Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laillisesti ryöstetyt ihmiset Suomessa - perintäfirmat ajettava alas!

Vierailija
25.11.2014 |

Joku kehui täällä onnentunnetta laskuja maksettuaan.  Niin minäkin olen ollut, kun talous on ollut vielä tasapainossa. Mutta entä sitten, kun sairaus/työttömyys - masennus - mikä tahansa elämässä kohtaa, joka syöksee sinut taloudelliseen ahdinkoon. Jäät kenties ainostaan pikalainan varaan, jotta saat hankittua edes kaurapuuorlautausellisia ja maksettua sähkön/veden. Sosiaaliapu on tehnyt niin hankalaksi tavallisen ihmisen vastaanottaa siinä nöyryyttämisrumbassa, jossa koko elämäntili nostettava jonkun merkonomityttösen nähtäväksi - jolla sitten täydellinen mielivalta joko 'harkiten' auttaa tai ei. Kerran olen itse hakenut tällaista 'apua' sähkölaskun palautettassa minulle takaisin, koska 'tulot' menivät kuulemma 3 euroa yli tjms pskaa.

Miksi apua ei kohdenneta HETI, kun sitä tarvitsee. Miksi ihmiset ajetaan tässämaassa halulla velkakierteeseen, joka vie koko heidän toimintakykynsä ja voimansa nousta takaisin esim. työmarkkinoille. Ei ole suomalaisten etu tuottaa pahoinvointia, mikä koko maa on tulvillaan. Juurikin tämän perintäbisneksen ansiosta, jolla ei ole oikeastaan mitään oikeutusta edes OLLA olemassa. Bisnestä ahdinkoon joutuneiden HÄDÄLLÄ??

Ennen oli KORONKISKONTALAIT ja kiskojat joutuivat LINNAAN. Nyt heidät kutsutaan JUHLIMAAN sinne - vähävaraisilta ryöstämillään RAHOILLA; jotka he itse tarvitisivat kipeästi elääkseen ja uudestaan noustakseen.

Tälle bisnekselle ON TULTAVA LOPPU! Rahaa ei löydy sen enempää vähävaraiselta, kuin koronkiskontaan HARJOITTAMALLA!

Tähän vastannee he, joilla talous ja työpaikat pyörii ilman huolenhäivää - että maksaisit vaan laskusi ajoissa. Mutta kun se ei onnistu ihmisiltä silloin, kun tuloja ei ole ja nekin vain muutaman satasen, jos sitäkään. Koska tässä maassa herätään jo MILJOONAN ihmisen HÄTÄÄN!! Tappoja ja lapsenmurhia päivittäin uutisissa ja sekään ei herätä? Tilanne tulee vain pahenemaan, ellei suomalaiset KOLLEKTIIVISESTI nouse tätä kammottavaa ihmisten piinaamista vastaan - RYÖSTÄMISTÄ - josta ei hyödy, muuta kuin itse perintäfirmat JÄTTIMÄISINE TULOINEEN; jotka kaikki vielä viedään veroparatiisisaarille, itse suomalaisten edes KÖYHIEN rahoista hyötymisineen.

Mutta, mutta.. '' Olen onnellinen, kun saan maksettua laskuni..'''  vastauksena:

Olet onnellinen niin kauan, kunnes et joudu taloudelliseen ahdinkoon ja kaikenmaailman perintfirmat yritä ryöstää sinua ''laillisesti''. Perinäbisnes ja ihmisten, jotka vähävaraisimpia ryöstetään valtion avustuksella mitä törkeimmällä tavalla, jolloin laskut saattavat nousta 500% - koska on IHAN oikein RYÖSTÄÄ ahdinkoon joutuneita IHMISIÄ - VALTIOVALLAN luvalla!! NOT!!!!!! Nousen itsekni tätä järkyttävää korkonKISKONTAA vasten ensi vaaleissa, kuka rohkeasti nousee tätä rikollista ryöväystä vastaan - juurikin Suomessa tällä hetkellä noin 500 000 kärvistelee (saman verran työttömäksi joutuneita ja lisää tulee tulevaisuudessa) joko ulosoton piirissä/perintälaskujen kammottavassa paineessa. Uudessa Suomessa kerrankin hyvä kannanotto asiaan ja moni ottaa kantaa tietän ahdistuksen, minkä laskujen nostattaminen pilviin muutoinkin talousongelmien kanssa kamppaileville teettää. Koko perintäbisnes on rikollista touhua ihmisten ahdingolla (ja tulokset viedään veroparatiisisaarille) Lindorf - Intrum jne.

