Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua ärsyttää kun kauniit naiset vähättelevät omaa ulkonäköään tai hoikat ihmiset valittaa "läskeistään"

En ymmärrä
01.10.2021 |

Oikeasti, miksi kauniiden ja hoikkien pitää rutista ulkonäöstä. Eivätkö he näe mitä peilissä näkyy?

Itse olen kasvoiltani tavallisen näköinen. Ylipainoa on jonkun verran. Etenkin tuo olemattomista liikakiloista valittaminen ottaa päähän kun toinen tyyliin valittaa istuessa kasaan menevästä vatsanahkastaan. Haloo! Kyse ihmisistä jotka eivät koskaan ole olleet grammaakaan ylipainoisia joten miksi valittaa kiloista kun ovat kuitenkin hoikkia, ei edes lähellä ylipainon rajaa.

Jos kaverien kanssa otetaan yhteiskuvia, niin aina ne porukan kaksi kauneinta haluaa tarkkaan katsoa itsensä kuvista ja valkata mikä kuva voidaan laittaa faceen. Kyse ihmisistä jotka ovat kauniita ilman meikkiäkin ja näyttävät aina hyvältä kuvissa. Yhden kaverin kanssa ollaankin puhuttu, että ihan sama mikä kuva sinne faceen laitetaan koska ei meistä hyviä kuvia saa. Siksi jotenkin raskasta, että ne kauneimmat on noin kriittisiä ja aina ovat onnistuneet kuvissa!

Onko jotkut ihmiset noin sokeita omalle ulkonäölleen? Eikä todellakaan ole kaikkien kohdalla kyse siitä, että haluavat ihmisten kehuvan heitä. On vain jokin ihmeellinen tapa vähätellä itseään ja kuvitella olevansa rumempi ja lihavampi kuin on. Tuntuu, että mulla tavallisen näköisellä ylipainoisella naisella on parempi itsetunto ja ajattelen, että ihan sama: näyttää miltä näyttää ja näillä eväillä mennään.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavikset saattavat pitää itseään kauniimpana kuin oikeasti kauniit. Taviksia kehutaan, kun halutaan kannustaa. Kauniita ei kehu kukaan, vaan päinvastoin haukkuu. Yhtä kuvankaunista ystävääni miehet arvostelevat jatkucävasti rumaksi. Minua (bmi 21,7) mieheni haukkuu läskiksi. Joten ihan hyvinkin mahdollisesti ne laihat ja kauniit ap:n tutut näkevät itsensä rumina ja lihavina.

Minä olen aina ihmetellyt sitä kun miehet haukkuu rumaksi ja sitten tekee itseään tykö. Puolisotkin haukkuneet rumaksi ja on olleet mustasukkaisia. Miksi ne rumaa vahtii neuroottisesti? En ymmärrä. Kaveritkin sanoo että "sä et oo kyllä yhtään nätti". Selväksi on tullut. Olen hirveän ruma.

Vierailija
22/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on sellaisia hovin pitäjiä. Pitää olla heidän mielestään rumempia ja läskimpiä hovina kuorossa huutamassa, miten ihanalta ja laihalta Mirkku nyt taas näyttää. Pinnallisia ja huonokäytöksisiä ihmisiä, jotka eivät osaa pitää edes suutaan kiinni henkilökohtaisista asioistaan, kuten ulkonäöstään ja painostaan.

Feel you, Ap, jätä ne siat!

T. Entinen pullukka, nykyinen hoikka, joka on tuollaista noloa käytöstä nähnyt paljonkin ja vetänyt siitä omat johtopäätöksensä.

Ei nämä mun kaverit ole tuollaisia. Eikä heitä kukaan kehu maasta taivaaseen vaan odottaa huokaillen mikä kuva kelpaa. Ei ole mitään hovia vaan ihan aikuisia ihmisiä ollaan eikä meidän tarvitse toisten edessä nöyristellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on sellaisia hovin pitäjiä. Pitää olla heidän mielestään rumempia ja läskimpiä hovina kuorossa huutamassa, miten ihanalta ja laihalta Mirkku nyt taas näyttää. Pinnallisia ja huonokäytöksisiä ihmisiä, jotka eivät osaa pitää edes suutaan kiinni henkilökohtaisista asioistaan, kuten ulkonäöstään ja painostaan.

