Miten saada elämä kulumaan ilman parisuhdetta?
Tai lapsia.
Ikää 36, ihan toivotonta löytää enää mitään, tinderit ja kaikki koluttu läpi moneen kertaan.
Kertokaa te muut lapsettomiksi jääneet ikisinkut mitä teette elämällänne? Varmaan ihan ensimmäisenä pitäisi löytää enemmän sinkkukavereita, kun viimeisetkin ystävät kadonneet perhe/parisuhdekuplaansa koronan myötä. Ei meille sinkuille ole aikaa niissä piireissä... Toisaalta pelottaa sekin että jos löytää uusia ystäviä, niin taas on vaan jonkun parisuhteen korvike ja ystävyys lempataan heti kun se oma rakas löytyy.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mies niin Thaimaasta löydät vaimon itsellesi. Ja jos taas olet nainen, niin Gambiasta.
Kiitos vinkistä, mutta tämä epätoivoisuuden multihuipentuma ei sovi kaikille 😆
Hah niinpä, ei kaikki halua mitään "ostopuolisoa" tai kulttuurishokkisuhdetta.
Ylipäänsä ajatus, että kumppani on joku kanttura mikä haetaan halvimmalla hinnalla jostain on ällöttävä.
Yksinäisyys on ihan arvokas valinta tuommoiseen verrattuna. On aina ollut.Jep. Ei suurin osa ihmisistä ole valmiita nappaamaan ketä hyvänsä elämäänsä jos vaan ei tarvitsisi olla yksin. Ajatuksenakin vastenmielinen että noni lähdempä tarkoitushakuisesti etsimään jostain köyhemmästä maasta itselleni kumppanin tasa-arvoiseen parisuhteeseen.
Palsta täynnä kaikenlaisia sovinistimiehiä, niin ei mikään ihme että kommenttien taso on mitä on... Muut ihmiset nähdään vain hyödykkeinä, ei ajattelevina ja tuntevina ihmisinä oikeuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs helppoja, halpoja harrastuksia on? Lintubongaus?
Lukeminen!
Kannattaa muistaa että aika monella ei kuiteskaan ole aikuistunut ihminen parisuhdekumppanina. Varsinkin monella naisella on kypsymätön poika henkisesti se mies. Nainen itse kannattelee sitä kaikkea eikä siitä suhteesta sillai nauti. Mutta ihan yksin nyt ei kuiteskaan ole. Olisinpa tiennyt tämän sinkkuvuosinani. Luulin oikeasti, että muiden miehet on oikeasti miehisiä kunnon perheenisän tyyppisiä. Oma ukkoni kyllä onkin aika hyväkin mies. Mutta ei kaikkien ole. Ei kantsi ottaa poikaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että aika monella ei kuiteskaan ole aikuistunut ihminen parisuhdekumppanina. Varsinkin monella naisella on kypsymätön poika henkisesti se mies. Nainen itse kannattelee sitä kaikkea eikä siitä suhteesta sillai nauti. Mutta ihan yksin nyt ei kuiteskaan ole. Olisinpa tiennyt tämän sinkkuvuosinani. Luulin oikeasti, että muiden miehet on oikeasti miehisiä kunnon perheenisän tyyppisiä. Oma ukkoni kyllä onkin aika hyväkin mies. Mutta ei kaikkien ole. Ei kantsi ottaa poikaa itselleen.
Jep. Moni kolmekymppinen nainen on mielummin kokonaan ilman miestä, kuin joku perässävedettävä vässykkä. Ei voi hyvä parisuhde perustua siihen että kaikki emotionaalinen työ, arjen hallinta jne kosahtaa vain toisen niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin itse bongaamisen koronasulkujen aikana ja avautui ihan uusi maailma tarkkaillen lajien käyttäytymistä läpi vuodenaikojen. Lisäksi nyt kävelyllä käydessäni korvani ovat herkistyneet linnunlaululle. Huomaan heti, jos joku uusi ääni ilmestyy ja alan tutkia lajia. Sitten usein parin päivän sisällä teen näköhavainnon ko. lajista.
