Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LÄÄKÄRIEN KOULUTUS JA PALKKAUS ON TURHAA

Vierailija
24.11.2014 |

Hoitajat pystyy samaan!

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:38"]No ei kannata mennä tähän provoon mukaan, tollanen idari kuin ap ei olis edes päässyt lähärikouluun saatika saanut papeita ulos ja vielä työpaikkaakin.

Oon muuten kipee just nyt. Täytyy myöntää, että kun soitin työterveyshoitajalle (joka saa varmaan tuplapalkkaa lähäriin nähden yksityisellä läkäriasemalla), niin lähäri olis voinut kirjoittaa sen paperin myös ja sanoa, " lepää ja juo kuumaa ".  Mutta ensi kuussa koittavan struumaleikkauksen toivon mieluummin oikean kirurgin kuin vastaanottovirkailan suorittavan.
[/quote]
Mä pääsin ku kuustoist veenä pamautin kotioven kii ja lähin Mikkeliin opiskelee ammattiopistoo. Muutin kyl jo pois mut siel oli just kivaa opiskelijaelämää. MITEN OON MUKA PROVO TAI TYHMÄ? MÄ OON VAAN EKA JOKA KERTOO TOTUUDEN. Palkat pitäis olla tasan jos työ on tasavertaista. Ja miks taas KIRURGI? Eli kaikki myöntää et muut ku kirurgian lääkärit on turhan ylipalkattuja kermaperseitä??

Vierailija
42/75 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:11"]

Miten olisi että hoitajien palkkoja nostettaisiin? Hoitajat ja lääkärit tekevät kummatkin yhtä arvokasta työtä, osana moniammatillista tiimiä. Kummallakin ammattiryhmällä on oma näkokulmansa samaan työhön ja kumpiakin tarvitaan yhtä paljon. T. Lääkäriksi opiskeleva sairaanhoitaja

[/quote]tuo olisi aivan superhyvä juttu jos hoitajien palkkoja nostettais... mut ei taida yhteiskunnalla olla varaa :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:19"]

Lähihoitajana paiskon yötä päivää työtä ja tapaan kaikki asiakkaat ja saan sen 2000 euroa kuussa, SITTEN KERMAPERSE-HIKKE LÄÄKÄRI VETÄÄ 5000 EUROA, SIIS VIISI-VITUN-TUHATTA kuussa näpytellen koneelle lääkkeiden (kuulemma saa vielä exraa lääkefirmoilta !) ja labralähetteitä määräten. SIIHEN SITTEN TARVITAAN 5000, mä elän niin kurjaa elämää ja ammattitaidoiltani oisin ihan yhtä kykenevä tohon! !!!

[/quote]

Mikäs sua estää alkamasta siihen työhön kun se kerta on niin helppoa? :)
[/quote]
Mähän sanoim, halusin elää ja SAIN VAUVAN. En ollu mikää lukiohikke-kirjat ei kiinosta vaan KÄYTÄNTÖ. Vihaan kaikkii sanoi ja potkii lauseit. Ne on ihan suolesta

Vierailija
44/75 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:11"]

Miten olisi että hoitajien palkkoja nostettaisiin? Hoitajat ja lääkärit tekevät kummatkin yhtä arvokasta työtä, osana moniammatillista tiimiä. Kummallakin ammattiryhmällä on oma näkokulmansa samaan työhön ja kumpiakin tarvitaan yhtä paljon. T. Lääkäriksi opiskeleva sairaanhoitaja

[/quote]tuo olisi aivan superhyvä juttu jos hoitajien palkkoja nostettais... mut ei taida yhteiskunnalla olla varaa :/
[/quote]
Paitti leikkaa malla lääkäreiltä palkan JA ANTAMALLA NIIDEN KETKÄ OSAA HAKEA KAIKKII TÖITÄ!! Tai kyl mä sit haluisin lääkärin palkan.. En nyt mietinyt tätä

Vierailija
45/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:41"]Koska AP, koska olet täysin pätevä tekemään lääkärien hommat niin vastaahaan seuraavaan ongelmaan:

Ydinvoimalassa sattuu onnettomuus ja työntekijä nielaisee vahingossa 5 g 238U-liuosta. Hän saapuu 30 minuuttia myöhemmin sairaalaan. Oletetaan, että uraaniliuoksen aktiivisuus onnettomuushetkellä oli 150 MBq/kg. Vatsalaukun sisällön tilavuutena voidaan pitää 1 litraa.

a) Paljonko säteilyä potilas on absorboinut elimistöönsä Gy:inä?

b) Jos potilas oksennutetaan, kuinka paksu lyijylevy tarvitaan puolittamaan oksennuksen tuottama säteily metrin päästä?

