Mies ei suostu maksamaan häitä!
Olemme menossa ensi kesänä naimisiin. Häät tulisivat maksamaan noin 15 000-20 000 euroa, koska ei mitään köyhäilyhäitä haluta. Miehellä on yli 100 000 säästöjä, mutta nyt hän ihmetteli että hänenkö häät pitäisi maksaa! Hän oli ajatellut että minä olen säästänyt kihlauksesta asti häitä varten ja puolet summasta olisi jo kasassa! Suuttui kun sanoin että en ole säästänyt, kun ei sellaisesta ollut mitään puhetta. Oletin tietenkin että hän maksaa häät koska on varaa! Nyt en tiedä mitä pitäisi tehdä, mies vaatii minua maksamaan puolet tai häitä joudutaan siirtämään kunnes olen saanut säästettyä! Miten joku voi olla noin älyttömän pihi, vaikka tilillä makaa ylimääräistä rahaa!
Kommentit (40)
Jos teillä on hinku naimisiin, menkää vaikka maistraattiin (myös oikeustalolla vihitään). Ei maksa paljoa. Mikäli haluatte, voitte tuoda pari todistajaa mukananne. Ei parisuhteen sinetöimiseen suuria häitä tarvita. Tuhlatkaa rakkautta, ei rahaa.
Juu, turhaa rahantuhlausta. Pienet häät riittää ja se avioehto
Nyt kannattaa ap todella miettiä, koska todennäköisesti äijä ei myöskään aio elättää sua tulevaisuudessa.
Eiköhän ne kannatakin yhdessä maksaa,puolet ja puolet.Mikä vitun maksumies se mies yksin on.Mä en ainakaan ois kehdannut maksattaa miehelläni koko hääkuluja,
Tämän täytyy olla provo. Et kai tosissasi kuvitellut, että mies maksaisi häät ihan yksin?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:19"]
Nyt kannattaa ap todella miettiä, koska todennäköisesti äijä ei myöskään aio elättää sua tulevaisuudessa.
[/quote]
20 000 euroa häihin on täysin järjetöntä
Maistraatissa naimisiin, ei maksa paljon. Hääjuhlat on niin wt.
Miehelle jäisi vielä 80 000... Siihen nähden 20 000 on vähän.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:19"]
[/quote]
Mikä velvollisuus miehillä on elättää rahanahneita luuskia?
Palstallahan on aina miljonäärinaisia, jotka tienaa miehiään enemmän, kun rahasta keskustellaan?
Itsenäiset, rohkeat, hyvintoimeentulevat , fiksut naiset?
Kuvottava olet sinäkin , elätti!
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:19"]Nyt kannattaa ap todella miettiä, koska todennäköisesti äijä ei myöskään aio elättää sua tulevaisuudessa.
[/quote]
Avo ja aviopuoliso tulee lain mukaan elättää. 20000,€ häihin on aivan naurettavaa. Mutta noin muuten rahat on avo ja avioliitossa yhteiset. En ymmärrä miksi edes esim muuttaa yhteen toisen kanssa jos ei halua yhteistä taloutta elää? Haluaa ilmeisesti vain saada itselleen rahaa enemmän säästöön kun toinen maksaa osan juoksevista menoista? Kaverini mies haluaa että he ostavat talon yhdessä. Ongelma on se että kaverini ei pysty maksamaan puolta käsirahasta. Työasiat menneet äitiyslomien jälkeen pieleen. Minimirahoja tällä hetkellä saa. Miehellä on tilillään vaikka kuinka paljon rahaa mutta ne on kuulemma hänen. Aina vaatinut että kaverini maksaa kaikesta puolet ja se oli ensin onnistunutkin mutta sittemmin kaverin kaikki säästöt kuluneet tuohon hulluun maksusysteemiin. En tiedä mitä perheen lapset myöhemmin tuumaavat kun kuulevat että olisivat voineet asua omakotitalossa jossa oma piha jne mutta kun iskän mielestä ei voinut kun äiti ei maksanut puolta?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:19"]Nyt kannattaa ap todella miettiä, koska todennäköisesti äijä ei myöskään aio elättää sua tulevaisuudessa.