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/180621-laillisesti-ryostetyt

Kommentit (363)

Vierailija
1/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistava aihe, kannatan

jo pitää tulla loppu noille verenimijäfirmoille

Vierailija
2/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin aihe, joka tärkeä nostaa esille. Jokainen tuntee lähipiirissään ihmisiä, joilla talousvaikeuksia ja nämä firmat yrittävätä ajaa heidät täysin toimintakyvyttömiksi. Ihmisten ahdingolla ei pidä tehdä rahaa. Samaa mieltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ettepä joutuisi perittäväksi jos osaisitte edes sopia alkuperäisen laskuttajan kanssa maksujärjestelyistä. Itketään sitten kun firmat haluaa rahojaan takaisin, kun ei ole velallisilta mitään yhteydenottoja tullut eikä varsinkaan maksuja.

Vierailija
4/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin totta. Yksi neuvo kaikille laskujen kanssa kärvisteleville, SOITTAKAA niille joille olette velkaa. Hakekaa LISÄÄ MAKSUAIKAA. Oikeasti suurin osa firmoista on tänä aikana valmis joustamaan maksuasioissa.

Vierailija
5/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen blogi. Taitaa olla vuosikymmenten aikana ensimmäisiä joissa ihmiset saavat purkaa tuntojaan lainsäätäjien sallimien välillä suoranaisilta ryöstöiltä tuntuvista kohteluistaan .Viimeisten vuosikymmenien aikana ihmisillä oli viimeisenä toivona kaikki keinot käytettyään vedota toimittaja Hannu Karpoon, mutta hänen jäätyään eläkkeelle ei ole uutta Karpoa ilmestynyt. Jatkan hiukan omaa tarinaani, jota aikaisemmin jo kirjoittelin. Kun olin menettänyt 310 hehtaarin maatilani takausvastuuni takia (tila oli kiinnitetty jo sen ostaessani ja kiinniketakuu seuraa tilakauppaa) lähdin siis YK:n rauhaturvajoukkoihin Etelä-Libanoniin, jossa palvelin jouluk.1985-toukok.1987 mm:ssa vartioaseman päällikkönä. Toin siellä hankkimillani varoilla täysin rehellisesti verovapaan Audin Suomeen. Kun pääsin Suomeen, kuulin, että YK joukkoihin lähtiessäni saamani satojentuhansien verovelat, joista olin valittanut, eivät olleet poistuneetkaan. Ne raksuttivat koronkoronkoronkoronkorkoa. Kaksi pankkia oli pelannut tilani myynnin, uskoakseni silloisen erään ministerin myötävaikutuksella takaamani henkilön vaimolle. Eli tilaa tuli isännöimään se henkilö vaimoineen, jonka takia olin tilan menettänytkin. Koska tilan kauppahinnaksi oli määritelty huomattavasti suurempi summa kuin se jolla olin sen ostanut siitä seurasi ne hirmuiset verot. Päästyäni Suomessa töihin YK uran jälkeen alkoi palkkani ulosmittaus. Lisäksi ulosottomies käski ajaa Audini ulosottovirastoon, vaikka se ei ehtinyt olla nimissäni vaadittavaa kahta vuotta, jotta sen saisi luovuttaa ulkopuoliselle taholle ilman autoveroseuraamuksia. Lisäksi kuulin ulosottomieheltä, että joudun maksamaan kaikki auton vakuutus ym kulut, vaikka se seisoo ulosottoviraston hallissa. Poistin auton rekisteristä, vein kilvet pois ja laitoin takaisin YK kilvet, joilla olin auton ajanut Suomeen katkaisin vakuutukset ja lisäksi autoon jäi kesärenkaat alle. Kun sitten ulosottomies saapui itse noutamaan autoa kerroin hänelle auton tilanteesta. Hän mietti hetken kuinka voi viedä auton virastoon. Hän päätyi ratkaisun että kuitenkin ajaa sen sinne läpi Helsingin liikenteen. Sanoin hänelle.- Minä saisin kovat sakot jos ajaisin vakuuttamattomalla, väärillä kilvillä ja kesärenkailla joulukuussa tuollaisella autolla. - Minä olen virkamies saisin kovemmat sakot, anna avaimet ,sanoi ulosottomies. Kun Audin perävalot hävisivät Helsingin katuvilinään menin puhelinkoppiin ja soitin poliisille kuka ja millaisella autolla on liikenteessä. Poliisi sanoi:- Pitää kutsua mies haastatteluun. Seuraavana päivänä ulosottomies soitti minulle ja itki puhelimessa miksi olen niin ilkeä koska hän sai nyt sakot. Kysyin:- Tiedätkö mikä ero meillä on? Hän ei tiennyt. Kerroin, että hän on tehnyt rikoksen mutta minä en ole. Tapauksen seurauksena hän kiristi palkkani ulosottoa. Valitin asiasta eduskunnan oikeusasiamiehelle, että onko perusteltua kiristää minun ulosottoa sen seurauksena, että olen antanut ulosottomiehen rikoksen ilmi? Oikeusasiamies ei ottanut asiaan kantaa. Mainitakoon että Audi oli minulle Nobelin rauhanpalkinto, koska vuonna 1988 heti YK reissuni jälkeen kaikki siihen saakka palvelleet YK:n rauhanturvaajat saivat Nobelin rauhanpalkinnon. Minulta sen voi Suomen valtio ryöstämällä pois. Amen!