T. Entinen pullukka, nykyinen hoikka, joka on tuollaista noloa käytöstä nähnyt paljonkin ja vetänyt siitä omat johtopäätöksensä.

Aivan järkyttävä ja pahansuopa kommentti! Paistaa kyllä kilometrien päähän säälittävä katkeruus ja kateus. Kukahan se huonokäytöksinen onkaan? Sitä paitsi nythän sinä itse et osaa pitää suutasi kiinni ulkonäöstäsi ja painostasi. Taisi mennä pasmat pahasti sekaisin, kun tuollaisen oksennuksen päästit suustasi. 

Vierailija
24/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuista, että vain koska joku on sinun mielestäsi hoikka ja kasvoiltaan kaunis, ei tarkoita, että ne on sitä omasta mielestään. Esim moni on sanonut minulle, että olen kaunis. Mutta en näytä siltä mikä on oma kauneusihtanteeni, enkä siksi näytä kauniilta omaan silmään.

Voi olla myös hoikka, joka on saanut muutaman kilon lisää, ja se voi tuntua hänestä itsestään pahalta. Olin ennen hoikempi mutta en laiha, käytin xs kokoa. Sitten lihoin vähän ja piti ostaa uusia vaatteita koossa m. Olen siis edelleen ihan normaalipainoinen mutta on se mulle silti uutta, että olen isompi kuin koskaan aikaisemmin.

Vierailija
25/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. En lähde noihin juttuihin mukaan koskaan.

Vierailija
26/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyyntymistähän he hakevatkin. Menet koukkuun, jos ärsyynnyt.

Vierailija
27/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavikset saattavat pitää itseään kauniimpana kuin oikeasti kauniit. Taviksia kehutaan, kun halutaan kannustaa. Kauniita ei kehu kukaan, vaan päinvastoin haukkuu. Yhtä kuvankaunista ystävääni miehet arvostelevat jatkucävasti rumaksi. Minua (bmi 21,7) mieheni haukkuu läskiksi. Joten ihan hyvinkin mahdollisesti ne laihat ja kauniit ap:n tutut näkevät itsensä rumina ja lihavina.

Minä olen aina ihmetellyt sitä kun miehet haukkuu rumaksi ja sitten tekee itseään tykö. Puolisotkin haukkuneet rumaksi ja on olleet mustasukkaisia. Miksi ne rumaa vahtii neuroottisesti? En ymmärrä. Kaveritkin sanoo että "sä et oo kyllä yhtään nätti". Selväksi on tullut. Olen hirveän ruma.

Älä enää ikinä lankea sellaisiin miehiin. Itsekunnioitus on tärkeämpää kuin parisuhde.

Vierailija
28/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25/ *muista :D ei nuista.

Vierailija
29/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No omalla kohdallani kyse on huonosta itsetunnosta. Ihmiset, naiset ja miehet, tutut ja vähän tuntemattomammatkin ovat sanoneet, että olen kaunis. Samaa sanoo mieheni. Sitä sanoi edesmennyt äitini. Mutta itse en tunne olevani kaunis. Epäonnistun kaikissa kuvissa ihan säännönmukaisesti, ja olen aina keikkunut normaalipainon ylärajoilla. En tosin koskaan halua katsella kuviani tai valita niitä someen tulevia ryhmäkuvia - kun karnealta näytän kuitenkin.

Taustallani on se, että joskus murrosiässä minua kiusattiin ulkonäöstä - oli raudat ja silmälasit. Ja äitini, joka oli kokoa 32, ei ymmärtänyt, että minun kurvikas vartaloni tuli isän puolen suvusta. Sain aina kuulla, että ei pitäisi herkutella liikaa. Kilot tarttuvat minuun niin helposti, ja näytän tukevammalta kuin olenkaan, koska olen todella rintava.

Jos todella katsoisin peiliin ja toteaisin että uulalaa, niin en tietenkään silloin mollaisi itseäni. Kyllä kauniillakin naisilla voi kompleksinsa olla.

