Saako koiraa ulkoiluttaa humalassa?
Siis ei missään räkäkännissä, vaan esimerkiksi viinipullollisen jälkeen?
Minulla on tänään illalla tilanne, kun koiralle ei ole ketään selvää iltalenkittäjää, vaan kaikki (me molemmat) ottavat alkoholia.
Jos juhlat alkavat klo 18, niin olisiko järkevää käyttää koira pitkällä lenkillä klo 17, jotta iltamyöhällä riittäisi pelkkä pissatus? Saako koiraa viedä humalassa ulos edes pissalle?
En käytä normaalisti alkoholia siten, että menisin humalaan, mutta tänään haluan varautua siihen.
Vai pitäisikö koiralle etsiä illaksi hoitaja?
Kommentit (65)
Olen monesti ulkoiluttanut koiraa jonkinasteisessa kännissä. Kesällä on ollut repussa kaljaa mukana, kun on menty metsälenkille. Mukava istuutua välillä ja ryypiskellä, kun koira touhuaa omiaan tai makoilee vieressä.
Alkoholismi on täyttää kuraa kaikille, ihmiselle itselleen, läheisille, koiralle. Aivan turha selitellä itselleen muuta. No kieltäminenhän kyllä kuuluu addiktiosairauden luonteeseen. Hakekaa apua. Ja en tarkoita ap,ta, jolla oli kyse yhdestä kerrasta, vaan muutamia muita tähän kommentoineita.
Kumpi on se känninen, sinä vaiko koira?
Kyllä monesti olen meidän Tessua (nimi muutettu) ulkoiluttanut pienessä sievässä. En minäkään siis missään räkäkännissä. Välillä näkee, kun tuttu koiranulkoiluttaja tulee vastaan, ilmeestä että, "jaahas, se on Seppo (nimi muutettu) nauttinut taas muutakin kuin kansalaisluottamusta".
Joku nihilisti saa tyydytystä eläessään Sääntö-Suomessa. Ikävä kyllä mitään sääntöä ei ole, mikä kieltäisi koiran ulkoiluttamisen humalassa. Vielä 80-luvulla aika moni alkoholisoitunut mies vietti aikansa baarissa ja koira oli sidottuna baarin viereiseen puuhun. Siitä sitten kotiin ja koira opasti kotiovelle.