Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 41v ja nyt jo tulossa mummoksi...

Vierailija
25.11.2014 |

Nuorin tyttärenkin on vasta 5v... Kauhea kriisi, vanhimman tyttäreni laskettu aika on on jo ensikuussa, pian olen siis mummo. Ja niin nuorikin olen vasta! Monet tuttuni ovat tulleet mummoiksi vasta n. 55-60-vuotiaina, ja minusta nelikymppisenä!  

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 41 ja odotan esikoistani...

Vierailija
2/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!!!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini tuli mummoksi ollessaan 43, isäni vaariksi kun oli 41. Ja maaliskuussa heistä tulee tuplaisovanhemmat. :)

Vierailija
4/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, mahtavaa!! Jaksaa paremmin katella tenavia ; )

Vierailija
5/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:38"]Minun äitini tuli mummoksi ollessaan 43, isäni vaariksi kun oli 41. Ja maaliskuussa heistä tulee tuplaisovanhemmat. :)
[/quote]

Ja esikoisellani ikää nyt siis 1v10kk.

Vierailija
6/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:36"]Mä oon 41 ja odotan esikoistani...
[/quote]

Huomaatko mummoäiti

Vierailija
7/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:39"]

Onnea, mahtavaa!! Jaksaa paremmin katella tenavia ; )

[/quote]

Jep, niitä omia alle kouluikäisiä, mutta onneksi aikuiset lapset hoitaa omat lapsensa, itse ne osasi ne tehdäkin ilman isoäidi apua.

Vierailija
8/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nuori äiti itkee, kun mummo ei koskaan ehdi lastenvahdiksi. Ja miksi ehtisi - mummolla kun on vielä 25v jäljellä työelämässä, mahdollisesti vastuullisissa johtotehtävissä. Onneksi oma äitini, 62v, oli juuri jäänyt eläkkeelle kun tuli mummiksi.

Vierailija
9/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nö vöi kyynel

Vierailija
10/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:45"]Sitten nuori äiti itkee, kun mummo ei koskaan ehdi lastenvahdiksi. Ja miksi ehtisi - mummolla kun on vielä 25v jäljellä työelämässä, mahdollisesti vastuullisissa johtotehtävissä. Onneksi oma äitini, 62v, oli juuri jäänyt eläkkeelle kun tuli mummiksi.
[/quote]

Mä olen ajatellut hoitaa ainakin itse lapseni, siitä huolimatta että innokkaita hoitajia olisi vaikka ja kuinka. Miehen kanssa on ne itte aikaan saatukki, niin itte hoidetaan.

Vierailija
11/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooooh olen kateellinen, saat nähdä lapsenlapsiesi elämää jopa 20 vuotta kauemmin kuin monet muut. Ei ole suurempaa rikkautta! :)

Vierailija
12/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:55"]

Ooooh olen kateellinen, saat nähdä lapsenlapsiesi elämää jopa 20 vuotta kauemmin kuin monet muut. Ei ole suurempaa rikkautta! :)

[/quote]

Luultavasti ap tulee vielä näkemään lapsenlapsenlapsensa, ellei jopa lapsenlapsenlapsenlasta...

Vierailija
13/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin äiti tuli mummoksi 38-vuotiaana. Itse tulin 44-vuotiaana ja on sekin kriisi, että olen koko ikäni ollut äitinä ja vielä nuorin teini asuu kotona ja silti yksi lapsista vaatii mummotouhuja multa, vaikka pitäis sitä omaa elämäänkin joskus elää varsinkin kun mies petti ja jätti! Eihän se muuten haittaisi, mutta kun tuntuu, ettei ole omaa elämää ollenkaan töissäkäynnin ja perusasioiden lisäksi vaan vaaditaan vielä lapsenlapsen hoitoa pari kertaa kuussa jopa:(

Alussa suostuin, en enää kun tuli tavaksi. On minullakin kai oikeus joskus elää omaa elämääni, vaikkakin suppeamuotoisesti vieläkin, kun tosiaan 13v poika vielä asuu kotona.

Vierailija
14/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli 38v kun tuli mummoksi. Olen itse samanikäinen nyt ja minusta se olisi metkaa. Olen nuoren näköinen ja ihmiset järkyttyy aina että mulla on aikuiset lapset, kun luullaan 10v nuoremmaksi. Olisi hauskaa olla mummo. Ota ap asenteella! Ei mummous susta vanhaa tee. Sama ihminen olet edelleen. Minun vanhin lapseni on vielä vanhempi kuin nuorin sisarukseni, eli lapseni oli 1v kun äitini sai nuorimmaisen lapsensa. Kyllä sä totut, tilanne tuntuu susta kohta ihan luonnolliselta. Minun äidilleni ei mummoksi tulo ollut järkytys, mutta anopille oli kriisin paikka vaikka oli jo jotain yli viisikymppinen. 

Vierailija
15/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oot ite ollu parikymppinen kun oot lapses saanu niin miksi se tulee yllätyksenä, että hän saa lapsen saman ikäisenä? En ymmärrä tuollasta ajattelutapaa. Onhan sulla ollu aikaa sopeutua ajatukseen koko sen 220v...

Vierailija
16/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku 20v :'D

Vierailija
17/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on aivan ihanaa! Parempi mummoksi nelikymppisenä kuin äidiksi lähes viiskymppisenä! Olet vielä nuori mummoksi ja näät lastenlastesi kasvavan aikuisikis jopa heidän lapsensa, ei hienompaa voi olla! Onnea!

Vierailija
18/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:34"]

Nuorin tyttärenkin on vasta 5v... Kauhea kriisi, vanhimman tyttäreni laskettu aika on on jo ensikuussa, pian olen siis mummo. Ja niin nuorikin olen vasta! Monet tuttuni ovat tulleet mummoiksi vasta n. 55-60-vuotiaina, ja minusta nelikymppisenä!  

[/quote] sitten oot mummona, et valistanut sitten

Vierailija
19/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tuli mummoksi 52-vuotiaana (itse olin 21v), ehtihän tuo mummona kuutisen vuotta olla kunnes sairastui otsalohkodementiaan. Onneksi mun lapset ehti edes muutaman vuoden nauttia mummosta toisin kuin mun siskot (saati niiden lapset), koska siskot oli reilusti  alle 20-vuotiaita kun äiti sairastui. Mä olen ollut seä siskoille että äidille äiti (omien lasten lisäksi). Siskot on tosiaan katkeria että ovat "menettäneet" muistisairaudelle äitinsä ollessaan teini-ikäisiä

Vierailija
20/33 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut. Täällä toinen nuorehko mummo alle 50v. Moni luulee äitiksi, ei haittaa yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi