Lapseni paras ystävä
Tai oikeastaan kysymykseni liittyy hänen isäänsä. Tämä isä nimittäin on "joutunut" vankilaan. Tarkkaan en tiedä, mutta ilmeisesti huumausainerikoksista. Suhteellisen säntillisen oloinen kaveri. Teenkö väärin jos kiellän lastani hengailemasta parhaan kaverinsa kanssa vai meneekö ylisuojeluksi? Molemmat pojat on 13v.
Kommentit (14)
En rankaisisi lasta isänsä teoista. Ei lapsi voi vaikuttaa vanhempiensa tekemisiin. Tuntuisi varmasti hirveältä (kun varmaan muutenkin raskasta aikaa) menettää vielä paras ystävä, varsinkin, kun lapsi ei itse voi asialle mitään.
Jos se isä on siellä linnassa, niin mitä väliä sillä on. Vai meinaakko että ois periytyvää?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:30"]
En rankaisisi lasta isänsä teoista. Ei lapsi voi vaikuttaa vanhempiensa tekemisiin. Tuntuisi varmasti hirveältä (kun varmaan muutenkin raskasta aikaa) menettää vielä paras ystävä, varsinkin, kun lapsi ei itse voi asialle mitään.
[/quote]
Noin minäkin sen haluan nähdä. Lapset eivät ole vastuussa isänsä synneistä. Toisaalta minä olen vastuussa omasta lapsestani ja tietenkin olisi hyvä jos ei tällaisia isiä heidän kavereilla olisi. Myös ikä on sellainen jossa lapsi muutenkin kapinoi ja täten pelkään, että estelyni kääntyisi itseään vastaan. Pojan kaveri on kyllä oikein kultainen eikä mikään kriminaalin alku.
Mun isä on vankilassa ja veljeni on poliisi. :D älä nyt lasta rankaise niin kuin joku jo sanoikin.
Vaikea ymmärtää miksi tämä avaus on saanut niin paljon alapeukkua. Istuuko täällä kirjoittajien miehet kaikki vankilassa vai mikä tuon asian mietiskelyssä painaa? Minä en ainakaan haluaisi, että lapseni parhaan kaverin isä olisi joku linnakundi.
Jos poika vielä on oikein kultainen niin mikä olisi ongelma? Jospa edesautat ko pojan hyvää tulevaisuutta suhtautumalla häneen hyväksyvästi ja luonnollisesti etkä vältellen ja epäillen..
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:37"]
Jos poika vielä on oikein kultainen niin mikä olisi ongelma? Jospa edesautat ko pojan hyvää tulevaisuutta suhtautumalla häneen hyväksyvästi ja luonnollisesti etkä vältellen ja epäillen..
[/quote]
Varmaan se, että ei tuo huumeiden kauppaaminenkaan ulospäin hänen isästään näkynyt. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.
AP
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:37"]
[/quote]
Varmaan se, että ei tuo huumeiden kauppaaminenkaan ulospäin hänen isästään näkynyt. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.
AP
[/quote] sen muksu toimii ihan varmasti muulina ja yrittää saada sunkin poikas mukaan huumepiireihin.
Sitten tulisi samassa hysteriassa kieltää pojalta kaverit, joiden isät ovat alkoholisteja, tupakoitsijoita, yksinhuoltajia, työtön,homoseksuaalisia, veropetoksen tehneitä, poliittisesti tai uskonnollisesti ääripäinen/ tai väärää uskontoa, ulkomaalainen tai muuta älytöntä vastaavaa, joita tässä yhteiskunnassa katsotaan nenänvartta pitkin. Ei se lapsi ole vastuussa isänsä teoistaan. Ns. "Kunnollisten vanhempien/isien" lapset voivat ihan yhtä hyvin olla tulevaisuuden murhaajia tai rikollisia.
Ei tulis mieleenkään kieltää ystävyyttä. Itse asiassa mun pojan bestiksen isä on istunut väkivaltarkoksesta(jonka koen kyllä PALJON pahemmaksi kuin huumausainerikos) mutta on nyt vapautunut.
Ei näy linnamenneisyys heidän elämässään millään tavalla. Vapautui n.vuosi sitten.
Hyväkäytöksinen lapsi on.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:45"]
Sitten tulisi samassa hysteriassa kieltää pojalta kaverit, joiden isät ovat alkoholisteja, tupakoitsijoita, yksinhuoltajia, työtön,homoseksuaalisia, veropetoksen tehneitä, poliittisesti tai uskonnollisesti ääripäinen/ tai väärää uskontoa, ulkomaalainen tai muuta älytöntä vastaavaa, joita tässä yhteiskunnassa katsotaan nenänvartta pitkin. Ei se lapsi ole vastuussa isänsä teoistaan. Ns. "Kunnollisten vanhempien/isien" lapset voivat ihan yhtä hyvin olla tulevaisuuden murhaajia tai rikollisia.
[/quote]
Niin. Näinhän se on nähtävä. Tosin minulla ei ole mitään vastaan ihmisten vapautta valita uskontonsa taikka poliittisen kannan. Minulla ei ole myöskään mitään homoseksuaaleja eikä ulkomaalaisia vastaan. Huumeiden myyminen ei mielestäni ole verrannollinen edellä mainittuihin.
Mitä pelkäät ystävyyden jatkumisesta seuraavan?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:35"]
Vaikea ymmärtää miksi tämä avaus on saanut niin paljon alapeukkua. Istuuko täällä kirjoittajien miehet kaikki vankilassa vai mikä tuon asian mietiskelyssä painaa? Minä en ainakaan haluaisi, että lapseni parhaan kaverin isä olisi joku linnakundi.
[/quote]
Valtaosa kirjoittajista tuskin tuntee edes omaa isäänsä, lapsensa isästä nyt puhumattakaan.
Nosto