Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu maksamaan häitä!

Vierailija
23.11.2014 |

Olemme menossa ensi kesänä naimisiin. Häät tulisivat maksamaan noin 15 000-20 000 euroa, koska ei mitään köyhäilyhäitä haluta. Miehellä on yli 100 000 säästöjä, mutta nyt hän ihmetteli että hänenkö häät pitäisi maksaa! Hän oli ajatellut että minä olen säästänyt kihlauksesta asti häitä varten ja puolet summasta olisi jo kasassa! Suuttui kun sanoin että en ole säästänyt, kun ei sellaisesta ollut mitään puhetta. Oletin tietenkin että hän maksaa häät koska on varaa! Nyt en tiedä mitä pitäisi tehdä, mies vaatii minua maksamaan puolet tai häitä joudutaan siirtämään kunnes olen saanut säästettyä! Miten joku voi olla noin älyttömän pihi, vaikka tilillä makaa ylimääräistä rahaa!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:18"]

Kun menin naimisiin 10v sitten, mies ja miehen suku oletti, että minä ja sukuni kustannamme koko häät. Koska perinteisesti morsiamen suku maksaa häät. Suostuivat sitten kuitenkin hyvän tahdon eleenä maksamaan puolet, koska pitivät minusta ja myöskin, koska sukuni on aika köyhää, ei olisi tullut kummoisia hääjuhlia muuten! Rahoitin suurimman osan puoliskostani ottamalla lainaa. Miehen suku on varakasta.

[/quote]

Ok. Teit ikään kuin investoinnin. Maksamalla puolet häistä päästi osaksi varakasta sukua. Kannattavaa liiketoimntaa.

Vierailija
22/40 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:10"]

Olemme menossa ensi kesänä naimisiin. Häät tulisivat maksamaan noin 15 000-20 000 euroa, koska ei mitään köyhäilyhäitä haluta. Miehellä on yli 100 000 säästöjä, mutta nyt hän ihmetteli että hänenkö häät pitäisi maksaa! Hän oli ajatellut että minä olen säästänyt kihlauksesta asti häitä varten ja puolet summasta olisi jo kasassa! Suuttui kun sanoin että en ole säästänyt, kun ei sellaisesta ollut mitään puhetta. Oletin tietenkin että hän maksaa häät koska on varaa! Nyt en tiedä mitä pitäisi tehdä, mies vaatii minua maksamaan puolet tai häitä joudutaan siirtämään kunnes olen saanut säästettyä! Miten joku voi olla noin älyttömän pihi, vaikka tilillä makaa ylimääräistä rahaa!

[/quote]

Perinteisesti morsiamen vanhemmat maksaa häät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan aplla vielä aikaa säästää. Jos saa vaikka 2000 kasaan niin siinä on jo neljän tonnin häät.

Veikkaan että tulevalla rouvalla on lopuillekkin säästöille jo mietittynä käyttötarkoitus.

Vierailija
24/40 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa että rahaa ei voi käyttää se jolla on, vaan toisen pitäisi kituuttaa ja säästää!

Vierailija
25/40 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat todella raha-ahneelta. Sääliksi käy sun miestä. Toivottavasti miehesi tajuaa tehä avioehdon.

Vierailija
26/40 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun häät maksoi 50t, ja mies maksoi mukisematta <3

Vierailija
27/40 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä lupaa hyvää avioliittoa, kun ei jo kihloihinmenovaiheessa tuollaista asiaa ole puhuttu selväksi, ja muutenkin raha-asiat pitäisi puhua jos yhdessä aletaan asumaan. Älkää nyt vaan ainakaan lapsia alkako tehdä.

Vierailija
28/40 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en miehenä menisi naimisiin kanssasi tuollaisten vaatimusten jälkeen.