Lääkärin tulisi osata kyseiset laskut, joten eivät varmasti tuottaisi sinullekaan ongelmia?
[/quote]
A) Paljonko potilas painaa?
B)Tehdäänkö se mulle vai valitsenko paksusta ja ohuesta valmiista?

Vierailija
47/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:41"]Koska AP, koska olet täysin pätevä tekemään lääkärien hommat niin vastaahaan seuraavaan ongelmaan: Ydinvoimalassa sattuu onnettomuus ja työntekijä nielaisee vahingossa 5 g 238U-liuosta. Hän saapuu 30 minuuttia myöhemmin sairaalaan. Oletetaan, että uraaniliuoksen aktiivisuus onnettomuushetkellä oli 150 MBq/kg. Vatsalaukun sisällön tilavuutena voidaan pitää 1 litraa. a) Paljonko säteilyä potilas on absorboinut elimistöönsä Gy:inä? b) Jos potilas oksennutetaan, kuinka paksu lyijylevy tarvitaan puolittamaan oksennuksen tuottama säteily metrin päästä? Lääkärin tulisi osata kyseiset laskut, joten eivät varmasti tuottaisi sinullekaan ongelmia? [/quote] A) Paljonko potilas painaa? B)Tehdäänkö se mulle vai valitsenko paksusta ja ohuesta valmiista?

[/quote]

Jos olisit opiskellut säteilysuojelua (josta on ollut lääkiksen pääsykokeissa useinkin kysymyksiä), tietäisit että

a.) tuollaisessa tilanteessa tuskin potilasta punnitaan ensimmäisenä vaan käytetään nk. standardi-ihmistä (170 cm, 75 kg)

b.) todennäköisesti käytetään röntgenhoitajien tai CT:läisten lyijyesiliinoja, mutta pitää se minipaksuus joka tapauksessa laskea (eli montako liinaa pitää pinota päällekkäin). Jos ei ole sairaalafyysikkoa käytössä homma on päivystävän lääkärin tehtävä.

Vierailija
48/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua estää hakemasta lääkikseen, niin saat itekin sen viis tonttua ettei tarvi täällä meuhkata. Ainiin, mutta tekstistäsi huomaa ettet tulisi ikinä pääsemään lääkikseen.

Olen sitä mieltä, että hoitajilla on liian alhaiser palkat työn vastuuseen ja vaativuuteen nähden, mutta kyllä olisi Suomen terveydenhuolto hataralla pohjalla jos hoitajat ottaisivat kaiken hoitaakseen.

Jos jaksaa lukea itsensä lääkäriksi, niin totta helvetissä hänellä on oikeus isoon palkkansa, ei kiristele yhtään. Inhoan näitä kateellisia suomalaisia, kellään ei ikinä saisi olla enemmän rahaa kuin itsellä. Mutta tiedättekö mitä, mikään ei estä teitä hakemasta lääkikseen tai oikikseen ja takaamaan hyvät massit. Mutta jos ainut motivaatio on raha, saa niille haveille heittää hyvästit.

Vierailija
49/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:41"]Koska AP, koska olet täysin pätevä tekemään lääkärien hommat niin vastaahaan seuraavaan ongelmaan: Ydinvoimalassa sattuu onnettomuus ja työntekijä nielaisee vahingossa 5 g 238U-liuosta. Hän saapuu 30 minuuttia myöhemmin sairaalaan. Oletetaan, että uraaniliuoksen aktiivisuus onnettomuushetkellä oli 150 MBq/kg. Vatsalaukun sisällön tilavuutena voidaan pitää 1 litraa. a) Paljonko säteilyä potilas on absorboinut elimistöönsä Gy:inä? b) Jos potilas oksennutetaan, kuinka paksu lyijylevy tarvitaan puolittamaan oksennuksen tuottama säteily metrin päästä? Lääkärin tulisi osata kyseiset laskut, joten eivät varmasti tuottaisi sinullekaan ongelmia? [/quote] A) Paljonko potilas painaa? B)Tehdäänkö se mulle vai valitsenko paksusta ja ohuesta valmiista?