Ja vielä lisään. Näytän kuulemma luonnossa kauniilta, mutta kuvissa olen karmea. Siksi oli vaikea lähteä etsimään kumppania jostain Tinderistä, koska yksikään kuva ei tuntunut onnistuvan. Ne, jotka uskaltautuivat tapaamaan, kertoivatkin sitten, että näytän luonnossa paremmalta. En tiedä onko se vaan line, jonka sanovat kaikille naisille. Fakta kuitenkin oli, että kerran mies perui treffit, kun ilmeisesti oli käynyt stalkkaamassa kuvaani työpaikan nettisivuilla. Näytin tapani mukaan siinä karsealta, mutta menepä sanomaan toimarille, että hei, poistetaan tuo kuvani, kun se pilaa mahkuni löytää elämänkumppani.

Sun pitää löytää ammattivalokuvaaja, joka osaa ottaa susta hyvän kuvan tai useampia, ja niitä voi sitten käyttää tämmöisiin tarkoituksiin.

Voi kuule, ei toimi. Olen työssä, jossa suunnilleen kerran vuodessa, parissa ammattimainen valokuvaaja, joka kuvaa esim. johtoryhmiä, kuvaa meidän kuvat. Muut näyttävät nätiltä, minä ihan hirveältä. Joskus olen onnistunut itse ottamaan itsestäni kelvollisen kuvan, mutta nehän ei kelpaa työkäyttöön. Harmittaa, kun olen työkseni konsultti, ja minun kuvaani käytetään firman nettisivuilla brändikuvana. Näytän siinä ihan järkyltä, mutta koska olen firman nuorin (44 v), ja haluamme karistaa mummoimagoa pois, niin kuvani on siinä

Vierailija
30/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä enää ikinä lankea sellaisiin miehiin. Itsekunnioitus on tärkeämpää kuin parisuhde.

Jep, ne miehet ovat pelimiehiä. Olen onneksi jo nyt parisuhteessa, mutta sitä edelsi epätoivoinen kausi Tinderissä. Mieleen jäi tämä itseäni 10 vuotta vanhempi, ja vielä vanhemman näköinen, pelimies, joka joskus männäaikoina tunnettiin julkkisblondien poikiksena. Hänen strategiansa oli välillä kehua kauniiksi ja sitten vetäistä matto jalkojen alta ja palauttaa maan pinnalle, esim. toteamalla, että "persehän sulla on hyvä, mutta kuka sen tietää, kun et voi käyttää tiukkoja vaatteita. Treenaisit laihoja pohkeitasi, niin näyttäisit sopusuhtaisemmalta, ja voisit käyttää töissä (liikkeenjohdon konsulttina!) kireitä vaatteita."

Vierailija
31/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vain tietyn painoiset saavat määritellä miten muut kokevat itsensä ja ulkonäkönsä? Aika itsekeskeistä ajattelua, ettei muilla saisi olla ongelmia

Vierailija
32/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää joka kerta kun ulkopuolinen koittaa mitätöidä toisen kokemuksen.

Haloo ap! Kaikki mitä kirjoitit on omaa kokemustasi itsestäsi ja valhetta!

Ehkä kannattaa kuitenkin jakaa niitä kokemuksia toisten hoikkien ja kauniiden ihmisten kanssa, mutta jättää vähemmälle silloin kun seurassa on niitä oikeasti vähemmän kauniita kavereita? Itselleni ainakin tulee mieleen, että toinen vain kerjää kehuja ulkonäöstään, kun valittelee olemattomia läskejään ylipainoisen seurassa ja huonoa ihoaan (= kaksi finniä leuassa) oikeasta aknesta kärsivän seurassa... 🤔

Vierailija
33/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No omalla kohdallani kyse on huonosta itsetunnosta. Ihmiset, naiset ja miehet, tutut ja vähän tuntemattomammatkin ovat sanoneet, että olen kaunis. Samaa sanoo mieheni. Sitä sanoi edesmennyt äitini. Mutta itse en tunne olevani kaunis. Epäonnistun kaikissa kuvissa ihan säännönmukaisesti, ja olen aina keikkunut normaalipainon ylärajoilla. En tosin koskaan halua katsella kuviani tai valita niitä someen tulevia ryhmäkuvia - kun karnealta näytän kuitenkin.