"Yksinäinen hakee merkitystä ja täyttymystä itsensä ulkopuolelta. Hän kokee, että ratkaisut yksinäisyyden tunteeseen löytyvät toisista ihmisistä tai olosuhteista ja odotukset näitä kohtaan ovat korkeat. Yksinäisellä on korostettu tarve kuulua johonkin tai kiinnittyä ympäristöönsä jopa epäterveellä tavalla. Hän tuntee olevansa kokemuksistaan irrallinen eikä tunnista mahdollisuutta vaikuttaa niihin." (Maija Ilmoniemi. Yksinäinen.)
Vierailija kirjoitti:
"Yksinäinen hakee merkitystä ja täyttymystä itsensä ulkopuolelta. Hän kokee, että ratkaisut yksinäisyyden tunteeseen löytyvät toisista ihmisistä tai olosuhteista ja odotukset näitä kohtaan ovat korkeat. Yksinäisellä on korostettu tarve kuulua johonkin tai kiinnittyä ympäristöönsä jopa epäterveellä tavalla. Hän tuntee olevansa kokemuksistaan irrallinen eikä tunnista mahdollisuutta vaikuttaa niihin." (Maija Ilmoniemi. Yksinäinen.)
Tunnistan tämän itsessäni. Olen hakenut tyhjiöön täytettä järjestötoiminnasta ja yhteisöistä, jääden kuitenkin sisäisesti tyhjäksi ja ulkopuoliseksi. En löydä vuosien terapioidenkaan jälkeen sitä perimmäistä tyhjyyden ja yksinäisyyden olemusta, joten ehkä siihen ei olekaan olemassa ratkaisuja.
Itselläni ei ole parisuhdetta. Ei ole oikeastaan koskaan ollutkaan. Elämän kulumista se ei silti haittaa. Elämä kuluu liiankin vauhdikkaasti. Juuri vähän aikaa sitten olin 20 ja nyt olen 46. Aika on kulunut yhdessä hurauksessa. Minulla on pikemminkin ongelmana että elämä kuluu liian nopeasti eikä ehdi tekemään kaikkea sitä haluaisin ehtiä tekemään. Elämä tässä maallisessa majassa on kuitenkin rajallinen ja terveiden vuosien määrä vielä rajallisempi.
Paradoksaalisesti koen tylsyyttä lähinnä silloin kun olen sosiaalisissa tilanteissa kuten juhlissa tjs. Oikeasti haluaisin olla kotona omien projektieni parissa. Joskus nuorena kaipasin parisuhdetta. Nyt se tuntuisi lähinnä vankilalta.
Etsi, ap mitä oikeasti haluat tehdä ja tee sitä. Varoituksena tosin se että kun olet löytänyt sen, et enää välttämättä halua parisuhdetta vaikka sellainen tulisikin eteen.
M46
Minä käyn h uorissa ja pelaan pleikkaa. Hyvin kuluu aika eikä vakavaa suhdetta kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole parisuhdetta. Ei ole oikeastaan koskaan ollutkaan. Elämän kulumista se ei silti haittaa. Elämä kuluu liiankin vauhdikkaasti. Juuri vähän aikaa sitten olin 20 ja nyt olen 46. Aika on kulunut yhdessä hurauksessa. Minulla on pikemminkin ongelmana että elämä kuluu liian nopeasti eikä ehdi tekemään kaikkea sitä haluaisin ehtiä tekemään. Elämä tässä maallisessa majassa on kuitenkin rajallinen ja terveiden vuosien määrä vielä rajallisempi.
Paradoksaalisesti koen tylsyyttä lähinnä silloin kun olen sosiaalisissa tilanteissa kuten juhlissa tjs. Oikeasti haluaisin olla kotona omien projektieni parissa. Joskus nuorena kaipasin parisuhdetta. Nyt se tuntuisi lähinnä vankilalta.