Lainaus blogisivulta

Vierailija
6/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä sitten...tälläiseen varaudutaan niin, että menot lasketaan tuloihin nähden myös sitä silmällä pitäen, jos tulot yllättäen laskevat tai jäät kokonaan tulottomaksi. Työttömänä olin ilman sähköä ja puhelinta puolisen vuotta. Onneksi kirjastossa sai käytää ilmaiseksi nettiä, ja Te-toimistossa soitella työpaikoille, että kaikki asiat kyllä tuli hoidettua ja ruuanhaku roskiksesta oli arjen aktivismia, mutta jäi rahaa säästöön.

Vierailija
7/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Kiitos kirjoituksesta. Kuulun itse tähän ryhmään, joka on perintäkierteessä. Sairastuin vuosia sitten ja olen nyt pyörätuolisssa. Muutin perheeni kanssa pois osake-asunnosta, kun ei hissiä ollut. Olen nyt vuokralla ja osake vuokrattu eteenpäin. Sairaalalaskut pyörii perinnässä koko ajan. En ole oikeutettu toimeentulotukeen, kun omistan asunnon. Myisin sen heti, jos ostaja löytyisi. Yritin hakea lainaa, että pystyisin hoitamaan sairastamisen kovat kulut, mutta en sitä saanut. Silloin vielä oli luottotiedot kunnossa. No kyllähän kaikki Suomessa osataan hyvin kiertää...auto on veljen nimissä, puhelin siskolta ja nettiyhteys kaverilta. Nykyään on kultaakin arvokkaampaa pitää oma nimi puhtaana. Kun olin 2 kk:tta sairaalassa, niin oli jo myöhäistä asioita hoitaa. En syytä tästä tilanteesta ketään. Ehkä nykyään sitä vain miettii tarkemmin, että ketä äänestää. Olen Käynyt kuuntelemassa eri puolueiden vaalipuheita ja kyllästynyt jo niihin tyhjiin lupauksiin. Äänestäminen on mielestäni velvollisuus ja varsinkin ehdokkaasta ja hänen näkemyksistään tietäminen. On surullista, kun ihmiset äänestää milloin mitäkin asioista selvää ottamatta. Toivottavasti en eksynyt liikaa aiheesta. Kiitos vielä hienosta kirjoituksesta!

blogisivulta kommentti

Vierailija
8/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvot aikuisten oikeasti talousahdinkoon joutuneita ihmisiä elämään ilman sähköä? Pakkas Suomessa? Ihmisiä, jotka suurin osa ovat joutuneet ilman omaa syytään esim. työttömäksi firmojen siirtyessä indokiinaan tai sinne jonnekin - koska työn teettäminen on edullisempaa siellä ja täten firmat tekee super tulosta toisaalla? Ihan oikeasti? Eikö suomalaisilla ole enää mitään vastuuta toisistaan ja hädänalaisten kollektiivisesta vastuusta? Toki on coolimpaa auttaa joka hlvitin kuukausi jotain afrikkalaiskeräystä ja saada nimi pyörimään mtv3 rullaan, kun minä olen niin hyvä ihminen ja taaskin autoin sitä ja tätä. Ja minulla on kaikenlisäksi afrikkalainen kummilapsi ja kaikkee. Kaivonkin oon pykännyt afrikkaan, että repikääs siitä.

Suomalaiset ovat ehkä maailman tekopyhin kansa. Kaksinaamaisin. Vieraskorea. Omiaan ei auteta, vaan mieluummin potkaistaan vielä kunnon multakerros päälle. 

Hävetkää!

Vierailija
9/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on sillä tavalla, että SINÄ RYÖSTÄT YRITTÄJILTÄ JA PALVELUNTUOTTAJILTA ja kaikilta, joiden laskut jätät maksamatta, mutta käytäöt kuitenkin tuotetta ja palvelua.

Ajattelu nyt, kumpi oikeasti on ryöstäjä: SInä, joka otat takin toiselta, vai se toinen, joka yrittää saada takin arvon takaisin sinulta?

Vierailija
10/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh. Aloitutekstin kaltaista juttua sai kuunnella päivittäin kun oli perintäfirmassa töissä. Koskaan mikään ei ole oma vika.

Vierailija
11/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko lopettaa niiden turhien kamojen ostamisen osamaksulla. Jos ei oo varaa, niin ei oo. Asiansa saa ryssiä ihan todella ennen kuin esimerkiksi ne luottotiedot lähtee. Siinä saa monta mahdollisuutta ennen sitä. Mutta seli seli ja uli uli.

Vierailija
12/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin 5000€ veloista yli 15000€.. Että pienet on perintä firmojen korot ja kulut. Sitten ihmetellään, kun ihmisillä ei ole niitä vara maksaa. Viimeisimmän perintäfirman laskun kiistin, katsotaan mitä vastaavat, vai mennäänkö oikeuteen. 70€ saatavasta, saaneet 450€ laskun tehtyä

Vierailija
13/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa sallittiin törkeät pikavippifirmat vähävaraisten kustannuksella. Lainat yli 1000 prosentin korolla ja päälle vielä samojen firmojen perintämaksut. Alunperin äärimmäisen kyseenalaista sallia kyseinen bisnes, jossa todennäköisesti takana monia poliitikkojakin osaomistajina. Toki se on helppoa tuloa järkyttävillä korkomaksuilla, ilman mitään ns. todellista tuotetta. Kunhan on jostain joku ryöstetty pääoma saatu käyttöön, jolla alkaa 'lainailla' järkyttävää korkoa vastaan ihmisille, joilla talousahdinkopäällä. 

Onhan se kivempi tarjota helppoja lainoja, tarkistamatta tulotasoa - kuin esim järjestää niin, että kansalaiset voivat saada esim valtion takaamaa lainaa äkillisiin yllättäviin menoihinsa, mikäli jääkaapit tms hajoaa.

Olen niin kyllästynyt tähän omanonnensaseppähokijoihin, joilla yleensä varma duunipaikka tarjottuna jo heti valmistumisesta lähtien joko suhteilla tai omaa esim.terveydenhoitoalan töitä - joista duunit eivät lopu ja palkatkin enemmän kuin mikä kohtuus on. Suhteessa muihin esim akateemisten alan ihmisiin, jotka käyttäneet vähintään saman ajan pänttäämiseen, kuin mitä ovat nämä know it all - asenteen omaavat ihmiset.

Vierailija
14/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:07"]

Neuvot aikuisten oikeasti talousahdinkoon joutuneita ihmisiä elämään ilman sähköä? Pakkas Suomessa? Ihmisiä, jotka suurin osa ovat joutuneet ilman omaa syytään esim. työttömäksi firmojen siirtyessä indokiinaan tai sinne jonnekin - koska työn teettäminen on edullisempaa siellä ja täten firmat tekee super tulosta toisaalla? Ihan oikeasti? Eikö suomalaisilla ole enää mitään vastuuta toisistaan ja hädänalaisten kollektiivisesta vastuusta? Toki on coolimpaa auttaa joka hlvitin kuukausi jotain afrikkalaiskeräystä ja saada nimi pyörimään mtv3 rullaan, kun minä olen niin hyvä ihminen ja taaskin autoin sitä ja tätä. Ja minulla on kaikenlisäksi afrikkalainen kummilapsi ja kaikkee. Kaivonkin oon pykännyt afrikkaan, että repikääs siitä.

