LÄÄKÄRIEN KOULUTUS JA PALKKAUS ON TURHAA
Kommentit (75)
Vastaisit nyt edes yhteen esitettyyn kysymykseen, etkä jauhaisi tuota samaa. Kun nyt olet noin huippu alallasi, niin monenko viikon intensiivikurssin jälkeen kuvittelet olevasi kykenevä tekemään esim. ohitusleikkauksen? Joko sinulta onnistuu ns. helpommat operaatiot, kun umpparin poisto ja haavojen ompelu?
"Mähän sanoim, halusin elää ja SAIN VAUVAN. En ollu mikää lukiohikke-kirjat ei kiinosta vaan KÄYTÄNTÖ."
Ei voi sit mitään. Kun on pää tyhmä niin kärsii ruumis, ja lompakko. Jos sulle annettais rahaa niin avot se ois kuitenkin seuraavana päivänä heti fiksumpien taskuissa.
Jos suomalaiset joisivat vähemmän alkoholia, söisivät terveellisemmin, laihduttaisivat, liikkuisivat enemmän ja ennenkaikkea lopettaisivat tupakoinnin niin lääkäreitä ja hoitajia ei tarvittaisi niin paljon. Mutta onnistuuko näinkin yksinkertaiset omaan terveyteen vaikuttavat asiat. No eivät vaan nimenomaan lääkäreiltä halutaan pillereitä ja fysioterapeuteilta hierontaa kun itse ei jakseta tehdä mitään.
Rupea ap yleiseksi terveysneuvojaksi ja korjaa nuo mainitsemani yksinkertaiset terveysongelmat niin olet tuplapalkan ansainnut.
Vitsi, että ihmiset ovat idiootteja. Luuletteko oikeasti, että joku sairaanhoitaja kirjoittelee tänne tällaista? Tuskin, mutta tottahan se on, että sairaanhoitajien palkkaus on työn vastuullisuuteen ja vaativuuteen nähden hyvin matala, se on Suomessa Euroopan pienimpiä. Tämä ei ole mikään ylpeyden aihe Suomelle. Meillä on koulutettua ja osaavaa hoitohenkilökuntaa, jolle maksetaan liian vähän. Tuskin kukaan tässä taloustilanteessa vaatii parempia palkkoja, mutta olisi kiva edes ajatuksen tasolla se, että ihmiset ymmärtäisivät tämän asian ja arvostaisivat koulutetun hoitohenkilökunnan työtä, joka yhä haasteellisemmassa toimintaympäristössä vaatii yhä suurempaa asiantuntijuutta.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:15"]Vastaisit nyt edes yhteen esitettyyn kysymykseen, etkä jauhaisi tuota samaa. Kun nyt olet noin huippu alallasi, niin monenko viikon intensiivikurssin jälkeen kuvittelet olevasi kykenevä tekemään esim. ohitusleikkauksen? Joko sinulta onnistuu ns. helpommat operaatiot, kun umpparin poisto ja haavojen ompelu?
[/quote]
SANON TAAS NYT SITTE:
Lääkäreillä menee KAKSITOISTA VUOTTA, joista kuuden ajan ne saa TUPLASTI ENEMMÄN PALKKAA KUN ME HOITAJAT! !!! Mut kuitenki, ei mulla menis niin pitkään, pärjäsin amiksen harjoittelu tosi hyvin, mitään en kysyny ekojen päivien jälkeen. MUT SIT ON NÄÄ LÄÄKÄOPISKELIAT, AMAMANANUSUURIT(mitkä lie, hienolla sanalla kuvittelee olevansa parempia ihmisiä) ja ne on sitten AINA kyselemässä lääkäreiltä ja kaikilta. SIIS VIIMEISIN OLI KOLME KUUKAUTTA TALOSSA JA JOKA PÄIVÄ KYSY JOTAIN. Vähän asiakastuki ahdistaa kun tollanen valelääkäri kyttää vieressä! ET en usko et menee yhtä pitkään ku noilla lellipentu-lääkärihikeillä!
:D
T. Kandi jonka nettopalkka valmistumisen jälkeen tulee olemaan todennäköisesti jotain 3600e/kk luokkaa. Erikoistumaan en välttämättä lähde juuri siksi että erikoistuvan palkka on niin naurettavan pieni.
Joku mielenterveyskuntoutujako täällä räksyttää? Varaa aika huomiselle MTT:hen jos noin kovasti ahdistaa.. Ei mene lääkärien aika hukkaan kaikkien lahojen propellipäiden kanssa puuhaillessa.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:20"]Vitsi, että ihmiset ovat idiootteja. Luuletteko oikeasti, että joku sairaanhoitaja kirjoittelee tänne tällaista? Tuskin, mutta tottahan se on, että sairaanhoitajien palkkaus on työn vastuullisuuteen ja vaativuuteen nähden hyvin matala, se on Suomessa Euroopan pienimpiä. Tämä ei ole mikään ylpeyden aihe Suomelle. Meillä on koulutettua ja osaavaa hoitohenkilökuntaa, jolle maksetaan liian vähän. Tuskin kukaan tässä taloustilanteessa vaatii parempia palkkoja, mutta olisi kiva edes ajatuksen tasolla se, että ihmiset ymmärtäisivät tämän asian ja arvostaisivat koulutetun hoitohenkilökunnan työtä, joka yhä haasteellisemmassa toimintaympäristössä vaatii yhä suurempaa asiantuntijuutta.
[/quote]
EN ole väittänyt et oon sairaanhoitaja, olen LÄHÄRI sairaalan VASTAANOTOLTA ja ylpeä siitä! Musta sairaanhoitajat ei oo sen arvokkaampia kun mekään, mut tietty mult vois mennä sen ööö... kolme vuot et osaisin kaikki noi leikkaukset ku en oo ite kuitenkaaan koskaa salis käyny ees. MIKSI KAIKKI MUUTEN AINA MAINITSEE JONKU KIRURGIN? Puhun näistä paperinpyörittäjä-pelleistä, joiden työ on ihan YLIPALKATTUU. Siis kyl mäki haluun 4000 tai 5000 euroa kuussa, mähän saisin sillä vuodessa 60000 vähän kaikkeee!!! Nyt tulee jotai niinku 20000. Mut mul ois pikkasen hieno asunto ja auto sit!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:19"]
Lähihoitajana paiskon yötä päivää työtä ja tapaan kaikki asiakkaat ja saan sen 2000 euroa kuussa, SITTEN KERMAPERSE-HIKKE LÄÄKÄRI VETÄÄ 5000 EUROA, SIIS VIISI-VITUN-TUHATTA kuussa näpytellen koneelle lääkkeiden (kuulemma saa vielä exraa lääkefirmoilta !) ja labralähetteitä määräten. SIIHEN SITTEN TARVITAAN 5000, mä elän niin kurjaa elämää ja ammattitaidoiltani oisin ihan yhtä kykenevä tohon! !!!
[/quote]
Käyppä huomenna tekemässä pari hemikolektomiaa. Pokkana vaan marssit leikkaussaliin, tönäiset muut syrjään ja kerrot osaavasi nämä hommat.. Lähärikoulutuksella. Se on niinkun melkein lääkäri.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:19"]
Lähihoitajana paiskon yötä päivää työtä ja tapaan kaikki asiakkaat ja saan sen 2000 euroa kuussa, SITTEN KERMAPERSE-HIKKE LÄÄKÄRI VETÄÄ 5000 EUROA, SIIS VIISI-VITUN-TUHATTA kuussa näpytellen koneelle lääkkeiden (kuulemma saa vielä exraa lääkefirmoilta !) ja labralähetteitä määräten. SIIHEN SITTEN TARVITAAN 5000, mä elän niin kurjaa elämää ja ammattitaidoiltani oisin ihan yhtä kykenevä tohon! !!!