[/quote]

Jos olisit opiskellut säteilysuojelua (josta on ollut lääkiksen pääsykokeissa useinkin kysymyksiä), tietäisit että

a.) tuollaisessa tilanteessa tuskin potilasta punnitaan ensimmäisenä vaan käytetään nk. standardi-ihmistä (170 cm, 75 kg)

b.) todennäköisesti käytetään röntgenhoitajien tai CT:läisten lyijyesiliinoja, mutta pitää se minipaksuus joka tapauksessa laskea (eli montako liinaa pitää pinota päällekkäin). Jos ei ole sairaalafyysikkoa käytössä homma on päivystävän lääkärin tehtävä.
[/quote]
No, en halunnut mitään naljailua et olikin pieni nainen tai iso mies tms. En ole myöskään käytännössä tutustunut varusteisiin, mutta kiireellisissä työssä tekisin oletuksen suurempaan suuntaan. Kun tuo uraani nyt ei hajoa kovin siististi. En siis ole AP, muuten vaan aloin pohtia näitä ja en onnistunut kun en tiennyt ekassa kysynyksessä kokoa ja toisessa jäin pohtimaan epäolellisuuksia eli miten käytännössä. Anteeksi jos tuotin mielipahaa kun en osannut! Olen kiinnostunut omasta alastani, psykologiasta :)

Vierailija
50/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:18"]"Mähän sanoim, halusin elää ja SAIN VAUVAN. En ollu mikää lukiohikke-kirjat ei kiinosta vaan KÄYTÄNTÖ."

Ei voi sit mitään. Kun on pää tyhmä niin kärsii ruumis, ja lompakko. Jos sulle annettais rahaa niin avot se ois kuitenkin seuraavana päivänä heti fiksumpien taskuissa.

[/quote]
Ähhh.. Tullu tänää ja illalla taas viestei. MUN SANOMAHAN ON JUST SE ET EN OO TYHMÄ VAAN YHTÄ HYVÄ! En mä mun rahoja kenellekään rikkaille paskoille antais. Jos saisin sen 5000 itelleni kuussa ni muuttasin tosi hienoon kämppään vuokralle, pojan kaa. Niinku jotain 2000 e/kk ihana lukaali!! Sit ostaisin uuden auton, ni siit tulis lainaa viel enemmän ku nykysestä, varmaa jotain 800e/kk. Sit ostasin kaikki ihaniii vaatteita ja sisustusjuttui ainaki tonnilla kuussa ja sit pojalle kaikki lelut mitä se haluu!! Niihin menis tonni. Sit syötäisiin paljon ulkona ni siihen menis kans tonni. 4800 euroa menis ja sit jäis hei 200 säästöön! Et haista paska, jos et ite osaa rikkaana säästää sun 5000 eurosta! SE KUULUU IHAN YHTÄ PALJON MULLE KUN MEIDÄN SAIRAALAN FYSIATRILLE JOKA EI TEE MITÄÄ MUUTA KU LÄHETTEIT JA KUTSUU SEN KIVAN NÄKÖSEN APUVÄLINETYYPIN...

Vierailija
51/75 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhu mikä ketju.. Haluaisin kunnioittaa hoitajia ja uskon, että suurin osa heistä on ammattitaitoisia ja mahtavia ihmisiä! Luin SYKE-sarjan nettisivujen blogeista tälläisen kirjoituksen:http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/18/kipusisko-hoitaja-jatkokouluttautuu-eli-ei
Miksi ihmeessä hoitajat ei pärjänneet lääkiksessä? Tietääkö kukaan laitettiinko hoitajat suoraan vaikka vuosikurssille 4 kun itse opiskelivat 3 vuotta jo?