Taustallani on se, että joskus murrosiässä minua kiusattiin ulkonäöstä - oli raudat ja silmälasit. Ja äitini, joka oli kokoa 32, ei ymmärtänyt, että minun kurvikas vartaloni tuli isän puolen suvusta. Sain aina kuulla, että ei pitäisi herkutella liikaa. Kilot tarttuvat minuun niin helposti, ja näytän tukevammalta kuin olenkaan, koska olen todella rintava.

Jos todella katsoisin peiliin ja toteaisin että uulalaa, niin en tietenkään silloin mollaisi itseäni. Kyllä kauniillakin naisilla voi kompleksinsa olla.

Ja vielä lisään. Näytän kuulemma luonnossa kauniilta, mutta kuvissa olen karmea. Siksi oli vaikea lähteä etsimään kumppania jostain Tinderistä, koska yksikään kuva ei tuntunut onnistuvan. Ne, jotka uskaltautuivat tapaamaan, kertoivatkin sitten, että näytän luonnossa paremmalta. En tiedä onko se vaan line, jonka sanovat kaikille naisille. Fakta kuitenkin oli, että kerran mies perui treffit, kun ilmeisesti oli käynyt stalkkaamassa kuvaani työpaikan nettisivuilla. Näytin tapani mukaan siinä karsealta, mutta menepä sanomaan toimarille, että hei, poistetaan tuo kuvani, kun se pilaa mahkuni löytää elämänkumppani.

Sun pitää löytää ammattivalokuvaaja, joka osaa ottaa susta hyvän kuvan tai useampia, ja niitä voi sitten käyttää tämmöisiin tarkoituksiin.

Voi kuule, ei toimi. Olen työssä, jossa suunnilleen kerran vuodessa, parissa ammattimainen valokuvaaja, joka kuvaa esim. johtoryhmiä, kuvaa meidän kuvat. Muut näyttävät nätiltä, minä ihan hirveältä. Joskus olen onnistunut itse ottamaan itsestäni kelvollisen kuvan, mutta nehän ei kelpaa työkäyttöön. Harmittaa, kun olen työkseni konsultti, ja minun kuvaani käytetään firman nettisivuilla brändikuvana. Näytän siinä ihan järkyltä, mutta koska olen firman nuorin (44 v), ja haluamme karistaa mummoimagoa pois, niin kuvani on siinä

Voi, tuo on tosi harmi. Mutta jos itse olet joskus saanut itsestäsi kelvollisen kuvan, niin todistettavasti se on mahdollista. En tiedä sitten kelpuuttaisiko firma jonkun itse hankkimasi ammattimaisen kuvan, jossa näyttäisit hyvältä.

Vierailija
34/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä keski-ikäinen, joka harmittelee kuinka nuorena ei ymmärtänyt olevansa nätti. Ei mikään superkaunis siis, mutta ei olisi kannattanut käyttää niin suurta osaa elämästään ”rumuuden” murehtimiseen.

Syy oli tosiaan ihan hirveän huono itsetunto. Eli kyseessä ei kyllä ollut minkäänlainen ylimielisyys.

Juuh, se on harmi kun ajatellaan nuorten naisten olevan "ylimielisiä" vaikka useimmiten kyseessä on ihan se nuoruuteen liittyvä huono itsetunto. Tokikaan kaikilla ei ole nuorena huono itsetunto. Mutta itse tuhlasin KOKO nuoruuteni oman ulkonäköni vihaamiseen. Jopa kaikki parisuhteeni meni pilalle sen takia, että olin niin itseinhoinen ja häpesin vartaloani. Vähän humorististakin näin jälkikäteen ajateltuna. Löysin äitini luota vanhoja vaatteitani ja ne oli niin pieniä, että ne näytti joltain nuken vaatteilta. Kuinka kukaan ihminen on voinut mahtua niihin? Ja minä vihasin itseäni ne päälläni.. Huhhuh.