Suomalaiset ovat ehkä maailman tekopyhin kansa. Kaksinaamaisin. Vieraskorea. Omiaan ei auteta, vaan mieluummin potkaistaan vielä kunnon multakerros päälle. 

Hävetkää!

[/quote]

Minä en neuvo ketään! Kerroin vain omasta henkilökohtaisesta arvovalinnasta elää ilman sähköä ja puhelinta, kun omassa taloudessani oli tiukkaa. Olinhan ihminen, joka oli ilman omaa syytään jäänyt työttömäksi, mutta ehkä hyökkäys ja minun saatanallinen syyllistäminen auttoi sinua.

Mutta olet oikeassa. Suomalaista pääomaa valuu ihan liikaa ulkomaille. Suomalaisia pitäisi kyllä auttaa ensin. Rahan lahjoittaminen ulkomailla on samaa hölmöläisten hommaa kun valon tuominen säkillä pimeään tupaan.

Kaksinaismoralismia. Mutta silti jokaisen pitäisi maksaa omat laskunsa tavalla tai toisella ja jos siihen ei ole varaa kyseistä palvelua ei käytetä. Vastuu pitää itsestään kantaa vaikka kuinka elämä potkisi päähän. Ei se mitään amerikantiedettä loppujenlopuksi ole. Rakkaudella 6€ päiväbudjekti ja säännölinen lääkitys...

Vierailija
15/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:17"]

Itse maksoin 5000€ veloista yli 15000€.. Että pienet on perintä firmojen korot ja kulut. Sitten ihmetellään, kun ihmisillä ei ole niitä vara maksaa. Viimeisimmän perintäfirman laskun kiistin, katsotaan mitä vastaavat, vai mennäänkö oikeuteen. 70€ saatavasta, saaneet 450€ laskun tehtyä

[/quote]

Miten sinä urpo jouduit perintään???

Vierailija
16/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:10"]

Uuh. Aloitutekstin kaltaista juttua sai kuunnella päivittäin kun oli perintäfirmassa töissä. Koskaan mikään ei ole oma vika.

[/quote]

Ja harvalla siellä perinnässä sähkölaskuja yms. perustarpeita on. Taitaa top 5 olla kosmetiikka, pukeutuminen, viihde-elektroniikka, sisustus ja sakot.

Vierailija
17/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Järkyttävää! Juuri tämä, että itse velka on vielä suht kohtuullinen, mutta korkonkiskonnalla - niin tuo jos mikä on KORONKISKONTAA - nostetaan perittävä niin järkyttävään asemaan, että tarkoitus kai lienee ajaa ihmiset köyden jatkeeksi, kun ei ole mistä nyhjäistä.

Vierailija
18/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit hoitaa perinnän ilman perintätoimistoja? Valtion tuottamana palvelunako?

Vierailija
19/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:26"]

[/quote]

Järkyttävää! Juuri tämä, että itse velka on vielä suht kohtuullinen, mutta korkonkiskonnalla - niin tuo jos mikä on KORONKISKONTAA - nostetaan perittävä niin järkyttävään asemaan, että tarkoitus kai lienee ajaa ihmiset köyden jatkeeksi, kun ei ole mistä nyhjäistä.

[/quote]

Miksi te ulisijat,  ette hoida niitä maksujärjestelyjä kuntoon ennen perintään? Miksi teillä on oikeus jättää kaikki maksamatta. Sitten kun se menee ulkopuolisen hoidettavaksi, niin sitten kulut kasvaa. Ne on voittoa tavoittelevia yrityksiä, noin ne toimii. Mä olen pienituloinen ja vielä opiskelija, mutta koskaan ei ole mennyt mikään maksu perintään. Ja sairauksiakin on ollut, että tiedän mitä on niukka toimeentulo.

Vierailija
20/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tän perintäfirmojen kaiken kattavan riisto-oikeuden järjestellyt aikoinaan kaikkien köyhien rakas puolue, Vasemmistoliitto jota siihen aikaan johti Suvi-Anne Siimes. Josta sittemmin tuli riistokapitalisti vailla vertaa.