[/quote]
Avo ja aviopuoliso tulee lain mukaan elättää. 20000,€ häihin on aivan naurettavaa. Mutta noin muuten rahat on avo ja avioliitossa yhteiset. En ymmärrä miksi edes esim muuttaa yhteen toisen kanssa jos ei halua yhteistä taloutta elää? Haluaa ilmeisesti vain saada itselleen rahaa enemmän säästöön kun toinen maksaa osan juoksevista menoista? Kaverini mies haluaa että he ostavat talon yhdessä. Ongelma on se että kaverini ei pysty maksamaan puolta käsirahasta. Työasiat menneet äitiyslomien jälkeen pieleen. Minimirahoja tällä hetkellä saa. Miehellä on tilillään vaikka kuinka paljon rahaa mutta ne on kuulemma hänen. Aina vaatinut että kaverini maksaa kaikesta puolet ja se oli ensin onnistunutkin mutta sittemmin kaverin kaikki säästöt kuluneet tuohon hulluun maksusysteemiin. En tiedä mitä perheen lapset myöhemmin tuumaavat kun kuulevat että olisivat voineet asua omakotitalossa jossa oma piha jne mutta kun iskän mielestä ei voinut kun äiti ei maksanut puolta?
[/quote]
Avoliitossa ei ole elätysvelvollisuutta eivätkä puolisoiden varat ole yhteiset. Eikä häiden järjestäminen kuuluisi edes millään tavalla elätysvelvollisuuden alaisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:32"]
[/quote]
Jos yhdestä päivästä pitäisi maksaa tuo summa, mieshän olisi varaton jo viikossa.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:32"]
[/quote]
Jos yhdestä päivästä pitäisi maksaa tuo summa, mieshän olisi varaton jo viikossa.
[/quote]
Ihan hyvä, että ap näytti todelliset karvansa. Eiköhän tuo ole mieheltäkin helppo keino suitsia niitä ap:n kalleimpia haaveita ja voi olla, että ap alkaa joskus ymmärtämään, ettei rahat kasva puussa. Rahasta pääsee helposti ja nopeasti eroon, mutta raha ei tule sitä tuhlaavan luokse.
Mun kaverin nainen kans mäkättää häistä jatkuvasti. Joka viikko on uusia suunnitelmia jotka maksaa maltaita. Kaverin mielestä häihin riittää kakku, se on ainut syy miksi kukaan häihin tulee. Ei ole vielä uskaltanut sanoa sitä naiselle.
Ei häitä tarvitse siirtää, koska voitte pitää halvemmat häät.
Tästä ei voida päätellä pihiyttä, koska järkevä rahan käyttö on eri asia kuin pihiys. Jos varakas ihminen ei viitsi ikinä laittaa kolikkoa hyväntekeväisyyskeräykseen, hän on pihi.
Kun menin naimisiin 10v sitten, mies ja miehen suku oletti, että minä ja sukuni kustannamme koko häät. Koska perinteisesti morsiamen suku maksaa häät. Suostuivat sitten kuitenkin hyvän tahdon eleenä maksamaan puolet, koska pitivät minusta ja myöskin, koska sukuni on aika köyhää, ei olisi tullut kummoisia hääjuhlia muuten! Rahoitin suurimman osan puoliskostani ottamalla lainaa. Miehen suku on varakasta.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:18"]
Kun menin naimisiin 10v sitten, mies ja miehen suku oletti, että minä ja sukuni kustannamme koko häät. Koska perinteisesti morsiamen suku maksaa häät. Suostuivat sitten kuitenkin hyvän tahdon eleenä maksamaan puolet, koska pitivät minusta ja myöskin, koska sukuni on aika köyhää, ei olisi tullut kummoisia hääjuhlia muuten! Rahoitin suurimman osan puoliskostani ottamalla lainaa. Miehen suku on varakasta.
[/quote]
Tätä minäkin tuumin: Ap:lla on mahdollisuus ottaa lainaa, jos haluaa kalliit häät. Itse käyttäisin rahat kalliiseen häämatkaan, mutta kukin tavallaan.
Huono provo, ei kannata lähteä mukaan :(