Vierailija
35/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ne miehet ovat pelimiehiä. Olen onneksi jo nyt parisuhteessa, mutta sitä edelsi epätoivoinen kausi Tinderissä. Mieleen jäi tämä itseäni 10 vuotta vanhempi, ja vielä vanhemman näköinen, pelimies, joka joskus männäaikoina tunnettiin julkkisblondien poikiksena. Hänen strategiansa oli välillä kehua kauniiksi ja sitten vetäistä matto jalkojen alta ja palauttaa maan pinnalle, esim. toteamalla, että "persehän sulla on hyvä, mutta kuka sen tietää, kun et voi käyttää tiukkoja vaatteita. Treenaisit laihoja pohkeitasi, niin näyttäisit sopusuhtaisemmalta, ja voisit käyttää töissä (liikkeenjohdon konsulttina!) kireitä vaatteita."

Ai kamala 🤣

Vierailija
36/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain aloituksen eli voi olla toistoa.

Nämä naiset tekevät selväksi, että ovat alfanaaraita. Jos et halua kuulua laumaan niin älä kommentoi. Yksinkertaista.

Vierailija
37/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kohta viisikymppinen, ja aina nuorena pidin itseäni ihan liian laihana, en kehdannut käyttää hameita, kun jalat tuntuivat näyttävän pelkiltä tikuilta. Silloin ei laihuus ollut niin muodikasta kuin nyt, ainakin musta tuntuu siltä.

Mutta en juu valittanut kenellekään, olin hiljaa, yksin ja välillä uskalsin liikkua muiden nähden vasta pimeän tultua.

Sellainen itsetunto mulla, monta syytä sen takana, mm. se, että vanhemmillani oli asenne, ettei ulkonäköä saa koskaan kehua, sillä siitähän ylpistyy ja tulee turhamaiseksi. Mutta haukkua sai. Jos olisi omia lapsia niin kylläpä kehuisin heitä nyt, olivat he sitten ihan minkä näköisiä tahansa.

AP vastauksena sulle siis: älä tuomitse muita ja heidän sanomisiaan, koska et voi tietää mitä siellä taustalla oikeasti on.

Vierailija
38/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä mun kaverit ole tuollaisia. Eikä heitä kukaan kehu maasta taivaaseen vaan odottaa huokaillen mikä kuva kelpaa. Ei ole mitään hovia vaan ihan aikuisia ihmisiä ollaan eikä meidän tarvitse toisten edessä nöyristellä.

Olet ilmeisesti Ap? Nyt kun selitit tarkemmin, en kyllä yhtään ymmärrä, miksi sinua sitten ärsyttää kavereittesi käytös, jos kerran muuten ovat tosi ok-tyyppejä? Kaikissahan on kuitenkin huonoja puolia, mutta itse siis olen tuntenut tuollaisia valittajia, jotka ovat vain olleet huomionkerjääjiä ja aika ikäviä ihmisiä loppupeleissä. Eli eri tilanne siis, joten anna kamuillesi armoa. Olen tuo, jolle vastasit.

Vierailija
39/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sattumaa, että monet aikamiehetkin tykkää nuorista naisista, varsinkin ilman parisuhdekokemusta jääneet. Ei se johdu pelkästään nuorten naisten ulkonäöistä, vaan siitä että niillä naisilla on usein huono itsetunto. Heitä on helpompi alistaa. Nuoret naiset suostuu helpommin asioihin mistä eivät itse oikeasti edes tykkää ja mitkä eivät ole heille hyväksi, koska he haluaa lähinnä miellyttää miestään. 

Vierailija
40/81 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri sellainen, kehutaan jatkuvasti kauniiksi "sä saat kenet vain haluat sormia napsauttamalla". Joskus näen sen, mutta usein näen vain itsessäni kaikki epäkohdat. On oudot korvat ja pieni suu, epäsymmetriset kasvot ym.

Miehet ovat kohdelleet koko elämäni minua huonosti ja uskon, että siitä johtuen minulla on niin huono itsetunto. Olen aina ajatellut, että "jos vain olisi isommat tissit tai kapeampi nenä" tmv.

Kauniit ihmiset kuulevat koko elämänsä ajan ylistystä ulkonäöstään. Siinä käy niin, että sitä kuvittelee olevansa vain se kaunis kuori. Ette usko mitkä paineet siitä tulee.