Vierailija
52/75 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:19"]

Lähihoitajana paiskon yötä päivää työtä ja tapaan kaikki asiakkaat ja saan sen 2000 euroa kuussa, SITTEN KERMAPERSE-HIKKE LÄÄKÄRI VETÄÄ 5000 EUROA, SIIS VIISI-VITUN-TUHATTA kuussa näpytellen koneelle lääkkeiden (kuulemma saa vielä exraa lääkefirmoilta !) ja labralähetteitä määräten. SIIHEN SITTEN TARVITAAN 5000, mä elän niin kurjaa elämää ja ammattitaidoiltani oisin ihan yhtä kykenevä tohon! !!!

[/quote]

Jo kirjoituksesi todistaa että olet päästäsi vialla. Itse taidat tarvita sitä lääkäriä

Vierailija
53/75 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:18"]"Mähän sanoim, halusin elää ja SAIN VAUVAN. En ollu mikää lukiohikke-kirjat ei kiinosta vaan KÄYTÄNTÖ." Ei voi sit mitään. Kun on pää tyhmä niin kärsii ruumis, ja lompakko. Jos sulle annettais rahaa niin avot se ois kuitenkin seuraavana päivänä heti fiksumpien taskuissa. [/quote] Ähhh.. Tullu tänää ja illalla taas viestei. MUN SANOMAHAN ON JUST SE ET EN OO TYHMÄ VAAN YHTÄ HYVÄ! En mä mun rahoja kenellekään rikkaille paskoille antais. Jos saisin sen 5000 itelleni kuussa ni muuttasin tosi hienoon kämppään vuokralle, pojan kaa. Niinku jotain 2000 e/kk ihana lukaali!! Sit ostaisin uuden auton, ni siit tulis lainaa viel enemmän ku nykysestä, varmaa jotain 800e/kk. Sit ostasin kaikki ihaniii vaatteita ja sisustusjuttui ainaki tonnilla kuussa ja sit pojalle kaikki lelut mitä se haluu!! Niihin menis tonni. Sit syötäisiin paljon ulkona ni siihen menis kans tonni. 4800 euroa menis ja sit jäis hei 200 säästöön! Et haista paska, jos et ite osaa rikkaana säästää sun 5000 eurosta! SE KUULUU IHAN YHTÄ PALJON MULLE KUN MEIDÄN SAIRAALAN FYSIATRILLE JOKA EI TEE MITÄÄ MUUTA KU LÄHETTEIT JA KUTSUU SEN KIVAN NÄKÖSEN APUVÄLINETYYPIN...

[/quote]

Mene nyt sekoilemaan muualle

Vierailija
54/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
55/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määmäää

Vierailija
56/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kyllä 5000-7000e on liian pieni palkka ihan tk-lääkäreillekin. Lääkärimieheni tienaa yli 200k/vuosi eikä edes ole kirurgi. Koulutus on niin pitkä ja vaativa että ihan ansaittua, ja onhan tuo kuitenkin matala palkka verrattuna joihinkin pankkiireihin.

Vierailija
57/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:12"]Kyllä minä lääkärinä haluaisin tämän nähdä. Lääkärit kuukaudeksi pois ja sairaanhoitajat pyörittämään sairaalaa. Mielenkiintoista..
Sairaala ei toimi ilman kaikkia sen osia..ei yksinään lääkäreillä eikä yksinään hoitajilla. Siksi meitä on useampaa ammatinharjoittajaa siellä, että kaikki osaavat ja hoitavat omat hommansa. En minä lääkärinä väitä osaavani sairaanhoitajien hommaa ja minusta on lapsellista väittää, että hoitajat osaisivat tehdä lääkäreiden työt.
[/quote]
Minä potilaana en haluaisi tätä nähdä.

Vierailija
58/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:18"]

[/quote]

23Gy

25cm

Vierailija
59/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua sä ap valitat? Sä halusit elää ja jakaa pilluas sillä välin kun muut opiskeli lääkäriksi. Elä nyt vaan valintojesi mukaan ja lakkaa rutisemasta.

Vierailija
60/75 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:18"]

[/quote]

23Gy

25cm
[/quote]
Grey on joule per kilogramma. Miksi minulle naljiltiin kun kysyin tyypin painoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi