Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalisesti taitavaksi? Miesongelma.

Vierailija
24.11.2014 |

Hitto, kirjoitin äsken pitkät pätkät mutta viesti hävisi jonnekin bittiavaruuteen..

Mutta siis, tuli mieleen tuosta olen kaunis ja koulutetu ym -ketjusta. Itse en tosin ole kaunis, mutta ihmissuhteissa, pääasiassa miessuhteissa on mullakin vaikeuksia. Olen miesten mielestä joko näkymätön tai ärsyttävä. Ensimmäinen ilmenee niin, että miehet eivät katso mua päin tai tervehdi mua, vain kavereitani. Miehet eivät muista mua. Siis vaikkapa joku kaverin kaveri, jonka nähnyt vuosien varrella useita kertoja ei kertakaikkiaan tiedä kuka minä olen. Samaa tapahtuu joskus naistenkin kanssa. Hassua kun itse tietää toisen elämästä paljonkin ja toinen ei muista että olisimme edes tavanneet.

Kohta 2 ilmenee niin, että jokin mun ulkonäössäni, olemuksessani tai oelmisessani nyppii joitain miehiä. Saan aika usein miehiltö negatiivista palautetta, esim. yhden kaverini kaksi ex-poikaystävää eivät voineet sietää mua ja aukoivat päätä jatkuvasti tai eivät noteeranneet, toinen kerran baarissa haukkuikin päin naamaa. Viimeksi viikko sitten joku ventovieras mies tuli baarissa esitelmöimään kuinka olen ärsyttävä ja kuinka hän on varmasti paljon onnellisempi ihminen kuin minä, mulla kun on niin huono asenne. Luulin nuorempana, että miehet vaan ovat tuollaisia, tulevat haukkumaan ulkonäköä tai olemusta julkisilla paikoilla. Mutta keskusteltuani kavereideni kanssa ymmärsin ettei näin olekaan, he eivät ainakaan myöntäneet että heille olisi koskaan käynyt näin.

Olen isossa porukassa sivustaseuraaja. En osaa heittää hauskaa läppää, paitsin joskus kännissä. Silloinkin joskus, vaikka käyttäisin täsmälleen samoja sanoja kuin joku miesten suosiossa oleva kaverini, saan miehet jotenkin hermostumaan, suuttumaan, häipymään paikalta. Ja olen ilmeisesti aika tyhmä kun en tajua miksi. Olen aika tosikko enkä ole sellainen nauravainen hymytyttö ollenkaan. Mutta en vaan tajua miten toiset ovats ellaisia että keitovat kaikki ihmiset pikkusormensa ympärille, kaikki pitävät heistä, ihastuvat heihin jne. Miten oppia edes vähän paremmaksi? Kaverien käytösmallien kopioiminen ei ainakaan toimi, ilmeisesti heidän sanansa eivät vain sovi suuhuni. Ja kun en oikeasti tiedä olenko äsyttävän ja ylimielisen ja tympeän oloinen vai vaisu huomaamaton hissukka. Saamastani palautteesta kun voi päätellä kumpaakin. Mutta jos olisin kovaäänisempi ja rähkeämpi ottamaan tilani, ärsyttäisin tiettyjä (miehiä) kai vielä enemmän. Olenkin miettinyt olenko vaan sitten NIIN hissukan oloinen, että katsovat että mulle voi huoletta soittaa suutaan. En siis herätä mitään kunnioitusta vaan ihmiset katsovat voivansa kohdella mua miten vain. (Tätä olen huomannut tapahtuvan töissä. Jos sanon että tämä menee näin niin ei uskota vaan kysytään vaikkapa miespuoliselta kollegalta. Väitetään vastaan. Tai antamiani ohjeita ei yksinkertaisesti noudateta.)

Sekavaa tajunnanvirtaa, en osaa lyheysti määritellä ongelmaani. Tai no, ihmiset yleensä ottaen eivät vaan pidä musta. On mulla kavereita kyllä, mutta laajempia massoja en miellytä sitten yhtään. Vinkkejä? Kokemuksia, ajatuksia?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hyvä nainen seuraa! Ei tuollaista kannata jäädä kuuntelemaan. Ja ala katsella niitä vähemmän suosittuja miehiä. Sieltä löytyy sun parisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän