi televisiosta, kun pää liikkui koko ajan ylös alas. Kuntopyörä oli joskus vuosia sitten, tuota perseen puutumisongelmaa oli kyllä silloin.
t. ap
[/quote]
Hyvin pystyy :)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:15"]
t. ap
[/quote]
Hyvin pystyy :)
[/quote]
Kiitos vastauksesta. Minulle tosiaan tuo television katselu on ehdoton vaatimus, menee se aikain nopeammin, kun on jotain mitä katsoa ettei tarvitsee pelkästään liikkua ja tuijottaa seiniä.
t. ap
Crosstrainer ehdottomasti! Mulla oli ennen kuntopyörä, mutta kyllästyin siihen ja hankin tällaisen:
Tosi hyvä laite, en tosiaan enää vaihtaisi mihinkään kuntopyörään!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:12"]
Crosstrainer, ei pääse perse puutumaan
[/quote]
Perse kyllä kestää polkemista, mutta minulla tahtuu puutua kädet sekä kuntopyörällä ajaessa että oikeasti pyöräillessä. Crosstrainerista ei ole kunnolla kokemusta.
Itsellä on reilusti ylipainoa eikä polvet ja lonkat tahdo kestää kipeytymättä kävelyä. Kuvittelisin että kuntopyörä rasittaisi vähemmän jalkoja, kun paino on satulan päällä.
Ehkä sitten vielä mielummin tällainen http://www.tunturi.com/product/go-recumbent-30/
Ostin käytettynä crosstrainerin, jossa on erilaisia profiileja, eli kuormitus muuttuu erilaisina sekvensseinä. Nyt käytän ohjelmaa, jossa 15 minuutin aikana tulee kolme kuormitushuippua. Tunti mennä vilahtaa äkkiä, kun polkee profiilin neljä kertaa läpi.
Jos crosstrainerissa liikkuu oikein, niin siinä ei pompita ylösalaisin.
PS. Kuntopyörä on varastossa, tylsä kuin mikä.
Crosstrainer, tulee laajempi liike koko kehoon