Vierailija
29/40 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:19"]Nyt kannattaa ap todella miettiä, koska todennäköisesti äijä ei myöskään aio elättää sua tulevaisuudessa.
[/quote]
Avo ja aviopuoliso tulee lain mukaan elättää. 20000,€ häihin on aivan naurettavaa. Mutta noin muuten rahat on avo ja avioliitossa yhteiset. En ymmärrä miksi edes esim muuttaa yhteen toisen kanssa jos ei halua yhteistä taloutta elää? Haluaa ilmeisesti vain saada itselleen rahaa enemmän säästöön kun toinen maksaa osan juoksevista menoista? Kaverini mies haluaa että he ostavat talon yhdessä. Ongelma on se että kaverini ei pysty maksamaan puolta käsirahasta. Työasiat menneet äitiyslomien jälkeen pieleen. Minimirahoja tällä hetkellä saa. Miehellä on tilillään vaikka kuinka paljon rahaa mutta ne on kuulemma hänen. Aina vaatinut että kaverini maksaa kaikesta puolet ja se oli ensin onnistunutkin mutta sittemmin kaverin kaikki säästöt kuluneet tuohon hulluun maksusysteemiin. En tiedä mitä perheen lapset myöhemmin tuumaavat kun kuulevat että olisivat voineet asua omakotitalossa jossa oma piha jne mutta kun iskän mielestä ei voinut kun äiti ei maksanut puolta?
[/quote]

Avoliitossa ei ole elätysvelvollisuutta eivätkä puolisoiden varat ole yhteiset. Eikä häiden järjestäminen kuuluisi edes millään tavalla elätysvelvollisuuden alaisuuteen.
[/quote]
Enpä ole ennen kuullut elätysvelvolllisuudesta. No aina oppii uutta. Kyllä vain avopuolisollakin on puolison elatusvelvollisuus.

Vierailija
30/40 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:10"]

[/quote]

Perinteisesti morsiamen vanhemmat maksaa häät.
[/quote]Perinteisesti morsian on nuori, vielä kotona asuva tyttö, jolla ei ole omaa rahaa ollenkaan.

Vierailija
31/40 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:01"]Vaikutat todella raha-ahneelta. Sääliksi käy sun miestä. Toivottavasti miehesi tajuaa tehä avioehdon.
[/quote]
En siis tajua. Ovat menossa naimisiin jonka tulisi kestää koko elinikä ja täällä vouhkataan siitä miten ap nainen on rahanahne. Yhteistä elämää aikovat elää ja pitäisi ilmeisesti olla eri talous? Olisipa nainen se suurempi rahainen niin jo olisi turhapuro jutut täällä meneillään.

Vierailija
32/40 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sadastatonnista taistellaan erokäräjillä? ;)

Vierailija
33/40 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä taas en ymmärrä sitä, että miksi kukaan laittaa tollasta summaa häihin, siitäkin huolimatta että rahaa olis ylimääräistä.

Ja vielä vähemmän ymmärrän sitä että sinä ap oletat että joku muu maksaa sun prinsessailut. Väksinkin tulee mieleen, että kumpi on sulle tärkeämpää, mennä naimisissa vai mennä naimisiin jotta saa viettää päivän prinsessana?

Toivon todella tää ap on provo.

Vierailija
34/40 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ap todella miettiä, koska todennäköisesti äijä ei myöskään aio elättää sua tulevaisuudessa.

Eikai miehen nyt pidä aikuista ihmistä elättää

Vierailija
35/40 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15000-20000e siis mikä hitto siinä noin paljon maksaa?

Vierailija
36/40 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:01"]Vaikutat todella raha-ahneelta. Sääliksi käy sun miestä. Toivottavasti miehesi tajuaa tehä avioehdon.

En siis tajua. Ovat menossa naimisiin jonka tulisi kestää koko elinikä ja täällä vouhkataan siitä miten ap nainen on rahanahne. Yhteistä elämää aikovat elää ja pitäisi ilmeisesti olla eri talous? Olisipa nainen se suurempi rahainen niin jo olisi turhapuro jutut täällä meneillään.

50% pareista eroaa ja eron pistää 80% nainen aluilleen, joten miehelle sijoituksena helvetin huono.

Vierailija
37/40 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 - epäuskottava

Vierailija
38/40 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:19"]Nyt kannattaa ap todella miettiä, koska todennäköisesti äijä ei myöskään aio elättää sua tulevaisuudessa.