Etsi, ap mitä oikeasti haluat tehdä ja tee sitä. Varoituksena tosin se että kun olet löytänyt sen, et enää välttämättä halua parisuhdetta vaikka sellainen tulisikin eteen.
M46
Millaisia projekteja teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin itse bongaamisen koronasulkujen aikana ja avautui ihan uusi maailma tarkkaillen lajien käyttäytymistä läpi vuodenaikojen. Lisäksi nyt kävelyllä käydessäni korvani ovat herkistyneet linnunlaululle. Huomaan heti, jos joku uusi ääni ilmestyy ja alan tutkia lajia. Sitten usein parin päivän sisällä teen näköhavainnon ko. lajista.
Kiitos! Kuulostaa aivan ihanalle!
Sit kun tulee 40 täyteen niin alkaa monet eroilla ja taas kelpaa lapsettomien sinkkujenkin seura. Ikävuodet 30-40 taitaa olla pahin, kun silloin melkein kaikilla on joku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
Kaikenlaista mihin olen kokennut vetoa. Olen ollut ja olen edelleen järjestötoiminnassa luottamustehtävissä. Olen myös poliittisen puolueen aktiivi. Olen opetellut koodaamaan ja tehnyt omia projekteja. Olen tehnyt taidetta. Opetellut uusia taitoja ja opiskellut paljon, varsinkin historiaa. Jotain olen tehnyt hyötynäkökulma edellä. Jotain ihan vain uuden oppimisen ilosta. Jotkut ovat tuottaneet hieman rahaakin. Toisissa rahaa on vain mennyt mutta olen päässyt vaikuttamaan ja toivottavasti hieman muuttamaan Suomea parempaan suuntaan.
Yksi yksinelämisen hyviä puolia on juuri se, että oli projekti mikä tahansa, siihen voi keskittyä juuri sillä hetkellä 100 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
Kaikenlaista mihin olen kokennut vetoa. Olen ollut ja olen edelleen järjestötoiminnassa luottamustehtävissä. Olen myös poliittisen puolueen aktiivi. Olen opetellut koodaamaan ja tehnyt omia projekteja. Olen tehnyt taidetta. Opetellut uusia taitoja ja opiskellut paljon, varsinkin historiaa. Jotain olen tehnyt hyötynäkökulma edellä. Jotain ihan vain uuden oppimisen ilosta. Jotkut ovat tuottaneet hieman rahaakin. Toisissa rahaa on vain mennyt mutta olen päässyt vaikuttamaan ja toivottavasti hieman muuttamaan Suomea parempaan suuntaan.
Yksi yksinelämisen hyviä puolia on juuri se, että oli projekti mikä tahansa, siihen voi keskittyä juuri sillä hetkellä 100 %.
Tämä on totta. Ja eipä kukaan motkota vaikka käyttäisi koko viikonlopun johonkin nyhräämiseen, valvoisi yöt ja nukkuisi päivät.
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta millaista miestä etsit? Tuossa iässä moni pari eroaa ja vapautuu seuraavalle kierrokselle, joten kyllä niitä miehiä on. Unohda Tinder. Älä etsi miestä, vaan elä ja nauti elämästäsi.
Kiinnostavimmat miehet olen tavannut kun olen toteuttanut omia juttujani. Harrastuksista, kursseilta, ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukeminen!
Joku sosiaalisempi harrastus auttaisi enemmän ap:ta tapaamaan elämänsä miehen. Älä yksin kotona lue, mene vaikka lukupiiriin.
Itse ensisijaisesti haluan yhteyden toiseen, harrastukset ovat vain heikko korvike yhteydelle.
Jep. Ei suurin osa ihmisistä ole valmiita nappaamaan ketä hyvänsä elämäänsä jos vaan ei tarvitsisi olla yksin. Ajatuksenakin vastenmielinen että noni lähdempä tarkoitushakuisesti etsimään jostain köyhemmästä maasta itselleni kumppanin tasa-arvoiseen parisuhteeseen.