[/quote]
Käyppä huomenna tekemässä pari hemikolektomiaa. Pokkana vaan marssit leikkaussaliin, tönäiset muut syrjään ja kerrot osaavasi nämä hommat.. Lähärikoulutuksella. Se on niinkun melkein lääkäri.
[/quote]
Mikä se ees on? Huijaat muo ja keksit ite jonku sairauden?
MUT kukaan ei sit lue mun juttui? Musta LÄHÄREILLÄ ja PAPERINPYÖRITTÄJÄ-RESEPTIKONEILLÄ tulis olla sana palkka. Voisin sijaistaa anestesia lääkärii, olin tosi hyvä ompelee ja pistää niit appelsiinei.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:11"]
Miten olisi että hoitajien palkkoja nostettaisiin? Hoitajat ja lääkärit tekevät kummatkin yhtä arvokasta työtä, osana moniammatillista tiimiä. Kummallakin ammattiryhmällä on oma näkokulmansa samaan työhön ja kumpiakin tarvitaan yhtä paljon. T. Lääkäriksi opiskeleva sairaanhoitaja
[/quote]
IQ ei vaan riitä !!!!!!!!
Kun olet TYHMÄ et tajua fiksujen fiksuutta. Fiksuna tajuat hvtin hyvin sen miksi tyhmät on tyhmiä ja miksi sh:t eivät ole lääkäreitä.
t. IQ 135
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:22"]:D
T. Kandi jonka nettopalkka valmistumisen jälkeen tulee olemaan todennäköisesti jotain 3600e/kk luokkaa. Erikoistumaan en välttämättä lähde juuri siksi että erikoistuvan palkka on niin naurettavan pieni.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:20"]
Jos suomalaiset joisivat vähemmän alkoholia, söisivät terveellisemmin, laihduttaisivat, liikkuisivat enemmän ja ennenkaikkea lopettaisivat tupakoinnin niin lääkäreitä ja hoitajia ei tarvittaisi niin paljon.
[/quote]
Lääkäreitä ja hoitajia tarvitaan yhä vaan enemmän, kun keski-ikä kasvaa ihmisten ollessa "terveempiä". Eiköhän 40 vuotiaana kuolevat tarvitse elämänsä aikana paljon vähemmän terveydenhuollon palveluja kuin 80 vuotiaina kuolevat.
No ei kannata mennä tähän provoon mukaan, tollanen idari kuin ap ei olis edes päässyt lähärikouluun saatika saanut papeita ulos ja vielä työpaikkaakin.
Oon muuten kipee just nyt. Täytyy myöntää, että kun soitin työterveyshoitajalle (joka saa varmaan tuplapalkkaa lähäriin nähden yksityisellä läkäriasemalla), niin lähäri olis voinut kirjoittaa sen paperin myös ja sanoa, " lepää ja juo kuumaa ". Mutta ensi kuussa koittavan struumaleikkauksen toivon mieluummin oikean kirurgin kuin vastaanottovirkailan suorittavan.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:19"] Lähihoitajana paiskon yötä päivää työtä ja tapaan kaikki asiakkaat ja saan sen 2000 euroa kuussa, SITTEN KERMAPERSE-HIKKE LÄÄKÄRI VETÄÄ 5000 EUROA, SIIS VIISI-VITUN-TUHATTA kuussa näpytellen koneelle lääkkeiden (kuulemma saa vielä exraa lääkefirmoilta !) ja labralähetteitä määräten. SIIHEN SITTEN TARVITAAN 5000, mä elän niin kurjaa elämää ja ammattitaidoiltani oisin ihan yhtä kykenevä tohon! !!! [/quote] Käyppä huomenna tekemässä pari hemikolektomiaa. Pokkana vaan marssit leikkaussaliin, tönäiset muut syrjään ja kerrot osaavasi nämä hommat.. Lähärikoulutuksella. Se on niinkun melkein lääkäri. [/quote] Mikä se ees on? Huijaat muo ja keksit ite jonku sairauden? MUT kukaan ei sit lue mun juttui? Musta LÄHÄREILLÄ ja PAPERINPYÖRITTÄJÄ-RESEPTIKONEILLÄ tulis olla sana palkka. Voisin sijaistaa anestesia lääkärii, olin tosi hyvä ompelee ja pistää niit appelsiinei.