Avo ja aviopuoliso tulee lain mukaan elättää. 20000,€ häihin on aivan naurettavaa. Mutta noin muuten rahat on avo ja avioliitossa yhteiset. En ymmärrä miksi edes esim muuttaa yhteen toisen kanssa jos ei halua yhteistä taloutta elää? Haluaa ilmeisesti vain saada itselleen rahaa enemmän säästöön kun toinen maksaa osan juoksevista menoista? Kaverini mies haluaa että he ostavat talon yhdessä. Ongelma on se että kaverini ei pysty maksamaan puolta käsirahasta. Työasiat menneet äitiyslomien jälkeen pieleen. Minimirahoja tällä hetkellä saa. Miehellä on tilillään vaikka kuinka paljon rahaa mutta ne on kuulemma hänen. Aina vaatinut että kaverini maksaa kaikesta puolet ja se oli ensin onnistunutkin mutta sittemmin kaverin kaikki säästöt kuluneet tuohon hulluun maksusysteemiin. En tiedä mitä perheen lapset myöhemmin tuumaavat kun kuulevat että olisivat voineet asua omakotitalossa jossa oma piha jne mutta kun iskän mielestä ei voinut kun äiti ei maksanut puolta?

Meillä minulla on paljon rahaa ja mies on köyhä. Asunto on minun ja hän asuu siinä halvalla. Välillä ottaa päähän, kun maksan täällä kaiken. Välillä ostimme ruuat puoliksi, mutta sitten sekin alkoi jäädä mulle. Tällä hetkellä on kokeilu, että hänellä on omat ruuat ja mulla omat.

Avioehdon teetin ennen häitä.

Häät olivat itsetehty lyhyt kahvitilaisuus sukulaisille.

Ihan naurettavaa, että ap suunnittelee kymppitonnien bileitä toisem rahoilla. Ihan mautonta sellainen kallis hääjuhla muutekin ja vielä typerämpää jos ei ole varaa itse kustantaa sitä. Ja jokaisen rahat ovat hänen omiaan, omistajuus ei siirry avioliitossa vaikka joku niin kuvitteleekin. Miehelläkään ei olisi säästöjä, jos olisi kuluttanut ne bileisiin ha viinaan. Tätä ap:n kaltaiset (joita on niin miehissä kuin naisissakin) eivät koskaan tajua, säästämisen ja sijoittamisen ideaa, he kuluttavat kaiken minkä tienaavat.

Vierailija
39/40 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että muka morsiamen vanhemmat maksavat häät, eipä noin ole toimittu enää pitkiin pitkiin aikoihin. Parit ovat nykyisin asuneet yhdessä jo ehkä vuosiakin ennen avioitumista ja olisi täysin idioottimaista odottaa morsiamen vanhempien alkavan häiden maksumiehiksi.  Pariinkymmeneen vuoteen en ole käynyt häissä, jotka morsiamen vanhemmat ovat kustantaneet. He ovat ehkä antaneet rahalahjana tonnin tai pari ja siinä se.  Tiedän kyllä yhden naisen, joka uikutti kun vanhempansa eivät lähteneet maksumiehiksi naisen toisiin eikä kolmansiinkaan häihin. Eivät olleet maksaneet niitä ensimmäisiäkään. Aviomiehet olivat olleet kaikki varakkaista suvuista, mutta appivanhemmat olivat haistaneet, että miniä on rahanahne ja olivat sulkeneet hänet ulos testamenteissaan ja aviomies oli taas vaatinut avioehdon. Näin nainen jäi eroissa nuolemaan näppejään.

Vierailija
40/40 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun avokkini kanssa olimme aikeissa tahtomaan, ilmoitin anoppilaan etten aio osallistua kuluihin muuten kuin sormuksen ja oman asuni suhteen. Perusteena se, että kaikki tuleva materiaalinen parannus heidän tyttärensä elämään tulee käytännössä minun tulojeni varassa.

Noin 5kE sijoituksella anoppila sai tyttärelleen kolme uutta autoa, rivarin ja myöhemmin OKT:n, useita lomamatkoja, muksuille "hyvää tasoa" kaikki hankitut (mutta ei huippua) ja tämä kaikki siis 80-90% minun rahoittamaa. Taidan olla sen viiden elukan vitsin maksaja-aasi... (naisen kannalta ovat jaguaari alla, tiikeri tankissa, gorilla vieressä, ori takana ja se aasi joka maksaa kaiken...)