Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan murrosikähuolia

Vierailija
23.11.2014 |

Olen 14-vuotias poika. Ihan ensiksi sanon, että aion kyllä kysyä tätä asiaa lääkäriltä, kun on seuraava diabetespoliklinikkakäyntini. Mutta nyt alkoi tosi paljon tämä huolettamaan, joten kysyn täältä jos joku tietäisi tarkemmin, kun täältähän löytyy vastaus kaikkeen ;)

Aika tasan 1,5 vuotta sitten tuli kaksi aika hentoa tummaa karvaa peniksen juureen. Tässä aikana on kyllä jotain tapahtunut, mutta ei paljoa. Penis on kasvanut ainakin pituudessa. Mutta ongelmana on se, että karvoitusta ei ole tullut paljon ollenkaan lisää. Ehkä jotain hieman alle 10 karvaa lisää, mutta edelleen ovat hentoja, suoria ja vaikeasti huomattavia. Kivespussissa on vaaleita karvoja, ne ovat pidentyneet. Näin yleensäkin vaaleita karvoja on kyllä reilusti kun katsoo valolla. Kivekseni ovat ehkä noin 3 cm pitkät. Äänenmurros saattaa olla alkamassa, ainakin näitä "kiekaisuja" tulee välillä. Ja ainiin, vanhempieni kehityksestä en paljon tiedä, mutta ilmeisesti isäni kasvupyrähdys alkoi vasta 15-16 -vuotiaana.

Kiitos, jos joku osaa vastata, koska huolestuttaa paljon. No, onhan tämä miettiminen aika tyhmää kun tähän ei itse voi vaikuttaa, mutta mielessä pyörii silti. Negatiiviset kommentit voi pitää omana tietonaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, sinne meni sitten kappalejako... Ap

Vierailija
2/14 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotias poika vauva-palstalla? Moi provo :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, huomioi verbi "olen" :)
4, provo en ole, vaikka vaikeapa sitä on netin välityksellä nyt todistaakaan. ap

Vierailija
4/14 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä sulla on ongelmana? Mihin haluat vastauksen?

Vierailija
5/14 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14vee ei osaa kirjotelka tollasta txt, tämä on aikuisen hengentuote

Vierailija
6/14 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misdäs muualla poika kuin äidin jäljillä av:lla? Ei näitä pojat kavereiltakaan kysele.
.
14 vuotias on vasta aivan alussa. Odottele ihan rauhassa, parin-kolmen vuoden päästä tilanne on jo muuttunut. Ja muista, karvoituksen määrä voi vaihdella paljon perheenjäsentenkin välillä. Esim. exäni on karvaa vaille apina ja veljensä kalju kuin kananmuna.

Vierailija
7/14 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, joo siis anteeksi. Kirjoitin epäselvästi. Tuohon haluan vastauksen, että onkohan normaalia, että karvoitus ei ole lisääntynyt tuon enempää.

Ap

Vierailija
8/14 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, kiitos vastauksesta :) Lähinnä tuo vaan ihmetyttää, kun muistaakseni äänenmurros alkaa vasta keskipubertertissa ja silloin pitäisi olla jo enemmän karvoitustakin. No, eihän nämä toki mene aina niin kuin oppikirjoissa

7, nuorilla on erilaisia lahjakkuuksia ja taitoja eikä kaikki ole samanlaisia:) En kuvailisi itseäni mitenkään erityisen kielellisesti lahjakkaasti, mutta koulun kieliopin olen yrittänyt opetella hyvin. Ja ihan "oikea" suomenkieli on minulle paljon luontevampaa kuin "teinikieli".

Kiitos siis nro. 8:lle, pitää yrittää rauhoittua kaiken tämän stressaamisen jälkeen :D Mutta antakaa vaan tulla vastauksia jos on lisättävää :) ap

Vierailija
9/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hätää, olet vasta 14. Oma poikani on kohta 17 eikä vieläkään ole kokonaan miehistynyt. Alapään karvoituksista en ole kysellyt mutta ainakaan viikset ja parta eivät vieläkään kasva kuin haituvina. Finnejä riittää eli murrosikä on vielä meneillään. Kasvupyrähdys alkoi 15- vuotiaana ja on kasvanut melkein 20 cm siitä. Odottele vaan rauhassa!

Vierailija
10/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia on, älä hätäile :)

Vierailija
11/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :) Vituttaa vaan kun kaverit on jotain 15 cm pidempiä ja itse on vähän päälle 160 cm ja näyttää 12-vuotiaalta... En toki väitä, että kaikki 14-vuotitaat olisivat niin pitkiä. Keskipituus 14-vuotiaalle on vissiin kasvukäyrien mukaan 165 cm. Noh, täytuu yrittää kestää, kaippa se tästä. :D

Ap

Vierailija
12/14 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä karvoilla mitään tee. Seksielämän alkaessa ne ajellaan kuitenkin pois (munista)

Vierailija
13/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on 20 ja alhaalla kasvaa karvaa mutta kainaloissa on vaan pienet haituvat :D nou hätä!

Vierailija
14/14 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt en osannu tehdä tämmöistä kyselyä niin, että kuinka usein suunnilleen niitä kiukaisuja tulee päiväs ja voiko olla sillee että päivään ei tuu yhtäkää kun eilen mulla niitä tuli ja nyt ei enää tänää tullu