[/quote]
Hemikolektomia. Ei sun tartte sillä päätäsi vaivata. Siksi meillä on niitä jotka on jaksanut käydä koulunsa eikä vaan jauhaa paskaa ja surkutella epäonnistunutta elämäänsä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:22"]:D
[/quote]
[/quote]
Just tollasii kaikki lääkärit on, itkee 4000 eurosta ku mä ja mun poika kituutellaa alle 2000. Ja teen viikonloppuiki! Sit jos sul on lapsi ni oot sen kaa ansiosidoinnaisel? Vai mitä? MÄ JOUDUIN ja vähän halusin pois TAKASI TÖIHIN KUN NICOAH OLI 8KK!! Sain mun pojan ku olin amiksen vikalla ja oli jäätävä vauvakuume. Kuiteski, ei mitää rahaa tehä mitään kotona, sä voit just ostaa kaikkee kivaa ja mennä kaikkialle. ET kuitenkaan osaa mitään paremmin ku mä ja sehän suo kalvaaki!
Koska AP, koska olet täysin pätevä tekemään lääkärien hommat niin vastaahaan seuraavaan ongelmaan:
Ydinvoimalassa sattuu onnettomuus ja työntekijä nielaisee vahingossa 5 g 238U-liuosta. Hän saapuu 30 minuuttia myöhemmin sairaalaan. Oletetaan, että uraaniliuoksen aktiivisuus onnettomuushetkellä oli 150 MBq/kg. Vatsalaukun sisällön tilavuutena voidaan pitää 1 litraa.
a) Paljonko säteilyä potilas on absorboinut elimistöönsä Gy:inä?
b) Jos potilas oksennutetaan, kuinka paksu lyijylevy tarvitaan puolittamaan oksennuksen tuottama säteily metrin päästä?
Lääkärin tulisi osata kyseiset laskut, joten eivät varmasti tuottaisi sinullekaan ongelmia?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:19"]
[/quote]
Mikäs sua estää alkamasta siihen työhön kun se kerta on niin helppoa? :)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:00"]Sit jonku neropatin "ratkasu", laitan ettei joku täälläkin hoksaa:
*ratkaisu on yksinkertainen: Älä kouluttaudu hoitajaksi vaan lääkäriksi niin saat samanlaisen palkan.*
No eihän oo, kun mä teen just nyt yhtä tärkeätä työtä! Mä en ollu mikää lukiohikke-kermaperse vaan elin nuoruutta joten kouluttauduin lähäriksi. Mulle ei isi maksa mitään kuutta vuotta lääkiksesessä ku muutin heti 16 vuotiaana omaan kotiin!!! Sisäpaitsi osaan jo kaiken ni kyllästyisin kuoliaaksi, eikä muo tarttisi KOLMEA KUUKAUTTA amanunenssurina neuvoa! Säästyisi aikaa siinäkin, jos hoitajat vois hakee lääkäriksi ni ei tarttis ottaa niitä kahdentoistavuoden ylimielisiä TUPLAPALKKAISIA hikkejä..
[/quote]
Haha, mäkin elin aika villin nuoruuden enkä todellakaan istunut nenä kiinni kirjoissa, muutin kotoa 16-vuotiaana itsekin ja isi ei maksa yhtään mitään. Silti oon lääkiksessä nyt. :D En usko hetkeäkään että sä tuolla aivokapasiteetilla hoitaisit lääkärin duunia.